Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Logan incepe sa frineze in piata
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Vlad Georgescu
De la http://www.cotidianul.ro/index.php?id=5159...ash=c2e9b2f760#

Logan incepe sa frineze in piata

Florin Cepraga

Vinzarile Dacia au scazut cu 14% in primele patru luni.

Dupa ce s-a vindut ca piinea calda, doborind record dupa record in materie de vinzari, Logan frineaza cresterea la sfirsitul perioadei ianuarie-aprilie 2006. Daca pe ansamblul anului trecut Automobile Dacia a inregistrat vinzari cu 55,7% mai mari decit in 2004, iar modelul Logan a urcat cu 335%, in prima parte a acestui an comercializarea modelelor Logan si a autoutilitarelor a scazut de la 39.309 unitati la 33.855 de autovehicule. Prin opozitie, productia s-a majorat cu 16 puncte procentuale, de la 54.357 la 63.050 de autovehicule. Scaderea vinzarilor a fost determinata de renuntarea fabricarii modelului Solenza si de crearea unui orizont de asteptare din partea clientilor fata de aprobarea de catre Guvern a programului de innoire a parcului auto, a declarat vicepresedintele Consiliului de Administratie al companiei, Constantin Stroe. Anul trecut, Guvernul a alocat fonduri pentru un program de innoire a parcului auto, care prevedea predarea spre casare a oricarui tip de autoturism mai vechi de 12 ani, in schimbul sumei de 30 de milioane de lei, constituita ca avans pentru achizitionarea unei masini noi.

Programul nu a fost continuat in acest an, desi ministrul Mediului, Sulfina Barbu, a declarat in luna martie ca Executivul intentioneaza sa ia o astfel de decizie. Modelul Solenza, care a reprezentat 12,2% din totalul vinzarilor in primele patru luni din 2005, a fost scos din productie la sfirsitul lunii martie a anului trecut. Pe ansamblul anului trecut, Solenza a fost comercializata in 4.809 de unitati, in scadere cu 84,7% comparativ cu 2004. Aceasta diminuare a condus anul trecut la ocuparea locului al patrulea pentru Solenza in topul vinzarilor modelelor autohtone, dupa ce in 2004 modelul ocupa primul loc. Logan, cel mai bine vindut produs al Automobile Dacia, a fost comercializat in 88.275 de exemplare in 2005.

Potrivit datelor prezentate de constructorul auto de la Pitesti, Logan si-a majorat cresterea ponderii in totalul vinzarilor, de la 71,6 la 86,9%. Fenomenul a avut loc in dauna segmentului vehiculelor utilitare, care au scazut ca pondere de la 16,2 la 13,1%.

(Cotidianul)
ursamajor
Era de așteptat. Prea fulminant ritmul de vânzări anterioare. Acum s-a apropiat de normal. Îndrăznesc să spun că și dacă ar fi fost continuat programul coanei Sulfina, n-ar mai fi fost boom-ul acela de vânzări din 2004 și 2005. Și, oricum, s-a mai înnoit și parcul auto românesc, așa că nu mai prezintă interes "strategic" continuarea acelui program, deși era o inițiativă bună.
klaus
F. bine... Poate s-or mai ieftini...
cristyyy2003
Foarte bine punctat.
Poate o sa prind si eu o reducere de ...sa zicem 2000E ceva gen MEGANE SEDAN.
Hai sa nu mai cumparam logan ...biggrin.gif
Bafta!
daciafan
aseara dl stroe (in cadrul emisiunii biz bazar cu moise guran) n-a raspuns la intrebarea de ce se vinde dacia mai ieftin in franta...voi ce parere aveti de ce se vinde mai ieftin? excl.gif
radioman
Vand mai ieftin afara din mai multe considerente... De ce sa nu fie si ei baieti de baieti cum au fost cei de la Renault mereu? Adicatelea de ce sa nu profite de facilitatile cu care iau adus unii guvernati inapoi in Romania ( a se vedea scutiri de unele taxe pe o perioada destul de.. destul -10 ani)? De ce sa concureze modelele indigene , si de ce n-ar impusca doi iepuri dintr-un foc? Nu cred ca ar fi pomenit Stroe adevaratele motive nici daca il intreba Basescu personal wink.gif !
eugeniuz2004
Astept cu nerabdare mecanismul de piata sa intre in functiune. Asta ar presupune automat reduceri (substantiale) de preturi.

Si ele ar atrage dupa sine (ca si de la apariatia Loganului pe piata) alte reduceri si la concurenta. La toti este de unde.

EU
DragosP
Păi tocmai asta e: mecanismul de piață a funcționat din plin. Că dacă piața nu cumpăra, Dacia nu scumpea, este? wink.gif
klaus
Problema este nu daca au scazut vanzarile la intern, ci daca ar fi scazut la global.
Ca daca se compenseaza scaderea de la intern cu o crestere mai importanta la extern, pretul tot acolo sus o sa stea.
Ca nu are lumea de ce sa ieftineasca, daca vinde tot (indiferent unde vinde, la intern sau la extern).
Oricum, o piata mica precum Romania nu poate sustine dezvoltarea preconizata de Renault pentru vanzarile de Logan.
MoneyTalks
QUOTE(eugeniuz2004 @ 9 May 2006, 12:32)
Astept cu nerabdare mecanismul de piata sa intre in functiune. Asta ar presupune automat reduceri (substantiale) de preturi.

Nu prea as crede asta. Atita timp cit multe masini sint in Romania cu pina la 10,000 euro mai ieftine decit in vest, tare mi-e teama ca dupa ce vom intra in EU masinile se vor scumpi...
ursamajor
QUOTE(cristyyy2003 @ 9 May 2006, 00:13)
Poate o sa prind si eu o reducere de ...sa zicem 2000E ceva gen MEGANE SEDAN.


Greu de crezut un asemenea discount. Dacă ar scădea prețul sub costul de fabricație, eu cred că mai degrabă nu l-ar mai produce. icon_mrgreen.gif
hebron
Au fost discount-uri de pana la 1700 de euro asa ca pana la 2000 nu e mult. Sa vedem ce o sa fie cand se da liber la SH...In Polonia au scazut vanzarile de masini noi la jumatate in primul an...
Loganul va trai si la pretul asta daca nu vor apare probleme. Daca vor apare probleme nasoale si dupa garantie cand o sa vada omul pe pielea lui ce e aia "intretinere", poate se reorienteaza si o sa fie si Dacia mai atent fabricata iar reteaua de service mai atent selectata!
Kramer
De ce nu un discount gen 3500Eur, ca la Mercedes C? smile.gif
Pana una-alta Dacia ofera numai garantia de 3 ani ca optiune gratuita.

Probabil nu isi fac inca probleme prea mari, se stie ca Logan-ul franeaza destul de prost...
daciafan
QUOTE(hebron @ 9 May 2006, 15:50)
Au fost discount-uri de pana la 1700 de euro asa ca pana la 2000 nu e mult. Sa vedem ce o sa fie cand se da liber la SH...In Polonia au scazut vanzarile de masini noi la jumatate in primul an...
Loganul va trai si la pretul asta daca nu vor apare probleme. Daca vor apare probleme nasoale si dupa garantie cand o sa vada omul pe pielea lui ce e aia "intretinere", poate se reorienteaza si o sa fie si Dacia mai atent fabricata iar reteaua de service mai atent selectata!
*


sunt intru totul de acord cu cele enuntate de tine mai ales cu trezirea la realitate pe care o va produce costul de intretinere al loganului...care nu e cu nimic mai prejos din pacate decat al oricarei alte masini din import ex opel, ford, skoda etc
lungan
Piesele de schimb mie mi se par foarte scumpe. Cred ca daca e sa iei masina din bucati te ajunge de 3 ori mai mult decat daca o iei intreaga.
Daca scad vanzarile, sigur o mai scada preturile la masini si o sa creasca preturile la piesele de schimb.
cristyyy2003
Eu zic sa nu va imbatati cu apa rece, caci DACIA nu o sa iefteneasca masinile LOGAN prea curand - aici ma gandesc la o perioada de minim 3-5 ani.
Probabil ca inca mai exista oameni care viseaza la masina de 5000E.
Bafta!
IulianP
QUOTE(daciafan @ 9 May 2006, 07:55)
de ce se vinde dacia mai ieftin in franta...voi ce parere aveti de ce se vinde mai ieftin? excl.gif
*



hmmm... nu stiu de unde a aparut si cum de s-a mentinut mitul acesta "urban" icon_mrgreen.gif cum ca ar fi Loganul mai ieftin aici, in Franta, decat in Romania.
Nu este deloc asa, dimpotriva. Spre exemplu, eu am luat Ambition in urma cu un an din Romania si a costat cam 8400 € (inclusiv vopsea metalizata). Loganul "frantuzesc" 1.6 cu dotari echivalente costa peste 10.000 € (cam 10.500 sau 10.800).
Asa ca, virgula, cum vi se pare voua ca ar fi mai ieftin in afara huh.gif ? Pe aici toata lumea ramane cu gura cascata cand afla ce dotari are masina la pretul asta.
Fan3
ce inseamna pt voi "se da liber la SH" cred ca nu stii despre ce este vb....
ia sa auzi care-i libertatea aia ? biggrin.gif
aphophis
din statisticile apia cica in martie dacia a vandut 9.687 de masini,iar pe primele 3 luni au fost 24.848 de bucati. Are careva idee cate masini s-au vandut in aprilie? Ca daca facem socoteala pana la cele 33.855 anuntate la inceputul topicului avem aproape 9371 de bucati( asta cu tot cu utilitare). Nu mi se pare o scadere asa de consistenta fata de luna precedenta..
axabrt
Cine are bani de masina straina isi ia masina straina, nu dacie.
Conducerea Dacia nu conteaza pe astia ca ar lua Logan.Deci nu are cum sa-i fidelizeze prin pret scazut.Voi il vedeti pe Becali in Logan?

Deci cei care nu isi permit marci straine iau Dacia, procentul lor este constant.P-aia de ce i-ar mai momi.Oricum tot de Dacie au bani.Daca nu castiga la loto...

Apoi cand s-a ieftinit SupernoVa,Solenza, Berlina.Eu nu imi aduc aminte

Vise pentru unii...ieftinirile astea.
Sau de faptul ca global vanzarile auto nu mai merg bine din cauza cresterii pretului la barilul de petrol?
Sau ca VW disponibilizeaza in acest an _000 de angajati?
S-a ieftinit VW? parca nu.Prefera sa dea afara
Si va spun eu ca de la Pitesti,au de unde da afara . No comment
dragos.avramescu
QUOTE(cristyyy2003 @ 10 May 2006, 11:27)
Probabil ca inca mai exista oameni care viseaza la masina de 5000E.

Cat timp Laureate si Ambition au asa succes (e la statistici un poll), de ce ar scoate loganul de 5000 ? ca sa scada capacitatea de productie a lui Ambition ?
sorin_f39
Cum poate arata masina de 5000 Euro? Logan Ambiance e gol! Poate exista o masina mai goala decat modelul asta astfel incat sa fie comercializata la 5000 euro? Doar sa-i puna volanul si schimbatorul de viteze pe lista de optionale, eventual si geamurle escamontabile........
Au profitat de faptul ca romanul dorea cu ardoare o masina la nivel european si bineinteles ca au marit preturile in continuu. Singura lovitura pe care le-o putem da e sa nu mai cumpere nimeni Logan. Poate asa or sa mai scada preturile. Insa e cam greu de inchipuit asa ceva.... mad.gif
DFA
QUOTE(f39sor @ 11 May 2006, 11:16)
Cum poate arata masina de 5000 Euro?
*


Privește cel mai ieftin Logan de la unguri, ăla este mai "chel" decât Ambiance-ul de la noi..., acolo poți vedea cum arată Logan-ul de 5000 de Euro...
roby
Apropo de preturi la unguri, sa vedeti cam cit costa in realitate o Dacia Logan.

Am luat ca exemplu ambiance care are cam aceeasi dotare ca la noi si costa acolo 1.959.000 Ft.
La un curs de 250 Ft. / 1 Euro avem masina la pret de 7836 E.
In acest pret este inclusa atit taxa de punere in circulatie (regisztracio ado) cit si TVA-ul (25%).

Pentru o masina noua cu motor peste 1100 cmc EURO 4 taxa de punere in circulatie pe anul 2006 este 340.000 Ft. deci aproximativ 1340 euro.
Rezulta un pret al masinii fara aceasta taxa de 6496 euro.
Daca scoatem TVA (25%) obtinem pretul de baza al masinii (cu transport si profit dealer) 5197 euro. La acest pret masina are motor euro4. Transportul sa fie 1% deci masina ar costa cam 5150 euro fara taxe si TVA.

Banuiesc ca acest pret e valabil si la noi (ca pret de fabricatie).

In acest caz masina ar trebui sa coste la noi 5150 euro + 19%TVA+1%accize, adica 6189 euro si cam atita costa.

Ce am vrut sa spun este ca masina nu costa mai mult la altii ci este grevata de anumite taxe mai mari sau mai mici functie de tara.
Eu ma astept ca odata cu introducerea taxelor de inmatriculare (probabil din 2007) Dacia sa nu scumpeasca masina per global si sa considere in pretul actual si viitoarele taxe (ramine de vazut cit o sa fie).

S-auzim de bine!
roby
tatabobu
Eh! O diferenta mica acolo, dar intr-adevar cam atata costa. Roby, in caz ca nu te-ai uitat de curand la preturi, Loganul chel e 6890 E. Aproape ca o nimerisi cu 6189 ai tai biggrin.gif
sorin_f39
Ambiance 1.4 MPI 6280 21856,28
Preference 1.4 MPI 6980 24292,49
Preference 1.6 MPI 7380 25684,61
Laureate 1.4 MPI 7680 26728,70
Laureate 1.6 MPI 8080 28120,82
Ambition 1.6 MPI 8800 30626,64
Laureate Plus 1.4 MPI New 8250 28712,48
Ambiance 1.5 dCi 7440 25893,43
Preference 1.5 dCi 8140 28329,64
Laureate 1.5 dCi 8900 30974,67
Ambition 1.5 dCi 9620 33480,49

tatabobu, pune-ti ochelari, ai nevoie! radmasa.gif Uite lista de preturi luata de pe site-ul Dacia. Ambiance costa 6280 euro, respectiv 7440 euro!!!
Jack Daniel's
Stati sa vedeti cum accelereaza Loganul , daca vine programul Rabla Reloaded !
cosmin_m
Nu neaparat. Vanzarile de anul trecut ale loganului au adus o gramada de reduceri la masinile aflate prin aceasi zona de pret. Pentru variantele mai dotate de Logan sunt marci straineze sensibil apropiate la scor, producatorii/dealerii fiind nevoiti sa mai lase din marja de profit ca sa ramana competitivi.

Asa ca intra programul "rabla" in peisaj din nou, iarasi vom vedea oferte de genul "renault tripleaza prima de casare pentru un megane sedan".
klaus
QUOTE(Vlad Georgescu @ 8 May 2006, 13:01)
[...]in prima parte a acestui an comercializarea modelelor Logan si a autoutilitarelor a scazut de la 39.309 unitati la 33.855 de autovehicule. Prin opozitie, productia s-a majorat cu 16 puncte procentuale, de la 54.357 la 63.050 de autovehicule.
M-am uitat si eu pe cifre si am ramas cu un gust extremd e amar.
Loganul s-a vandut MAI MULT in primele 4 luni ale anului 2006 decat in aceeasi perioada din 2005.
De fapt vanzarile totale au fost mai mici, in 2005 vanzandu-se mai multe solenza si utilitare decat in 2006.
Insa loganul s-a vandut MAI BINE.
Asa ca titlu de fapt este o minciuna de tot rahatul. Este o mancare de materii fecale cu polonicul

Ziaristii lui peste
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.