Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Scuter de 49 cmc
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Sony
Azi am fost prin Carrefour si am vazut un scuter Zip (nu am auzit de marca asta) de 49 cmc. M-am holbat un pic la el si m-a cam pus pe ganduri. Intrucat lucrez in vanzari si alerg destul prin Bucuresti in fiecare zi, mi se pare o alternativa interesanta la masina. "Trotineta" nu se inmatriculeaza si consuma numai 1.6 l/100 km. Are cutie cu variatie continua.
Apar insa si cateva intrebari pe care as vrea sa le adrsez celor care poseda sau au condus asa ceva. Sunt riscuri mari in traficul asta infernal din capitala? Jucarica se asigura? Casco sau RCA.
nick
QUOTE(Sony @ 10 May 2006, 21:58)
Azi am fost prin Carrefour si am vazut un scuter Zip (nu am auzit de marca asta) de 49 cmc. M-am holbat un pic la el si m-a cam pus pe ganduri. Intrucat lucrez in vanzari si alerg destul prin Bucuresti in fiecare zi, mi se pare o alternativa interesanta la masina. "Trotineta" nu se inmatriculeaza si consuma numai 1.6 l/100 km. Are cutie cu variatie continua.
Apar insa si cateva intrebari pe care as vrea sa le adrsez celor care poseda sau au condus asa ceva. Sunt riscuri mari in traficul asta infernal din capitala? Jucarica se asigura? Casco sau RCA.
*



Preferabil este sa o inmatriculezi si sa ii faci evident si RCA. Mersul pe scuter in Bucuresti nu este tocmai placut, iti trebuie macar experienta de bicilcist tongue.gif Trebuie sa fii mult mai atent la gropi, poluarea de la masini este mult mai evidenta etc. Oricum, mersul pe scuter este foarte funny.
einstein1984
Problma e ca jucaria aia e cam ca bicicletele First Byke, tine cam o vara. Un scuter Peugeot e vreo 3000 de euro, un Piagio cam la fel, dar sunt mult mai bine facute/proiectate. Eu nu am condus prin trafic, dar pot sa zic ca mare filozofie nu e, trebuie sa grija cu frana fata si cu virajele din scurt.
Dar cum ajungi tu la client cu costumul plin de praf?
vis-a-vis
In primul rand, nu se inmatriculeaza si n-ai nevoie de permis categoria A1, mopedurile.
Adica cele cu pedale si limitate undeva intre 25-30 km/h viteza maxima.
Pentru orice alt vehicul motorizat pe 2 roti iti trebuie permis de conducere.

La astea de la First Bike si alte chinezarii, sunt de acord cu colegul de mai sus... nu stii cat or sa te tina.

Daca totusi iti iei ceva ca lumea, placerea este totala.
Dupa parerea mea e cel mai eficace vehicul prin Bucuresti.

Am mers cu scutere vreo 3-4 ani aproape zilnic, acum imi pare rau ca l-am vandut pe ultimul biggrin.gif
Daca apuci sa te obisnuiesti cu masinile care nu-ti dau nici o atentie si cu comportamentul soferilor care nici nu te observa, atunci iti recomand.
Daca nu te tii bine pe doua roti, eu zic sa renunti la idee.
Sony
Am ceva experienta pe bicicleta, vreo 45.000 km.
Legat de longevitatea "trotinetei" ma intereseaza sa ma tina pana in toamna. Tinuta nu este o problema, chiar si acum cand merg cu masina umblu imbracat sport.
Daca nu este inmatriculat nu pot face asigurare? Una bazata pe seria de sasiu?
vis-a-vis
Sa ne intelegem.
Mergi cu el neinmatriculat... faci parnaie...
Mergi fara carnet... faci parnaie...
Nu il inmatriculezi... nu-ti face nimeni asigurare...

Daca nu te intereseaza nimic din ce-i mai sus, poti circula cu el neinmatriculat, fara permis, fara casca, in papuci, tricou... etc.
(asta daca chiar nu-ti pasa de viata ta)
Sony
Dupa cum am postat si mai sus, nu se inmatriculeaza pentru ca nu intruneste conditiile de inmatriculare. wink.gif
argon
QUOTE(Sony @ 10 May 2006, 19:58)
Azi am fost prin Carrefour si am vazut un scuter Zip (nu am auzit de marca asta) de 49 cmc.
*




Zip nu e marca, e model sub marca Piagio. Cat costa?
vis-a-vis
Asta e?

user posted image
user posted image

__________

QUOTE
Intrebare:  Daca posed un scuter si in acte scrie MOPED dar nu este cu pedale imi trebuie permis de conducere A1 ? trebuie inmatriculat ? Puteti sa'mi trimiteti un e'mail cu legile ?
Raspuns:  Deocamdata OUG 195/2002 nu defineste notiunea de moped ci de ciclomotor. Ciclomotorul are insa pedale si nu necesita a fi inmatriculat si nici permis de conducere. In caz contrar este necesar permis A1 si trebuie inmatriculat. Vedeti art. 6, p 18, 12, 77, din OUG 195/2002, dar si Legea 49/2006 ce intra in vigoare din septembrie. Indiferent ca va fi definit moped sau ciclomotor aceste vehicule vor fi inregistrate motiv pentru care este necesar sa detineti document oficial de provenienta precum si cartea de identitate eliberata de RAR. OUG 195/2002 poate fi incarcata de pe site. Am trimis textul pentru Legea 49 si urmeaza a fi postat. 
Intrebare:  Buna ziua. De cateva luni lucrez ( deplasat cu serviciul ) in Iasi.Doresc sa cumpar un scuter ( motoreta) de 49 cm3 second-hand cu care sa ma pot deplasa mai usor.Este necesara inmatricularea scuterului pentru a-l putea conduce?Dar permis de conducere, am nevoie? Multumesc in avans
Raspuns:  In prezent, numai daca este ciclomotor (are pedale)nu necesita a fi inmatriculat si nici permis de conducere. In curand insa, si ciclomotoarele vor fi inregistrate la primarie in baza cartii de identitate RAR si a documentului ce atesta proprietatea.


Asta e de pe un sit al politiei.
Daca te lasi pacalit de vanzatori ca nu necesita inmatriculare, treaba ta.
Sony
QUOTE(argon @ 10 May 2006, 21:49)
Zip nu e marca, e model sub marca Piagio. Cat costa?
*


Ma indoiesc ca un Piaggio costa numai 4.900 RON. biggrin.gif
vis-a-vis, regulamentul in vigoare defineste clar vehiculele pe doua roti care nu necesita inmatriculare: au cilindree mai mica de 50 cmc si viteza maxima sub 50 km/h. Vanzatorul a spus ca imi da certificat RAR care atesta faptul ca este un ciclomotor. Nu este ca cel din poza. Are 2 oglinzi si nu apare niciunde sigla Piaggio.
einstein1984
www.motociclism.ro Baietii numai scutere viseaza! Sau da un PM lui ydaniel, ca si el are scuter.
La SMAEB era un scuter chinezesc poreclit Lastunel la 3500 RON (cred).
ydaniel
e dus.ia un pejo de 50 cmc.si vi la mine si ti-l tunez eu.un scuter bun nu e ieftin
Sony
Cat costa pejo-ul?
ydaniel
pai unu ca al meu in stare buna.(al meu e din 95) cam 1200 euroi.da dupa aia un set de anvelope tre sa cumperi.placute pe fata....
piese se gasesc.da vin f greu de afara.si gasesti si piese sa-l tunezi:variatoare.tobe,set pollini de 70 cmc....o groaza.da ai grija la acte.mai bine ceva sh decat china nou.in urma cu 5-6 ani era la moda unele hinqiu parca.dupa ce urcai la blana panta la cotroceni se ducea setu:)))))
a ,era sa uit ce e tare la el este ca are injectie de ulei.adica pui ulei de 2t in rezervor si se injecteaza in functie de sarcina intre 0,4% la relanti si 3% la max.asta e cel mai bun lucru.avea si un fel de catalizator dar l-am dat jos ca am toba mai performanta.acu e stricat,s-a uzat variatorul.asta din cauza forjelor rolleyes.gif
la forja consuma undeva spre 3%
initial avea 45 vit max.acuma bate spre 85.viteza de croaziera cam 60:)
merita da sa ai unde sa-l ti.eu in garaj.dacia afara:)
asa,in ultima vreme casca,manusi poate si un costum rezistent la cazaturi.merg cu el asa combinat.am fost cu el pana la mangalia.vreau sa ma duc pe transfagarasan.,asta dupa ce il refac:)
argon
Dar ce garaj ai de nu incape si scuteru si masina? e mulat pe masina? blink.gif
ydaniel
nu.mai am si alte troace.remorca de salupa...motoare...
Sony
QUOTE(Sony @ 10 May 2006, 23:54)
Ma indoiesc ca un Piaggio costa numai 4.900 RON. biggrin.gif
*


Am vazut pe net ca un Piaggio costa de la 1.850 de euro in sus. Un Peugeot pleaca de la vreo 4.800 RON. Ma refer aici la vehicule noi. Asta pe care l-am vazut in Carrefour este chinezesc si se numeste Baotian Zip. Sincer, parca nu prea am incredere in chinezarii.
ydaniel
nu cumpara.se duce setul ff repede
einstein1984
Eu ma gandeam la variator. Oricum e o porcarie, si imediat ce a fost scos din magazin pierde 50 % din valoare.
ydaniel
ala s-a dus la mine de 2 ori:)))asta pt ca dau forje cu el:0 si am luat unul tunat.da la aste china nu se duce variatoru ci doar motorul
Sony
Am citit pe net ca Baotian-urile astea au motoare de Geely. Si la astea se duce setul asa repede?
Am vazut ca un Peugeot nou are pretul de plecare cam cat chinezaria. Insa nu stiu cat de bun este un Peugeot din asta low-price.
Smudo
QUOTE(ydaniel @ 11 May 2006, 11:31)
pai unu ca al meu in stare buna.(al meu e din 95) cam 1200 euroi.
initial avea 45 vit max.acuma bate spre 85.viteza de croaziera cam 60:)
*


Scuza-ma, despre ce scuter e vorba exact? Io stiu ca doar din 2003 scuterele de 49 cmc au fost limitate la viteza maxim 45 km/h (din fabricatie). Pina atunci era voie cu 50 km/h. Daca tunat tu ai "reusit" sa scoti 85 km/h din el, atunci "performanta" asta nu e deloc motiv de lauda. Dintr-un scuter de 49 cmc se pot scoate chiar si 110 km/h. Dar la viteza asta se rup frinele, in cazul unei frinari puternice. Au murit vreo citiva copii pe scutere din astea pe-aici, si de asta sint controale destul de dure si pedepse la fel. Asa ca nu as sfatui pe nimeni sa isi puna alt esapament, variator (sau ambreiaj), set si carburator pe un scuter de 49 cmc, pentru ca nu e sigur. Sony, daca-ti iei orice scuter, ai grija daca vrei sa-l modifici. E ca si cum ai pune motor de peste 100 CP pe berlina, din care ai vrea sa scoti si maxim si ai schimba doar placutele de frina pentru siguranta.

Ca si info, am mers cu un Peugeot Speedfight 2 de 49 cmc, 2 oameni si a reusit sa ne arate viteza pe ceas de 60 km/h. Era de prin '98 parca, NEMODIFICAT si cu multi km pentru un scuter. De aia spun ca "bate spre 85" nu e o performanta pentru un scuter modificat.

P.S: am vazut va se vinde si pe aici Baotian, dar nu am gasit nimic povestiri de-ale clientilor, ca sa vad ce spun oamenii despre ele. Daca tot esti croit pe scuter, uita-te la Peugeot (racire pe apa) si Aprilia. Piaggio la fel sint bune, dar cam uritele pentru gustul meu. Fereste-te de Yamaha (japoneze in general) si dintre italiene, de Italjet.

EDIT: La Peugeot uita-te doar la Speedfight 2, Jetforce-ul cica e mai lenes si greoi, chiar daca aduce citeva noutati (injectie si ABS). Speedfight-ul e super-ok.
Sony
Nici nu ma gandesc sa fac tuning la scuter. biggrin.gif Japonezele sunt mai scumpe deoarece au si taxe vamale. Speedfighter si Jetforce mi se par totusi cam scumpe. Eu ma uitam la Ludix, One sau Classic. Nu il iau decat pentru o vara. Daca aveam de gand sa il tin mai mult as fi investit o suma mai mare.
ydaniel
Smudo,nu mi-e frica:)ma rog atata am reusit sa scot.si setul tot de 50 cmc este.scuterul este din august 1995.ce are modif este variatorul si toba.carburatorul nu este cel original,pt ca este alt model ,asa l-am cumparat.el nu avea limitare de nou.
e cum zici tu inseamna ca nici baietii cu dacii modificate nu fac bine sleep.gif
Italjet chiar imi place.a avut un prieten si era bun:)
nick
Eu am un Ludix Blaster, dar pana acum am mers doar 400 km asa ca nu pot da pareri despre fiabilitate.
Zilele trecute am mers vreo 100 de km cu un Aprilia (care avea deja 25000 km la bord), i-am dat aproape numai forje de tot felul de dealuri si mi s-a parut super. Este mai greoi ca Blasterul meu, dar cred ca asta e uneori un avantaj. Cred ca daca as avea de ales din nou, mi-as lua sigur un Aprilia.
In Croatia mai toata lumea merge pe scuter, si am observat ca majoritatea erau Piaggio, Gilerra sau Aprilia. Dintre 'chinezarii' am vazut doar Keeway.
ydaniel
nici nu am auzit de el:))
nick
Pt Keeway: http://www.keewaymotor.com/r_robogo.html

Designul este meserias, iar preturile destul de mici.
argon
2,5 % la ~4 cai putere?? blink.gif la care se mai adauga si costul uleiului...care nu e chair ieftin..
consuma enorm, iesi mai scump decat cu un Lupo, Yaris sau Smart diesel tongue.gif
Sony
Ai uitat sa iei in calcul investitia initiala!
ydaniel
al meu la blana prin oras ia si 3%smile.gif
Sony
Pai schimba-l! Ia-ti Yaris! radmasa.gif
XMihai
QUOTE(einstein1984 @ 10 May 2006, 19:37)
Dar cum ajungi tu la client cu costumul plin de praf?
*




Sau stropit/patat de apa de la stropitorile de spalat parbrizu, care nu sunt reglate bine?
vis-a-vis
Probabilitatea de a se intampla asta e identica cu stropii de urina canina ce deviaza din copaci si te-ar uda leoarca.
De unde ai scos-o frate? D-aia ti-ai luat conserva, sa nu te ploua-n gat?
mikemaniack
am si eu o intrebare.
sper sa nu dati cu pietre in mine smile.gif
daca iau un scuter se poate transporta cu liftul pana la etajul 3?
sau e prea greu?
dintre chinezariile din cora/carefura/real ..ce imi recomandati si mie.
SSilent
Sony nu face tampenia sa-ti iei scuter chinezesc ca o sa-ti manance zilele... daca vrei neaparat dai mai multi bani si iti iei ceva ca lumea... Yamaha Aerox, Peugeot, etc.

si inca ceva... cu mici tweek-uri Yamaha Aerox ajunge si la 100 km/h naughty.gif sofer3.gif
BlaueCorsa
N-au trecut decat 3 ani de cand se incheiase discutia...
tataiedaciotul
radmasa.gif Inca nu este prescrisa... icon_mrgreen.gif
bogdan_dsn
detalii.... radmasa.gif
bendix
In vest este o moda noua. Scootere electrice:
[attachmentid=1627509732]

Cateva caracteristici:

Putere:500 watt
Autonomie: 25 mile
Roti: 16" Al
Viteza: 20 mile pe ora
Greutate: 100 livre (aprox 45 kg)
Sarcina maxima: 300 livre (aprox135kg)
Pret: 800 $

Eu zic ca sunt avantaje nete fata de cele pe benzina. Unul din astea chiar ai putea sa le tii la etajul trei ( ca tot intreba cineva)
argon
fuarte tare, merge cu 4 baterii de sursa UPS wub.gif
Sony
E problema cu scuteru' asta electric. Neauzind motoru' crezi ca nu functioneaza si esti tentat sa te dai jos.
Giurisici Fabian
Eu mi-am luat anul trecut o chinezarie Tomina(Baotian) de care sunt multumit .Momentan e inca in hibernare dar peste o saptamana sau doua il scot pe strada.L-am inregistrat la primarie si o sa imi fac asigurare RCA , in rest benzina , ulei Mobil1 5W40 pentru masina care e foarte bun pt scuter si bujie noua.
Trebuie verificate la cumparare jocul supapelor(e reglat prea mic din fabrica )
Chiar daca te lasa segmentii nu e mare lucru ca se schimba foarte usor si nu costa decat 30 de ron setul ,daca stii de unde sa cumperi
In rest "asfalt uscat" si excl.gif mare atentie la unii soferi care pur si simplu ignora ca va aflati in trafic cu ei.

http://www.daciaclub.ro/galerie/displayimage-1233-33.html
adrianne
Pai nu-i bai, ca au senzor de intentie si airbag-covor, a.i.:
1. senzorul detecteaza intentia de a cobori in mers
2. se declanseaza airbag-covor
3. cazi pe moale
Iar ca sa fie ecologice si reutilizabile,
4. se impacheteaza sacul abs in locasul lui
5. se activeaza compresorul de reumplere a capsei ABS (ca la capsule sifoane)
6. sistemul e ready-to-use and stand-by pentru o noua tentatie.
body
QUOTE(bendix @ 21 Mar 2009, 11:04)
In vest este o moda noua. Scootere electrice:
[attachmentid=1627509732]

Cateva caracteristici:

Putere:500 watt
Autonomie: 25 mile
Roti: 16" Al
Viteza: 20 mile pe ora
Greutate: 100 livre (aprox 45 kg)
Sarcina maxima: 300 livre (aprox135kg)
Pret: 800 $

Eu zic ca sunt avantaje nete fata de cele pe benzina. Unul din astea chiar ai putea sa le tii la etajul trei ( ca tot intreba cineva)
*


Unde se poate gasi asa ceva la cumparare !
Si cam cat o tine si cat o costa setul de acumulatori ?

Mirciulik
25 de mile ~ 40 km. Mi se pare cam mica autonomia.
Timpul de incarcare care ar fi?

Eu am un first bike de care sunt multumit, autonomie ~ 250km. Ies cu el vara de placere, la 20-30km de oras.
body
Era vorba de cate incarcari !
slaiciprian
scuterele italiene cam toate prind peste 50km/h. limitarile alea sunt doar in acte, sa le vanda fara inmatriculare. dar sunt si scumpe.
cel mai ieftin le ei e ciao, ala care pare o bicicleta cu motor, 1200 costa in italia
user posted image. in conditiile in care prin supermarketuri am văzut scutere chinezești la 700 de euro si care arătau super.

cel mai lăudat de italieni e vespa, e considerat un scuter fără moarte. si ei cam sunt experții in domeniu.

chinezării am văzut vre-o două pe la noi, dar după 2-3 luni deja sunau motoarele alea dubios.

p.s. sunt si scutere de 125, 250cmc, io zic că merita unul.
bendix
QUOTE(body @ 22 Mar 2009, 14:16)
Unde se poate gasi asa ceva la cumparare !
Si cam cat o tine si cat o costa setul de acumulatori ?
*



Se pot gasi in SUA. Ma tot gandesc cum as putea sa aduc una de acolo (fara taxe prea mari, bineinteles smile.gif )
Setul de acumulatori este garantat pentru 3 ani sau pentru 300 de incarcari.
Nu stiu care este timpul de incarcare, banuiesc ca este de cateva ore si difera in functie de tipul de incarcator (oricum, acesta trebuie schimbat cu unul european, pe 220 V).

Inca ceva, in SUA scooterul electric din poza este asimilat cu bicicleta electrica (fiindca are niste pedale care se pot monta/folosi). Asadar nu trebuie inregistrat/inmatriculat. Nu stiu ce statut ar avea in Romania.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.