Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: intrebare bujii
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
daciafan
n-am stiut unde sa postez...asa ca dupa ce-mi raspundeti puteti sterge postul
intrebare:bujiile marca NGK(mai putina importanta) model BKR6EQUP se potrivesc la logan?
sunt cu 4 electrozi
merci
vsebas
Dacia recomanda bujiile de mai jos pe motorul de Logan (cele din poza)

in manualul de utilizare este precizat ca bujiile ce se pot folosi sunt marcate pe o eticheta la motor ( nu stiu unde ca nu m-am uitat inca)

ca sa vezi daca NGK-urile sunt bune trebuie sa faci echivalenta cu cele recomandate de Dacia

Am cautat pe site la NGK

http://www.ngkpartfinder.co.uk/buyers_guid...#8706;=BKR6EQUP

si am gasit ca nu sunt compatibile cu Dacia, doar cu Bentley, BMW, Porsche, etc (vezi .doc)
daciafan
merci vsebas...a fost un raspuns documentat.
han_1.6 mpi
o alta intrebare legat de BUJII :


Loganul vine echipat din fabrica cu bujii cu 2 electorozi. specialistii dacia de la service sustin ca alea nu sunt bune si ca trebuie sa fie cu un electrod. prin urmare mi-au umflat aproape un milion pe bujii cu un electrod. e vorba de service simpotrans. ce se intampla daca bujiile au 2 electrozi ? ce pot "strica" dupa cum sustin "specialistii" Dacia ? sau asta e " afacerea" lor cu piese luate ieftin si bisnitarite apoi clientilor.
colombina29
Pai daca i-ai lasat pe "specialistii" de la DACIA sa-si bage ei nasu' acolo unde si l-au bagat inginerii RENAULT, atunci cu siguranta ca mai au ei cate unele sa-ti recomande apropo de masina ta! Ai simtit vreo diferenta dupa ce ti-au schimbat bujiile?
Kostica
Ce cheie trebuie la bujii (logan)
Alecs_TGA
dupa mine bujiile NGK sunt niste bujii foarte bune care daca as avea bani personal le-as cumpara !!!!! cele cu iridium... acum nu stiu care este codul dar daca ai bani iti recomand sa le iei o sa simti motorul ca merge mult mai frumos !!
Amedeus
QUOTE(Kostica @ 7 Sep 2006, 17:01)
Ce cheie trebuie la bujii (logan)
*



De 16. Hexagonul e mai mic decat la Dacia 1xxx si identic cu SN, Solenza. Am cumparat de la Praktiker, aveau mai multe modele
pastrama
QUOTE(Kostica @ 7 Sep 2006, 17:01)
Ce cheie trebuie la bujii (logan)
*



La magazin ceri cheie "d-aia mica" pentru bujii.
radioman
QUOTE(han_1.6 mpi @ 7 Sep 2006, 16:35)
o alta intrebare legat de BUJII :
Loganul vine echipat din fabrica cu bujii cu 2 electorozi. specialistii dacia de la service sustin ca alea nu sunt bune si ca trebuie sa fie cu un electrod. prin urmare mi-au umflat aproape un milion pe bujii cu un electrod. e vorba de service simpotrans. ce se intampla daca bujiile au 2 electrozi ? ce pot "strica" dupa cum sustin "specialistii" Dacia ? sau asta e " afacerea" lor cu piese luate ieftin si bisnitarite apoi clientilor.
*


Iti spun din experienta proprie ca mie si la DSN si la Logan mi-a crescu usor consumul cu bujiile cu 2 electrozi in conditiile in care pot spune ca masinile erau chiar usor mai puturoase la demaraj ... mad.gif
gabriel999
Deci in concluzie ce tip de bujii ar fi mai bune pt Logan? Cele cu 1 electrod, cu 2 electrozi, sau cu 4? blush.gif
Bosh si Champion stiu ca fac bujii de calitate.
han_1.6 mpi
e adevarat ca acuma am scos cu loganul( 1.6 mpi fara AC ) in conditii de trafic civilizat in bucuresti consum de carburant de 8-9 % cand inainte de a schimba bujiile aveam constant 10-10,5% ; insa mai trebuie mentionat si faptul ca am schimbat si stilul de condus ( adica nu mai scot pe "liber" ci las "frana de motor" si incerc sa chimb vitezele la turatii mai mari ( 2700-3100 rpm ) fara accelarari bruste. asta pt ca am inceput sa merg vreo 80-90 km/zi (urban) si am vrut sa o las mai "moale". ca demaraj nu am simtit diferenta intre cele 2 tipuri de bujii.


intrebarea este de ce au pus un tip de bujie mai scump pe masina daca "nu e bun" ?


C@talin
eu nu prea vad sa se fii lamaurit ce tip de bujii sunt bune ,ca trebuie si eu sa le schimb ca au facut 2 ani si nustu ce sa iau
david79
gasiti bujii NGK pt logan. La motorul meu de solenza 1.4 am gasit. Am cerut bujii pt motorul clio 1.4 8v si a gasit repede echivalenta. Ngk are bujii pt multe tipuri.
Mergeti la un mag de piese auto straine mai mare si cereti echivalenta pt reno cu motor de 1.6 8v.
Eu am luat cele clasice din clasa premium am dat 9 ron/buc
Cele cu iridium ( 1 electrod ) erau de 3 ori mai scumpe, next time blink.gif .

pentru K7M - BKR5EZ
pentru E7J - BCP5ES
pentru K4M - BKR6EZ

si pt cine vrea sa caute : http://www.ngkntk.de/index.php?id=1319&pd=...=Clio+2+Phase+2
bmw-fan
cele mai bune bujii sunt beru radmasa.gif
david79
acum fiecare cu ce-i place. Eu dupa ce am montat pe solenza NGK ( nu ii fac reclama ca nu am actiuni la ei ) am observat ca motorul merge ceva mai bine. Diferenta nu e mare, dar sigur exista . Consumul e la fel. Am facut 600 km afara in weekend si ma manca sa ii dau talpa. Si am dat 9 ron / buc. tongue.gif
daciafan
QUOTE(bmw-fan @ 24 Oct 2006, 22:36)
cele mai bune bujii sunt beru radmasa.gif
*


domnule bmw-fan, va rog sa fiti mai explicit in ceea ce priveste aceste bujii "beru" pt ca mie imi sugereaza mai degraba o marca de bere
daca e vorba de bujii va rog respectuos sa ne aduceti la cunostinta modelul de bujie al acestei marci, potrivit pt logan wacko.gif
bmw-fan
Domnule doctor fandacia! sunteti nici prima revizie si va ganditi deja la bujii.la 30 000km recomnda producatorul schimbarea acestora.am vazut bujii la 50 000 km fara nici o deteriorare vizibila.(NGK) Pot sa va recomand si oferi asa numitele BERU ULTRA X sau ULTRA X PLATIN, x vine de la 4 sau chiar NGK PLATINIUM,cu garantie pana la 60 000km,dar asta mai mult poate un PRESTIGE,pentru ca hai sa fim seriosi dupa cum stim 1.4 MPI nu merge,poti sa-i pui orice:)!!nu merita chinuit.
daciafan
pt bmw fan, multumesc pentru raspuns
in ceea ce priveste afirmatiile privind performantele motorului 1,4 mpi (care nu merita chinuit) va rog sa fiti mai atent, mai ales ca subiectul acestui topic sunt bujiile ph34r.gif
han_1.6 mpi
eu am condus un logan 1.4 mpi care avea bujiile din fabrica si chiar MERGEA daca acceleram si functiona in parametrii normali . nu mi s-a parut sa aiba probleme cu demarajul,daca la asta se refera bmw-fan.
adiya
Pentru cei care au montat gaz pe Logan:
BRISK (Cehia)
1.4 DR17YS-9
1.6 DR15YS
Bujii cu electrod de argint recomandate pentru GPL.
juristul2000
QUOTE(david79 @ 24 Oct 2006, 21:46)
acum fiecare cu ce-i place. Eu dupa ce am montat pe solenza NGK ( nu ii fac reclama ca nu am actiuni la ei ) am observat ca motorul merge ceva mai bine. Diferenta nu e mare, dar sigur exista . Consumul e la fel. Am facut 600 km afara in weekend si ma manca sa ii dau talpa. Si am dat 9 ron / buc. tongue.gif
*


Auzi de unde ai luat NGk la acest bani adica sub boch.Din cate stiu eu NGK sunt super scumpe.Merge bine masina acum?
david79
dupa parerea mea a fost o diferenta notabila legat de felul in care merge motorul, dupa ce am pus NGK. Nu am avut bani pt cele cu iridium am pus unele premium. Magazinul e '' Al Padrino " pe stefan cel mare, langa circ. Vezi ca la logan iti treb bujii cu 2 electrozi parca. Intrebi la magazin si iti da echivalenta.
Kostica
Ati gasit in Iasi bujii NGK iridium? Sau altfel : spuneti-mi va rog de unde iau 4 bujii de calitate, sa nu mai colind tot orasul. Multumesc.
G.R
David79, pe site-ul NGK se găsește și Dacia Logan și se recomandă pentru ambele motorizări BKR6E
Kostica
Bujii NGK BKR6E=125000/bc, BKR platinium 465000/bc, BKR Iridium=?.
Mecanicul de la service recomanda bujii Bosch cu patru electrozi, 150000/bc in loc de NGK . O fi avind dreptate?
G.R
Greu de zis, care bujie este mai bună. Evident, cele mai sofisticate au durata de viata până la 60 000 km. Eu aș alege bujia cu patru electrozi, având în vedere că scînteia se formează pe o suprafață mai mare, asigurând o ardere mai completă. Însă nu știu cât de mult se va simți efectul acestor bujii.
sorcer
eu am avut pe masina bujie cu 4 electrozi si sincer nu se simte diferenta !
1.6
Eu am cumparat bujii beru cu 4 electrozi ultrax!codul uxf79.
Sper sa fie bune si sa nu-mi creasca consumul sau sa fie mai puturoasa desi eu nu inteleg cum ar putea fi mai bune alea cu un electrod decat acestea...
Nu le-am luat din moft pur si simplu in ploiesti nu am gasit beru pt logan 1.6 mpi altele decata acestea.Si nici ngk...
Astept o parere eventual din partea posesorilor de logan care au bujii cu patru electrozi...
bmw-fan
bujiile UXF 79 sunt foarte bune,se potrivesc la logan.este una dintre cele mai indicate bujii pentru multe marci de autoturisme.
bmw-fan
cat ai dat pe ele?
1.6
nu stiu de ce dar ma bazam pe tine cu un raspuns... biggrin.gif
o sa revin si cu impresii cat de curand mai ales ca motorul nu are un mers tocmai regulat acum..(imi vine sa-l regulez eu..)!
cam mult cred eu dar am gas intr-un sg loc...175000rol bucata
bmw-fan
sa nu-mi spui ca ti-ai luat bujii pentru ca marsul in gol e neregulat.el cel mai putin probabil ca bujiile sunt de vina.asa fac toti ,schimba bujiile., apoi fisele si pana la urma descopera ca bobina e de vina radmasa.gif
1.6
nu prietene...nu am zis ca numai mersul in gol e neregulat si in cateva zile ma duc la revizia de 2 ani si am aproape 30000 de km!
Tragi cam repede concluzii gresite....
bmw-fan
banuiesc ca mersul neregulat l-ai descoperit stand cu masina si nu in mers sad.gif
bmw-fan
banuiesc ca mersul neregulat l-ai descoperit stand cu masina si nu in mers sad.gif
1.6
Mai ales in mers...exista undeva problema mea descrisa mai amanuntit..la probleme tehnice logan!Oricum merg in service si sa vad ce are!Si eu chiar vroiam sa-i schimb bujiile sa-mi iasa din cap asta...
bmw-fan
te astept cu raspuns,poti sa-mi trimiti chiar mesaj personal,chiar sunt foarte curios din ce cauza ti-a mers neregulat.
1.6
Am schimbat bujiile odata cu uleiul(am pus aral 5w40),filtrele si canistra de carbon!Vechile bujii aratau bine si erau champion cu un electrod(mentionez asta deoarece cel din service s-a cam mirat si nu prea ii venea sa creda ca sunt stock).
Ca impresie ..sunt sigur ca masina la relanti merge mai rotund...se simt mici vibratii in schimbator!Cat despre smuciturile pe care le avea in frana de motor au cam disparut...adica mai face dar cred ca face ca orice masina in frana de motor!(nu sunt violente deloc)
Si este mai silentioasa(cred ca de la ulei)!
DomnulK
ce pret au bujiile cele care la recomanda producatorul?
vasile82
Eu am luat din vitan bujii CHAMPION RC87YCL cu 30 RON patru bucati
adisan
[quote=1.6,11 Mar 2007, 10:35]
Am schimbat bujiile odata cu uleiul(am pus aral 5w40),filtrele si canistra de carbon!

Am o intrebare stimate domn 1.6 : Cum merge acum motorul cu aral si ...mai ales ce tip de bujii ai acum la Logan?
DomnulK
QUOTE(adisan @ 16 Mar 2007, 21:40)
QUOTE(1.6 @ 11 Mar 2007, 10:35)

Am schimbatfiltrele si canistra de carbon!
*


ce canistra de carbon ai schimbat?

eu am pus bujii de origine, EQYEM<sau pe acolo> cu doi electrozi. avem cu un singur electrod de cand am cumparat masina acum 55000 km. cu noile bujii cu doi electrozi motorul merge mai rotund, nu mai vibreaza schimbatorul ca inainte.
eu sunt multumit de alegerea facuta si la 50 lei cat am dat pe 4 bujii...e chair prea bine!
C@talin
iaute aici bujii din septembrie 2004,acum altele noi,tot un electrod Denso laugh.gif


am uitat sa zic ,a sczut consumul imediat ,de la 11 cat arat pe PC de bord icon_mrgreen.gif ,a ajuns imediat la 7,8 happy.gif cool.gif in oras,si chiar consuma mult ,in 32 de km imi lua 4,2 l dry.gif cu bujiile vechi
klaus
C@talin, ce vrusi sa zici? In limba romana daca se poate...
C@talin
scuze,am vrut sa zic ca ,cu bujiile vechi care arata ca in poza consuma prea mult, resetam computeru si in 34 de km imi consuma 4,4 l,si la teava de esapament gasem ud de benzina si mirosea destul,acuma cu bujiile noi in 34 km mi-a consumat 2,5 l.
costi_g
Prima data cand a aparut Loganul a fost echipat cu bujii cu un electrod,aparand varianta 16 valve, a aparut si bujia cu 2 electrozi.Ideea este ca merge pusa bujia cu 2 electrozi pe orice Logan,cred ca are o mai buna functionare.
marius80_eugen
Eu am avut Bosch din fabrica , acum am Renault si am luat DENSO ( made in Japan ) icon_mrgreen.gif pentru ca m-a sfatuit un prieten . Am sarit peste NGK , ca erau scumpe chiar si cele standard , iar cele Racing depaseau 1 mil .
Ca parere personala e bine sa nu le lasati 30.000 km , ci pe undeva la 25 - 27.000 km sa le schimbati .
C@talin cum se comporta masina cu Denso ? ( ca eu inca nu le-am pus )
Eu stiam ca bujiile cu mai multi electrozi sunt recomandate pentru motoare mai puternice , care merg mult in regim de turatii inalte si ca la relati si mai ales pentru oras nu sunt prea recomandate . Poate ca initial masina va merge si va consuma mai bine pentur ca sunt noi , dar in timp este posibil ca acel consum sa creasca !
Renault - 5 ron / buc ; Bosch - 6 ron / buc ; Denso - 8 ron/buc ; Champion - 7,5 ron buc ; NGK - 9,5 ron/buc
C@talin
foarte bine ,consumul a scazut drastic,si motoru nustu de mers rotund ca nu le am cu astea nu-mi dau seama cand merge un motor rotund si cand merge altfel,cei drept nu mai vibreaza asa tare la relanti cum facea cu vechile bujii
YRX
Eu am acum pe masina Bosch cu 4 electrozi.
Ce sa spun, masina merge bine, relanti-ul rotund, dar bine mergea si inainte.
Consumul a scazut un pic (nu mult). De exemplu am fost Bucuresti - Valcea - Cozia si retur cu medie generala de 5,7 l/100. De mers am mers normal (cum merg de obicei), benzina Petrom 95, aer conditionat pornit din cand in cand. De cand am masina nu am vazut in afara o medie sub 6,2 - 6,4 l/100.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.