De la http://www.cotidianul.ro/index.php?id=5159...ash=c2e9b2f760#
Logan incepe sa frineze in piata
Florin Cepraga
Vinzarile Dacia au scazut cu 14% in primele patru luni.
Dupa ce s-a vindut ca piinea calda, doborind record dupa record in materie de vinzari, Logan frineaza cresterea la sfirsitul perioadei ianuarie-aprilie 2006. Daca pe ansamblul anului trecut Automobile Dacia a inregistrat vinzari cu 55,7% mai mari decit in 2004, iar modelul Logan a urcat cu 335%, in prima parte a acestui an comercializarea modelelor Logan si a autoutilitarelor a scazut de la 39.309 unitati la 33.855 de autovehicule. Prin opozitie, productia s-a majorat cu 16 puncte procentuale, de la 54.357 la 63.050 de autovehicule. Scaderea vinzarilor a fost determinata de renuntarea fabricarii modelului Solenza si de crearea unui orizont de asteptare din partea clientilor fata de aprobarea de catre Guvern a programului de innoire a parcului auto, a declarat vicepresedintele Consiliului de Administratie al companiei, Constantin Stroe. Anul trecut, Guvernul a alocat fonduri pentru un program de innoire a parcului auto, care prevedea predarea spre casare a oricarui tip de autoturism mai vechi de 12 ani, in schimbul sumei de 30 de milioane de lei, constituita ca avans pentru achizitionarea unei masini noi.
Programul nu a fost continuat in acest an, desi ministrul Mediului, Sulfina Barbu, a declarat in luna martie ca Executivul intentioneaza sa ia o astfel de decizie. Modelul Solenza, care a reprezentat 12,2% din totalul vinzarilor in primele patru luni din 2005, a fost scos din productie la sfirsitul lunii martie a anului trecut. Pe ansamblul anului trecut, Solenza a fost comercializata in 4.809 de unitati, in scadere cu 84,7% comparativ cu 2004. Aceasta diminuare a condus anul trecut la ocuparea locului al patrulea pentru Solenza in topul vinzarilor modelelor autohtone, dupa ce in 2004 modelul ocupa primul loc. Logan, cel mai bine vindut produs al Automobile Dacia, a fost comercializat in 88.275 de exemplare in 2005.
Potrivit datelor prezentate de constructorul auto de la Pitesti, Logan si-a majorat cresterea ponderii in totalul vinzarilor, de la 71,6 la 86,9%. Fenomenul a avut loc in dauna segmentului vehiculelor utilitare, care au scazut ca pondere de la 16,2 la 13,1%.
(Cotidianul)