ilikecheese
15 May 2006, 19:21
Salutare.Am descoperit de curand ca sub masina, undeva pe sub baia de ulei, picura ulei.
Se observa dupa ce o las in parcare ceva mai mult, o pata destul de mica de ulei.Am deschis capota si m-am uitat de sus pe scut, si pare sa fie ulei.Poate cineva sa imi spuna de unde ar putea curge.
Si alta problema e ca papa ulei masina.Pun aproape 1 l la 500 km, si mi se pare ff mult.Si nu are cum sa curga atat jos incat sa pun un litru la 500km.
De multe ori curge la buson, sunt patit..incearca sa-l mai strangi putin.
Daca nu curata baia bine sa luceasca, si te uiti de unde vine uleiul.
ilikecheese
15 May 2006, 20:14
am mai incercat sa strang busonu.e strans de nu se mai strange sau mainile mele anemice nu pot mai mult...adevaru e ca se cam observa pe langa buson ceva uleios asa de fiecare data cand mer cu masina si dupa ce opresc ma uit. multumesc pentru sfat.am sa curat si baia.
QUOTE(ilikecheese @ 15 May 2006, 21:14)
am mai incercat sa strang busonu.e strans de nu se mai strange sau mainile mele anemice nu pot mai mult...adevaru e ca se cam observa pe langa buson ceva uleios asa de fiecare data cand mer cu masina si dupa ce opresc ma uit. multumesc pentru sfat.am sa curat si baia.
Vezi, totuși, ar putea fi și de la cutie, iar consumul motorului să fie altă treabă! Miroase-l și vezi, dacă miroase a benzină e de motor, dacă are un miros mai... acru, e de la cutie. Și atunci dai totul jos, scoți afară cutie și vezi dacă nu e simeringul de la priză. De asemenea, uleiul de motor îți poate curge pe la simeringul de palier sau pe la garniutura de la baia de ulei. Baftă!
vali1971ro
16 May 2006, 15:47
1l da ulei la 500km este exagerat de mult (camasi uzate si-sau segmenti uzati) , ca sa determini pe unde curge ulei trbuie sa dai scutul jos si sa te uiti sub ea. daca sunt scurgeri pe la buson schiba garnitura de cupru , de asemenea mai poate picura ( destul de bine) pe la manocontactul ptr martorul din bord. verificz daca nu cumva se prelinge ulei pe la semeringul de la capacul de la distributie sau pe langa capac (garnitura de pluta )
ct03nut
16 May 2006, 16:05
vezi simeringul dintre cutie si motor...simering de palier daca nu ma insel, in timp isi pierde propietatile..caldura/frig, am vazut multe masini cu aceasta problema
ilikecheese
16 May 2006, 18:29
am sa verific tot ce spuneti.azi nu am avut timp dar maine daca e frumos ma bag sub ea,pe ea... si sa vedem.multumesc mult.eu vorbesc foarte serios cand zic ca pun aproape un litru de ulei la 500 km.pun ulei 20w50 hexol.masina am luat-o in noiembrie si atunci am schimbat si uleiul.bine ca de cand am luat-o am avut numai probleme cu ea asta e alta treaba.
ehh macar motirul trage bine.
andutzu
17 May 2006, 21:27
daca e simeringul de la palier si te hotarasti sa il schimbi fa-o cu ff mare grija.Eu am schimbat trei in serie... nu tineau mai mult de 500-1000km.asta din cauza ca erau pusi stramb si se uzau f repede pe o parte.chiar si o diferenta de 1mm e f mult.Ideal e sa o faci cu o presa speciala dar nu stiu unde au putea gasi asa ceva.Reusesti pana la urma si fara dar cu multa grija.
ginberto
6 Jun 2006, 12:35
mie imi apare o pata de ulei sub masina de cand am pus un nou ulei, semisintetic 10w40 in ideea de a-l schimba mai rar. inainte aveam mineral 20w50. oare acesta e mai fluid si din aceasta cauza?
ct03nut
6 Jun 2006, 12:37
poti sa pui si apa, NU are voie sa curga nimic.
zici ca papa ulei, mai ales daca ai pus din asta subtire acum vara o sa ti-l manance mult mai rau ca ala grosul. iti sugerez sa scoti motorul daca tot ai problema cu mancatul uleiului si vezi ce se intampla.
diaconuliviu
6 Jun 2006, 13:02
QUOTE(ginberto @ 6 Jun 2006, 13:35)
mie imi apare o pata de ulei sub masina de cand am pus un nou ulei, semisintetic 10w40 in ideea de a-l schimba mai rar. [...]
Posibil sa curga la simering distributie.
ginberto
7 Jun 2006, 13:34
QUOTE(ct03nut @ 6 Jun 2006, 13:37)
poti sa pui si apa, NU are voie sa curga nimic.
zici ca papa ulei, mai ales daca ai pus din asta subtire acum vara o sa ti-l manance mult mai rau ca ala grosul. iti sugerez sa scoti motorul daca tot ai problema cu mancatul uleiului si vezi ce se intampla.
nu cred ca papa, am spus ca se scurge pentru ca gasesc ulei sub masina iar de "ala grosu" nu a papat deloc...; ma gandesc sa-l schimb dupa doar 500 km cu din acela "grosu" caci cineva mi-a zis ca ar dauna motorului; oricum n-am verificat nimic pana acum, cand am timp o s-o fac si o sa postez ce a fost
driverx
7 Jun 2006, 13:51
Tare ma tem ca simeringul de la palier sau ala de distributie iti scapa uleiul.
diaconuliviu
7 Jun 2006, 14:51
Vezi pe unde se scurge, prin fata sau pe la ambreiaj; daca e prin fata, e mai usor, daca e pe la ambreiaj e simeringul palier, e de munca.
La cel de distributie e mai simplu. Cica 10W40 semisintetic ar spala motorul mai bine curatind inclusiv "depunerile utile" adica alea care obtureaza partile uzate. Asa am patit si eu cind am pus 10w40, a trebuit sa suplimentez simeringul de la distributie.
driverx
7 Jun 2006, 14:58
QUOTE(diaconuliviu @ 7 Jun 2006, 15:51)
.... a trebuit sa suplimentez simeringul de la distributie.
Adica doua?
ginberto
7 Jun 2006, 17:38
QUOTE(diaconuliviu @ 7 Jun 2006, 15:51)
Vezi pe unde se scurge, prin fata sau pe la ambreiaj; daca e prin fata, e mai usor, daca e pe la ambreiaj e simeringul palier, e de munca.
La cel de distributie e mai simplu. Cica 10W40 semisintetic ar spala motorul mai bine curatind inclusiv "depunerile utile" adica alea care obtureaza partile uzate. Asa am patit si eu cind am pus 10w40, a trebuit sa suplimentez simeringul de la distributie.
pare o explicatie logica cu acest ulei caci zicea cineva ca nu ar avea voie sa curga nici apa...
comnic5
7 Jun 2006, 22:34
Daca ai urme pe buson mai mult ca sigur curge de la palier sau de la garnitura de baie (prin spate). Roaga-te sa nu fie ala de la palier ca e de munca. Eu am patit-o cu un simering nou pe care mi l-a pus un prostalan de mecanic si dupa 2 luni curgea din masina in draci, nu il montase ala bine si il scuipase afara. Tinand cont ca manopera e destul de consistenta si nu ai garantia lucrului de calitate mi-am luat inima in dinti si am dat motorul jos singur. Dupa ce l-am pus ca lumea nu mai curge un strop de ulei. Oricum daca te hotarasti sa il pui singur inarmeazate cu rabdare ca e mult de munca oricare din metode hotarasti sa le folosesti (dai jos ori cutie ori motor).
Bafta.
diaconuliviu
8 Jun 2006, 06:40
@driverx:Da, doua; mi-a fost mai simplu.
@comnic: daca curge pe la busonul de golire, buson nestrins. Daca curge pe la simering distributie, scutul va fi murdar de la fulie pina in spate. Daca scurgerea e pe la palier, scutul se va minji de acolo pina in spate si, putin spre gaura de sub buson (din cauza eventualei prelingeri la oprire. E vorba de curentul de aer care "impinge" uleiul scurs din punctul de curgere spre spate.
In cazul palierului se vede scurgerea pe la placa "semiluna" care obtureaza carcasa ambreiaj - daca mai exista.
ginberto
8 Jun 2006, 12:18
QUOTE(diaconuliviu @ 7 Jun 2006, 15:51)
Vezi pe unde se scurge, prin fata sau pe la ambreiaj; daca e prin fata, e mai usor, daca e pe la ambreiaj e simeringul palier, e de munca.
La cel de distributie e mai simplu. Cica 10W40 semisintetic ar spala motorul mai bine curatind inclusiv "depunerile utile" adica alea care obtureaza partile uzate. Asa am patit si eu cind am pus 10w40, a trebuit sa suplimentez simeringul de la distributie.
dar daca e asa.... nu as putea pune ulei de care aveam inainte si in urma noilor depuneri care vor urma sa se astupe locurile prin care curge ? eventual dupa cateva completari de ulei, daca s-ar reveni la starea anterioara folosirii uleiului semisintetic, si poate ar fii mai economic ca munca si/sau costuri... ?!
ct03nut
8 Jun 2006, 12:30
minte de roman !
diaconuliviu
8 Jun 2006, 14:10
Poate incerci cu pulbere de radiatoare sa se astupe porii.
Da, glumesc, normal.
Repara ce e de reparat, nu cirpi. Dupa cum pui problema, no offence, esti tare incepator, nu e de ris, toti am fost asa intr-un moment, dar sa pui masina pe o rampa sau canal si sa vezi unde pierde, poti.
am vazut multe idei, cu siguranta solutia se gaseste intre ele. eu as vrea sa dao o sugestie cu privire la ordinea abordarii variantelor.
1. consumul de ulei e foarte mare. daca e uzat motorul, trebuie sa ai gaze de esapament albastre, gaze de carter care daca nu ai scos furtunul ineaca motorul, zgomot la vilbrochen etc. daca nu ai asa ceva, atunci uleiul doar se pierde.
2. busonul de golire al baii de ulei. are un fel de garnitura metalica, circulara in sectiune care se aplatizeaza cand strangi busonul. eventual poti cumpara o garnitura noua, o strangi o data pana la capat, o destrangi si o strangi din nou definitiv si cu simt, sa nu distrugi filetul.
3. daca uleiul se prelinge din fata, atunci e simeringul de la palier. daca ulei e numai in spatele blindajului, atunci e simeringul celalalt dinspre abreiaj care se schimba numai dand jos cutia de viteze sau motorul. (si eu am probleme cu asta)
va doresc mestereala placuta.
Dar daca se pierde jumate de litru de ulei la 2000 km, e mult?...
ct03nut
9 Jun 2006, 11:07
DA!
ginberto
9 Jun 2006, 11:12
QUOTE(biz @ 8 Jun 2006, 16:24)
2. busonul de golire al baii de ulei. are un fel de garnitura metalica, circulara in sectiune care se aplatizeaza cand strangi busonul. eventual poti cumpara o garnitura noua, o strangi o data pana la capat, o destrangi si o strangi din nou definitiv si cu simt, sa nu distrugi filetul.
3. daca uleiul se prelinge din fata, atunci e simeringul de la palier. daca ulei e numai in spatele blindajului, atunci e simeringul celalalt dinspre abreiaj care se schimba numai dand jos cutia de viteze sau motorul. (si eu am probleme cu asta)
va doresc mestereala placuta.
se vede ulei scurs de la buson pana in spate; garnitura o s-o inlocuiesc azi sperand ca este doar ea...
altfel voi verifica celelalte variante caci oricum pentru a astepta alte asa zise depuneri utile care sa impiedice uleiul sa se scurga (in caz ca nu e de la garnitura) ar trebuie sa fac inca pe atatia km cu masina cat are acuma la bord.
ginberto
14 Jun 2006, 14:12
problema s-a rezolvat... mai simplu decat as fii crezut.
diaconuliviu zicea "Cica 10W40 semisintetic ar spala motorul mai bine curatind inclusiv "depunerile utile" adica alea care obtureaza partile uzate. Asa am patit si eu cind am pus 10w40, a trebuit sa suplimentez simeringul de la distributie."
Intrucat pata de ulei care-mi aparea sub masina dupa fiecare deplasare mi se parea ca e tot mai mica (si ma gandeam si ca in timp noile depuneri vor obtura din nou caile de scurgere...
), am presupus ca ar fii ceva asemanator si la mine (la schimbul de ulei folosisem si un motorflush, astfel ca acele "depuneri utile" s-ar fii curatat si mai bine).
Totusi un vecin mi-a zis sa-mi cumpar garnitura si un alt buson ...
In timp ce se scurgea uleiul pentru a schimba busonul, a curatat si a incercat vechiul buson sa vada daca poate aspira aer prin el iar vechiul buson era fisurat... uluitor, n-as fii crezut...
Greu de crezut si ca se poate scurge ulei prin buson caci fisura nu e clara la vedere; oricum de cand l-am schimbat nu mai imi apare ulei sub masina iar busonul ramane uscat; busonul vechi il pastrez ca proba/curiozitate...
bine ca nu m-am apucat de operatii mai complicate pentru a opri curgerea de ulei...!
diaconuliviu
14 Jun 2006, 14:52
Pai abia cu doua posturi in urma -dupa ce te-am tras de limba - ne-ai spus ca e murdar de la buson spre spate.
caz in care busonul era de vina. Ma rog, de regula garnitura, buson fisurat n-am vazut-sa-l tii ca e de poveste.
ginberto
14 Jun 2006, 15:52
chiar asa este, pentru cine nu crede am busonul si poate sa incerce sa aspire aer prin el...
cert este ca si vecinul meu care m-a ajutat (si care mai stie cate ceva despre masini, lucrand in domeniu) s-a mirat de una ca asta pentru ca nu mai vazuse nici nu auzise...!
run4cristinho
7 Oct 2007, 23:20
si eu am pata sub masina si chiat se vede cum se scurge pe buson,sa fie ore dus filetu de pe buson sau de pe baie
?
ce pret are o baie de ulei ,sau un mbuson nou..pls
7 Oct 2007, 23:20:
si eu am pata sub masina si chiat se vede cum se scurge pe buson,sa fie ore dus filetu de pe buson sau de pe baie
?
ce pret are o baie de ulei ,sau un mbuson nou..pls
mirceas
8 Oct 2007, 08:25
un buson e 'efin. dar cand ai schimbat uleiul ai pus garnitura noua de cupru la buson?
run4cristinho
22 Oct 2007, 11:42
inca nu am facut schimbu de ulei,dar am cumparat buson deala cu magnet si garnitura de cupru:D
flavius_geniul
23 Oct 2007, 22:53
Experienta proprie asta noapte. curge ulei pe la simeringul de la fulie(trasnmisie). e logic ca daca baia s umple de ulei sau daca e ulei pe sub intreaga baie si scutul plin sa fie de undeva din fatza problema pentru ca datorita jetului de aer de la elice si din miscare si inertia uleiului il iau din scurgerile frontale si il tavalesc pe toata "burta" masinii. daca ar fi fost de la simeringul de pe palier atrunci ai fi regasit ulei si in cutie in cantitati destul de mari si oricum uleiul nu s-ar fi intins pe toata baia.
diaconuliviu
24 Oct 2007, 10:34
1. Lasa deoparte sh,tz, k, ` si alte ircisme.
2. Simeringul de la fulie nu e cel de la transmisie. E cel de la distributie.
Cel "de la transmisie" ar fi cel de la arborele cutiei.
Cel de la volanta se numeste "simering palier".
In conditiile pe care incerci sa le descrii, se pare ca iti curge cel de la distributie.
care ar fi metoda cea mai usoara de a schimba semeringul de la fulie?
aalinte
21 Nov 2007, 00:42
O cheie inelara de 30 sau 32 nu mai tin minte exact, un ciocan de 1,5 kg , aplici lovituri serioase cu ciocanul in cheie pana pleaca piulita(altfel plimbi masina prin toata parcarea si tot nu se desface), tragi sanatos de fulie , scoti simeringul , pui unul nou in loc(atentie sa nu il pui stramb ca degeaba il pui), te uiti sa vezi daca e sant facut de vechiul simering pe fulie . Daca este verifici daca poti pune inca un simering in spatele celui vechi (asta daca nu au fost deja 2 si ai 2 santuri pe fulie). Daca ai sant pe fulie cumpara una noua e vreo 20 de roni ca altfel muncesti degeaba.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.