Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 100 km/h
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
ionutz_ro23
la mine la 100 km/h motorul este turat la 2800-3000. este bine? daca nu ce ar trebui reglat?
argon
inseamna ca ai raport 0,86, de reglat poti sa reglezi ce vrei ca tot atat o sa ai..ca sa ai viteza mai mare la aceleasi ture desfaci cutia, schimbi raportul cu 0.76.
MAS
In mod normal, cu berlineza 1.4, eu am undeva pe la 2400 rpm 100km/h... Dar daca am benzin prost, si masina o stat mult timp pe parcare, sau daca am mers numai in oras cu ea, imi creste turatia... Dupa 100km simt cum incepe sa se-ntinda motorul si incepe sa si traga mai bine, si imi scade si turatia...
payty
Eu intr-a 4-a la 3000 am un pic peste 70 la ora. Intr-a cincea am cam 100, tot la 3000.
IRONICK
QUOTE(MAS @ 14 May 2006, 11:07)
[...]cu berlineza 1.4,  eu am undeva pe la 2400 rpm 100km/h... [...] daca am benzin prost, si masina o stat mult timp pe parcare, sau daca am mers numai in oras cu ea, imi creste turatia... Dupa 100km simt cum incepe sa se-ntinda motorul si incepe sa si traga mai bine, si imi scade si turatia...
*


Bai nene, cum pana mea ai tu la berlineza cutie cu rapoarte variabile ? Ha ?
payty
QUOTE(IRONICK @ 14 May 2006, 12:06)
Bai nene, cum pana mea ai tu la berlineza cutie cu rapoarte variabile ? Ha ?
*




poate ii patineaza ambreiajul biggrin.gif
wolfin
la 100 km/h am in jurul a 2400-2500 rot/m. la 3000 rot/m am 110km/h
argon
QUOTE(MAS @ 14 May 2006, 11:07)
In mod normal, cu berlineza 1.4,  eu am undeva pe la 2400 rpm 100km/h... Dar daca am benzin prost, si masina o stat mult timp pe parcare, sau daca am mers numai in oras cu ea, imi creste turatia... Dupa 100km simt cum incepe sa se-ntinda motorul si incepe sa si traga mai bine, si imi scade si turatia...
*




blink.gif glumet mai esti
IRONICK
Am mai fost cineva pe forum parca. . cu aceeasi "variabilitate". Si era asa de ferm convins ca are dreptate. Ca i-a spus lui un mecanic . . .
Asi
ca sa lamurim cutia cu rapoarte variabile... iexista dar nu la noi, si nu pe dacie, nu pe majoritatea masinilor, ci in special la cutiile de viteze de raliu la care sunt reglabile rapoartele.. nu in timpu mersului din cate stiu eu.. se regleaza rapoartele inaintea cursei, si parca acest lucru de reglat rapoartele parca se baza pe roti dintate conice astfel incat daca le unim mai asa un pic putem ajunge de baza mare ar trunchiului de con pana la aia mica.. diferenta de diametre=>alt raport.
NU E CAZUL de cutie dinasta nici macar la mercedes SL poate la vre-un AMG dar ma cam indoiesc

cum o cutie dinasta nu exista pe o dacie, sau alta masina normala, turatia motorului e strict legata de viteza. adica sunt 2 roti dintate.. una se invarte cu turatia motorului, alta se invarte dupa un raport, care este transmisa la roata cu dimatru de..

daca se exclut variabilele din calcul (senzor de turatie prost, patineaza ambreiaju, patineaza rotile) daca avem turatia bine stabilita si raportul si diametrul rotii stiute, atunci conform aritmeticii de clasa a 2-a se poate afla foarte exact viteza de deplasare. dar tot mai exact este modelu 5-th wheel.
ydaniel
3000 rpm max 105 km/h:)
ionutctn
La mine am urmatoarea faza: sa va prapaditi de ras nu alta.
Cand masina avea vreo 20.000 km si se mersese numai pe benzina cu ea la 100 km/h in treapta 5 arata 2500 ture. Acum la aceeasi viteza de rulare imi arata un pic mai multe ture pe bord (vreo 2-300). Masina are acum 50.000 km si merg pe gaz de vreo 12.000 km. Imi fac impresia ca s-a mai uzat motorul sau pe gaz trebuie turatie mai mare pentru aceeasi viteza ca pe benzina??? Cred ca asta sa fie ca asa am auzit si eu.
argon
vitezometru/turometru neconforme, inainte, sau acum, sau patina discul.

Stiu cum e turometrul Daciei cu platina, il apuca cateodata, si nu te poti lua dupa el, vitezometrul la fel, dar asta nu depinde de platina.
Daca sti cum functioneaza transmisia, adica ambreajul, cutia, si diferentialul, sti ca e imposibil sa varieze raportul turatie-viteza in aceasi treapta.
ydaniel
argoane a ta cat arata la 100km/h:)
argon
2500 rpm, cutie de fuga. Atat arata, si atat trebuie sa si aibe.

Intr-o perioada arata 2000, freca acul turometrului pe undeva, mi-am cumparat electronic, si arata bine. Intre timp si-a dat drumul si cel din bord.
Daca ai ureche sa auzi motorul, nu trebuie turometru, ca il simti cam cat are.
De asemenea cand platina e pe duca turometrul mai salta, si arata aiurea.
ydaniel
aha.deci la minee asa a aratat de noua.si:) cutia ta e originala?
cataline
la mine la 100km/h arata 2700
ionutctn
QUOTE(cataline @ 15 May 2006, 13:10)
la mine la 100km/h arata 2700
*



Masina e pe gaz? Daca da, e normal sa fie asa. La viteze inalte trebuie turat mai mult pentru a atinge aceeasi viteza. Diferenta de turatie nu e foarte mare dar exista.
os
Pentru cei care insista sa sustina "variabilitatea"rapoartelor de transmisie: aruncati o privire pe materialele publicate de tunderbird in threadul lipicios despre Moment/Cuplu, adica incepind de aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...post&p=17178750
Concentrati-va in special asuora aspectelor constructive.
Lamurit?
IRONICK
O poza este pusa de doua ori. Asta era . . . acum stiu . . .
vis-a-vis
La pneul de 165/70 R13 vitezei de 100 km/h corespund urmatoarele turatii:
  • In treapta trei, raportul 1,47 - 5263 turatii/minut
  • In treapta patru, raportul 0,97 - 3488 turatii/minut
  • In treapta cinci, raportul 0,86 - 3093 turatii/minut
  • In treapta cinci, raportul 0,76 - 2727 turatii/minut
Sony
ionutctn, e posibil ca diferenta asta de turatie sa provina dintr-o schimbare de pneuri cu altele de dimensiuni diferite.
XMihai
La supernova cu 4000 rpm am 150km/h
Muttley
QUOTE(MAS @ 14 May 2006, 11:07)
In mod normal, cu berlineza 1.4,  eu am undeva pe la 2400 rpm 100km/h... Dar daca am benzin prost, si masina o stat mult timp pe parcare, sau daca am mers numai in oras cu ea, imi creste turatia... Dupa 100km simt cum incepe sa se-ntinda motorul si incepe sa si traga mai bine, si imi scade si turatia...
*


Deja a ajuns la bula, deci nu mai are rost... sleep.gif
Ca idee, cam tot topicul are loc acolo...
QUOTE(ionutctn @ 15 May 2006, 10:53)
La mine am urmatoarea faza: sa va prapaditi de ras nu alta.
Cand masina avea vreo 20.000 km si se mersese numai pe benzina cu ea la 100 km/h in treapta 5 arata 2500 ture. Acum la aceeasi viteza de rulare imi arata un pic mai multe ture pe bord (vreo 2-300). Masina are acum 50.000 km si merg pe gaz de vreo 12.000 km. Imi fac impresia ca s-a mai uzat motorul sau pe gaz trebuie turatie mai mare pentru aceeasi viteza ca pe benzina??? Cred ca asta sa fie ca asa am auzit si eu.
*


Doamne fereste! blink.gif
QUOTE(ionutctn @ 15 May 2006, 13:49)
Masina e pe gaz? Daca da, e normal sa fie asa. La viteze inalte trebuie turat mai mult pentru a atinge aceeasi viteza. Diferenta de turatie nu e foarte mare dar exista.
*


Doamne pazeste!!! wacko.gif
QUOTE(Sony @ 15 May 2006, 21:11)
ionutctn, e posibil ca diferenta asta de turatie sa provina dintr-o schimbare de pneuri cu altele de dimensiuni diferite.
*


E contagios!!! unsure.gif


Edit: exista cutii de viteze cu rapoarte FIXE (ce avem noi pe dacii si pe restul de 99,(9)% din masini) si cutii cu rapoarte variabile in mod continuu, numite si CVT (Continously Variable Transmission). Astea din urma, ca performante, cel putin in teorie ar trebui sa fie extraordinare! Turatie constanta a motorului, corelata cu sarcina, cuplu ideal in functie de necesitati, consum minim, protejarea motorului, facilitarea procesului de conducere, etc. In realitate pierderile sunt mari si nu prea renteaza. Recent s-a revenit la utilizarea lor, din cate am inteles eu, Nissan Murano fiind echipat cu asa ceva. Renault Williams a folosit asa ceva in F1 cu ceva decenii-n urma dar au fost interzise aceste transmisii. Pacat, s-ar fi perfectionat...
Si cum se prea pare ca lucrurile elementare nu-si gasesc explicatie logica pt unii, cu explicarea principiului de functionare nu ma mai agit. Vedeti in desene 2 tipuri si cu putin noroc si intelegeti. sleep.gif
Littledevil
QUOTE(XMihai @ 15 May 2006, 23:51)
La supernova cu 4000 rpm am 150km/h
*


Mai gandestete inspre un 4200-4400.
Solenza 115 km/h 3000. (1.4 mpi)
XMihai
QUOTE(Littledevil @ 16 May 2006, 00:09)
Mai gandestete inspre un 4200-4400.
Solenza 115 km/h 3000. (1.4 mpi)
*


Littledevil
Ok, sorry, me culpa sad.gif
Am mers cu a unui prieten care avea 105.000 km la bord si cam 4200-4300 arata.
Sorry
XMihai
QUOTE(Littledevil @ 16 May 2006, 00:50)
Ok, sorry, me culpa sad.gif
Am mers cu a unui prieten care avea 105.000 km la bord si cam 4200-4300 arata.
Sorry
*



Ok, nu-i problema.
150 km/h, 30000 si ceva de km.
Acum are 42000km. Atunci a fost prima si ultima data cand a prins 150.
In rest nu a sarit de 120.
SYL
DSN are 35km/h in tr.5 la 1000rpm, deci la 4000rpm are 140kmh, iar la 150km/h are ~4285rpm....
Smeagol
@Muttley:

CVT-urile au revenit in actualitate multumita managementului electronic.
A doua varianta, cea cu cure de transmisie este folosita mult in cazul Transfer Case-urilor - pentru masinile de teren.

Cureaua este de fapt un soi de lant cu o insertie de cauciuc pe laterale pentru aderenta.
Sony
Muttley, m-ai prins! radmasa.gif Intr-adevar sunt de bula daca m-am gandit la viteza reala si nu la viteza indicata. laugh.gif
MoneyTalks
QUOTE(XMihai @ 16 May 2006, 00:43)
*


Poza aia e facuta din lateral, deci turatia nu se vede cum ai vrea. Din poza reiese ca acul turometrului este cu cel putin o gradatie mica DUPA 4,000. Asa ca... mai gindeste-te smile.gif Littledevil avea dreptate... biggrin.gif
cataline
QUOTE(ionutctn @ 15 May 2006, 13:49)
Masina e pe gaz? Daca da, e normal sa fie asa. La viteze inalte trebuie turat mai mult pentru a atinge aceeasi viteza. Diferenta de turatie nu e foarte mare dar exista.
*



Nu e pe gaz...e pe benzina...Logan Ambition.....
vtavi14
110km.h - 3000rot/min Logan 1.4
Cornel001
Io nu inteleg cum benzinarele de 1.4 au mai multi km/h la aceeasi turatie (ca e clar ca treapta de viteza e tot a 5-a, ca 6 nu are) decat cele de 1.6, dupa cum declara unii colegi p-aici.
Motor de 1.6 100 CP, 5 trepte , in a V-a am cca 3000 rpm la 100km/h, cca 4000 rpm la 140km/h. Viteza de pe ceas.
argon
pai sunt masini diferite..difera cutiile..etc
La Logan 1,4 si 1,6 e aceeasi cutie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.