daciaclub-dbopr
19 Feb 2004, 10:33
Salut,
Am fost la service sa fac ITP-ul. Mi-au schimbat rulmenti, bucse, piston etrier dreapta, disc frana stanga, placutze, bucsile de la cremaliera( cutia de directie sau cum se numeste). Au pus stampila si am plecat. Dupa 2 zile a inceput sa traga stanga (destul de rau); la franare nu trage. Nu stiu care ar putea fi cauzele. Singurul motiv pe care il gasesc e ca nu au numarat aia bine de cate ori au rasucit aia cand au schimbat bucsele la directie. Ce sfaturi imi dati?
Mersi mult
livicu'
19 Feb 2004, 10:36
intreaba repede un mecanic !!! ca sa nu fie ceva grav si sa te dai cu roatele in sus cand tie lumea mai draga
daciaclub-dbopr
19 Feb 2004, 10:46
Nu pot sa ajung prea repede la mecanic. Mai repede la o vulcanizare care se ocupa si de unghiuri, centrari, etc. Ar putea fi rotile descentrate sau asa ceva?
livicu'
19 Feb 2004, 10:50
ar putea fi si presiunea in pneuri si multe altele incearca sa egalezi presiunea in pneuri si vezi daca mai trage , partea de roti descentrate nu cred ca poate fi ca jentile mele sunt varza de la borduri si allte alea
FiveThreeFive
19 Feb 2004, 11:10
Tind sa cred ca ai probleme cu etrierul stanga (nu elibereaza roata dupa franare), deoarece:
- problema a aparut la 2 zile dupa revizie. Daca greseau ceva la directie, tragea stanga imediat cum ai plecat;
- pistonul de la etrierul dreapta a fost schimbat, deci sunt motive ca etrierul dreapta sa functioneze semnificativ mai bine decat cel din stanga (cu o cursa mai lunga si frecari mai mici);
- ai schimbat discul frana stanga, deci pistonul din etrierul stanga functioneaza acum intr-o alta pozitie (mai inauntru) si este posibil ca in acea pozitie sa fie mai intepenit (nu revine dupa franare);
- nu trage la franare (cand ambele etriere apasa pe discuri, deci se echilibreaza stanga - dreapta).
Verifica daca roata stanga fatza este mai calda decat cea din dreapta, imediat ce opresti dupa o deplasare rezonabila (min. 8..10 Km).
Poti suspecta alte probleme (ca de exemplu: au uitat sa stranga contra-piulitele de la capetele de bara, nu au instalat rulmentii cum trebuie) numai daca auzi zgomote suspecte cand treci peste denivelari.
daciaclub-dbopr
19 Feb 2004, 12:21
O sa verific daca merge roata aia franata. E posibil sa ai dreptate. Daca e asa cum deblochez pistonul de la etrier? Sau trebuie sa-l schimb?
FiveThreeFive
19 Feb 2004, 12:37
Mai intai fii sigur ca este etrierul de vina; diagnosticarea prin forum este la ghiceala.
Daca e etrierul, atunci cu siguranta iti trebuie garnituri noi de etrier, plus curatat cu grija pistonasul (il freci cu suprafata de etansare pe o scandurica de lemn moale, de ex. brad, pana se curata cat de bine posibil). Daca pistonasul e foarte uzat, atunci s-ar putea sa fie nevoie sa-l schimbi.
Apoi: lichid de frana, aerisire.
daciaclub-dbopr
19 Feb 2004, 12:49
Multumesc mult old1310. Tot la mecanic ajung pana la urma.
Ce ti s-a intamplat tie i s-a si unui coleg de servici , si el ca si tine avea totul schimbat nou, inclusiv cauciucurile si-a batut capul degeaba , pana la urma a dat de unu care i-a sugerat sa schimbe cauciucurie fata de pe-o parte pe alta , rezultat, desi identice cauciucurile difereau in greutate , in urma rocadei tragea in partea cealalta (poate fi o varianta doar in cazul in care ai si cauciucuri nou schimbate)
pune mana pe jenti dupa ce ai mers mai mult, eventual cu viteza mai mare. Mie cand mi se blocase pistonasul dreapta dupa 10 min de mers cu 90 imi frigea janta respectiva. Ma rog, orice frecare se traduce in caldura, daca una freaca mai mult, se incazeste mai tare, logic
daciaclub-dbopr
20 Feb 2004, 10:27
Am mers azi noapte vreo 15 km si nu s-au incalzit jentile diferit. Mai rau ma sperie faptul ca se batzaie volanul in mers(joaca) si o sa se duca iar bucsaraia de la directie daca merg cu ea asa.
george_d
20 Feb 2004, 16:29
Verifica rotile din fata daca sunt echilibrate sau daca nu cumva ai o janta stramba (nu se vede cu ochiu liber - tre verficata la o vulcanizare). daca e una din astea e normal sa simti acum jucul in volan pentru ca pana acum el era preluat de bucsile terminate.
dacati joaca volanu,vezi sa nai un cuciuc cu bosoalca,sau geanta stramba.daca o ai stramba verifica si pivoti si bucsile asta anseamna ca ai luat ceva cu roata aia [bordura ,groapa ]ceva asa ca fi atent la piesele dupa partea aia.
QUOTE
nai un cuciuc cu bosoalca
BEEEI, ma-nbolnavesti
Vrei sa cad sub masa de ris.
Scrie frate normal, ca ma duc sa lucrez cu Marty, macar sa nu rid singur aici in birou si sa se uite colegii la mine ca la urs
daca spuneam ca are cordul rupt,sau pliurile de sarma [sau]ata rupta sigur nu antelegeai,asa ca am scris si pentru cei cu mai putina minte.te include si pe tine.ok. :
ohhhhhhhhh, pre-marite !!! slava tie !!! iti multumim ca vorbesti pe limba prostilor ca sa intelegem si noi.
da chiar, de unde ai invatat-o ?
din manualele de mecanica ,de unde crezi?
daciaclub-dbopr
2 Mar 2004, 09:35
Am rezolvat problema. Cauciucul din dreapta-fata avea o galma si l-am inlociut cu cel de pe spate. Cel putin provizoriu pana imi cumpar cauciucuri.
Va multumesc pentru ajutor
tiam spus ca ai probleme cu cuciucul.si alti asi bat joc de nai .sa va fie rusine
QUOTE
pentru cei cu mai putina minte.te include si pe tine
Tyka, cartonas galben, si ai grija
Poate n-oi avea eu prea multa minte, da am drepturi
Atentie la limbaj, ca te trimit sa mai studiezi regulamentu'.
colegu' tyka, stiu ca s-a introdus chestia aia cu "i" din "a", insa sa stii ca nu s-a scos de tot "i"-ul vechi... uneori, de exemplu la inceputul cuvintelor, e de-a dreptul recomandat sa il lasi pe cel vechi...
nu te supara pe cei care indraznesc sa te corecteze.. e si in folosul tau.. ca si in folosul celor care nu apreciaza cuvintele stalcite f tare... mai mult sau mai putin voit... :wink:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.