Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sistem electromagnetic în loc de platină!!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
ShinyG
Ai o Berlina si vrei s-o modifici? Stii mici smecherii de crestere a puterii/stabilitatii/fiabilitatii!?!

Impartasestele cu ceilalti!



Ce am vazut io:

Distributie electromagnetica! Se inlocuieste vechea platina cu un sistem electromagnetic de fabricatie germana! (Asta ar fi un fel de chip tuning pt Berlina)

AVANTAJE:

O sincronizare mai buna intre momentul efectuarii aprinderii si ajungerea pistonului in punctul mort superior. Randamentul la turatii mari creste, consumul scade iar acceleratiile sunt mai rapide!!!

Am mers cu o Dacie 1300 dotat cu asa ceva! N-am masurat acceleratii sau putere dar pot spune ca masina e mult mai vioaie! Proprietaru' obisnuia sa mearga cu o viteza dee croaziera de aproximativ 120-130 kmh in treapta a 4a (era 1300 deci avea doar 4)! Nu pare mult da masina inca mai avea viata sa ajunga la 150! Si inca ceva: treptele le schimba pe la 4000 de ture!

Din pacate nu stiu numele firmei producatoare sau de unde se pot procura asa ceva la noi! Cum aflu cum va spun!
c1p0
Mai multe descrieri?!?!?!!?!? Poate te intereseazi si afli!! :roll:

Ar fi interesant... Mai stie cineva de treaba asta?!?
hawkeye
daca se aplica si la nova gt, atunci sunt si eu interesat
dragOn
Eu personal nu am auzit de așa ceva, da' aștept detalii!
livicu'
si eu as fi amator da' n-am auzit de asa ceva
beby1300
intradevar, motarea unei distributii care in loc de platina are sistem electronagnetic (cred ca este aceeasi chestie cu HALL), sau al unui sistem optic, duce la o temporizare ideala a intregului sistem de aprindere. nu mai apar erorile pe care le poate introduce un sistem mecanic cum este cel de la dacie.

personal am verificat azi avansul initial cu metoda dinamica (stroboscop) si linia de pe volant s-a stabilizat abia dupa 20 min. de mers in gol a motorului si nici atunci nu statea prea bine. cu un sistem optic sau cu efect hall asa ceva nu exista, ma refer la batzaiala semnului... adica la timingul de tot rahatul dat de platina.



toata chestia este f simpla:

in loc de platina se pun senzori hall sau optici iar producerea tensiunii de descarcare pe electrozii bujiei ramane pe umerii unui tranzistor de putere sau a unui convertor DC-DC care incarca un condensator. in aceste conditii scanteia va fi la timpul potrivit de puterea potrivita oricare ar fi conditiile de mediu sau tutatia motorului.

cat bine face chestia asta la masina este de discutat.... dar im mod sigur este un ajutor pentru motor.
c1p0
cred ca stiu pe cineva (un electrician) care imi aduc aminte ca m-a spus ca si-a facut asa ceva la masina lui. avea o lada parca. o sa dau de el si o sa il intreb si sper sa revin cu mai multe detalii.... :roll:
Maska
Eu am gasit ceva interesant in legatura cu aprinderea insa atat. In primul rand ca nu ma pricep la mecanica si nu stiu cum as putea monta chestia asta desi ma pricep sa fac un montaj electronic. In al doilea rand, tipul care a pus schema pe site este un roman plecat in franta de multi ani si e cam blazat. I-am trimis un mail in care l-am intrebat daca are detalii in legatura cu montarea, senzorii, modificarea capacului delco-ului, etc. si mi-a raspuns, citez : "ceea ce vezi este tot". Acuma....ce sa spun, principiul functionarii motorului cu reactie il stie multa lume sau se poate invatza dar ca sa si faci un astfel de motor ai nevoie de mult mai multe lucruri. Asa ca nu-mi ramane decat sa va invit si pe voi sa vizitati site-ul si poate s-or gasi unii care sa priceapa intr-adevar despre ce e vorba. Daca dupa aceea or sa ne spuna si noua ar fi bashca.

http://perso.wanadoo.fr/leso/auto/aenodelco.htm
fred
Eu mi-am facut rost de o aprindere completa de pe un Ford (mi-a adus cineva din dezmembrari din Austria) si acum urmeaza sa incerc sa-l montez pe motorul meu de nova; tot ce trebuie facut este sa reusesc sa adaptez tija delcolului meu pe delcoul de Ford;

sa vina caldura si apoi mai vad;

pana atunci va atasez si o poza cu smecheria asta;
van den plas
Eu am montata o aprindere electronica care inlocuieste platina cu un sistem electromagnetic. Este o varianta intermediara intre aprinderea electronica simpla si aprinderea electronica integrala.( modificarea avansului se face tot centifugal si vacumatic). Amanunte gasiti, daca va intereseaza, in topicul "Probleme tehnice CLT - Montare aprindere electronica pe 1300"
ShinyG
Am mai aflat doar fff putin:



1. Firma care producea chestiile astea e englezeasca! In '90 au venit la Dacia sa propuna o colaborare: urma sa monteze aprinderea electronica STANDARD pe berlina! Ai nostrii erau inca prea comunisti si au refuzat! Din pacate inca nu am aflat numele firmei, dar caut in continuare! Sorry!



2. Pana atunci aruncati cu privirea in articolu' asta in engleza despre cum sa modifici un Renault 12 (deci si o Dacie 1300)!!! E cam pe scurt da are niste idei bune in el! Merita citit!!!

-

http://www.abc.se/~katriina/r12tuning.htm

-
whitesorcerer12
van der plas, unde gasesc si eu o aprindere de aia?
OCEBE
QUOTE


aruncati cu privirea in articolu' asta in engleza despre cum sa modifici un Renault 12 (deci si o Dacie 1300)!!! E cam pe scurt da are niste idei bune in el!


l-am citit, este interesant si contine niste idei de bun simt. Mi-a placut cea cu lustruitul caroseriei pentru imbunatatirea Cx-ului! Pacat ca e valabil doar ptr R12 nu si pentru D13xx (asta din cauza modului de realizare din fabrica a masinii, plina de lufturi, neetanseitati si cate si mai cate.....)
whitesorcerer12
da nu vi se par dificil de pus in practica ideile ale?spoiler pe acoperis, etc??si asta n-ar fi cel mai bun exemplu..
OCEBE
unele idei sunt relativ usor de realizat cum ar fi de ex. saibele sub arcurile de la supape( exemplul asta e dat la plesneala ca e primul care mi-a venit in minte)
driverx
Mai, toti avem Dacii care le folosim zii de zii.. Kitchuri cu nu stiu ce eleroane si alte prostii nu merita, decat doar sa va delecteze ochiu vostru fara gust



Ce merita la o Dacie e lucrat la chiulasa....ALT carburator....aprindere full electronica....bara antiruliu tare, telescoape bune.



La tablarie...eliminat chestii care pot mari rezistenta de inaintare, lustruire....



:shock:
whitesorcerer12
daca as intelege cum, as baga si eu niste saibe de alea..desi tachetii cam stiu sa ii reglez singur, mi-e totusi teama sa fac treaba asta!!ocebe, tu ai de gand sa incerci ceva de pe acolo?cam ce??





driver x, tu ai alt carb?ai de gand sa il schimbi?da si tu o retzeta!!
driverx
whitesorcerer12,



Alt carb nu am, dar as vrea. Stim cu totii ca "calitati" are Carfilu asta. Pe forum se vehicula ideea cu carbu de Golf....nu stiu ce probleme ar interveni.



Am aprindere tranzistorizata, dar as vrea aprindere electronica. Altceva nu merita sa manaresti pe Dacie...



Daca am face un studiu..ai vedea ca mai toti care vor/au dacii tunate le zboara capu una doua la chiulasa facuta nu stiu cum si alte aberatii..dar ei nu au carb ca lumea, aprindere ca lumea, ulei ca lumea.....toate astea nici macar nu scurteaza viata motorului...ci chiar ar putea sa o lungeasca



:shock:
whitesorcerer12
asa este , ai dreptate...faza cu carbul de golf am vazut-o si eu...am intrebat insa pe la cateva de dezmembrari si se uitau aia patrat la mine apoi ii lua rasul...intrebau cine m-a prostit sa pun carb de golf pe dacie..nu zic ca aveau dreptate, dar totusi!!asa ca ma lasa pagubas de carb, poate fac insa ceva cu aprinderea aia, sa vedem!merita sa ncerc un milion pt faza asta, nu?
driverx
Ahhh....mucosii...ce tot rad de noi? Ei stau si fac "combinatii" si poate nici o Dacie ca lumea nu au. Eu am avut o tendativa de schimbare a carbului anu trecut. Am mers la dezmembrari si se uitau ca la prosti ca eu am cerut ceva Carb Weber, nu conta de care, dar unu care sa fi fost pe un Renault si sa fie compabitil cu galeria la Dacie.



M-au tratat ca porcii, am ales un carb (singuru care nu era dublu corp) si am cerut un pret...zice 900k lei...mia picat fata...iam zis sa o lase moale si sa zica alt pret....zice 800k...Mi-am bagat picioru in el si am plecat repede. Ulterior am aflat ca italinu..patronu e mare smecher



Auzi...900k lei pentru un carb efectiv smuls de pe masina....furtunele nu erau scoase...ci TAIATE la repezeala...se vedea pe ele

900K lei...si am gasit pentru un preten cab de Fiat Regata cu 400k lei...arata super....piesele se miscau bine...



OK. Dupa atata poveste....iti zic un lucru....nu te lasa...ia un shubler..masoara distantele, cere carburi la dezmembrari...daca intreaba ce vrei sa faci cu ele...le zici atata...experimente...



bagamiash picioru in macaronari si taranoi prosti. Stiu doar sa rupa masini, dar sa faca ceva ca lumea, sau sa dea idei bune, nus in stare, ba mai mult...au curaju sa rada de tine....



:shock:
OCEBE
ptr. whitesor......

sincer sa fiu m-as baga sa experimentez cate ceva pe masina; pe de alta parte, tot surubarind pana in prezent la ea, am ajuns la un compromis intre fiabilitate- consum- performante care ma satisface si traiesc cu senzatia ca orice modificare as face in continuare, stric acest compromis; oricum, nu m-as baga pe imbunatatiri care tin de mersul la turatii inalte ptr. ca n-am obiceiul sa sar de 4000-4500 rot/ min
whitesorcerer12
ADIK CE DISTANTE SA MASOR?SURUBURILE DE PRINDERE, DIAMETRUL GALERIEI?SI SA FIE MONOCORP OBLIGAT?LA CE SA MA MAI UIT?...





PT OCEBE:4500????NU ESTE ENORM/CE MODIFICARI AI IN PREZENT?
whitesorcerer12
by the way, desi e putin off topic iar....carb de 1400 pe 1300 face ceva?dar daca ii bag doar jiglere de 1400?merita?ctreste mult consumul??creste ceva la demaraj?ati facut careva?
Ov
pai io stiu ca sunt la fel carb-urile de 1300 si 1400, doar jiglerele digera
whitesorcerer12
categoric nu sunt la fel!!

ce putin o diferenta exista si aia este marimea difuzorului!!

si as baga mana in foc ca mai sunt si altele!

bun, si daca pun jiglere de 1,4 ai idee ce se intampla?
OCEBE
printre alte diferente (in afara de denumire):

difuzor pentru 1300 de 25 mm ,difuzor ptr 1400 de 27mm ;

jiclor principal 1300 de 135, ptr 1400 de 145 (au fost la inceput si de 155)

diferente in comportamentul masinii se simt si asta ptr. ca la fiecare aspiratie intra mai mult amestec in cilindri si deci ai o oarecare crestere de putere;

daca pui jicloare de 1400 pe un carburator de 1300 imbogatesti amestecul si nu obtii mare lucru decat o ipotetica "voiciune"
OCEBE
ptr whitesor....

am zis ca N-am obiceiul sa sar de 4000-4500 ture si asta se intampla in trepte inferioare cand vreau un demaraj mai viguros.

modificarile principale sunt:

delco si carb de 1400 (carb-ul de nevoie, ca ala vechi tragea aer fals pe la axul acceleratiei si n-am avut ce-i face);

inlocuit ventilatorul de la radiator cu electroventilator;

aprindere electronica care pe langa alte avantaje contribuie si la reducerea consumului;

economizor electronic de benzina;

chiulasa rabotata (am trecut de cota de reparatie, si de aici a rezultat si nevoia unui alt delco);

inlocuit cutie viteze cu alta cu 5 trepte (tot de nevoie, cea originala a sucombat)

usurarea masinii de tot ce caram degeaba (cred ca erau vreo 50 de kile)
whitesorcerer12
bine, am inteles...insa ce diferente sunt intre un delco de 1400 si unul de 1300??

asta chiar se simte pe bune??

poate am sa incerc un carb de 1400
OCEBE
cel de la D1400 are alta curba a avansurilor fata de cel de 1300; si eu am aflat lucrul asta reletiv tarziu cand nu ma mai intelegeam cu ala vechi dupa ce-am rabotat chiulasa, cu toate ca inainte n-aveam nici o treaba cu el ( faptul ca am modificat compresia prin rabotarea chiulasei duce la necesitatea adaptarii avansului).
whitesorcerer12
bun, am inteles..dar eu merge sa pun unul?

se va simti in mod pozitiv???
OCEBE
ptr whitesor...:



daca vrei sa-ti pui carb de 1400, da, merge fara probleme, si ajuta motorul;



daca vrei sa-ti pui jicloare de 1400 pe carb de 1300, da, merge fara probleme , si ajuta motorul (dar mai putin decat cu tot carburatorul de 1400 din cauza diferentei de diametru intre difuzoare)



daca vrei sa-ti inlocuiesti delco-ul mai amana pana vezi cum se misca cu celelalte modificari; repet ca eu am schimbat delco-ul de nevoie, ca nu ma mai intelegeam cu ala vechi(si nici acum nu sunt convins ca era necesar 100%, dar n-am mai avut rabdare sa-l gadil pe ala vechi si nici nu eram sigur ca o scot la capat); eventual imprumuta un delco de 1400 de la un amic si vezi cum se comporta.
whitesorcerer12
i-am pus deja carb de 1,4

n-am mers insa mai deloc, n-am apucat

tre sa vad acu cat consuma...

si sa mai vad de faza cu aprinderea electromagnetica, pana dau de tipu ala..

ce economizor de benzina ai tu???????
BasIc
Am si eu o intrebare tot offtopic....PT OCEBE..la cat ai rabotat chiulasa...si care sunt urmarile in sensul daca se simte....?
OCEBE
ptr whitesor:

am un economizor electronic din comertul socialist; se cheama ceva de genul EEBIO(economizor electronic de benzina cu indicator optic); pe langa partea electronica, ptr. dacie iti mai trebuie (nu erau in setul la vanzare):

electrosupapa(ca la Oltcit-uri)

flansa pata calda, la care merge montata electrosupapa.

cum nu cred ca se mai gasesc de cumparat, iti mai trebuiesc in plus:

reductie din teflon sau textolit filetata M5 la exterior si M3 la interior + un surub M3 suficient de lung +arc elicoidal d=4mm, care inlocuiesc surubul de reglaj turatie ralanti;

papuci mama-tata;

conductori;

led;

garnituri clingherit ptr flansa carburator;

Ai de facut mici modificari in carburator in sensul obturarii stutului ptr ralanti de sub clapeta de acceleratie, desfundarii canalizatiei (scos dopul de plumb) de mers in gol inspre flansa pata calda, obturarea locasului surubului de reglaj amestec si mutarea acestuia pe flansa pata calda.

Eficienta acestui dispozitiv este certa (producatorul zice 10-20% reducere consum); practic eu am constatat cam 0,5-0,8 l/100km reducere.

Daca mai esti interesat iti pot furniza si alte detalii si, eventual, o schema pentru partea electronica.



ptr. basic:

nu mai stiu exact valoarea dar la momentul cand am facut rabotarea ei stiu ca am taiat 1~1,2mm, oricum cu mai mult de 0,5mm peste cota de reparatie (nu e cota fixa ptr ca si chiulasa era suie atunci, c-am fiert apa s.a.m.d). Nu stiu ce model de dacie ai dar ptr 1300, care are un raport de 8,5 rabotarea a dus (dupa niste calcule mai mult sau mai putin exacte) la un raport de 9~9,1 cu toate avantajele (dar si dezavantajele) ce decurg din aceasta: cresterea randamentului motorului care se traduce prin cresterea puterii si micsorarea consumului, lucru sesizabil efectiv
OCEBE
P.S.

domnu' moderator, nu cumva suntem cam de mult off-topic? :oops:
whitesorcerer12
pai si eu ma gandeam ca suntem, da acu sa mai facem alt topic?

cu economizoru, dragutz, dar unde naiba sa mai gasesc acuma?

din descriere il recunosc, era la moda pe vremuri....acu suntem insa la ora injectiei, etc...de unde de astea?
van den plas
QUOTE


rabotarea a dus (dupa niste calcule mai mult sau mai putin exacte) la un raport de 9~9,1 cu toate avantajele (dar si dezavantajele) ce decurg din aceasta: cresterea randamentului motorului care se traduce prin cresterea puterii si micsorarea consumului, lucru sesizabil efectiv


Daca tot suntem " off-topic ", ce dezavantaje presupune cresterea raportului de compresie ? Cand am schimbat garnitura am observat la chiulasa urme de coroziune , care pt. a putea fi indepartate total necesita o rabotare peste limita admisa (nu cu mult ). Cu cat se poate depasi aceasta limita fara ca sa apara efecte negative ?
OCEBE
dezavantaje ce ar apare in urma rabotarii chiulasei:

- de alimentat numai cu benzina superioara= mai scumpa;

- micsorat (nu pot spune in ce masura) fiabilitatea motorului;

- reglaj mai dificil al avansului si al ralantiului;

- zgomot propriu al motorului mai mare;

(cel putin ultimele doua le-am constatat la mine)

or mai fi si altele dar ajung si astea....



daca tot trebuie s-o tai (chiulasa), taie cat ai nevoie mai ales ca spui ca nu treci cu mult peste cota de reparatie;

efectele negative apar de la primul micron dat deoparte numai ca sunt proportionale cu cantitatea data jos de pe chiulasa.
GIC
OCEBE - 124.gif Zici ca ai schema pentru economizor? De n ani caut asa ceva! 124.gif







PLEASE !!!!

valuri.gif
OCEBE
sa rascolesc colectia de "Tehnium" (parca pusesem semn la lucrurile interesante); daca ai de unde face rost de colectie, iti indic numerele in care au aparut, daca nu, oleaca de rabdare sa scanez si sa o trimit (da-mi e-mail-ul tau, ca am mai incercat sa postez o poza pe forum dar nu m-am descurcat singur)
GIC
Am vazut asa ceva in revista Tehnium parca 8/1988 (impreuna cu o aprindere electronica si turometru) dar nu gasesc revista. Daca nu ma insel tot in Tehnium am vazut solutia pe care o caut de mult (la care parca tu mi-ai dat o rezolvare dar inca nu am incercat-o) de a face turometrul sa arate corect cand folosesc aprindere electronica multiscinteie.



Pentru adresa de e-mail - ti-am trimis-o pe MP
OCEBE
ptr GIC:

receptionat mp

:oops:
whitesorcerer12
fratzilor, fitzi atenti aici!!

m-am pus si io aprindere de aia!!!care elimina platina!!

e supermarfa, platina sta degeaba, o poti repune n functie lejer, motorul merge ceas...zici ca are injectie masina!!nici nu ap[uci sa dai bine la cheie!!solenza porneste greu (comparativ) icon_twisted.gif

sunt super-incantat!!!
Zippy
QUOTE
fratzilor, fitzi atenti aici!!

m-am pus si io aprindere de aia!!!care elimina platina!!

e supermarfa, platina sta degeaba, o poti repune n functie lejer, motorul merge ceas...zici ca are injectie masina!!nici nu ap[uci sa dai bine la cheie!!solenza porneste greu (comparativ)  :twisted:  
sunt super-incantat!!!


Pai da-ne mai multe detalii...de unde ai luat, cat ai dat... Se simte ceva la pedala?Dezavantajele care ar fi? :shock:
whitesorcerer12
citeste mai sus, ca van den plas are si el, si am tot comentat despre ea...

sincer sa fie nu-s inca convins ca se simte la pedala, am mers nici un km, si am bagat a 4-a odata, dar cert este ca la 850 de turatii merge superrotund!!!

a fost 850k+100k manopera!

omul era f serios!

dezavantaje..nu stiu, am mers putin cum am zis...sa vad acum..are un fel de rotor distribuitor midificat putin, si sa vad daca nu se incalzeste sau ceva!se poate merge cu ea si pe clasic, si intrerupatorul care comuta treaba asta poate fi actionat cu motorul pornit..si se cam simte cand schimbi!

ma duc chiar la ora asta sa dau o cheie la masina si va zic!

p.s.ai cumva renault gordini??
whitesorcerer12
asa..am dat o cheie pe la 1 noaptea...carb nou de 1, 4 , +aprinderea, dupa o invarteala si jumatate a pornit masina direct la 2000 de rot/min, ca una noua!!!
BasIc
adica cum direct la 2000 de rot/min..cu pedala actionata..bineinteles..sau cu socul tras
BasIc
pana de curand am avut o bobina bosch..care cred ca functiona pe "uscat"...adica nu avea ulei...ca cele romanesti....cineva mi-a zis ca ducea curentul in secundar undeva pe la 30000...+ bujii bosch cu 4 electrozi...iarna dadeam 1-2 pedale+soc tras si pornea din prima...acum m-a lasat bobina inopinant si am pus una romaneasca....DEZASTRU....vreo 3-4 chei dau si dak am noroc porneste laugh.gif
OCEBE
ptr GIC:

ti-am trimis e-mail-ul
SGN_1310
Vrajitorule palid unde il gaesesc pe nenea care pune aprindere bengoasa de 900 mii lei ??!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.