Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: tobe
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
Meserie
Ma exaspereaza tobele. Am schimbat acum vreo 5 luni toba finala si teava. Am cumparat "de uzina" fiind cele mai scumpe si am banuit ca cele mai bune. Chiar dupa ce le-am schimbat nu am constatat o imbunatatire a silentiozitatii. Bineinteles ca mecanicul care mi-a facut schimbarea a tinut sa imi spuna ca sunt mai bune cele de Conex. Acum incerc sa ma informez sa stiu macar data viitoare ce sa cumpar, de aceea apelez la experienta voastra. Se pare ca principiul "ce este mai scump este mai bun" nu este valabil intotdeauna. Am inteles ca si tobele de inox care se gasesc in magazin nu au sitele din inox, asa ca nu sunt cine stie ce. Astept pareri de la voi.
Muttley
QUOTE(Meserie @ 22 May 2006, 20:53)
Bineinteles ca mecanicul care mi-a facut schimbarea a tinut sa imi spuna ca sunt mai bune cele de Conex.
*


Daca-ntradevar asa stau lucrurile, e de plans. Conex sux... sleep.gif
argon
Cauta Romcat Borla(nu de inox ca sunt scumpe rau), sunt foarte multumit.
Muttley
Pai cica astea ar fi asa-zisele "de uzina".
PS: stii tu... post-336-1110552489.gif
pop_nick
Cele de Costesti sunt cele mai cautate in magazine. Am lucrat intr-un magazin de piese auto si stiu ca astea se cautau , iar apoi erau cele de Connex.
speedy82
Cele de Conex sunt cele mai proaste tobe posibile. Si piesele din tabla facute de cei de la Conex sunt la fel de proaste. Eu tocmai am schimbat finala, si am pus o finala Romcat Borla. Normala nu de inox. Si este super OK. Cea de uzina nu este Borla, este de Costesti asa cum bine a zis si pop_nick.
gti98
QUOTE(speedy82 @ 24 May 2006, 01:58)
Cele de Conex sunt cele mai proaste tobe posibile. Si piesele din tabla facute de cei de la Conex sunt la fel de proaste. Eu tocmai am schimbat finala, si am pus o finala Romcat Borla. Normala nu de inox. Si este super OK. Cea de uzina nu este Borla, este de Costesti asa cum bine a zis si pop_nick.
*


Si eu am schimbat tevaraia de la esapament de atatea ori. Dupa schimbarea a n tobe finale si a intermediarei, am schimbat si teava de legatura de la intermediara la finala (cea originala se corodase rau pe portiunea care intra in stutul tobei finale. Nu-s de ce (poate ca fac reparatiile de cate ori pot la casa de "la tara") nu am aruncat teava aia. Acu' cateva zile, hai sa schimb final, ca se terminase iar capacul din fata ( se distruge tabla in jurul stutului de intrare in toba).
Cand colo, teava dintre tobe (la Nova e destul de scurta ) era putreda de ruginita. Noroc ca aveam vechitura originala, am infipt-o "la jumatate" si am pus finala cu vreo 7cm mai "in fata", ca teava "noua" era ciur in vreo 2 ani, fata de originala care a mers aproape 6. Chiar cred ca ar merita ceva mai "inox", dar e un hap financiar greu de inghitit. Dar ar merita sa scutesti probabil mai multi bani dati cu taraita, baraiala, nervi, reparatii pe vreme nasoala, etc.
Bafta!!
PS Desigur, din "economie" erau Conex, ca-s mai ieftine!!!
CiprianPJM
M-ar interesa si pe mine cat costa un saxofon (ala de evacuare, nu muzical), ca al meu s-a retezat. Sau sa il sudez? Tine?
Oare cat m-ar costa sa il schimb in service?


Nu mai scrie in limbaj mirc!
serge
QUOTE(Meserie @ 22 May 2006, 20:53)
Ma exaspereaza tobele. Am schimbat acum vreo 5 luni toba finala si teava. Am cumparat "de uzina" fiind cele mai scumpe si am banuit ca cele mai bune. Chiar dupa ce le-am schimbat nu am constatat o imbunatatire a silentiozitatii. Bineinteles ca mecanicul care mi-a facut schimbarea a tinut sa imi spuna ca sunt mai bune cele de Conex. Acum incerc sa ma informez sa stiu macar data viitoare ce sa cumpar, de aceea apelez la experienta voastra. Se pare ca principiul "ce este mai scump este mai bun" nu este valabil intotdeauna. Am inteles ca si tobele de inox care se gasesc in magazin nu au sitele din inox, asa ca nu sunt cine stie ce. Astept pareri de la voi.
*


Opinia mea este că la dacie, la tobele de Dacie, contează cel mai mult să țină ceva vreme. Așa că soluția de uzină pare a fi cea mai bună. Pentru silențiozitate ori sunete deosebite există alte soluții. Și alte mașini...
Personal, mi-am schimbat acum 2 luni tobele, inclusiv țeava de legătură. Luat de uzină.
alinakes
La tobe este foarte important si montajul !

Adica montarea acelor tampoane de cauciuc sau asezarea tobei in asa fel incat sa nu se loveasa de alte subansamble !

Personal am fost foarte multumit la fosta Nova de o toba Conex finala , am montat-o chiar dupa cumpararea masinii la cateva luni si cand am vandut masina , dupa 3 ani , era inca in stare buna !

Precizez ca am gaurit-o chiar inainte sa o montez ca sa se scurga condensul ( o gaura de aproximativ 5mm in capatul dinspre motor ( acolo era inclinata cel mai mult inspre pamant ) !

Sunt unul din partizanii idei de gaurire a tobei finale pentru scurgerea condensului ! Nu devine nicicum mai zgomotoasa !

Cine are bani de tobe de inox chiar merita , dar traim in Romania si e greu sa dai gaura in buget doar pentru niste tobe !

P.S. Cred ca mai e si dupa norocul clientului - tobele se fac in loturi din aceeasi tabla , daca o serie de foi de tabla e mai proasta sigur vor fi probleme !
costinasd.
da, conteaza montajul, dar daca este din inox nu trebuie sa o gauresti, nu e bun sfatu' asta oricine ti l-a dat. Unde ai mai vazut tu sa gauresti toba de nou-nouta ca sa se scurga condensul?(daca zici ca e din inox)
alinakes
Nu era din inox - NU recomand gaurirea tobelor de inox !

Imi cer scuze daca s-a inteles ca as vrea sa gauresc tobele de inox ( m-am exprimat gresit ) !

As gauri tobele de tabla de noi pentru scurgerea condensului !

La cele de inox nu conteaza pentru ca alea nu mai ruginesc - daca nu traiesti mult te tin toata viata biggrin.gif !

Bafta multa !
costinasd.
cred ca m-am pripit si eu...ideea e ca la diverse logan era o discutie cu evacuarea si se punea problema calitatii inoxului folosit, de aia am fost asa de pornit.
BLK
eu am luat o intermediara cu sigla dacia si pe ea e embosat romcat borla. 50 lei parca a fost. nu din inox, bineinteles...
paulica
Mi-am facut detenta de inox. Aproape la dimensiunile celei originale. Nu mai este la fel in interior dar i-am pus pereti astfel incât sa iasa un traseu cu sicane. Cam ca la topicul "O inventie" de la DIVERSE. Ei si aici gata cu originalul. Dupa cotul de iesire al detentei teava de legatura este inox fi = 52x1 mm, deci 50 mm diam nominal. Intra intr-o toba finala mare facuta din aluminiu care este "stadion" 120 mm x 190 mm cu L=420mm, grosime "in carne" 3 mm, iar peretii de 4 mm. Stutul de intrare in finala este aluminiu fi = 60 x 5 mm strunjit la interior pe o portiune de aprox 7 cm ca sa intre cei 52 mm ai tevii de legatura. Stutul de iesire din finala este AL fi = 55 x 3 mm. Iar finala este OARBA.
Toata afcerea 500 k sudor ( si a fost mult ca m-ar fi servit si pe gratis) si la materiale cam tot 500 K (mai mult electrozii ) ca tabla am mai facut rost o bucata de ici alta de colo. Asa ca se poate dragilor.
Si sa stiti ca trage de rupe, desi exista si reversul medaliei ca sub 2000 rpm nu prea mai are viata. Deci cam asta este sfatul meu de achizitionare: faceti-va.
Bafta
fenyx
borla (nu inox) cele mai tari '' tinichele'', am toata evacuarea de 2 ani si s-a dus doar sita din toba finala.
C_o_S
Apropo de site... detenta are asa ceva? De ce intreb, pt ca finala mea e popa.gif si vreau sa o schimb. Detenta pare pe dinafara in stare acceptabila dar nu stiu pe interor cum e si... daca are site probabil sa fie duse => imi va infunda frumusete de finala noua... deci tr sa schimb si detenta. Parerea mea icon_mrgreen.gif
cmres80
QUOTE(fenyx @ 19 Jul 2006, 21:45)
borla (nu inox) cele mai tari '' tinichele'', am toata evacuarea de 2 ani si s-a dus doar sita din toba finala.
*


Eu am evacuarea originala pe masina, mai putin finala care e schimbata acum vreo 3ani (si este de Conex). Se vede pe ele ca sunt mancate dar pana acum nu s-au perforat tongue.gif . As fi dispus sa dau un ban in plus pe ele sa le schimb dar sa stiu ca o sa ma tina inca 8 ani excl.gif blink.gif
Dupa iarna asta va trebui sa le schimb probabil, si atunci sunt sigur ca nu voi gasi ceva asemanator cu cele din fabrica. Oricum poate ma intalnesc cu xzibt si imi face un pimp la masina macar la stadiul la care a iesit din fabrica smile.gif
argon
Nu mai prinzi tu tobe ca alea din fabrica, si pe mine m-au tinut 7-8 ani tot traseul pana la finala(care a tinut 4 ani). Coborarea inca o mai am originala.

QUOTE(C_o_S @ 23 Oct 2006, 10:20)
Apropo de site... detenta are asa ceva? De ce intreb, pt ca finala mea e popa.gif si vreau sa o schimb. Detenta pare pe dinafara in stare acceptabila dar nu stiu pe interor cum e si... daca are site probabil sa fie duse => imi va infunda frumusete de finala noua... deci tr sa schimb si detenta. Parerea mea  icon_mrgreen.gif
*



Nu se infunda stai linistit, daca detenta e OK si nu sufla sau e mancata de rugina, lasa-o. Eventual da-o jos si o scuturi putin, vezi daca zdrangane, si inclin-o sa mai iasa din mizerie.
FLP
Mda, si mie imi fasaie toba pe undeva pe sub locul pasagerului, exista pe acolo cumva vreo imbinare ceva ? Ca eu am luat acu vreo 2 luni un bolovan mare sub mine si ma gandesc ca de la asta o fi.

Chiar am fost acu 2 zile la un magazin de piese si am gasit Conex cu 600 de mii
ydaniel
conex sunt ultra proaste.de costesti si borla nu am gasit:( dar eu le aplic un tratament home made si tin
C_o_S
Pai si in ce consta tratamentul asta... fii bun si da mai pe larg sa aflam si noi worship.gif
ydaniel
ii bag cu compresoru bronz inauntru si mai dau si pe afara:)dupa ce se usuca ii dau cu oil;)
paulica
Mai detenta este mai mult un spargator de foc. Si ceva cu camere de contrapresiune. Uite asa arata detenta mea:

[attachmentid=37339]
dyogenes
Dragii mei, eu tocmai mi-am gasit la dezmembrari o finala de inox, deci de grija asteia am scapat. Am luat-o cu 25 RON. In ceea ce priveste intermediara si teava de legatura, eu am observat ca mi se mananca mult mai tare dinspre exterior, asa ca mi-a venit o idee: Cand teava (respectiv toba) e noua, se curata jos bronzul ala (ca nu suntem aurolaci) si se da un strat subtire de silicon termorezistent. Peste acest silicon se lipeste folie de Alu din aceea de menaj, im mai multe straturi (lipite intre ele sa nu se desfaca tot cu silicon din acela rosu termorezistent) Chestia asta ar trebui sa le protejeze de umiditatea si sarea din mediul extern. Ce ziceti?
A, evident ca tobele din fier trebuiesc gaurite sa se scurga condensul.
argon
Eu am dat 2 gauri cu burghiu de 2, una intr-un capat al tobei, si cealalta in celalalt capat. Sunt multe 2? sau trebuia doar una?!
dyogenes
Stai linistit, nu sunt multe deloc, eu am dat cate una de 5 mm, in punctul cel mai jos al tobei. De spart nu mi s-au spart si am umblat toata iarna (vreo 20 000Km), dar se mananca dinspre exterior, cum am mai spus.
ydaniel
am mai auzit eu faza cu gaura cu surubu la itp.smile.gif
bagi inox si merge:)
amc
Cam cat costa o intermediara Borla?
sau saxofonu, finala?
argon
Normale sau inox? de saxofon borla nu am auzit.
Iulik_21
Mai baieti, faceti-va din inox daca puteti! Eu am toba mica si cea finala din inox, si le am de 30 d eani pe masina! O sa pun si niste poze daca am ocazia!
amc
Am vazut niste tobe inox artizanale foarte prost concepute asa ca.. mai bine de firma!
Finala conteaza mai putin pentru ca gasesti de toate tipurile pentru orice.Mai greu la saxofon si toba mica, acolo e durere!
Are cineva saxofon de la borla pe masina?
Iulik_21
Ale mele au fost facute de cineva care s-a priceput! Pe langa faptul ca se aude super fain ( nu ca la raliu, dar calumea ) arata si bine ( au doua iesiri )
amc
Arata bine up.gif
Iulik_21
Da! De 30 de ani nu am avut probleme cu ele! Doar tevaria care e de c---t!
CriSTI68
daca tot este topicul asta deschis am si eu o intrebare, am bagat masina la schimbat tablarie si am dat tobele jos, tobele au fost schimbate in septembrie si acum sunt facute varza ce tobe sa imi iau ca sa nu le mai schimb ca pe ciorapi ?
argon
Nu conex, si nu mai folosi benzina eco-premium.
CriSTI68
am vazut si eu ce calitate au astia de la conex incerc sa ma feresc de ei, benzina care alimentez eu este petromv carrera 95 fara plumb si merge fara probleme
argon
incearca sa faci o gaura cu un burghiu mic in finala, in punctul cel mai de jos, cand masina sta pe drept. O sa ramai surprins cand ai sa vezi ca se tripleaza viata tobei, inclusiv daca e conex. De zgomot nu-ti fa griji , nu se percepe absolut nimic, chiar si cu 2 gauri in finala.
ydaniel
QUOTE(argon @ 21 Mar 2007, 12:18)
, si nu mai folosi benzina eco-premium.
*


de ce nea mariuse;)
viperfox
bun, si dacia mea face ca tractoru, si trebuie sa schimb bucata de la mijlocu masinii (care arata ca teava cu o mica toba intr-un capat) si finala si probabil si teava de legatura care trece pe la roata din spate, ca am observat eu asta iarna ca iesea fum pe acolo; am fost in autovit sa ma documentez, si rezultatele au fost asa: toata lumea are conex (90-100ron tot), si mai au unii de fabrica (logo dacia) care sunt (150ron tot); de inox am vazut dar nu pt dacie, romcat borla am vazut dar nu pt dacie (vb de 1310)
deci, unde gasesc alte variante, daca tot e prost conex? unde gasesc romcat borla pt 1310?

ps: gaura in toba finala (cea care e la fundu masini) ok, dar trebuie si in cea care e sub frana de mana? pt ca si pe acolo aud bolboroseli
argon
Romcat Borla se gasesc la orice magazin de piese auto, dar cele normale de tabla, care oricum sunt mai bune decat cele de conecs de tabla.
cristi74
Cei de la uzina nu fac tobe. Ei au contract cu Romcat Borla si le iau de acolo. Isi pun hartia lor cu piesa autorizata Dacia si le revand. Preturi intermediara 60 iar finala 80 RON. Pe eticheta directa de la Romcat Borla scrie Curtea de Arges.
FLP
so.. argon.. explica treaba cu benzina eco premium.... arunci o pastila si fugi ?
finutu
Niste preturi la cele de inox are cineva?
a vazut cineva saxofon Borla de vanzare?
Iulik_21
Uitati niste tobe de inox! Din pacate doar 2 gauri sunt functionale! Se aude ca la raliu!
STORMTROOPER
Salutare.Zilele astea sunt prin Pitesti si am zis sa iau o toba de pe aici, ca poate e ceva mai ieftina.Am gasit 3 "tipuri" de tobe.Am gasit Romcat la 60 ron, Conex la 45 ron si de Campulung la vre-o 30 ron.Intrebarea mea este in felul urmator:
Stie cineva daca sunt bune de ceva tobele de Campulung?
mentionez ca am fost pina la Costesti si nu am gasit tobe de Costesti.
argon
QUOTE(FLP @ 31 Mar 2007, 19:31)
so.. argon.. explica treaba cu benzina eco premium.... arunci o pastila si fugi ?
*




Scuze, nu am mai urmarit topicul asta, am mai spus pe undeva, are mult sulf, care in combinatie cu condensul prezent pe vreme ploioasa/rece/motor rece produce acid sulfuric slab care ataca in timp mai ales toba finala, de aceea se recomanda o mica gaura in partea cea mai de jos, ca sa se scurga.
STORMTROOPER
Pina la urma imi spune si mie cineva daca tobele alea de Campulung sunt bune de ceva?
argon
Asadar, inspectand masina pe dedesubt, in urma unui frecus cu un bolovan, nu am putuit sa nu observ tobele, adica intermediara (putin si finala), de conecs, care nu au nici un an(7-8 luni). Sunt varza, coapte toate, am apasat usor cu surubelnita , si intra ca in branza(in zona buclei de la puntea spate pana intra in finala), in schimb toba mica, Borla e intacta, si are mai mult timp.

Asa ca va sfatuiesc sa nu mai dati banii pe c@c@aturi de conex, efectiv aruncati banii pe fereastra, poate daca nu mai cumpara nimeni de la escrocii aia se apuca de agricultura, poate se pricep mai bine mad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.