Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: O bujie scapa aer/amestec
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
zamolxes
Facand un drum mai lung (bucuresti-munte) am remarcat ca pe la 2000 de turatii se mergea cam smucita.

Gandindu-ma ca e de la aprindere, am schimbat capacul de delcou (care, ciudat, se topise putin in dreptul a doua "terminale" - oare de ce?), azi i-am pus platina noua si am curatat bujiile. Cu ocazia asta am observat ca una in bujii nu se insurubeaza bine si ca filetul in blocul motor (daca ala e) arata cam ciudat, ca si cum ar fi fost fortata bujia la infiletare. Ultima oara cand au fost schimbate bujiile am fost in service, asa ca in mod sigur nu sunt eu responsabil de beleaua asta.



Bujia a intrat pana la urma, jumatate de filet mergand normal, jumatate ceva mai fortat. Totusi motorul nu merge cum trebuie, vibreaza extrem de tare la turatii mai mari..ceea ce ma duce cu gandul ca e ceva "buba" pe acolo...am observat ca scapa si "aer" (de fapt gaze arse cred)...



Intrebarea mea este: ce sa fac? sa ii pun inca o saiba de etansare? Ma gandesc sa incerc sa curat maine filetul din blocul motor (sau cum s-o chema) si sa dau bujia cu putin spray lubrifiant, poate intra mai bine.

M-ati putea ajuta cu ceva sfaturi?

Mersi.
driverx
Noah, roagate sa nu fie terminat filetu in chiulasa. Daca pui la bujia aia inca o saiba, bujia va aprinde altfel (ceva mai slab) amestecul decat celelalte 3 bujii. Sincer, nu stiu daca e sesizabil sau nu. Oricum...nu e bine sa pui mai mult de una.



Eu zic sa te duci la un mecanic bun. Din pacate, presupun ca e terminat filetul, cel putin pe o portiune. Vezi ce se poate face.....teoretic, daca nu a fost chinuit prea tare, se poate refileta....asta teoretic....



:shock:
zamolxes
Sper din toata inima sa nu fie terminat.

Bujia in momentul de fata este stransa cat de mult am reusit (e putin loc, fiind delcoul acolo). Pentru moment motorul merge binisor, mai vibreaza, dar tot scapa putin.

In privinta refiletarii, nu se modifica dimensiunea filetului in momentul respectiv? Nu ma pricep, dar incerc sa aplic o oarecare logica. Pe de alta parte, blocul motor ar trebui sa fie facut totusi dintr-un otel destul de dur, care nu ar permite (in mod obisnuit) astfel de "defecte"...

Nu stiu ce sa zic. Pe de alta parte mi-e teama sa nu imi bubuie bujia prin capota, avand in vedere ca filetul nu este in regula...

Sa vad dimineata cum se misca si va mai dau de stire.
driverx
zamolxes,



Blocul motor este din fonta (sper ca nu ma insel), la fel chiulasa, DAR parte cu filetu de la bujie este aluminiu. De aia se poate duce asa usor.



Daca filetul este doar usor deformat (deci sa nu fie muscat din el), se poate fileta la aceasi cota fara a se mari diametrul, dar iti dai seama ca ala nu va mai prinde asa bine ca celelalte....



Dur ar fi sa ai doar ceva mizerie nasoala (cu care de asemenea poti coace filetu), si noi sa facem previziuni apocaliptice pe aici. icon_twisted.gif



:shock:
tyka
punei pe filet azbest si apoi dai cu silicon rosu.problema e ca nui de durata se poate face chestia asta de 6-7 ori,dar daca nu vrei sa o dai jos si sai faci reductie[la strung] ancearca faza asta tine sigur si nu scapa icon_mrgreen.gif
Slider
Zamolxes daca s-a dus filetul in chiuloasa trebuie bucsat. Nu se rectifica nimic. Iti majoreaza gaura si apoi se bucseaza.
mosoru
driverX,se vede treaba ca motorul de dacia este "dosarele X" pt tine smile.gif,chiulasa de dacia este integral din ALUMINIU inclusiv filetul,in privinta filetului,daca nu este mai mult de 60% baga un tarod si poate reusesti ceva,daca nu gindestete la alta chiulasa.
OCEBE
intotdeauna mi-o ia tyka inainte:

treaba cu ajutatul filetului cu ceva (eu am incercat cu banda teflon + silicon) este un provizorat; nu-l transforma in definitivat!!! resemneaza-te, da chiulasa jos (care, apropo, e numai din aluminiu) si da-o unui meserias la bucsat!!!
Pedro
Din cate stiu io asta este o problema destul de des intalnita , chiar si eu am cumparat-o pe-a mea asa cu reductie, daca nu ma insel reductie inseamna cam ce zicea Slider
zamolxes
Uff, mare traznaie chiuloasa asta.

De dimineata am reusit sa pornesc masina fara probleme, desi se auzea clar un fasait. Problema a aparut dupa vreo 500 de metri, in intersectie, unde sub nici o forma nu a mai vrut sa traga. Cum ii dadeam putina acceleratie si ridicam ambreiajul de ducea turatia in jos si murea motorul.

Pana la urma am reusit sa o duc in lateral unde am schimbat bujiile (noroc pur ca aveam la mine unele noi). Bujia noua a intrat destul de bine in locul respectiv, mai mult de jumatate fiind insurubata cu mana si apoi cu cheia de bujii fara a forta prea mult (ceva de genul ca si cum ai strange un robinet).



Pana una alta se misca destul de bine, nu mai face figuri si nici nu se mai aude fasaitul ala (presupus de la scapari).
Ov
esti sigur ca fasaitul se aude de acolo? poate ai membrana de la servo, sau furtunul, sparte !! Face la fel !
tyka
totusi nu te culca pe ureche ia masuri icon_mrgreen.gif
zamolxes
Ieri cand am plecat de la facultate a mers extrem de bine. Fara probleme, fasaitul nu se mai auzea. Am ajuns acasa si cand mai aveam 10 metri pana in locul de parcare iar a inceput sa moara cand incercam sa ma deplasez cu ea. Pana la urma dupa multe incercari am reusit sa o asez in pozitie datorita inertiei.



Surpriza de dimineata: dau la cheie, porneste, si merge tot prost. Cand, subit, se aude un troznet de am crezut ca imi cade motorul.

L-am oprit, am incercat sa il pornesc iar, si iar a troznit. La a treia incercare deja nu mai misca nimic. Ca atare, e parcata in fata blocului....inerta. :cry: :cry: :cry:

Va trebui sa gasesc o metoda sa o duc in service... :cry:
Ov
probabil a lovit o supapa, sper sa nu mai ai si altceva, oricum bafta :|
Slider
De dus in service nu-i mare lucru, mai nasol e de ce draq s-a stricat pe acolo....sper ca nu ceva grav! Si tu daca ai auzit trosnint prin motor o data, de doua ori ce naiba ai mai cautat sa o mai pornesti... icon_evil.gif
OCEBE
QUOTE


Cand, subit, se aude un troznet de am crezut ca imi cade motorul.  

ultima trosneala la motor pe care am auzit-o (si pe care n-am s-o uit niciodata, ca face parte dint-un lant de aventuri) a fost cand mi s-a rupt arborele cotit.

99,99% ca nu e cazul tau, dar ce sa fac daca mi-ai adus aminte?
tyka
cred ca tot bujia este de vina mai verica anca odata cu cineva cere se pricepe.poate loveste bujia . icon_mrgreen.gif
Suedezul
La fel mi s-a intamplat mie cand mi s-a spart un piston. La inceput cred ca a fost fisurat, cilindrul respectiv nu mai mergea ca pierdea compresia, apoi s-a spart de tot cu troznitura aferenta.
tyka
dai jos chiulasa si verica pistoanele icon_mrgreen.gif
zamolxes
vai de capul meu smile.gif



nu ma pricep la asa ceva smile.gif

eu le mai am pe astea cu calculatoarele, nu chiar cu mecanica smile.gif



o sa ajung in service. dar mai intai sa fac rost de bani (a se citi salariu)



va anunt smile.gif
tyka
mereu avem probleme cu baniiii. laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
SGN_1310
E student omule. Astia este o specie fara bani, nu stiai?

Desigur exceptiile sunt.. shi chiar pe acest forum, insa batranul zeu face parte din marea parte a studentimii fara parale.
zamolxes
Gataaa smile.gif

s-a rezolvat smile.gif

am reusit sa o pornesc fara figuri de dimineata si m-am proptit direct in usa service-ului. I-am imbogatit cu aproape un milion, dar acum merge excelent. Ce mi-au schimbat:

-capacul delcou (cica e impuscat)

-condensatorul

-platina

-o chestie care sta intre carburator si suport (un soi de distantier) care era crapata (practic facuta bucati).

Practic am facut un ACT (acceleratie-carburatie-tacheti parca).



Acum merge bine, dar patanie: ii dau un drum de test, merge bine, si imi zic sa nu ma mai duc, ca nu mai am de ce. Ajung acasa (stau la 10 minute de service) si moare motorul. Cu chiu cu vai ajung la ei si era carburatorul infundat (sa fi fost oare celebrii muci?). S-au apucat oamenii si l-au curatat iar, si e totul ok acum smile.gif



Asa ca...se poate inchide topicul, daca nu mai are nimeni de comentat. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
mosoru
si cu bujia cum a ramas???????
zamolxes
pai bujia nu mai sufla. poate ca a strans-o ala in service mai bine, mai ales ca avea o chestie enorma cu care manevra pe acolo.

partea mai proasta e ca incercand sa plec in club in seara asta, masina n-a mai pornit. de nici o culoare.

zau ca ceea ce se intampla e ciudat...sau face parte din "asa face ele"...

mai am putin si ajung la disperare.
tyka
Nu dispera frate,anseamna ca mai ai probleme pe care mecanici aia ori nau vrut sa le faca ori mai vor sai imbogatesti cu ceva bani,Asa ca soo pe ei .dale bani.Statealear an gat.Ca nu se mai s

atura laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif nui asa baieti?
SGN_1310
Nu nu asha face ele. E problema nerezolvata . Adica maimutoii din service nu s'au uitat atent sa vada ve e.

E ""posibil"" sa fie shi o problema electrica.
tyka
totusi ancearca an altaparte si vezi ce zic aia. laugh.gif laugh.gif
Nicu
carburator infundat inseamna benzina proasta sau rezervor (propriu) corodat. pt a evita astfel de probleme exista 2 tipuri de filtre care nu sint scumpe (mii de lei) si care se plaseaza inainte de pompa de benzina.

daca nu-ti mai fisie pe la bujie inseamna ca bujia veche avea si ea filetu' **tut si nu mai prindea bine, dar bujia noua se infileteaza bine iar garnitura de tabla isi face treaba. in plus daca ar fi fost o lovitura in bujie o vedeai daca scoteai bujia



http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=4244



si daca vrei sa nu mai dai bani pe la mecanici invata si tu sa diagnostichezi si sa repari masina
VALI1
CEL MAI BUN PROFESIONIST IN MATERIE DE CHIULASE ESTE LA SEVICE GLUCOZA IN TEI (LINGA ITP).
tyka
nicu are dreptate,anvattaaaaaaaaaaaaaaaa si tu . laugh.gif laugh.gif laugh.gif si pune ceva filtre anainte de pompa.
zamolxes
pai am filtru

acu merge bine..daca reusesc sa o pornesc.

ca dimineata pana o ia ma apuca plansu...dar i-am invatat spilu:

3 sprituri, cheie si cand incepe sa miste apas pedala pana ajunge la 2500 de turatii...

tremura ca toti dracii timp de vreo 3 secunde si pe urma incepe sa mearga frumos.

pana una alta, merg asa cu ea..ca s-au dus banii smile.gif

Nicu: de diagnosticat cat de cat si de reparat mai pot, dar gandeste-te ca am carburator dublu, care da bataie de cap oricui. In orice caz, de fiecare data cand m-a lasat in drum am reusit sa plec cu ea de acolo...ultima oara fiind in preajma revelionului...venind de la predeal...pe ninsoare...ce mare bucurie...repara la dacie in cancerul ala...nici nu mai simteam degetele...
tyka
atunci schimba carburatoru.Cu dala umbli? aruncal. :shock: :shock: :shock:
Nicu
carburatoru' dublu e belea mareee. vezi ca-l poti schimba dar costa parca peste un mil unu simplu nou.

daca pleaca greu mai poate fi o cauza: fura curent demaroru', probabil pe la perii, si scinteia la bujii e mai slaba. de aia trebuie sa ai un anumit amestec ca sa plece la prima cheie si sa nu se inece.



P.S.: ca sa nu mai repar la ea zilnic am schimbat masina
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.