Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Inainte de iesirea din garantie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
ashu
Saptamana viitoare ma duc sa-mi fac revizia de 10 000. Cu okazia asta ma gandesc sa-i dau nea mielului niste bani inainte sa se apuce de treaba ca sa se uite bine la tot ce ar putea fi busit si care ar putea fi schimbat pe garantie. Asta fiindca in 2 saptamani imi expira garantia. Din experienta voastra, cam la ce ar trebui sa-l pun sa se uite neaparat? Nu de alta dar mi-ar parea rau sa descopar luna viitoare ca am un amortizor busit, cum i s-a intamplat unui prieten, si apoi sa trebuiasca sa-l schimb pe banii mei.
DSops
Eu am facut asa: cu doua saptamani inainte de expirare am facut un RAR. Tipul a protestat, ca mai am timp, ca chestii, am insistat si l-am luat. Am rugat sa fie un pic mai neinduratori. Este foarte penal sa te duci peste juma de an la RAR si sa-ti spuna ca nu sunt bune gazele. Acum 2 ani stau linistit.
bogdan_o
Sfatul asta cred ca trebuie pus undeva pe la Tips&Tricks ca e bun.
nova
pune-i sa-ti schimbe tobele

fa-le ceva gaureste-le laugh.gif
DSops
Eu am aproape 60000 / 2 ani, nu am schimbat nici o toba si nu arata rau de loc.
laur
10.000 km in 18 luni??????????? De ce ti-ai luat masina? Mergeai cu taxiul de banii astia si iti mai raminea si de o excursie in 2 in Caraibe smile.gif...
MojoJojo
Poate sa-ti schimbe radiatorul si tobele ca altceva....si poate electroventilatorul (ala care raceste lichidul din radiator)! La masina mea astea s-au stricat pana acum.
AL
1. sa verifice radiatorul

2. sa verifice caloriferul (radiatorul de incalzire), se pot vedea usoare urme la imbinarea plasticelor, pe la locul pasagerului din fata ...

3. tobele

4. planetara lunga (dreapta)...

5. ax inferior volan

6. amortizoare (in special cele pe spate dca sunt pe gaz)

7. frane.... repartitorul sa nu fie blocat!!!!....cablul de frana de mana (idem)... cilindrii de pe spate sa nu curga!!!.... pe fatza: sigurantele, placutele... test de franare la final pe bancul de ITP !!!!.... si ceri listing!

8. nu ar strica si o verificare cu computerul CLIP... desi asta se plateste!... una integrala!!!!!...cam 900 k lei

9. verificare instalatie electrica....

10. actuatoare

....



daca imi mai aduc aminte, o sa mai completez

9.
andu77
AL,

la pct. 7. - "cilindrii de pe spate sa nu curga" - cum adica sa curga?

"test de franare la final pe bancul de ITP !!!!.... si ceri listing" - la ce tre sa ma uit pe listing(nu pui o poza cu un listing de asta aici sa vad cum arata si ce detaliaza un astfel de listing?)
paulp
Listingu e o chestie pe care o primesti la ITP cu problemele constatate + hirtiile care ies din aparatul de la frine si de la noxe atasate de el + hirtia de la testul CLIP daca-l faci.

Cu minunea aia te duci in service si-i pui sa-ti remedieze TOT, dupa care revii la ITP si le verifici again :wink: .

Costa ceva, dar merita. Parca 450K verificarea + in functie de probleme fiecare din ele la reverificare intre 100 si 175K.

017.gif
bogdan_o
Eu stiam ca testul CLIP se face obligatoriu la 10k. La DSN nu e la fel, ca doar e acelasi motor.
ashu
Mersi mult de sfaturi.

Laur, n-am nici macar 10 k, am 8800, dar avand in vedere ca iese din garantie ii fac acuma revizia de 10k. De ce am luat-o? Pai ca io unu mi-s casatorit, asa ca este nevoie de doua masini la casa omului. Dacia o folosesc doar la mersul la servici si inapoi, in uichenduri, concedii si alte iesiri folosim cealalta masina. Deci de mers merg cu ea zilnic, insa pe distante scurte. Cum am probleme mari fata de taximetristi, mai exact imi repugna la greu, alta solutie n-aveam.
andu77
OFF TOPIC:paulp,

si inca un lucru ... de ce unii spun: "ma duc sa-mi fac RAR-ul" si altii spun "ma duc sa-mi fac ITP-ul"? Din cate stiu eu RAR-ul e institutia care reglementeaza inspectiile periodice insa au si ei un atelier unde se poate face ITP-ul iar ITP-ul e inspectia in sine care poate fi facuta la orice service agrementat de RAR.
DSops
In limba romana si nu numai, firma da uneori numele la o categorie. Vezi Adidas, Xerox, ... Daca spun ca ma duc sa fac RARul este ca si cu as spune ca vreau sa imi cumpar adidasi, deci nu este nici o greseala.
paulp
Andu are dreptate intr-un fel.

RAR este Registrul Auto Roman, unde pe linga ITP (Inspectie Tehnica Periodica) se mai fac si alte operatiuni specifice: Carti de Identitate ale masinii, identificari, securizari cu folie, controale in trafic.

La Statiile ITP autorizate RAR se fac doar inspectii tehnice periodice.

De obicei statiile ITP sint pe linga un service autorizat, unde se pot face si eventualele remedieri constatate la ITP.

RAR ca unitate nu sta pe linga nici un service.

Problema e ca poti face inspectia unde vrei, dar de obicei la RAR e aglomerat, pe cind la statii e la liber.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.