Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme la pompa de benzina si ceva caroserie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dadu221
Buna ziua!

de curand mi-am achizitionat o dacie 1300 "rosie ca focu" care a mers brici cu benzina de la petrom pt primii 600 km apoi .. a aparut problema dupa ce am pus benzina din alta parte si dupa ce am supt de-a dreptul rezervorul . Problema mea este ca pornesc si merg si merg .. si dau chiar si a patra cand deaodata incepe sa faca urat in sensul ca tremura si se scutura ezac ca la plecarea de pe loc cand nu e accelerata cum trebuie si da sa se opreasca. Si nu mai am ce sa ii fac .. degeaba trapta inferioara, degeaba lasat pe liber pentru ca nu vrea.. ramane la relanti oricat ash accelera sau se opreste motoru. Dupa ce se opreste motoru plec ioarasi si dupa un timp imi face iarasi la fel. Cand stau pe loc, daca o acelerez brusc are un moment de pauza (innecare cred ) dupa care o ia. Am scos furtunul de la carburator si vad ca nici daca dau la coada (cama sau cum i-o mai zice ca tare is incepator la denumiri) nu iese benzina cum trebuie .. mai baga si o tzara de aer mai iese si cum trebuie si cum nu trebuie (adik mai putina). Aprinderea merge cum trebuie, filtru decantor am .. am curatzat jiclor de shpriz, de relanti , sita de la intrarea la carburator.. ce sa-i mai fac ???? Motorul se aude bine pe liber .. Sunt prea sarac pt a-mi schimba pompa de benzina (320 000)cu totul asa ca va cer ajutorul . Legat de caroserie am gaura in podea unde se baga cricul stg fata unde e papata de rugina putin "podeaua" dar pragul este neatins si mai am o tabla ruginita (cea din jurul "paharului" unde se prinde arcul si amotizorul , .. pe aripa interioara). M-ar interesa daca stie cineva cam cat m-ar duce reparatiile la caroserie avand in vedere ca tabita aia costa numa` 60 000 . Legat de pompa de benzina mi-a spus cineva ca ar putea si apa condensata prin interior si ca ar fi de ajuns o simpla curatoire cu carpa .. Ma indoiesc !!! Va multumesc anticipat pt rabdare si pentru sfaturile ce vor urma
AC
Cea mai posibila cauza: furtunul care duce benzina la carburator nu este bine strans din colier si trage aer fals. Astfel, la relanti merge bine pt ca are suficienta benzina dar in regimuri mai inalte de turatie creste consumul si pompa nu mai poate debita corect. Eu am patit ceva de genul asta dar si mai si: stutul se misca in corpul pompei, m-am chinuit mult pana sa-mi dau seama de asta deoarece furtunul era bine fixat pe stut. Am remediat repede prin lovirea usoara a stutului cu un patent. De atunci n-am mai avut probleme.

Mai verifica daca in momentul cand accelerezi intra benzina in difuzorul carburatorului prin jiglorul aflat la partea superioara a carburatorului (arata ca un "cioc" mic metalic). Mai poti incerca sa mergi cateva sute de metri fara busonul de la rezervor (posibil sa fie supapa defecta si sa se faca depresiune in rezervor).

Anunta-ne daca rezolvi ceva, sunt curios ce o sa gasesti in neregula.
george_d
Daca ai obiceiu sa mergi pe ultimii litri ai putea pune un fitru inainte de pompa de benzina. Ai putea sa desfaci pompa sa o cureti si sa schimbi eventual membrana. Am impresia ca se poate schimba si o sita.
dadu221
am filtru inainte de pompa de benzina!!!!! l-am curatzat , am desfacut partea de deaspra la pompa de benzina si m-am uitat si la sita si nu avea nik in ea, am suflat si in sita iar in ceea ce priveste membrana din cate stiu eu ar fi trabuit sa imi bage benzina in ulei daca ar fi fost fisurata sau nu e neaparat nevoie sa faca asta ?? .. Legat de chestia aia cu spritzu de care vorbeam .. cu jiclorul ala cu cioc .. am umblat la el si l-am inlocuit .. Cel vechi nu scuipa bine dar sincer nu cred ca era de la el pentru ca asa cum am spus nu prea imi iese bine benzina inca de pe furtun si d`aia cred ca e de la pompa de benzina. oricum l-am schimbat pentru orice eventualitate dar nu am mai avut timp sa il verific. Daca ar fi fost problema cu rezervoru` zic eu ca mi-ar fi facut fitze si in primii 600 de km pe care am spus ca i-am parcurs fara probleme. cu furtunul care duce benzina la rezervor .. arata jalnic mi-a fost si frica sa nu imi scape benzina si sa iau foc pt ca era plin de crapaturi . L-am inlocuit si p`asta . Sa incerc oare sa schimb supapele??
marius-gabriel
dadu221, daca ai membrana sparta la pompa, pbligatoriu iti baga ulei in benzina.

verifica nivelul camerei de nivel din carb sa nu fie prea mic

verifica si capacul delco sa nu fie fisurat
tyka
nu cumva ai bagat benzina cu sticla,si daca da ia gandestete[sau antreabati prieteni cu cere te plimbi],nu cumva tia scapat vreunul ceva prin rezervor[dop de sticla sau altceva] icon_mrgreen.gif
dadu221
Capacul de la delcou e bun , am avut putintel platina ciupita dar am remediat treaba. La capitolul aprindere si curent pt aprindere nu are nik,garantez smile.gif). De bagat in rezervor am bagat numa` eu iar singura data cand am bagat cu bidonu am avut noroc ca apa inghetzata peste noapte mi-a ramas in bidon. Legat de nivelul din camera respectiva .. la cuiul ala poatou sau cum mama lui se scrie problema e ca la verticala nu are cei 7 mm ci mai putin (presupun ca stii la ce ma refer). No, si asta inseamna ca am nivelul mai mare acolo in camera respectiva (ceea ce din cate am inteles nu e rau dar imi consuma ceva mai multicel). Cineva mi-a zis ca ar trebui numa sa sterg interiorul la pompa de benzina ca s-ar face niscai condens iar altcineva ca pot avea o gunoaie care sa imi joace de nebuna pe la vreo supapa. Cand ajung acasa cred ca mai intai incerc sa o amenintz cu un ciocan ca poate se intimideaza .. Astept in continuare idei si sugestii ca sa am ce pune in aplicare in weekend !
mosoru
Dupa ce verifici ce ti s-a sugerat pina acuma,incearca sa o dai jos sa te uiti la tija de actionare.
OCEBE
cuiul poantou nu cumva se intepeneste uneori pe inchis?
dadu221
aaa.. cum verific daca imi ramane blocat pe inchis???
Ov
pai tii capacul in pozitia normala (de lucru, cu plutitorul coborat) si suflii pe teava de benzina. Daca trece aerul inseamna ca e deschis. Ca sa verifici daca inchide, intoroci capacul pe dos si tragi pe teava si dupa aia astupi teava cu limba si vezi daca tine "vacuum"-ul.
OCEBE
in plus, cu capacul orizontal ridica plutitorul cu mana si apoi lasa-l liber; coboara(cu tot cu cuiul poantou)?
dadu221
wookay , am prins ideea. pentru cei care mai au 1300 .. am si eu o curiozitate ... io cand raman pe gol cu rezervorul am surpriza sa descopar ca de fapt imi palpaie becul de semnalizare si masina imi semnalizeaza dreapta smile.gif) desi la contact mi se aprind cele 2 becuri rosii de la bord.Mi se pare ca mi-a facut aceeasi faza si cand am avut o problema cu apa sau uleiul ca nu mai tin bine minte si a trebuit sa opresc putin. Ceva fire inversate sau vreun proiectant glumetz?? Si mai am un fir maro care atarna si nush unde sa il bag (asta cand desfac "mansonul" volanului - doamne ca imi prind urechea in atatia termeni noi ).
northwood
Pai semnalizeaza dreapta ca stie ca o sa se opreasca, si aplica regulamentul smile.gif



Redevenind seriosi, ai un scurtcircuit smile.gif



In codul culorilor maro si negru reprezinta masa (minus).
whitesorcerer12
eu zic sa incerci daca baga k lumea pompa de benzina..

la 2000 -3000 de ture jetul trebe sa fie cam continuu..

incearca sa alientezi carbul gravitational cu f-o sticla si incearca testul asta!
dadu221
whitesorcerer12- S-ar putea sa mearga asta cu verificarea pt ca eu in ciuda faptului ca am 1300 am boala sa nu se auda motorul caraind si merg cu el cat mai silentios .. adik schimb vitezele mai repede si nu cred ca ajunge la 3000 de ture decat in viteza a 4-a unde imi si facea probleme. Turometru nu am dar cred ca o sa ma descurc eu dupa urechea muzicala pe care nu o am. Si daca totusi nu baga cum trebuie (am eu o presimtire ca nu o sa bage ) de la ce ar putea fi ?
whitesorcerer12
membrana, supapele..

si sufla cu pompa pe tur si pe retur.

sa nu fie gatuite furtunasele de la rezervor..

mai zi-mi...
irinel75
salutare ..ma bag si eu ....daca nu e de la carburatie, (cui pontou, pompa benzina, furtune, )verifica fisa centrala de la bobina de inductie la capacul delco....asa am luat io o teapa, daca nu am intors carburatorul ala pe toate partile,cind colo fisa mea statea bine mersi infipta in bobina de inductie cit si in capac delco dar era intrerupta..sint fise de carbon si se taie la capatul conectorului sa ii spunem asa , si ea merge ce merge ca se fura curent prin :simpatie" dar in sarcina nu duce,..asa ca ochii pe aprindere...succes
dadu221
am bagat la pompa si in rezervor si pe jicloare si pe tot .. membarana am inteles ca se poate fisura si asta insemna csa ma trezesc cu benzina in ulei ceea ce nu am .. inca smile.gif Raman deci supapele... 90 000 corpul superior (parca asa a zis vanzatorul) cu tot cu supape. O sa ma uit si la fisa de care a vb irinel 75 dar problema me anu e ca nu fuce in sarcina pt ca la dus am mers cu ea incarcata bine iar la intoarcere am venit cu ea goala si mi-a facut figuri pe ambele drumuri . O diferentza ar fi ca la intoarcere mi-a facut numa o sg data faza dar intre timp umblasem prin ea. Da doamne sa fie de la supape si sa scap de stress. Multam fain de sfaturi si cred ca dupa week-endul asta o sa pot fi in masura sa spun iezac de la ce a fost
whitesorcerer12
asteptam cu interes..
tyka
da ,dar becul de semnalizare.pasta pana acum nam auzito. icon_mrgreen.gif
whitesorcerer12
care bec de semnalizare?ce e cu el?
Gusti
In general defectul de care se plinge dadu221 este datorat alimentarii insuficiente cu benzina.Intr-adevar, pe relanti, cantatiatea de benzina necesara fiind mica nu are de ce sa faca urat. Dar la turarea motorului, indiferent daca in sarcina sau in gol, suge mai multa benzina si de aici problemele...

Ca un fel de organigrama...Ai ceva in rezevor pe intrarea in circuitul asa numitului "tur" care iti obtureaza partial gura de admisie a benzinei, traseul de sub masina putin probabil sa fie spart(ar rezulta admisie de aer fals), daca e asa cu motorul oprit ar trebui sa iti curga benzina sub masina.Pompa de benzina are supapele uzate sau arcurile supapelor fie cea de admisie, fie cea de refulare.Daca ai filtre inainte si/sau dupa pompa, verificate sa nu traga aer fals (in special cel dinainte) sau cel de dupa sa nu fie infundat.

Nivelul in camera de nivel din carburator prea mic, jigloru de putere, ala oblic din camera de nivel este partial infundat (desi destul de rar se intimpla asa ceva), apa pe fundul camerei de nivel.

Cam asta este in mare pe traseul de alimentare cu benzina.Pe cel electric verifica condensatorul, se poate sa fie decalibrat de la valoarea originala care este de citeva sute de nanoF, daca nu ma inseala memoria, din fabrica vine cu 680 nF.

Evident platinile de verificat, inclusiv distanta prea mica.

Din carte se zice cica ca distanta tre sa fie de 0,4 mm.

Din practica si din experienta iti recomand 0,6.

O face oleaca mai "nervoasa" si imbunatateste pornirile la rece.

Spor.
dadu221
pai.... legat de asta cu platinile eu stiam ca este mai bine sa ai distanta mai mica si am mai auzit pe cineva spunand ceva de 0.33mm. O sa mai intreb si eu lumea si daca asta care mi-ai spus cu 0.6 se va confirma cred ca o sa o incerc si eu (daca nu imi mareste consumul de cobustibil). Oricum azi ajung acasa si imi bag in ea.. mainile la inceput iar in cazul in care nu ii dau de cap o sa imi bag si picioarele smile.gif
marius-gabriel
dadu221, o crestere a distantei la platina iti va mari cu siguranta consumul.
Gusti
Motor de 1.4, distanta la platini de 0.6, jigloare de motor de 1300, consum 6,2%.

La asa ceva am reusit sa ajung.

P.S. Faptul ca am pus jigloare mai mici a scazut "nervozitatea" masinii destul de putin ca sa fie suparator.
tyka
e bine consumul ,cred ca mai mult de atat nu poti. icon_mrgreen.gif
dadu221
am mai auzit si eu de la un nene ca pe 1300 jigloru de lada 1500 parca sau 1200 ... nu mai tin minte bine dar am auzit ca face minuni la consum si nu iti scade prea mul;t nici din "nervozitate". Acum legat de problema mea .. aia cu opritu` in mers... Problema era de la pompa de benzina!!! Avea momente-mai multe si mai lungi- cand uita sa mai bage benzina pe furtun ..Am inteles ca mai de graba problema a fost de la corpul inferior .. aveam joc la tija aia care intra acolo la motor si ca nici nu facea presiunea cum trebuie ca am scos-o si am facut comparatie cu alta pompa. Oricum dupa ce m-am enervat si am schimbat-o complet (nu mai spun ca la inceput am schimbat membrana, clopot corpul cu supapele... incepusa sa curga benzina ..) a mers ca unsa:)) Sunt mandlu de masinutza mea happy.gif.
Tonyus
ash' avea shi eu una prblma cu pompa mea:scuipa benzina pe la garnitura aia din plastic prin cele 2 orificii(gaurele). :planset:

Shi e pompa nou noutza.Dar shi prblma a aparut dupa approx. 2-3 sapt.deci a trecut de "garantzia" unei piese auto Dacia...
george_d
Tonyus, asa facea si la mine si era membrana rupta putin. daca pompa e modelul cu suruburi (adica se poate desface) nu e greu de desfacut si nici membrana nu cred ca sare de 100k (am dat 40k acu 1 an).
AC
Membrana ecam 75.000 lei.
to_the_limit
Salut,se pare ca am si eu o problema asemanatoare..



Aseara cand am iesit de la servici la 12 noaptea dau cheie la dacia care ma astepta ia parcare..din99 si care porneste cu greu...insa cand incercam sa accelerez nu urca turatia mai mult de 2000 de ture...si simteam cum moare mtorul daca o las..am accelerat asa cam de 3 ori pana a murit..



si gata..



se deschide capota si se scoate furtunul care vine din poma in carburator,si se da la cama ,si surpriza nu venea benzina deloc...am dat ca dementul la cama pana mi-am sclintit degetul ,am inghitit benzina cand am tras din furtun de am garait toata noaptea benzina in dormitor...dar..masina tot nu vroia sa scupie benzina din furtun



mentionez ca se auzea un fasait cand dadeam la cama...ca un ser..asa pe furtun..



deci benzina cand am supt a venit..



ok..stau..cam5 min reinacerc..surpriza am inceput sa simt un pic de benzina pe furtun..si a inceput sa scuipe..dar slab..



iar se oprea...



mai stau iar..iar...



si intr-un final..parca a inceput sa aruce benzina..si il bag repede incarburator dau 2 3 came..si plec cu greu..si motor tinut turat in 300-4000..



am tinuto asa inregim2800-3000 ture pana acasa..si statea pe relanti apoi cand am parcat...



insa..



nu sta cum trsbe..mai ales cand e rece..tot balbaie relantiul..



dimineata cand am venit la unca la fel a trebuit sa dau 2 3 came ca sa plece..si tot turat asa a trbuit sa merg..





pls help...ca sa stiu ce sa fac pana ies azi la 16 de la munca...
to_the_limit
chiar nimeni..???? :?:
diaconuliviu
Ti s-a dat un sfat mai pe la inceput..sa mergi FARA buson la rezervor.. ai incercat?
to_the_limit
sa merg..fara buson..??



pai io am probleme mari la pornire deocamdata..



si ma repet fazae de aseara..azi inca sunt la munca la 16 ies...
diaconuliviu
Ori pompa are supapele defecte sau infundate cu ceva mizerie..ori ceva pe la "sorb".. faptul ca trebuie amorsata inainte de plecare..ma face sa cred ca supapele..is mizerabile..
to_the_limit
well,done nu am apucat sa ajung prea departe de la servici ca draguta mea masina ma lasat inttr-o intersectie deodata...





in final s-a rezolvat corp pompa benzina nou..cica era dusa pastila de la pompa veche..kakaturi..si aia avea 4 luni...



insa..nu pot sa inteleg de ce draq nu sta in relanti fix,tot acul are o oscilatie mica..(e fixat la 950) intre 900-1000..





ce poate fi..?

i-am reglat odata aprinderea..si statea fix..



dealtfel dupa ce iam pus noua poma cand am miscato de acolo si pana acasa a stat calm kakatul ala de ac...



azi dimineata ..recunosc am pornit-o fara sok..(era racoare) si dupa ce a pornit a scazut relantiul ,pana s-a oprit jaful



pls help!!!
dantes
Daca ai schimbat corpul superior de la pompa si membrana, iti mai ramane un mic amanunt care la mine a dat roade mai mult decat excelente...incearca sa etansezi cu niste silicon clopotul si pe la surubul ala de care il prinzi...



In alta ordine de idei...aici mai depinde si de benzina....daca bag de la peco-ul X are un foarte mic joc de vreo 25-50 rpm (care la carburatie e beton), iar daca bag de la peco-ul Y am oscilatie de 200 rpm...depinde de cat de botezata e benzina respectiva...



Eventual ca sa ai de lucru, desfa carbul curata si regleaza apoi vezi ce si cum...si neaparat filtru in fata pompei...



Numai bine...
to_the_limit
hihihi..auzi?



carburatorul curat acum 1 saptamana..



filtru este pus de ieri odata cu corpul superior de pompa



ce insemana benzina de la X si benzina de la Y?



Eu am pus de la Petrom last time..de 30400 litru in masa..



si tot asa face..



balabaie..
dantes
1. Incearca sa etansezi cu silicon clopotul dupa cum am spus si mai sus...la mine a avut rezultatul dorit...



2. Benzina de la X sau Y...Eu bag doar de la OMV, MOL sau Lukoil mai rar...



Bag de la OMV de ex. merge bat...daca bag de la Petrom apopos, (cel de la gara cel mai des), fluctueaza de dracii o ia...



De atunci eu bag doar de la cei mentionati mai sus...si chiar si de la ei mai sunt observatii cateodata, dar nu foarte multe...



Defineste "oscilatie mica" ...
to_the_limit
oscilatie mica=900=1000 ture
dantes
Adica iti oscileaza de la 900 la 1000? Daca da, incearca si tu cu etansarea, vezi sa ai toate colierele prinse bine (sa nu traga aer in loc de benzina) apoi baga benzina de pe la un peco mai bun, daca nimic atunic regleaza din nou aprinderea si amestecul...



Altceva nu mai stiu...
to_the_limit
ok,incerc asa azi si mai tinem legatura..



ms oricum de info.smile.gif
Tonyus
george_d,iti multumesc pentru sfat.Ai avut dreptate,era rupte membrana putin(nu s-a vazut ruptura numa' cand am tras de ea putin).In legatura cu benzina de la Petrom... nu stiu cum e pe la voi (eu sunt din Oradea) dar cea de la Shell e la acelashi pret si cred ca de o cal. mai buna(trage motoru' mai frumos).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.