Cum deja Toyota si Williams au renuntat la pneurile Michelin trecand pe Bridgestone, pe francezi ii asteapta un sezon dificil daca vor sa isi pastreze titlul cucerit anul trecut. In ciuda deciziei de a renunta la F1 la sfasitul sezonului 2006, cei de la Michelin raman la fel de motivati ca intotdeauna.
Conform directorului Michelin pentru F1, Nick Shorrock anul acesta pneurile folosite vor fi unele cu compozitie mai moale. Asta deoarece, noile motoare V8 vor fi mai usoare, apasarea va fi mai mica iar masinile vor aluneca mai mult in viraje. Pilotii isi vor adapta stilul de pilotaj pentru a obtine maximul din aceste motoare, dar apasarile laterale vor fi similare ca valori cu cele obtinute la masinile de anul trecut.
Anul acesta timpii pe tur vor creste cu aproximativ 2,5 secunde, cu toate ca, in unele cazuri viteza in curbe e posibil sa creasca. Explicatia e , ca desi noile motoare V8 sunt mai putin puternice decat vechile V10 de anul trecut, ele sunt mai usoare, acest lucru permitand o aerodinamica superioara si deci o racire mai eficienta.
Michelin nu incepe de la zero anul acesta in dezvoltarea pneurilor, existand variante de pneuri din 2004 care la vremea respectiva nu au dat randamentul necesar, dar corespund mult mai bine cu actualul set de reguli.
Dezvoltarea pneurilor pentru acest sezon a inceput in noiembrie anul trecut, si Michelin se asteapta la o competitie acerba in acest sezon. Pana la ora actuala au fost testate aproximativ 16.000 de cauciucuri, fiind inca necesara adaptarea cauciucurilor pentru fiecare circuit in parte.