northwood
5 Mar 2004, 15:26
Am postat mai deunazi o intamplare neplacuta cu masina mea (nu a mai pornit). In dimineata urmatoare am pus in rezervor aproape o sticla de aditiv 2+2 pentru apa din benzina . Coincidenta sau nu, masina a pornit instantaneu... Suplimentar, motorul are un "zvac" pe care nu l-am mai simtit de multicel.
Ultima alimentare (20 litri) a fost la Rompetrolul de pe traseul lui 41, cum mergi spre Crangasi. Benzina cu plumb, de 95. In aceeasi zi masina a inceput sa se balbaie in vitezele 1-3 si sa traga precum o caruta in a 4-a.
Cine a mai folosit astfel de aditivi, pareri, impresii, rezultate ?
bogdan_o
6 Mar 2004, 21:40
Daca te intereseaza doar sa scoti apa din benzina poti sa-i bagi alcool tehnic. Nu mai merge faza cu spirtul ca am vazut ca au inceput sa bage astia tot felul de inlocuitori si dupa aia te trezesti ca trebuie sa cureti carburatorul de apa aia albastra.
Aditivul pentru benzina, pe langa faptul ca elimina apa, creste si cifra octanica a benzinei, deci o ardere mult mai buna. Eu am incredere in ele si de ate ori am ocazia le folosesc. Nu sunt rezultate extraordinare, dar se simte fata de benzina chioara.
MoneyTalks
7 Mar 2004, 00:36
Pe vremea cind aveam Cielo, am alimentat de 2 ori consecutiv de la aceeasi statie Shell din Austria. Dupa alimentare (nu imediat) masina s-a comportat foarte ciudat. Concluzia la care am ajuns a fost ca a fost ceva apa in benzina. Da, se intimpla si la case mai mari...
Am luat 2 flacoane de aditvi si am folosit unul. Efectul s-a simtit imediat, masina revenindu-si la normal.
De atunci evit acea statie de benzina
Si in general ORICE statie Shell, by... extension
bogdan_o
8 Mar 2004, 18:02
Shell sucks. Cea mai infecta benzina din cate am vazut. Mai bine bagi din aia la lighean (desi nu e bine sa incurajezi comertul cu asa ceva ca te poti trezi si tu cu rezervorul spart).
cei7pitici
11 Mar 2004, 14:21
Am bagat si aditivi de cifra octanica si de curatat supapele, dar cand am bagat aditiv de scos apa din benzina m-am trezit dupa o zi doua ca trebuie sa curat carburatorul. Toata apa se stransese in carburator, dupa curatare totul a mers bine. Mecanicul a zis ca era normal asa, doar nu vroiam sa se evpore apa pur si simplu.
cei7pitici
11 Mar 2004, 14:24
Cat despre benzina de la Shell , e mai proasta de cat aia premium de la Petrom. Acum la un plin da la Rompetrol (Navodari) bag un flacon de cifra octanica si e OK. Unii baga cateva picaturi de tetraetil.
marius-gabriel
11 Mar 2004, 16:04
2+2 am bagat si eu desi nu am avut probleme si am constatat o inveselire a motorului...
northwood
11 Mar 2004, 16:38
QUOTE
Am bagat si aditivi de cifra octanica si de curatat supapele, dar cand am bagat aditiv de scos apa din benzina m-am trezit dupa o zi doua ca trebuie sa curat carburatorul. Toata apa se stransese in carburator, dupa curatare totul a mers bine. Mecanicul a zis ca era normal asa, doar nu vroiam sa se evpore apa pur si simplu.
Din ce am citit eu pe prospect, aditivul pentru apa din benzina permite amestecarea celor doua si arderea amestecului. E drept ca daca in rezervor a mai ramas doar apa, aceasta nu prea are cu ce sa se mai amestece, si o sa inunde carburatorul cu o supa cu miros de benzina
2+2 are doua modele de aditivi pentru apa din benzina:
-unul in flacon [b]albastru care costa ~55 k si care are in compozitie alcool metilic (otravitor)
-unul in flacon [b]rosu, pe care scrie mare ISOPROPYL. Costa cam 65 k lei (am vazut o data in carrefour cu 44k !). Acesta contine alcool izopropilic, care este de cateva ori mai bun. Spre deosebire de cel metilic, asta are o proprietate speciala: Solutia de alcool si apa se dizolva in benzina! In concluzie, nu mai face dop nici in filtre, nici in carburator, nicaieri. Pur si simplu ajunge in galerie, de acolo in motor si apoi pe evacuare. Benzinele bune au din rafinarie un procent mic de izopropilic, tocmai in acest scop. Problema e ca romanii boteaza benzina prea tare, aditivul original se satureaza cu apa, si in consecinta nu se mai dizolva in benzina.
Eu am patit o belea cu un cot de la rezervor care fiind fisurat a lasat o cantitate enorma de apa sa intre in rezervor. Am adaugat un flacon 2+2 rosu la jumatate de rezervor, apoi la urmatoarea jumatate de rezervor inca jumatate de flacon. Atunci afara erau -20 grade iar eu am plecat la munte cu masina cu apa in benzina. Am ajuns la timp :wink:.
Eu am vazut si folosit 2+2 in flacon alb sau galben, nu stiu de rosu si albastru... ?
mihail75
6 Mar 2005, 18:12
in iarna asta, gindindu-ma la apa din benzina, eu am pus 2+2 fuel injector and intake valve cleaner la 130 mii, recomandat si luat de la petrom, si am fost f. multumit. nu am avut probleme cu pornirea si masina tragea mai bine. cum s-a dus din rezervor si am facut realimentari parca a inceput sa traga putin mai lent (se duce dar se simte o mica diferenta). de obicei pun cind tre sa plec la un drum lung si fac plinul (o data la 3 luni). nu stiu ce sa zic de efectele asupra injectoarelor (s/a mai discutat). puneam si inainte, cind aveam un R11 pe carb. si la fel simteam diferente.
m75
Nu stiu cat de eficienti sunt aditivii de pe piata insa o metoda infailibila pentru eliminarea apei din rezervor consta in utilizarea unui litru de alcool metilic superconcentrat pentru aprox.40 litri benzina.Atentie mare , alcoolul metilic poate fi mortal chiar si la ingestia accidentala a unei cantitati foarte mici.
Nu desfundati jicloare sau alte bazaconii cu gura decat dupa a treia sau a patra alimentare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.