QUOTE
Am facut o cautare dar tot nu am gasit un raspuns concludent la problema mea.
Cand pornesc dimineata pentru circa 3-4 sec totul e ok desi porneste f greu , dupa cele 3 -4 sec turatia scade la 800-900 si motorul incepe sa tremure violent iar eu sunt obligat sa o tin turata din pedala (exact ca la dacia veche ) cateodata mai urca singura dar scade iar imediat cauzand un tremurat al motorului care se simte in toata caroseria. aceasta problema mai apare cateodata si la stop cand stau si motorul incepe sa tremure un pic . datimi o solutie va rog !
problema asta am patit-o si eu asta toamna cand a inceput frigul.... problema este ca in vara s-a umblat la motor si a fost deconectat "computerul"... acesta memoreaza o cantitate de date "istorice" despre functionarea motorului.... pe care le uita.... sunt ultimele date...daca vrei, sunt asa-numitele "date din ziua precedenta"... si cand le uita, porneste de la un reglaj "default" .... care la temperaturile astea de acum nu se potriveste
solutia: resetezi calculatorul scotand bornele bateriei pentru vreo 10 minute.... apoi pornesti motorul si il lasi cateva minute la relanti... apoi faci un drum (daca se poate drept, undeva pe DN) in care accelerezi progresiv dar in timp ceva mai lung (de ordinul a 2-3 minute la fiecare 500 ture de exemplu)!.... in sarcina! (adica nu pe loc) motorul isi va reface "istoria" parametrilor corelat cu temperatura si presiunea ambianta ... dupa doua trei zile problema va dispare!... la mine a functionat.... iar solutia mi-a fost sugerata de Stefan (care acum e plecat din tara) dupa un test facut cu testerul (similar CLIP) construit de el
daca insa problema persista si iti apare si cu motorul cald, este posibil sa fie o problema de reglaj al relantiului (motoras pas cu pas murdar) sau de infundare a unui injector ... in accest caz mergi la service pentru un test cu CLIP.... eventual cu motorul rece (lasi masina acolo cateva ore si apoi faci testul)