Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Diverse Stiri Interesante.
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri > Stiri (Non-Auto)
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
cmandrei
Propun daca sunteti de acord sa postam aici alte stiri interesante din Romania (in cea mai mare parte) ... stiri de dimensiune mai mica (adica textul e mai mic) si poate nu merita cate un topic in parte.

Catre: Moderatori/Administratori ... daca nu e bine va rog sa stergeti/anulati/mutati aceste stiri.

Va multumesc anticipat pentru intelegere.

********************************************************************
France Telecom cumpara Orange Romania, cu 523 milioane USD

Compania France Telecom a anuntat, ieri, ca a ajuns la un acord pentru majorarea participatiei sale indirecte la Orange Romania la 96,63%, prin cumpararea unui pachet de peste 23% din actiuni de la un grup de investitori condus de AIG New Europe Fund, pentru 523 milioane USD, in numerar.
Orange Romania are o cota de piata de 48%, a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de 47% intre 2003 si 2004 si o marja de profit operational inainte de impozitare si cheltuieli financiare de 54%. Dupa finalizarea tranzactiei, participatia indirecta a France Telecom la Orange Romania va creste de la 73,27% la 96,63%. La inceputul acestui an, Orange Romania a anuntat depasirea pragului de cinci milioane de clienti. Orange are in Franta o cota de 47,7% din piata, si peste 21,3 milioane de clienti la finele anului trecut.
(sursa: Buletin Industrie venit pe mail de la bmedia.ro)
********************************************************************
Connex lanseaza 3G in data de 15 aprilie 2005

Connex va lansa serviciile comerciale de generatia a treia (3G) in data de 15 aprilie a.c. Telefonia mobila de generatia a treia le permite utilizatorilor sa navigheze pe Internet la viteze mari, sa beneficieze de servicii de video-telefonie, sa descarce muzica pe terminalele mobile etc.
(sursa: Buletin Industrie venit pe mail de la bmedia.ro)
********************************************************************
raducu68
Vali Vijelie ii cumpara sotiei un jeep la mana a doua

Oricati bani ar castiga manelistii din nunti, botezuri si inmormantari, tot sunt oameni economi. Vali Vijelie e un bun exemplu in acest sens. Manelistul ar vrea sa-si cadoriseasca nevasta cu un jeep. Frumos de pica, pe numele lui Hyundai Santa Fe, cu un pret minim de catalog deloc de neglijat: 22.000 de dolari. Si-o iubi Vijelie femeia, dar de ce sa nu economiseasca niste bani, daca se poate?! Adica sa-i cumpere masina dorita, dar la jumatate de pret. Manelistul a negociat zilele trecute cu dealerii de la Hyundai, pentru a achizitiona in viitorul apropiat modelul amintit la doar 10.500 de euro. Pretul mic se justifica prin faptul ca masina e second-hand, adica nu e noua, cu funda, direct din fabrica.

Sursa: Jurnalul National, 01 Aprilie 2005
cipman
"523 milioane USD, in numerar".... unde ziceau ca fac tranzactia? ph34r.gif
pablo
Pescar ciuruit de curentul electric
Un oradean a vazut moartea cu ochii în timp ce pescuia împreuna cu niste colegi, în balta de la Paleu. El a scapat cu viata fiindca a tinut undita doar cu mâna dreapta.
Doctorul care i-a salvat viata ne-a spus ca oradeanul, (39 ani) a plecat joi la prânz la pescuit si ca în apropierea baltii era un stâlp de tensiune (de peste 1.000 Volti).
Pescarul amator a aruncat undita în apa, stând chiar aproape de tâlp. Doctorul spune ca batul de carbon nu a atins stâlpul ci a trecut la o distanta de jumatate de metru, a produs un arc electric, a izbucnit un mic fulger prin aer si o flama.
Curentul a intrat prin mâna dreapta cu care tinea undita si a iesit prin ambele picioare. În zona „marcilor electrice�, adica în locurile de intrare-iesire a curentului electric, pescarul a fost ciuruit, gaurile provocate de curent având diametrul similar cu cel al unui vârf de creion. Parti de la mâna si picioare au fost carbonizate, flama si curentul electric au atins si alte parti din corp (piept) dar nu cu leziuni atât de grave.
Tensiunea curentului electric l-a trântit de pamânt pe pescar, care si-a pierdut cunostinta pret de circa 5 minute. Apoi, omul a intrat în fibrilatii, dar echipa medicala a reusit sa ajunga rapid si l-a stabilizat, anihilând pericolul vital.
Pescarul a fost adus în stare de urgenta la Unitatea de Primire Urgente a Spitalului Judetean. Din cauza arsurilor grave de la mâna si picioare, el va trebui sa ramâna internat mai multe zile.
Dr. Ratiu sustine ca norocul pescarului a fost ca a tinut undita cu mâna dreapta si nu cu ambele mâini. Medicul se declara convins ca daca pacientul sau ar fi tinut undita cu cele doua mâini, ar fi murit întrucât curentul electric ar fi intrat prin mâna stânga la inima.

sursa:http://www.bihon.ro/Bihor-local/Bihor-local-103527.shtm

Atentie pescarilor pe unde dati cu undita !!!
cmandrei
Ucigasul lui Teo Peter bause cinci beri si un pahar cu vin

Ramona Feraru
Luni, 18 Aprilie 2005
Evenimentul Zilei

Christopher Robert Vangoethem, puscas marin in armata americana, poate fi acuzat nu numai de omor din culpa, ci si de marturie mincinoasa.
Christopher Robert Vangoethem, puscasul marin american care cu aproape cinci luni in urma l-a ucis, intr-un accident de masina, pe bateristul trupei Compact, Teo Peter, a mintit cind a sustinut ca aconsumat putine bauturi alcoolice. Citiva martori au dezvaluit procurorilor romani ca, in noaptea producerii accidentului, acesta a baut nu mai putin de cinci beri si un pahar cu vin.

In noaptea de 4 spre 5 decembrie, cind a avut loc accidentul, Christopher Vangoethem le-a declarat politistilor: “Am baut foarte putin�. Etilotestul a aratat atunci ca puscasul american avea o alcoolemie de 0,09 mililitri de alcool in aerul expirat. Desi legislatia romana il obliga, Vangoethem a refuzat sa-i fie recoltate probe de singe la Institutul de Medicina Legala. Pentru a scapa de anchetatori, el si-a sunat colegii de la Ambasada SUA, care i-au venit in ajutor.
Astfel, probele de singe i-au fost recoltate chiar in incinta misiunii diplomatice de la Bucuresti. Rezultatul comunicat de investigatorul (foto) american autoritatilor romane a fost: “Functionarul nostru avea in singe o imbibatie alcoolica de 0,02 la mie�. Dosarul intocmit pe numele americanului de procurorii bucuresteni contrazice insa atit declaratiile acestuia, cit si rezultatele oficiale privind alcoolemia lui, comunicate de reprezentantii ambasadei. In cele aproape cinci luni care au trecut de la momentul producerii accidentului, anchetatorii au audiat mai multe persoane pentru a reconstitui traseul puscasului marin in orele care au precedat tragedia. Astfel, magistratii au strins probe care demonstreaza ca, pe 5 ianuarie, in jurul orei 24.00, acesta a baut doua beri la o petrecere care a avut loc la resedinta ambasadorului SUA. El a ajuns apoi la barul Coyote’s Ugly, din centrul Capitalei, unde - potrivit unor martori - a mai consumat trei beri, dar si un pahar cu vin. Acum anchetatorii ar trebui sa mai raspunda unei singure intrebari: cit de baut era Christopher Vangoethem in momentul producerii accidentului, dupa cinci beri si un pahar cu vin? Mai ales ca americanul nu a vazut indicatorul care ii impunea sa cedeze trecerea, dar care in plansele foto atasate la dosar este foarte vizibil de pe sensul de mers pe care el circula.

Antecedente periculoase

Functionarul ambasadei a mai fost implicat intr-un accident de circulatie pe 1 martie 2004, in jurul orei 1.00. Atunci, americanul conducea un Trabant din 1967, inmatriculat in tara pe numele sau. Nu se stie din ce motive Christopher Vangoethem a pierdut controlul volanului si s-a izbit puternic de un copac. Ca si in noaptea fatala, Vangoethem si-a sunat mai intii colegii de ambasada si abia dupa aceea a chemat politia. In declaratia pe care a dat-o politistilor, la opt ore de la producerea accidentului, el afirma: “Dupa sosirea echipajului de la serviciul de Politie Mobila al Ambasadei, m-am deplasat imediat la ambasada pentru a vedea daca sint lovit, dar am constatat lipsa oricaror leziuni. Declar ca, la ora 9,30, am contactat Politia Rutiera din Udriste, unde am aflat ca schimbul de serviciu care sosise la fata locului iesise din tura, fiind sfatuit sa revin miercuri, cind era de serviciu aceeasi tura�. Din fericire, acel accident nu s-a soldat cu victime, iar americanul a dat vina pe carosabilul ud.
cipman
Am cautat mai demult pe net sa gasesc ceva in legatura cu asta si am urmarit posturile pe masura ce apareau.
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/1...sts#comment?q=1
Ma frigeau degetele sa le scriu vreo doua, dar m-am abtinut, ca sa nu deviez subiectul.
Ce scrie la sfarsit mai gasiti si aici: http://www.thewaterglass.net/archives/001034.html
In acest din urma link mai gasiti:
http://www.thewaterglass.net/archives/000940.html
unde e si o scrisorica a sorei impricinatului.

Nu mai comentez. Ma enervez degeaba.
cmandrei
Greva postasilor a bulversat Romania

Magda Barascu
Marti, 19 Aprilie 2005
Evenimentul Zilei

Primii care au oprit lucrul ieri, la ora 0.00, au fost angajatii din centrele de tranzit din tara (Bucuresti, Cluj, Timisoara, Craiova, Iasi, Galati, Brasov, Constanta si Bacau). Au urmat angajatii oficiilor postale si factorii postali, care nu au mai deschis birourile la ora 7.00, cind ar fi trebuit sa inceapa programul cu publicul. Aproximativ 35.000 de lucratori ai postei ar urma sa participe la protestul programat sa dureze zece zile lucratoare, adica pina pe 1 mai.

Conflictul de munca declansat ieri de angajatii Postei Romane este prima greva generala de acest fel din ultimii 15 ani. Protestul ameninta sa continue daca in intervalul de zece zile nu vor fi satisfacute cererile protestatarilor. Din cauza actiunii a fost suspendata plata pensiilor, a alocatiilor pentru copii, a ajutoarelor pentru somaj si a altor prestatii sociale. Totodata a fost sistata distributia unor publicatii, a corespondentei private si a celei comerciale.

Pensionarii, cei mai afectati

Si oficiile postale din Capitala au fost inchise ieri, pe usa fiind afisat un anunt pe care scria cu litere mari “GREVA�. Angelica Bragadiru, vinzatoare de ziare linga Oficiul Postal 1, a incercat ieri de dimineata sa incaseze alocatia pentru copii. “Am pastrat alocatiile copiilor pina acum ca sa le iau hainute de Paste si acum nu mai pot sa le scot�, sustine aceasta. “Au lasat lumea fara pensii, fara somaj�, s-a mai plins ea.
Mihaela Mladen (64 de ani) a incercat in zadar sa intre in Oficiul Postal 1 si ne-a spus ca ea si sotul ei erau programati sa ia ieri pensia. “O sa cautam sa ne imprumutam, dar este greu deoarece stam intr-un bloc cu multi pensionari si ei sint in aceeasi situatie cu noi�, a adaugat femeia. Cu toate inconvenientele, Mladen s-a declarat de acord cu greva angajatilor postei deoarece “au si ei drepturi, dar se putea sa dea si ei pensiile, somajul, alocatiile inainte sa intre in greva�.
Ionel Popa a vrut sa expedieze niste bani printr-un mandat online la oficiul postal de la Gara de Nord si a aflat de pe afisul lipit pe usa de la intrare ca este greva. “Trimiteam banii astia in provincie, la fratele meu care este bolnav, dar am sa gasesc alta modalitate daca asa nu se poate... O sa incerc cu autobuzul sau cu trenul�, a spus Ionel Popa.

Timis. Toate oficiile sint inchise

Postasii din judetul Timis au intrat si ei in greva generala incepind de ieri. Toate activitatile institutiei, de la plata pensiilor si a ajutoarelor sociale si pina la distribuirea corespondentei si a coletelor, au fost sistate.
Ieri-dimineata, nici un oficiu postal din judetul Timis nu era deschis. (Georgeta Petrovici)

Iasi. Banc Post, depasita de situatie

Inghesuiala, nervi si galagie la ghiseele Banc Post. Acestea au fost primele efecte ale grevei postasilor, resimtite la Iasi. Practic, toti cei care isi achitau de obicei ratele la electrocasnice prin intermediul postei au fost redirectionati catre sucursalele Banc Post. “Stau la coada de aproape o ora si abia s-a miscat. Nu stiu daca mai ajung sa platesc azi pentru ca ghiseul se inchide la 15.00�, a declarat, revoltata, Mariana Codreanu. (Mihai Popa)

Prahova. Oficii postale pazite de jandarmi

Greva angajatilor Companiei Posta Romana a stirnit furia ploiestenilor, care au aflat ieri ca nu-si pot ridica pensiile.
Inca de la primele ore ale diminetii, la intrarea mai multor oficii postale din oras s-au format cozi imense. Oamenii au sperat ca, in cele din urma, isi vor primi banii. Dupa ce functionarii i-au anuntat ca greva va continua pe perioada nelimitata, mai multi pensionari au inceput sa ameninte ca vor sparge geamurile oficiilor postale, determinind conducerea ploiesteana a companiei sa ceara ajutorul jandarmilor, care au potolit cu greu furia oamenilor. (Marius Nica)

Salariile postasilor, limitate de FMI

Cresterile salariale ale postasilor au fost restrictionate acum patru ani, cind CN Posta Romana a fost introdusa intr-o lista a societatilor monitorizate de FMI. Daca Termoelectrica sau Electrica au fost incluse pe lista din cauza pierderilor pe care le generau, Posta Romana a ajuns sa fie monitorizata din cauza numarului de angajati. FMI a cerut ca posta sa aiba maximum 36.000 de angajati. “Noi am atins acest prag anul trecut si totusi sintem monitorizati in continuare�, ne-a spus Mariana Kniezner, liderul salariatilor din posta. Reprezentantii sindicatului sustin ca posta are surse pentru cresterea salariilor deoarece lucreaza pe profit din 1991. Romgaz si Transgaz, doua companii de stat, sint in continuare pe lista firmelor cu pierderi monitorizate de Fond, desi in ultimii trei ani au inregistrat profit.

Solutii pentru facturi, alocatii si transfer de bani

Cei care au vrut sa-si plateasca ieri factura RomTelecom prin oficiile postale nu au putut, dar exista alternativa platii la o banca. Astfel, factura RomTelecom se poate achita la urmatoarele banci: BCR, Banc Post, Banca Tiriac, HVB, Amro Bank, Banca Greciei Egnatia si CitiBank. De asemenea, facturile se mai pot plati la benzinariile Agip care au program nonstop. Cei care doresc sa trimita sau sa primeasca bani prin serviciul Western Union pot sa mearga la urmatoarele banci: Banc Post, BRD, Banca Romaneasca, Banca Transilvania si Raiffeisen Bank. De asemenea, persoanele care vor sa-si incaseze alocatiile o pot face la orice oficiu Banc Post.

Salarii postasi

Functia Salariul
postas debutant 3.100.000 lei
postas 15 ani vechime 5.000.000 lei
diriginte posta 5.000.000-6.000.000 lei

Salarii profesori:
Functia Salariul
Profesor debutant 4.700.000-5.400.000 lei (in functie durata studiilor universitare absolvite)
Profesor gradul 2 5.400.000-6.100.000 lei
Profesor gradul 1 6.100.000-6.800.000 lei

La acestea se adauga anumite sporuri (de vechime, uzura etc.).
De exemplu, un profesor cu gradul 1 si vechime intre 14-18 ani cistiga un salariu net de 8,3 milioane lei.
cmandrei
Film porno cu elevi de gimnaziu, la Motru

Alin Ion
Marti, 19 Aprilie 2005
Evenimentul Zilei

“Ea� are 12 ani, iar cei doi “parteneri�, 15 si sint elevi in clasa a VIII-a
Trei minori, elevi in clasele a VI-a si a VIII-a, din municipiul Motru sint protagonistii unui film porno. Imaginile au circulat pe CD-uri si au facut multa vilva in orasul minier, dind nastere unui scandal de proportii. Politia si Parchetul s-au sesizat si au demarat cercetari. Desi copiii si-au recunoscut faptele, parintii lor cred ca imaginile sint trucate.

O fata de 12 ani si jumatate si doi baieti, ambii in virsta de 15 ani, elevi la o scoala din municipiul Motru, apar in mai multe imagini filmate cu un aparat digital, in timp ce participau la o adevarata orgie sexuala, desfasurata intr-un apartament. Imaginile sint inregistrate pe compact disc si au o durata totala de aproximativ o ora. Localnicii spun ca CD-urile au ajuns sa fie vindute cu cite 50.000 lei bucata.
Secventele sint filmate pe rind de catre baieti, iar la un moment dat camera este pusa pe o masa si participa toti trei la actul sexual. Elevii de gimnaziu practica sex normal, anal si oral. Potrivit specialistilor, imaginile au fost realizate cu un aparat digital performant.

Nu pot fi exmatriculati

Gheorghe Gamaneci, inspectorul general adjunct al Inspectoratului Scolar Gorj, spune ca elevii nu pot fi exmatriculati, pentru ca invatamintul gimnazial este obligatoriu: “Am constituit o comisie care sa verifice ceea ce s-a intimplat. Pot fi luate masuri, in baza regulamentului unitatii scolare respective. Nu ii putem insa exmatricula, intrucit invatamintul obligatoriu este de zece ani. Politia va putea face lumina in acest caz. Este un semnal de alarma pentru noi si pentru cei care raspund de activitatea educativa din scoli�.
Cornelia Micu, purtator de cuvint al Inspectoratului de Politie al Judetului Gorj, a declarat ca au fost demarate cercetari pentru savirsirea infractiunilor de raport sexual cu minori si de perversiuni sexuale. Aceasta a precizat ca cei trei minori si-au recunoscut faptele si ca fata nu era virgina. Cornelia Micu a adaugat ca politia si-a declinat competenta in favoarea Parchetului de pe linga Tribunalul Gorj. Prim-procurorul Parchetului, Gheorghe Emil Mota, spune ca a repartizat cazul spre solutionare Biroului de Investigare a Infractiunilor de Crima Organizata si Terorism.

Elevii invata bine

Corneliu Ghitescu, directorul Scolii generale nr. 1 din Motru, unde invata cei trei elevi implicati in scandalul sexual, spune ca acestia au rezultate bune la invatatura: “Nu am vazut CD-ul. Am stat de vorba cu parintii si elevii. Sa lasam politia sa isi faca treaba. Copiii au rezultate bune la scoala, peste medie. Unul dintre elevi este chiar foarte bun�. Potrivit directorului scolii, parintii fetei au prezentat un certificat medico-legal din care reiese ca minora este virgina. Acestia sustin ca filmul este un “trucaj�.

(Sincer eu ma dau batut frate ... chiar asa !?!?!?!?)
donraulo
Prins de radar cu 247 km/h
Presedintele clubului Poli Timisoara, Emil Rosianu, a fost surprins de aparatul radar pe drumul european Braila-Slobozia circuland cu o viteza de 247 de km/h, la volanul unui Audi A8. Politistii braileni spun ca un asemenea eveniment se intampla o data la 30 de ani. Emil Rosianu, un apropiat al fratilor Iancu, arestati in afacerea Rafo, a fost oprit in dreptul localitatii Viziru. Un avion de agrement decoleaza la o viteza de 280 km/h. Rosianu a luat o amenda de 8 milioane lei si a ramas fara permis pentru trei luni. Mai grav e ca in masina lui se aflau si doi copii.


libertatea.ro


PS>> dupa parerea mea, inconstienta crasa.
cmandrei
Connex si RIM aduc BlackBerry in Romania
(pcnews)

BlackBerry asigura acces mobil permanent, prin simpla actionare a unei taste, catre e-mail si alte aplicatii de comunicare si informare, atat pentru clientii individuali, cat si pentru companii. Prin BlackBerry, abonatii Connex vor avea acces la e-mail, telefon, mesaje text, calendar, browser Internet, agenda electronica si aplicatii de date, prin intermediul unui singur dispozitiv integrat. Dotat cu un ecran color de inalta rezolutie, dispozitivul BlackBerry ofera imagini de o mare claritate avand la baza mai mult de 65.000 de culori, precum si un timp de operare indelungat al bateriei. Cu Blackberry, utilizatorii pot sa-si foloseasca, fara efort si de la distanta, contul de e-mail, programul intalnirilor si contactele, precum si alte aplicatii ce ruleaza pe serverul companiei.

“BlackBerry este o solutie de incredere, de aceea suntem bucurosi sa colaboram cu RIM in vederea includerii acestui instrument puternic de comunicare in portofoliul nostru de servicii�, a spus Ken Campbell, Chief Marketing Officer la Connex. “In Romania exista un sector antreprenorial cu o rata rapida de dezvoltare, iar noi dorim sa oferim produse inovative care sporesc nivelul comunicarii business si in scop personal a oamenilor de afaceri aflati in miscare. Utilizand BlackBerry de la Connex, abonatii nostri vor avea acces cu usurinta la comunicatii si informatii, atunci cand se afla in deplasare�.

“Popularitatea solutiei BlackBerry este intr-o crestere rapida si ne face placere sa colaboram cu Connex in vederea oferirii acestui serviciu utilizatorilor sai�, a declarat Don Morrison, Chief Operating Officer la Research In Motion. “Peste doua milioane de oameni se bucura deja de avantajele aduse de BlackBerry si credem ca utilizatorii Connex vor fi impresionati de puterea si libertatea oferite de solutia de conecitivitate mobila BlackBerry�.

Pentru clientii companii, aplicatia BlackBerry Enterprise Server™ se integreaza intr-un mod compact cu Microsoft® Exchange si IBM® Lotus® Domino™, operand impreuna cu sistemele existente ale companiei pentru acces mobil securizat, disponibil prin simpla actionare a unei taste, la email sau alte date ale companiei. Pentru utilizatorii individuali si companiile cu nevoi reduse de comunicatii, BlackBerry Internet Service™ permite acces catre pana la zece conturi de e-mail de companie sau personale (inclusiv Microsoft Exchange, IBM Lotus Domino si multe alte conturi de e-mail de tip ISP), de la un singur dispozitiv.

Mai multe informatii vor fi disponibile in curand.
cmandrei
Sapte distribuitori fac deja inscrieri pentru "rable"
Mihaela Balea
Vineri, 22 Aprilie 2005
Evenimentul zilei


Programul de inlocuire a autoturismelor vechi functioneaza partial
Proprietarii de “rable� mai vechi de 12 ani interesati sa le schimbe cu Dacia, Opel, Chevrolet, Citro‘n, Mitsubishi, Ford sau Mazda se pot prezenta deja la producatori sau dealeri pentru a se inscrie in program. Ministerul Mediului a anuntat ca, pina ieri dimineata, fusesera parafate contractele cu sapte din cele 20 de firme incluse in programul de stimulare a innoirii parcului auto.
Celelalte societati validate vor incheia contractele de finantare pina la sfirsitul acestei zile, dupa care pot elibera note de acceptare catre persoanele fizice, a mai precizat Ministerul Mediului.
Fiecarei societati i-a fost repartizat un anumit numar de masini noi “subventionate�. SC Business Development Team, concesionar Mazda si Ford, precum si Renault Nissan, concesionar Renault si Nissan, nu au facut publice cotele alocate. Reprezentanti SC Porsche Romania au precizat ieri ca au solicitat o cota de 2.000 de masini noi, contractul de finantare urmind sa fie finalizat.

Repartizarea masinilor alocate pina ieri

marca firma nr. masini
Dacia Automobile Dacia 4.455
Citröen Automotive Trading 400
Opel, Chevrolet Autohaus Huber 36
Opel Chevrolet Rucom Craiova 15
Mistubishi M Car Trading 5
raducu68
60% dintre masinile importate au fost cumparate in leasing

In primul trimestru al acestui an numarul autoturismelor de import comercializate pe piata romaneasca a urcat cu 51% fata de 2004, pina la 17.811 unitati. 55% dintre masini au fost vindute in leasing.
Prin leasing au fost vindute 9.877 de unitati, informeaza Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Chiar daca vinzarile de automobile au crescut cu 51% fata de aceeasi perioada a anului trecut, numarul celor care cumpara prin leasing ramine cam acelasi. „De trei ani, numarul automobilelor vindute a tot crescut. Numarul autoturismelor achizitionate in leasing a ramas aproape neschimbat. In jur de 60%“, ne-a spus Marius Carp, directorul APIA. Intre cele mai bine comercializate marci de import se remarca Renault, autoturismele producatorului francez fiind achizitionate in leasing in proportie de 39%, adica 1.412 unitati, urmat de Skoda care a vindut 1.385 unitati, Volkswagen cu 1.200 unitati vindute in leasing si Peugeot, care a comercializat 592 unitati prin aceeasi metoda de plata.
„Leasing-ul este un tip de vinzare modern. Clientul se duce la societatea de leasing, isi cintareste bine avantajele si dezavantajele. Daca avantajele sint mai mari pentru el, alege leasing-ul ca metoda de plata pentru cumpararea unei masini“, a mai spus Carp. Autoturismele marca Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Hyundai, Kia, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Saab, SsangYong si Subaru au fost achizitionate in proportie de peste 90% in regim de leasing. Ponderea autovehiculelor comerciale mai mici de 3,5 tone si a minibuzelor in leasing a fost de 71%, reprezentind 1.875 de unitati. Vinzarile in leasing pe acest segment au crescut cu 80% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in conditiile in care vinzarile totale au crescut cu 65%. Cel mai bine vindute utilitare de import sint Fiat, Ford, Peugeot, si Renault. Piata vehiculelor comerciale mai mari de 3,5 tone, la care se adauga autobuzele, a fost, de asemenea, dominata de leasing in proportie de 74%, reprezentind 947 de unitati. Cele mai cautate marci au fost, in primele trei luni, Iveco, Mercedes si Renault.
Grupul Renault a raportat, pentru marca Dacia, o pondere a achizitiilor in leasing de 7%, 1.753 unitati pentru autoturisme si 8%, respectiv 306 unitati pentru modelele pick-up. Din totalul masinilor de import vindute, 1.544 de unitati sint SUV-uri, iar din clasa S, a limuzinelor de lux , importatorii au vindut doar 36 de unitati. Primele trei locuri la vinzarea de limuzine sint ocupate de BMW, Mercedes si Audi. 12 romani si-au cumparat BMW seria 7, Mercedes a facut opt romani fericiti, care au cumparat modelele clasei S, iar Audi A8 a fost vindut in 6 exemplare.

Sursa: Cotidianul
cmandrei
Sistem de avertizare a cutremurelor in Muntii Vrancei
Silvia Vrinceanu
Luni, 25 Aprilie 2005
Evenimentul Zilei

Statia Seismica “Dr. Cornelius Radu� din Muntii Vrancei inaugureaza, astazi, un sistem de avertizare sesimica in timp real pentru obiectivele industriale de interes national.
Deoarece in Vrancea cutremurele se produc la o adincime de peste 100 de kilometri, potrivit seismologilor, timpul dintre prima unda si “unda catastrofala� este de 20-23 de secunde. Cu ajutorul unor senzori de avertizare ingropati la 50 de metri in pamint, in comuna Vrincioaia, acest interval poate fi exploatat de specialisti. Astfel, datele sint transmise in timp real la un punct de comanda, iar alimentarea cu gaze si energie electrica este intrerupta, pentru evitarea unor dezastre si, implicit, salvarea de vieti omenesti.
Dupa cum au precizat seismologii, aceasta este o realizare unica a cercetarii stiintifice de la noi, intrucit seismele vrincene se preteaza la un asemenea sistem de avertizare. In schimb, in California sau Turcia, de exemplu, nu se poate interveni, dat fiind ca miscarile telurice se produc la adincimi mici si pot fi avertizate cu doar citeva secunde inainte.
Instalatiile electrice si alimentarea cu gaze reprezinta mari surse de pericol in cazul unui cutremur major, dat fiind ca numai la seismul din 4 martie 1977 au izbucnit 40 de incendii in care 380 de oameni au ars de vii. O data cu inaugurarea de astazi, mai multe unitati vor fi conectate la acest sistem, care va alerta si Protectia Civila, dar si unitatile sanitare.
cmandrei
Programul "Bani pentru rable" a demarat in tromba
Magda Barascu
Miercuri, 27 Aprilie 2005
Evenimentul Zilei

15.000 de autoturisme vor fi distribuite prin Programul de Innoire a Parcului Auto initiat de Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor (MMGA). Desi programata sa inceapa pe 1, 18 si apoi 27 aprilie, actiunea a inceput pe 25 aprilie, datorita interesului crescut al producatorilor si viitorilor beneficiari. Inca din prima zi, cei care au vrut sa-si achizitioneze o masina noua prin acest program au format cozi la reprezentantele producatorilor si importatorilor de autoturisme.
Cea mai mare cota de participare in cadrul programului o are producatorul Dacia, cu 8.091 de masini. Intr-o singura zi, luni, dealerii Dacia din intreaga tara au inregistrat deja 2.400 de cereri de inscriere.
Silviu Sepciu, de la biroul de presa al Dacia, situat pe Calea Floreasca, ne-a spus ca aceasta sucursala a epuizat inca de luni cota de 400 de masini care i-a fost repartizata. “A fost aglomeratie toata ziua si in toata tara este o afluenta de public la toti concesionarii�, spune Silviu Sepciu.
Acesta a mai spus ca jumatate din cota de 4.455 care le revine s-a epuizat de luni, oamenii luind cu asalt dealerii Dacia inca de la primele ore ale diminetii, inainte de deschiderea birourilor.
La Dacia trebuie un acont de 20 milioane lei. Silviu Sepciu a explicat si pasii prin care oricine poate achizitiona o masina Dacia. “In primul rind, masina cu care trebuie sa se prezinte la reprezentantul nostru trebuie sa aiba anul de fabricatie 1993 sau mai vechi decit acesta�, spune reprezentantul Dacia. Masina trebuie sa fie in stare de functionare si trebuie sa fie inmatriculata pe numele celui care merge la dealer; dupa care cetateanul prezinta un dosar cu toate actele necesare inscrierii.
Daca acesta este in regula, trebuie sa plateasca la orice banca un acont de 20 milioane lei si cu dovada platii se prezinta la dealerul auto unde si-a depus dosarul pentru a i se da nota de acceptare.
Producatorii dau reduceri peste cele de la stat. La Porsche Romania, inscrierile mai intirzie, deoarece nu s-a semnat inca contractul cu Ministerul Mediului si nu au toate datele de la importator. “Clientii s-au aratat interesati inca de saptamina trecuta�, a spus Andrei Sirbu, specialist in vinzari la Porsche Romania.
Monica Jitariuc, directorul de marketing de la Automotive Trading Services (ATS), importator unic al automobilelor Citro‘n, spune ca 10a din cererile pe care le au sint pentru programul de innoire a parcului auto. “Avem citeva zeci de cereri, interesul e foarte mare, iar noi oferim, pe linga cele 30 de milioane pe care le acorda guvernul, o reducere de la 1.000 de euro pina la 1.500 de euro pentru modelele Citro‘n C3 si Xsara Picasso�, a spus directorul de marketing al ATS. Monica Jitariuc ne-a mai spus si ca zece clienti au incheiat deja formalitatile premergatoare obtinerii unui autoturism.
La Brasov, 23 de dosare procesate zilnic. Sute de brasoveni s-au inghesuit in ultimele zile in fata sediului ASV Auto SRL, dealer Dacia pe Brasov, pentru a primi bonuri de inscriere in programul de stimulare a innoirii parcului auto. Societatea este singura autorizata, la nivelul judetului, sa comercializeze Dacii Logan, ea dispunind de 113 autovehicule din totalul de 4.400 de la nivel national. Din pacate, firma va onora doar a zecea parte din cereri, pentru ca, in ultimele doua luni, aproximativ 900 de brasoveni au depus solicitari de inscriere in program.
Distribuirea bonurilor de ordine s-a facut pe principiul primul venit, primul servit. Brasovenii au fost programati ca, incepind cu 3 mai 2005, sa li se intocmeasca dosarul de achizitionare a unui autoturism nou. Zilnic, vor fi procesate cite 23 de dosare. (Simona Popica)

Bacau: Primul venit, primul servit. Sute de bacauani s-au inghesuit pentru a-si ceda rablele si banii in schimbul unor masini noi. S-au facut liste neoficiale, s-a stat la cozi la depuneri de cereri, dar pina la urma primii veniti au fost si cei serviti. SC Dedeman Bacau, unul dintre cei mai importanti dealeri din Moldova pentru marcile Dacia, Renault, Nissan a livrat inca de luni cele 109 masini Logan destinate acestei actiuni, dupa cum a declarat Ionut Matani, directorul de vinzari al firmei. Cea mai mare batalie se da insa pe masinile Daewoo, unde 170 de bacauani isi disputa cinci masini Matiz care vor fi livrate astazi, tot dupa regula: “Primul venit, primul servit�. SC Cybernat, un alt dealer important care livreaza marcile Audi, VW si Opel in judetele Bacau si Neamt, spune ca inca nu a finalizat contractarea cu Ministerul de Finante, astfel ca nu poate onora cererile. (Ovidiu Pauliuc)

Cluj: Cozile au inceput de duminica noaptea. Cei interesati de programul de innoire a parcului auto s-au asezat la coada in fata oficiilor producatorilor autorizati inca din cursul noptii de duminica spre luni. Cind angajatii Dacia Service Cluj Feleac au venit la serviciu, luni dimineata, la ora 9.00, exista deja o lista pe care cei care stateau la coada isi trecusera numele.
Judetul Cluj a beneficiat din programul guvernamental de 150 de autoturisme, din care 87 pentru Dacia Service Cluj Feleac si alte 63 pentru Dacia Services Turda si Dacia Service Dorobantilor, din Cluj-Napoca. Parcul auto al judetului se afla pe locul doi, dupa Bucuresti. (Mihai Soica)

Iasi: Stocul la Logan, epuizat inca de luni. La Iasi s-a epuizat intregul stoc de autoturisme Logan inca din prima zi de aplicare a programului de innoire a parcului auto. Dealerii s-au aratat surprinsi de multimea solicitantilor, care au venit inca de la primele ore ale diminetii ca sa prinda un loc in fata. “Cind am venit dimineata la serviciu era plin de oameni in fata usii. Pina la amiaza am “scapat� de toate cele 109 Loganuri pe care le aveam pe stoc. N-am mai pomenit asa ceva�, a declarat, vizibil incintat, Adrian Piroi, directorul firmei Caremil, unicul dealer Logan din judetul Iasi. Un alt autoturism cu priza la public a fost Renault Clio Symbol, pentru care s-au inregistrat 60 de cereri. Iesenii au fost atrasi de aceasta masina intrucit, pe linga cele 30 de milioane pe care le ofera statul pentru “rable�, dealerii ofera si ei un discount de 30 milioane. Astfel, Renault Clio, evaluata initial la circa 9.500 de euro, ajunge sa coste putin peste 7.800 de euro. (Mihai Popa)
cmandrei
Petrom reduce pretul motorinei cu 700 de lei pe litru

Petrom va reduce, de astazi, pretul motorinei comercializate prin statiile proprii cu 700 de lei pe litru si va mentine preturile la benzine, ca urmare a fluctuatiilor cotatiilor internationale ale produselor petroliere. Astfel, pretul unui litru de motorina Super Euro Diesel va fi de 30.600 de lei, in timp ce motorina Euro Diesel va costa 29.900 de lei/litru. Litrul de AutoGas (GPL) va fi comercializat cu 17.500 lei, in scadere tot cu 700 de lei.

(sursa) BMedia 04-05-2005
cmandrei
Primul inceput de scandal in legaturile cu masinile mai vechi de 12 ani pentru casat ?

http://www.expres.ro/transilvania/?news_id=185554
donraulo
Soferii cu "mecle de fraieri" sint amendati

Un taximetrist craiovean a fost amendat, zilele trecute, de un agent din cadrul Biroului de Politie Rutiera Dolj pentru ca... arata ca un fraier. Constatarea a facut-o agentul Marius Vlasceanu, care nu a ezitat sa scrie acest lucru si in procesul-verbal.
Documentul intocmit de politistul doljean a facut, ieri, deliciul tuturor celor care au intrat in posesia unei fotocopii. Se pare ca, intr-un moment de nervi, Vlasceanu a consemnat pe actul oficial tot ce i-a trecut prin cap atunci cind a hotarit sa-l sanctioneze pe taximetrist: “A oprit voluntar auto nr. B 40 ZUM in zona de actiune a marcajelor “Oprirea Interzisa� si nu are asupra sa actul de identitate si certificatul de inmatriculare. De asemenea, are mecla de fraier si este un mare maimutoi�..
Taximetristul Tosa Gheorghe a multiplicat procesul-verbal si a mers cu el la superiorii lui Vlasceanu, lasind cite un exemplar si sefilor IPJ Dolj.



sursa EZ
cmandrei
In citiva ani, romanii ar putea circula in Statele Unite ale Americii fara vize. Anuntul a fost facut ieri de Ambasada Romaniei din Washington, la finalul vizitei ministrului afacerilor externe Mihai Razvan Ungureanu in capitala SUA. "Saptamina viitoare, asistenta secretarului de stat pentru probleme consulare se va deplasa la Bucuresti pentru discutarea "foii de parcurs", care va marca inceputul procesului de pregatire pentru indeplinirea conditiilor pentru eliminarea in perspectiva a vizelor americane pentru cetatenii romani", au precizat oficialii nostri. Vestea eliminarii vizelor SUA pentru romani este conditionata insa de o suma de criterii ce vor trebui indeplinite in urmatorii ani. "Este un proces de durata, care se poate intinde pe citiva ani", ne-au explicat surse diplomatice apropiate discutiilor dintre partea romana si cea americana. Sursele citate afirma ca in foaia de parcurs "vor fi incluse foarte multe lucruri asemanatoare conditiilor impuse pentru a circula liberi in spatiul Schengen". De exemplu, una dintre conditii va fi ca rata de respingere a vizelor SUA acordate cetatenilor romani sa fie din ce in ce mai mica. O alta poate viza masuri dure de securizare a frontierelor. Vor putea americanii sa revina asupra deciziei privind inceperea procesului de eliminare a vizelor SUA pentru romani? Surse diplomatice ne-au explicat ca, odata inceput un astfel de proces, nu se pune problema unei reveniri, dar ar exista riscul prelungirii termenelor si discutiilor daca partea romana nu indeplineste conditiile cerute.
Tete-a-tete cu Condoleezza Rice
Ministrul afacerilor externe s-a intilnit joi cu secretarul de stat american Condoleezza Rice, iar in conferinta de presa ce a urmat a fost anuntata inceperea negocierilor pentru deschiderea de facilitati militare americane pe teritoriul Romaniei. "O echipa inter-agentii a administratiei americane se va deplasa in urmatoarele saptamini in Romania pentru a incepe negocieri formale pe marginea amplasarii de facilitati militare americane in Romania. Se va trece, astfel, de la faza evaluarilor tehnico-militare la etapa negocierilor politico-juridice", a declarat Condoleezza Rice. Deocamdata nu au fost facute publice detaliile privind locul si dimensiunea facilitatilor militare, dar surse apropiate discutiilor ne-au declarat ca "nu se pune problema unor baze mari, de zeci de mii de militari", ci a unor unitati "mici si mai flexibile" de dimensiuni care sa cuprinda citeva sute sau mii de militari. Sursele citate spun ca experti militari americani au vizitat Constanta, Babadag si Kogal-niceanu, potentiale locuri in care aceste baze ar putea fi deschise. In privinta costurilor, partea americana va analiza daca finantarea va fi asigurata din fonduri bugetare sau daca vor fi construite de operatori privati si apoi inchiriate unitatilor militare americane. In cursul vizitei in SUA, seful diplomatiei romane a mai avut intrevederi cu consilierul presedintelui SUA pentru securitate nationala, Stephen Hadley, presedintele Subcomitetului pentru Europa din cadrul Comitetului de Relatii Externe al Senatului SUA, George Allen, liderul democrat din Comitetul pentru Relatii Internationale al Camerei Reprezentantilor, Tom Lantos, precum si cu fostii secretari de stat ai SUA, Madeleine Albright si Colin Powell. Cu aceasta ocazie, Ungureanu a anuntat ca Romania este pregatita sa gazduiasca, in anul 2006, Conferinta OSCE pe probleme de antisemitism si alte forme de intoleranta.

(sursa - mail)
eddie33
Suna bine,dar mai bine ar fi fost dat un anunt de Ambasada USA la Bucuresti,ar fi fost mai credibil....
raducu68
Aproximativ 90% din tuica si palinca autohtone sunt bauturi contrafacute

Valoarea produselor contrafacute pe plan mondial creste de la an la an, pentru 2005 fiind estimat un nivel de peste 1.400 miliarde de dolari, respectiv 25% din nivelul schimburilor comerciale globale. In contextul globalizarii, Romania nu face o exceptie de la acest fenomen, existand domenii in care produsele pietei gri si subterane detin 90% din piata. Acesta din urma este cazul tuicii si palincii, potrivit declaratiilor lui Romulus Dascalu, presedintele patronatului Garant. Nici alte produse, precum parfumurile, nu au scapat de atentia celor pusi pe imbogatire imediata, astfel incat circa 60% dintr-o piata anuala de 50 milioane de euro apartine pietei paralele si a celei de contrabanda, a declarat, ieri, Cristina Lazar, director general al Prestige, firma importatoare. Roman ia este in situatia paradoxala in care, chiar daca a obtinut protejarea unui numar important de denumiri de origine, nu reuseste sa "aduca la suprafata micii producatori de tuica si rachiuri", atentioneaza Dascalu. El spune ca 90% din productia apartine pietei gri si negre. "Nu doar ca nu reusim sa-i aducem la suprafata, dar mai avem putin pana la integrarea in UE si trebuie aduse in legalitate. Nu sunt nici macar inventariate". (cazanele de tuica- n.r. ), a spus Dascalu.
(Sursa - Gardianul)
cmandrei
Noul DVD Toshiba

http://www.ecommercetimes.com/story/43000.html
Kenny
QUOTE(cmandrei @ May 11 2005, 11:52 AM)

Treaba nasoala in momentul de fata e ca fiecare producator are formatul lui . Pana cand nu se va ajunge la un format comun (cum a fost de exemplu CD sau DVD) va fi riscant sa cumperi un player , pentru ca s-ar putea sa nimeresti cu ceva ce nu se va mai folosi (exemplu , casetele video Beta) .
gvincentiu
QUOTE(donraulo @ Apr 19 2005, 01:18 PM)
Prins de radar cu 247 km/h
Presedintele clubului Poli Timisoara, Emil Rosianu, a fost surprins de aparatul radar pe drumul european Braila-Slobozia circuland cu o viteza de 247 de km/h, la volanul unui Audi A8. Politistii braileni spun ca un asemenea eveniment se intampla o data la 30 de ani. Emil Rosianu, un apropiat al fratilor Iancu, arestati in afacerea Rafo, a fost oprit in dreptul localitatii Viziru. Un avion de agrement decoleaza la o viteza de 280 km/h. Rosianu a luat o amenda de 8 milioane lei si a ramas fara permis pentru trei luni. Mai grav e ca in masina lui se aflau si doi copii.


libertatea.ro


PS>> dupa parerea mea, inconstienta crasa.

Astia da politisti. Cine mergea acum 30 ani cu 247 Km/h ? Or fi avut ei atunci asa radare performante si pentru ce masini in Romania. Mi-aduc aminte ca aveau 2 cabluri intinse pe sosea cu care masurau ceva.
eddie33
Cablurile intinse sunt pentru numararea masinilor care trec(sa vada cresterile de trafic)....
Acum 30 de ani,cred ca au prins aia avionul ala de agrement cu radarul la viteza aia !
cmandrei
Raliul vedetelor

Sabina Nicolae
Luni, 16 Mai 2005
Evenimentul Zilei

Peste 100 de masini pline de vedete si oameni de afaceri au pornit din centrul Londrei intr-un turneu european, in cadrul renumitului raliu “Gumball 3.000�. Rapperul 50 Cent, actorii Daryl Hannah si Owen Wilson, supermodelele Caprice si Jodie Kidd, precum si regizorul Quentin Tarantino sint doar citeva dintre celebritatile care au platit cite 14.000 de euro pentru a participa la acest eveniment cu traditie in Europa, aflat, in aceasta forma, la a saptea editie.
Ei vor avea de condus peste 4.800 de kilometri, timp de sase zile, trecind prin Bruxelles, Praga, Viena, Budapesta, Dubrovnik, Sicilia, Roma si Monaco, in total 13 tari.
Este pentru prima data cind raliul ajunge atit de departe in estul Europei, adica pina in Ungaria. Masinile care participa sint de toate felurile, de la masini sport de ultima generatie la dubite de inghetata.
Raliul a fost botezat “Gumball 3.000� (biluta din guma de mestecat) dupa o cursa de masini din anii ‘70, la care marele premiu era un automat de guma de mestecat. De-a lungul timpului, aceasta a inspirat filmele “Gumball Rally� si “Cannonball Run�.
“Oficial, aceasta nu este o cursa, nu vrem sa mearga cineva cu viteza mare. Totul are legatura cu stilul si aventura�, a explicat, la linia de start, Maximillion Cooper, fondatorul acestui raliu.

De la mine smile.gif
http://www.gumball3000.com/
http://www.kimble.org/gumball2004/ (chiar merita asta vizitat)
http://www.technorati.com/tags/gumball
Kenny
Mai e un raliu din asta cu masini tari . Ultimate Rally are mai multe trasee posibile. Unul dintre ele incepe in Germania(parca) si trebuie sa se termine la Istanbul , trecand si prin Romania (intrau in tara pe la Siret si ieseau pe la Giurgiu) . Poate aleg traseul ala . Vedem si noi niste masini tari .
raducu68
Imediat după partida FC Naţional - Steaua 1-0, fanii stelişti s-au întîlnit în faţa hotelului Marriott pentru a protesta împotriva jocului slab al echipei şi împotriva conducerii Stelei, care a adus echipa în această situaţie. În jur de 300 de suporterii ai Stelei au strigat cu insistenţă împotriva conducerii administrative, dar şi a celei tehnice. Scandările "Ruşine, ruşine, ruşine să vă fie!!! şi "Lăcătuş! Lăcătuş!" au fost auzite cel mai des la fanii stelişti. După 15 minute de protest au intervenit cei de la Jandarmerie, iar protestatarii au fost dispersaţi. La stadionul Steaua, circa 200 de suporteri au forţat intrarea în arenă şi s-au dus către vestiare, la puţin timp după ce autocarul echipei a ajuns în parcare. S-a încins o bătaie cu jandarmii! Forţele de ordine au cerut întăriri, la stadion sosind rapid 50 de jandarmi, chiar în momentul în care suporterii forţau cu un tomberon intrarea la vestiare! "Măcar 30 să prindeţi!", a ordonat şeful forţelor de ordine, circa 50 de fani fiind încercuiţi pentru a fi legitimaţi şi amendaţi! Conflictul a fost aplanat, fotbalistii incepind sa paraseasca baza in jurul orei 22:50.

- GSP Online -
cmandrei
http://www.expres.ro/externe/?news_id=186659

S-au dus cu pluta sau erau dusi demult ?
cipman
Sunt dusi demult. Sunt cele mai mari sanse ca ei sa aiba deja ce le trebuie acolo sus iar acum vor doar patalama la mana ca se le poata folosi mai la vedere si sa stie si altii de frica, daca nu stiau pana acum.

Vorba cantecului (Vama Veche - Hotel California): "... americanii-s de vina, f**** in gura sa-i f**..."

In alta ordine de idei am auzit ca a mai murit un roman (pe la Constanta pe undeva) calcat pe trecerea de pietoni de un sergent sau ce era din armata americana. De data asta sa vad ce naiba de semn nu se mai vedea.
galileo
am auzit si eu de asta cu americanul, dar tin minte ca am ramas cu impresia ca vina a fost a pietonului (poate ma insel), oricum americanul a oprit la accident si a acordat ajutor. nu iau aparararea nimanui...

acuma despre centuri, cine se urca la mine in masina e OBLIGAT sa poarte centura. cineva a comentat la un moment dat ca nu pune centura in spate si: "bine, pune-o putin sa iti arat ceva" si pe urma frana zdravana de la un 20-30 la ora. si dupa ce a recunoscut ca isi aduna dintii de pe scaunul din fata, n-a mai comentat smile.gif smile.gif
pablo
PETROM LANSEAZÄ‚ TOP PREMIUM 99+

• Top Premium 99+ - cea mai nouă benzină fără plumb de la Petrom
• Performanţele autovehiculelor sunt îmbunătăţite cu Top Premium 99+
• Arie extinsă de distribuţie a produsului şi preţ accesibil

Petrom, cel mai mare producător de ţiţei şi gaze din Europa de Sud-Est, introduce un nou produs premium pe piaţa românescă – Top Premium 99+. Top Premium 99+ este o benzină cu cifra octanică mai mare de 99, concepută astfel încât să satisfacă cerinţele oricărui consumator, iar calităţile sale incontestabile se referă la îmbunătăţirea performanţelor maşinii: putere maximă, protecţie sporită a motorului şi un consum redus de carburant. Catalizatorul autovehiculului va fi protejat, deoarece Top Premium 99+ nu conţine componenţi fosforici. Top Premium 99+ respectă standardele de calitate româneşti şi europene, fiind un produs destinat vehiculelor care utilizează benzină fără plumb.

“Lansarea acestui produs “premium� este unul dintre efectele vizibile ale aplicării noilor strategii de marketing; cu investiţii semnificative în acest sector, Petrom este acum pregătit să impună standardele de calitate, siguranţă, încredere şi confort în domeniu�, a declarat dl. Tamas Mayer, Director Executiv al diviziei Marketing.

Pe piaţa românească, cerinţele consumatorilor s-au diversificat foarte mult. Petrom este pregătit să răspundă acestei cereri prin extinderea gamei de produse, şi, prin urmare, lansează pe piaţă un nou tip de carburant, benzina fără plumb Top Premium 99+.

Top Premium 99+ va fi disponibil în 236 de staţii amplasate pe întreg teritoriul României, în fiecare judeţ. Preţul maxim al benzinei Top Premium 99+ la data de 19.05.2005 este de 35.100 lei/litru (3,51 lei noi/litru).

“Clienţii noştri vor fi încântaţi de alegerea făcută; Top Premium 99+ este un produs de calitate superioară, cu cifra octanică mai mare de 99, oferit la un preţ rezonabil�, a mai declarat dl. Tamas Mayer.

sursa:comunicat de presa Petrom
cornel_t
Facut un plin cu acest 99+ ... concluzii: merita. Consumul a ramas acelasi in schimb la turatii scazute se misca mai bine.
cmandrei
E mai scumpa decat cea mai scumpa de la Shell Mol ... oare e mai buna ?
raducu68
QUOTE(cmandrei @ May 20 2005, 10:17 AM)
E mai scumpa decat cea mai scumpa de la Shell Mol ... oare e mai buna ?

La MOL aia de 98 e 37.000, deci merita incercata.
cmandrei
Shell-ul nu a fost cumparat de Mol ? la shell cea mai scumpa am vazut ca este 35000.
raducu68
Cea mai scumpa supa din Marea Britanie

Daca v-ati saturat de supele preparate acasa, ieftine, dar consistente, puteti pleca la Londra. Un restaurant din capitala Angliei ofera clientilor supa din aripioare de rechin la pretul de 160 de euro.

Un restaurant chinezesc din Londra se mandreste cu un preparat foarte scump. Este vorba de o supa care costa 160 de euro. Ea poate fi numita, pe buna dreptate, cel mai costisitor preparat gastronomic din Marea Britanie, anunta AFP, citat de Mediafax. In medie, localul vinde doar doua portii pe luna.

LEGENDA. Supa se numeste "Buddha sare peste zid" laugh.gif , o denumire care are menirea de a interesa clientul si de a-l face sa cumpere "pretioasa" mancare. Intr-o veche legenda chinezeasca se spune ca Buddha a sarit peste un zid foarte inalt pentru a ajunge mai repede la aceasta supa. Exista insa o neconcordanta. Preparatul contine inotatoare de rechin, urechi de mare intregi, o specie rara de ciuperci japoneze, melci de Saint-Jaques uscati, jambon de Hunan, carne de porc si ghimbir. In acelasi timp, este cunoscut faptul ca Buddha era vegetarian.

MIGALA. "Cred ca supa isi merita pretul pentru ca daca incercati sa o gatiti acasa, pretul ingredientelor va fi similar. Nu avem prea mari venituri de pe urma acestui preparat", a declarat Bernard Yeoh, proprietarul restaurantului. Supa, "demna de un imparat", potrivit meniului, este servita in Asia in mod traditional la casatorii si aniversari. Bucatarul-sef Quoc Hung Ly respecta traditia veche de preparare a supei. Procesul este extrem de minutios, ingredientele sunt fierte sau gatite cu aburi intre patru si sapte ore fiecare. De aceea, "Buddha sare peste zid" laugh.gif trebuie comandat cu cinci zile in avans.

CALITATE. Restaurantul in care se prepara aceasta supa se numeste Kai, si are ca moto expresia "get Kai" huh.gif , care s-ar traduce "obtine calitate". In acest local chinezesc este un acvariu imens in care plutesc pesti exotici, insa acestia nu sunt pentru consum. Singura lor menire este de a relaxa clientii.

Pe langa aceasta delicatesa, meniul contine preparate clasice chinezesti: Abalone, Porc flambat, taitei, varza de Bruxelles, fasole. In 2003, acest local a fost numit cel mai bun restaurant cu specific chinezesc din Londra.

De sute de ani, chinezii mananca aripioare de rechin. In prezent, supa pregatita din acestea este cea mai populara mancare. Ele erau servite imparatilor chinezi, la cele mai mari sarbatori. Daca vi se ofera o farfurie cu supa intr-o familie chineza, inseamna ca sunteti un oaspete de onoare. Ingredientul principal al preparatului este ceea ce nu se gaseste in farfurie – carnea de pui. Puiul se fierbe ore in sir, apoi carnea este scoasa din apa. In acel bulion se pun restul ingredientelor, dintre care cel mai important este aripioara de rechin.

Sursa: Jurnalul National
cmandrei
Raliul Siromex ...

http://www.expres.ro/sport/?news_id=186975
cmandrei
Primul Razboi de pe teritoriul Romaniei ?

http://www.expres.ro/transilvania/?news_id=187013
cmandrei
Megane in Iran http://www.renault.com/presse/detail.cfm?langue=2&id=9637
sorin
Ma gandeam eu ca intr-un fel sau altul vei recupera zilele de penalizare biggrin.gif
Asta e tare ohmy.gif
_________________
DIESEL POWER
M II Estate 1.9dCi
Clio 1.5dCi
cmandrei
Romanii au platit abonament radio la PSD
http://www.expres.ro/politica/?news_id=187687

Sute de edituri vin la Bookarest
http://www.expres.ro/divertisment/?news_id=187729
cmandrei
Mai laso' in colo de treaba inca ...
http://www.expres.ro/topstory/?news_id=187767
raducu68
QUOTE(cmandrei @ Jun 2 2005, 11:35 AM)
Mai laso' in colo de treaba inca ...

Cheia misterului e in fraza: "La plecare, eu personal am primit de la unul dintre rapitori hirtie igienica. Poate si pentru ca tot timpul a fost o problema cu hirtia igienica."
cmandrei
http://www.expres.ro/investigatii/?news_id=188083

huh

ziaristii rapiti
http://www.expres.ro/investigatii/?news_id=188248

Clio III produs in Turcia
http://www.renault.com/datamedia/doc/media...2_CP_X85_GB.pdf

Depozit piese auto Renault-Nissan-Dacia in Ungaria
http://www.renault.com/datamedia/doc/media...leaseMPR_GB.pdf

<ASA SE PARE>
Zilele de 29, 30 iunie si 1, 2, 3 iulie sunt zile nebancare.
In aceste zile bancile nu sunt deschise pentru public si nici bancomatele si POS-urile NU functioneaza. (faceti-va rezerve din timp)
pablo
Piesele de schimb - cosmarul posesorului de masina
In ultimii ani, o data cu dezvoltarea pietei auto din Romania a inflorit un alt segment al industriei auto, si anume piata pieselor de schimb.

Daca in primii ani dupa 1989, cumpararea unei piese auto reprezenta un adevarat joc de noroc, intrucat nu existau magazine in Romania decat pentru cel mult consumabile gen - ulei, antigel sau cel mult niste filtre, in prezent totul este mult mai usor, cu conditia sa nu va aruncati la prima oferta care va iese in cale.

Prin anii 90, nu putini erau cei care apelau la cate o ruda din Germania sau Olanda sa le trimita o bucsa, un pivot, un far sau un semering. Altii se duceau pana acolo si faceau comisioane pentru toate cunostintele, oricum varianta paguboasa, ca sa nu mai vorbim ca garantia acelor piese era nula. Mai ramanea varianta piesei din cimitirul de masini, care este automat la mana a doua.

Dupa ce au aparut reprezentantele s-a ivit o noua problema: mitul piesei originale de la reprezentanta si falsitatea oricarei piese cumparate din afara reprezentantei.

Trebuie sa stiti ca, pe langa exemplele evidente, cum ar fi uleiul de motor care nu va purta niciodata numele unei marci de automobile gen VW, Ford, ci va fi Aral, Castrol, Mobil, exista o multitudine de piese care sunt produse de furnizori pentru companiile auto.

Asadar, daca aveti rabdare si nu intrati in panica, puteti economisi sume considerabile. Va voi da urmatorul exemplu, al unui automobil german recent:

Sa zicem ca aveti urmatoarele avarii: far, pompa de motorina, pivot inferior stanga, semnalizator lateral stanga, amortizor, parbriz. Va duceti la reprezentanta si le veti comanda, existand o singura varianta de piesa si producator si sunt singurele piese "originale". Foarte adevarat. Ceea ce nu va spune reprezentanta este ca "piesa originala" nu este produsa de VW, Ford sau Opel, ci de un generalist.

Mai concret:

far - produs de Bosch, Hella sau Valeo
pompa de motorina - LUK
pivot inferior stanga - Lucas TRW
semnalizator lateral stanga - ZKW, Hella
amortizor - Sachs, Monroe
parbriz - Splintex

Asadar, piesa este la fel de originala, dar, daca o veti comanda de la un magazin de piese auto acesta va va aduce piesa in ambalajul generalistului (Bosch, Valeo, LUK, Sachs, TRW, FEBI Bilstein, etc) si nu in cel al producatorului auto (VW, Ford, Opel).

De aici si dilema romanului: "Domne, nu e originala, nu e ca la reprezentanta. Nu scrie ORIGINAL GENUINE SPARE PARTS sau ORIGINAL TEILE". Nici nu are cum sa scrie, intrucat acesta este dreptul VW, Ford, Opel, etc. Dar VW, de exemplu, nu a innebunit sa isi faca fabrica de faruri, amortizoare, uleiuri, discuri de frana, geamuri sau pneuri, ci are contracte cu diversi producatori care lucreaza sub licenta. VW vine cu proiectul, cu ideea acelei piese, care intra in sarcina unui producator generalist.

Veti avea surpriza sa constatati ca acelasi produs in ambalaje diferite (generalist sau producator) are diferenta de pret de 2 milioane de lei. Ca regula cvasi-generala, piesa de producator, de reprezentanta, este mult mai scumpa decat cea cumparata de la un generalist, de la un supermarket auto, de pilda.

O alta problema: tara de fabricatie. Romanii nu reusesc sa inteleaga ca tara de fabricatie a unui produs nu are nici o legatura cu calitatea acelui produs, in cazul unei firme mari, intrucat aceasta foloseste doar spatiul, curentul ieftin, facilitatile fiscale si eventual forta de munca locala, care oricum are un rol minim, cel mult transport, supraveghere sau administratie, majoritatea proceselor fiind automatizate.

De aici alta "boala" romaneasca. Exemplu. "Amortizor SACHS pe care scrie Made in Poland? Nu e original". FALS. Este foarte original, numai ca producatorul nu mai vrea sa piarda bani aiurea in Germania sa se lupte cu legislatia mediului inconjurator. cand poate sa relocheze o industrie poluanta intr-o tara vecina. Nu tara unde este produsa piesa trebuie sa va intereseze, ci locul de unde o procurati.

Situatia se complica in cazul pieselor specifice, care se potrivesc pe putine modele, de unde si dezinteresul generalistului de a o produce. (Exemple: modele serie limitata, masini care nu au succes la public sau variante americane, editii speciale)

Cel mai mult se complica situatia in cazul urmator: daca un amortizor, o placuta de frana sau chiar o pompa de motorina se potriveste pe multe modele, o capota, o portiera sau un spoiler nu prea se pot schimba intre modele. Sunt sanse zero sa gasiti elemente de caroserie produse de generalisti. Acestea raman "crema" producatorului. Sanse mici sa gasiti un spoiler produs de o alta firma decat producatorul auto, decat daca este o piesa de tuning, oricum cu alte caracterisitici tehnice (fibra de sticla in loc de plastic ABS, PP, PS, etc.)

Asadar, nu uitati: VW, Ford, Opel, Peugeot, etc., nu isi produc singuri componentele, intrucat nu renteaza, asta e problema generalistilor, care furnizeaza "organele". Nu mai ascultati tot ce va zic reprezentantele, pentru ca sunt alte masti, aceeasi piesa.

sursa:http://www.baniinostri.ro/auto/auto_sfaturi.php?ContentID=9
Matei
poate unii dintre voi stiti stirea cu Horia Roman Patapievici, care a adormit la volan si s-a rasturnat cu masina, un Megane HB.
la stiri, Duminica, toata lumea era consternata de faptul ca nu s-au deschis air-bagurile (asa a zis politia). Luni seara, la obositor, au bagat o dezmintire, care spunea ca defapt s-au deschis, dar doar cele laterale, impactul fiind prin rasturnare in lateral.
ma surprinde cu cata rapiditate s-a dat stirea ca s-au deschis airbagurile laterale... oare reno o fi avut vre-un amestec..... ? rolleyes.gif rolleyes.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.