Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Lumina in porbagaj la SLZ
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3
laurh
A facut cineva asa ceva ?

Ca pe mine ma roade problema. Nu cred ca e mare filozofie.

Ma gandeam sa folosesc intrerupatorul ala de la alarma, dar nu stiu dc merge. De acolo iau minus (cred), dar plus de unde iau ? As putea sa iau de la luminile depozitii, dar nu va merge decat cand am pozitiile aprinse si nu prea imi place.

In schimb, dc iau minus de la alarma, se va aprinde becul in porbagaj si cand am o usa deschisa (nu stiu sigur dc e acelasi circuit), dar cand se va dechide capota sigur se va aprinde.

Daca e sa iau plus continuu de undeva tre sa aduc fir din fata ?

Scuze dc spun prostii dar nu ma prea pricep.

Ma lamureste cineva ?

Thx.
bogdanescu
ia si studiaza:

http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=25...umina+portbagaj
laurh
Jur ca am cautat inainte, dar nu am gasit sad.gif
batrinu
cost montaj lumina in portbagaj solenza

2x25.000 lei- lampi (din tirg)

1x10.000 lei- intrerupator (exact ca cel de la alarma, cumparat tot din tirg)

2m cablu

am facut legatura la lampa spate, plusul l-am pus la pozitie si minusul l-am pus la intrerupator (minus de pe caroserie)

functioneaza numai cu pozitia aprinsa (my decision)

NU FOLOSITI INTRERUPATORUL DE LA ALARMA

(alarma nu mai functionezaza la parametri normali)...



bafta!!!



b@tr!nu
bogdan_o
Dar ca idee. Ma gandesc ca piciorusele alea de cauciuc ale hayonului vin exact peste intrerupatorul de la alarma. Deci un piciorus nu sta bine. Daca mai pui inca un intrerupator, nici unul dintre picioruse nu o sa stea ca lumea si s-ar putea sa inceapa sa troncane hayonul. Ideea asta mi-a dat-o Florin.
Wolfmark
Eu mi-am cumparat o lanterna, pe care o tin in portbagaj... icon_mrgreen.gif
clr
QUOTE
NU FOLOSITI INTRERUPATORUL DE LA ALARMA  
(alarma nu mai functionezaza la parametri normali)...


Esti sigur ca daca pui o dioda nu rezolvi cu intrerupatorul de la alarma?
batrinu
hy,

piciorusele de cauciuc care sunt pe hayon nu fac nic o prb...intrerupatorul de alarma cit si cel pentru lumina din portbagaj, cind sunt pe pozitia inchis sunt cam 3-5 mm, si nu afecteaza inchiderea hayonului..(asta dupa 5600 km si drumuri nu intodeauna bine astfaltate, troncaneli apar si din alte motive, poate fi si asta un motiv, il tzinem sub observatzie :-)) 4 bogdan_o..

cit despre treaba cu dioada, sincer nu prea ma pricep la "finetzuri" cu diode, daca imi spui ce fel de dioda trebuie, voi incerca..thx clr

Wolfmark...cea mai buna ideea.... sincer laugh.gif
laurh
Mama ti-ai pus 2 becuri ... vrei sa vezi sa citesti in porbagaj ?

tongue.gif

Eu am pus unul singur si folosind interrupatorul de la alrama cu o dioda. De mers merge ... inca ... (de vreo 2 luni adica).
clr
QUOTE
cit despre treaba cu dioada, sincer nu prea ma pricep la \"finetzuri\" cu diode, daca imi spui ce fel de dioda trebuie, voi incerca..thx clr


Pai sugestia mea era sa folosesti dioda pentru a nu mai pune inca un intrerupator, ceea ce inteleg ca la tine nu mai este cazul
batrinu
nu mai pun dioda (era mai interesant inainte sa dau gaura in caroserie)...ca deja am pus intrerupatorul :-)

oricum thx...
toto
...eu mi-am luat lampa din carrefour...70 k...cu autoadeziv...si intrerupator (dar nu am de gand sa-l folosesc)...vine turnat...parca e din fabrica...

...nu am conectat-o inca...dar nu cred ca sunt probleme...

...un fir la pozitzii (+) si unul la intrerupatorul de alarma (-)...=> SI LOGIC...va merge cand am si pozitziile aprinse si porbagajul deschis...
laurh
Si la fel de logic vezi sa iti pui dioda ca altfel alarma ta nu va mai vedea niciodata ca porbagajul e inchis.
SirAvalon
Eu mi-am pus lumina si sa stiti ca e legata la intrerupatorul alarmei si ea functioneaza fara probleme. Si eu mi-am luat lampi ca toto de la carrefour si sunt marfa (desi par niste facaturi de 2 lei, sau poate chiar sunt laugh.gif ). Bine, nu am facut-o eu, ci la service unde mi-am pus alarma. Eu mi-am pus-o sa mearga tot timpul cand portbagajul e deschis (legata in fata, nu la pozitii), si au pus baietii si o siguranta acolo, dar nu stiu detalii. Oricum va recomand sa va puneti 2, ca una cred ca e prea putin.
klaus
Am avut eu pe DSN 2 lampi si era cam agiorneala prin portbagaj. Cand am pus intrerupator pe inchizatoarea de clima, am lasat doar o lampa.

Si o singura lampa isi face cu brio treaba, ca oricum e mai mult decat niciuna.
irinel75
daca pui p eintrerupattorul de la alarma o sa se descarce bateria si nu ai sa stii de ce..

asa am patit io si am renuntat l alunmina in portbagaj pin amai dau o gaura sa pun inca un intrerupator..
laurh
nu are cum sa se descarce bateria dc folosesti o dioda. citeste mai sus.
SirAvalon
Dar de ce e nevoie de dioda? La mine merge si lumina si alarma fara probleme, cel putin asa cred. Adica am verificat daca merge alarma si la portbagaj si merge fara treaba. Si de ce s-ar descarca bateria, ca ma depaseste?
laurh
A, acum am vazut, tu ai plus continu pe lampa, nu e legata de la pozitii. Asa nu apar probleme. Probleme apareau doar dc era legata de la pozitii.
asarban
Da' de ce nu legati fratilor "lamba" de lampa de interior?

Cand se aprinde lumina in masina se aprinde si in portbagaj...!

Ce mare scofala? De la "lamba" de interior iei + si de orinde vrei -
laurh
pai pt ca mie mi se pare greu sa aduc fir de la plafoniera prin plafon, sa trec de acolo in porbagaj. si in plus, dc doamne fereste am vreodata vreo problema electrica, ce am facut eu demontez in 30 de secunde fara a lasa nici o urma. in sch, cu firul venit de la plafoniera ...
bogdan_o
Am studiat mai atent problema cu trasul firului de la plafoniera si e destul de greu. Degeaba tragi tu + de la plafoniera ca nu ai facut nimic. Plafoniera este alimentata in permanenta la + si mai are doua legaturi la masa, una directa (plafoniera aprinsa tot timpul) si una prin intermediul UCE (plafoniera care se aprinde cand deschizi usa si are si efectul ala de fading). Deci aprinderea plafonierei se face prin jonglarea intre cele doua minusuri. Pentru portbagaj ar trebui teoretic sa iei minusul de la firul care vine de la UCE si plus de unde vrei, insa nu stiu cat de bine ar fi pentru UCE sa-l mai incarci cu inca o functie.



Asa ca, Laure (sau oricine a mai facut treaba asta), spune-mi si mie te rog ce tip de dioda ai folosit. Ca vreau sa dau jos plafonul si daca tot fac treaba asta sa rezolv si cablajul pentru luminile din portbagaj.
laurh
Pai dc folosesti dioda nu mai ai nevoie sa dai jos plafonul

Eu am luat + de la pozitii printr-o dioda si - de la butonul alarmei.

Dioda ... tre sa scrie pe aici pe undeva ca si mie mi-a zis Klaus, caut si revin cu un msg.
klaus
Sau iei + de la plafoniera si intrerupi cu comutator circuitul de ... masa.

Nu intotdeauna se intrerupe circuitul +, mai ales pe masina unde un intrerupator de + pe langa tabla poate sa faca un scurt-circuit de toata frumusetea.
bogdan_o
Oricum luam + permanent de la plafoniera. Problema este ca circuitul de masa vreau sa il intrerup prin intermediul butonului alarmei de la portbagaj si as vrea sa stiu ce tip de dioda trebuie ca sa functioneze si alarma bine.
bogdan_o
Am facut ingineria, insa ceva nu a mers tocmai bine. In sensul ca am luat + permanent de la plafoniera, am pus o dioda in4001 pe firul de minus (cu dunga alba spre contactul hayonului, ca altfel nu merge) si lumina functioneaza relativ bine, fara a afecta in vre-un fel alarma. Problema este ca se aprinde indiferent de ce usa deschid. Adica daca eu deschis usa soferului, hop se aprinde si lumina in portbagaj, ceea ce eu nu vreau (am pus si 2 becuri si vreau sa le tin tot timpul pe on, nu sa tot trag de manetele alea de fiecare data cand vreau sa am lumina in portbagaj, ca de-aia m-am chinuit atat. Ori daca tin vreo usa deschisa mult timp mi se duce de rapa bateria). Unde am dat-o in bara?
klaus
Este normal pentru ca atunci cand deschizi usa, contactul de pe usa se pune la masa, ceea ce faca ca in acelasi timp sa se puna la masa si contactul din portbagaj (sunt in paralel aceste contacte)

Drept urmare, trebuia pusa o dioda de intrerupere si intre firul alarmei si intrerupator hayon (se intercaleaza undeva pe firul alarmei), tot cu dunga spre intrerupator.
bogdan_o
Merci mult Klaus. De fapt, treaba este logica. Banuiesc ca trebuie acelasi tip de dioda, nu? Ca vreau sa functioneze intrerupatorul alarmei de la portbagaj, altfel am lumina, dar oricine poate sa-mi deschida portbagajul ca alarma nu mai suna.
klaus
diferenta intre diodele 4N001...4N007 este curentul maxim suportat.

La aplicatia de fata merge oricare.
moustache
Gresit. Diferenta dintre 1N4001 si 1N4007 e de tensiune inversa maxima suportata. 1N4001 duce max 100V, 1N4007 duce max 1000V. Deci in cazul de fatza merge oricare. Curentul suportat e acelasi la toate, max 1A. Daca puneti dioda pe firul de la lampa, nu are nici un efect benefic, doar ca pe ea cad cam 0.6V din tensiune si becul lumineaza un pic mai slab. Dioada are proprietatea de a conduce curentul intr-un singur sens si trebuie pusa DOAR pe firul spre alarma, pentru a opri "+"-ul care vine dinspre lampa spre alarma (acesta trebuie sa mearga doar spre masa prin contact). In felul acesta e protejata alarma si nu se va aprinde lampa cand deschideti alte usi.

Si nu ma contraziceti ca la asta chiar ma pricep! :x
bogdan_o
da, asa e. Insa ce am facut eu: am pus intai dioda pe firul de la bec, sa nu creada alarma ca am hayonul deschis. Dupa care vazand ca lampa se aprinde indiferent de ce usa deschideam am pus dioda si pe firul de la alarma. Drept urmare, dioda trebuie pusa pe firul de la alarma, dupa locul unde se prinde pe acest fir minusul pentru becurile din portbagaj.
ddg71
[quote]cost montaj lumina in portbagaj solenza

2x25.000 lei- lampi (din tirg)

1x10.000 lei- intrerupator (exact ca cel de la alarma, cumparat tot din tirg)

2m cablu

am facut legatura la lampa spate, plusul l-am pus la pozitie si minusul l-am pus la intrerupator (minus de pe caroserie)

functioneaza numai cu pozitia aprinsa (my decision)

NU FOLOSITI INTRERUPATORUL DE LA ALARMA

(alarma nu mai functionezaza la parametri normali)...



bafta!!!

se poate folosi intrerupatorul de la alarma numai daca pui o dioda (asa am facut eu si merge perfect)
mariancd
bogdan_o, eu nu am alarma si am vazut ca daca tin usa deschisa mai mult de 1-3 min (nu stiu ca nu am cronometrat) plafoniera se stinge ...
ddg71
asa se intimpla si la mine

e o protectie pt. consum la baterie
Marty
Bogdan, intrebare: dupa instalarea lampii din portbagaj, daca deschizi o usa se aprinde si lumina din portbagaj ? :roll: Iti zic dupa aia ce am de gind.
SirAvalon
QUOTE
da, asa e. Insa ce am facut eu: am pus intai dioda pe firul de la bec, sa nu creada alarma ca am hayonul deschis. Dupa care vazand ca lampa se aprinde indiferent de ce usa deschideam am pus dioda si pe firul de la alarma. Drept urmare, dioda trebuie pusa pe firul de la alarma, dupa locul unde se prinde pe acest fir minusul pentru becurile din portbagaj.
Marty
Merci SirAvalon! Ideea e urmatoarea: anumite modele de R21, au pe stiplii din spate niste lampi de genul plafonierei de SLZ dar mult mai mici. Ma gindeam sa adaptez asa ceva si la SLZ, prea ramine bezna-n spate cind se da lumea jos din masina.
SirAvalon
Asta poti face linistit. Problema era cum sa pui in portbagaj fara sa se aprinda la fiecare usa, ci doar la deschiderea portbagajului. Totusi ramane problema spatiului, nu stiu daca incape o lampa in spatele plasticului de la stalp, daca o fi vreo gaura ceva, sau daca lampa e foarte subtire. Cablurile probabil ca va trebui sa le tragi de la plafoniera ca sa fie cat mai simplu si sa ai si stingerea lor temporizata, precum si dupa 3 minute sau cat stau ele aprinse chiar daca e o usa deschisa. Daca reusesti poate dai de veste ce si cum si cu ce biggrin.gif .
Marty
Pai stiu ca Bogdan isi daduse jos tapiteria de pe plafon, in imaginatia mea, pentru a reusi asta, ar trebui sa dai jos si plasticele de pe stilpi. Asta era si ideea, daca se poate face sau ma apuc sa bag flexu' prin masina ? Si daca ma oftic un pic mai tare, pun chiar o plafoniera de SLZ dar in spate, pe mijloc, prinsa de tapiterie
CristianH
A incercat cineva sa monteze o plafoniera de berlina din anii 90 (din aceea mai fina si basculanta) pe fata interioara a hayonului acolo unde este becul de numar ? Mi se pare o solutie foarte simpla : alimentare de la becul de numar, ilumineaza tot porbagajul de sus si se aprinde simplu prin apasare cu mana dupa deschiderea hayonului. E clar ca nu se aprinde automat dar e f.f.f simplu. Ce spuneti ?
bogdan_o
Marty, eu am dat jos plafonul si intradevar au trebuit scoase toate plasticele de pe toti stalpii. Insa, daca e sa ne referim strict la stalpii din spate intre plasticele alea si tabla nu e foarte mult loc ca sa-ti ajunga sa montezi o plafoniera ingropata. Nu stiu cum e la R21, dar la SLZ spatiul e de cam 1 cm. Asa ca nu pot fi use decat plafoniere aplicate pe plasticul ala sau semi-ingropate, caz in care ar trebui sa cauti niste plafoniere cu o inaltime de 1.5-2 cm ca sa nu se vada foarte urat. Cele din Carrefour care se pun in portbagaj nu merg pentru ca din punctul meu de vedere nu se vad foarte bine.



Ca sa mai pui o alta plafoniera similara cu cea din fata pe plafon in spate nu sepoate, din aceeasi lipsa de spatiu.
Marty
Ai vazut lumina de portbagaj de la Clio Symbol ? Luminile de habitaclu de pe stilpii din spate seamana perfect cu lampa aia (alea de habitaclu au o rama neagra, fixa, iar corpul luminos e mobil, cu 3 pozitii).
clr
Marty stii lampile pe care le aveau berlinele in portbagaj (cel putin a mea din 1999 avea)? Din cate tin eu minte sunt destul de micute si banuiesc ca s - ar potrivi unde vrei tu.
Marty
Si a mea are da' nu stiu din ce motiv e topita.... Oricum, aia iese mult in relief, aia de Renault e ingropata.
clr
Din pacate asta cam asa e. Altele mai finute nu - mi vin acum in minte. Ar mai fi semnalizatoarele alea care se pun pe aripi dar nu stiu daca se fac si cum capac transparent, si oricum cred ca sunt cam mici.. La Solentza exista vreo scobitura in care te - ai gandit sa le pui sau intetionezi sa o faci tu?
Marty
Pai tocmai asta e ideea: n-am de gind sa pun flexu' pe masina.
clr
QUOTE
aia de Renault e ingropata.


Eu nu am Solentza si nu - mi dau seama unde o sa vina (nu stiu cat de diferite plasticele alea de DSN) dar inteleg ca i - ai gasit deja un lacas unde sa poti pune lampa "la fata".
Marty
De gasit i-am gasit doar teoretic, d-aia il intrebam pe Bogdan cam ce e pe sub plasticele alea. oricum, la mine vor fi montate destul de sus, aproape de plafon, pentru a lumina peste tetierele din spate.
clr
Marty la mine (la DSN), plafonul are deasupra tetierelor scaunelor un fel de umflatura (sau profil transversal) in care pare sa fie loc sa montezi ceva . Initial am crezut ca e vreo bara de rigidizare ceva, dar nu pare sa fie nimic dedesubt. Daca exista si la Solentza ar putea fi o optiune.
bogdan_o
La SLZ in plafon (in partea din spate) nu se prea poate monta nimic ingropat din cauza de lipsa de spatiu. In cel mai bun caz pe plasticele alea care acopera stalpii. Oricum ele vor iesi putin inafara, ca nu cred sa se gaseasca plafoniere atat de subtiri.



Marty, daca vrei eu pot sa te ajut sa dai plasticele alea jos sa te lamuresti ce si cum. Nu e mare inginerie. Trebuie o cheie tubulara de 17 (pentru centurile de siguranta) si o surubelnita torx 20. Ca daca reusesti sa faci ceva cu iluminatul zonei din spate m-ar tenta si pe mine.



Daca te hotarasti sa faci singur operatiunea, iata cum se face. Scoti policioara din spate. Pe urma scoti rozetele alea de fixare a banchetei din spate si mufele de la boxele din spate. Pe urma scoti capacele de la suportii centurilor de siguranta (unghiile mari ajuta) si cu o tubulara de 17 desfaci suruburile. Pe urma rabati putin spatarul banchetei din spate si desfaci cele 2 surubele torx din dreptul fiecarui suport de boxa. Tot cu bancheta rabatata mai desfaci si surubelul torx care tine plasticul care acopera stalpul e pe linia spatarului banchetei). Prin portbagaj desfaci surubelul torx care tine suportul boxei, apoi tragi usor de suport sa iasa din clemele plasticului de pe stalpi. data centura scoasa o sa poti desface si cel de-al doilea surubel care tine plasticul de pe stalpi, apoi tragi usor de el sa iasa. Este prins in 2 cleme similare cu cele care tin panourile usilor. Eu, desi nu le-am crapat, le-am inlocuit cu unele mai bue luate din targ. Cam asta e tot, iti ia max 15 minute pentru ambele plastice. la remontare, vezi sa ai grija ca plasticele au niste gherute care intra sub chederul care inconjoara deschizatura hayonului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.