Sursa: http://www.promotor.ro/Filiera_RS
"Care dintre aceste doua modele este cel mai RS? Grea intrebare."
La exterior - primeste laude
"Megane RS nu lasa loc de interpretari: de la prima vedere, stii ca ai in fata un model sport, care da impresia ca a trecut prin mainile unui tuner extrem de talentat. Bara fata proeminenta, jante de 18 inci (versiunea testata avea roti de iarna de 17), frane Brembo, evacuare dubla montata central - detalii care te pot duce cu gandul la un kit-car pentru circuit. La capitolul impresie exterioara, Megane RS marcheaza puncte serioase in fata modelului ceh. Este doar o impresie personala...(...)"
[attachmentid=26970] [attachmentid=26971]
Interiorul la inaltime
"Apropo de modelul francez, acesta continua aerul exotic si la interior. Tapiterie din piele, scaune sport ceva mai bune decat in Octavia (desi Edwin Keleti are alta parere vizavi de acest aspect), centuri de siguranta portocalii care se asorteaza, in cazul modelului testat, cu culoarea caroseriei si a atei utilizate la cusaturile din interior. In cazul lui Megane RS, nu putem vorbi de acelasi spatiu interior sau volum al portbagajului. Modelul francez este un hatchback. Cu toate acestea, la bord pot lua loc comod patru persoane, ba incap si cinci, dar in cazul unui condus mai sportiv, cei din spate pot deveni pe traseu mai intimi decat si-ar dori. In Megane, pozitia la volan este penalizata de inaltimea sezutului scaunului pe care sta soferul si, din pacate, reglajul pe inaltime nu ajuta cu nimic. Un plus pentru suportul lombar, ceva mai bun decat la Skoda RS. "
Putere - URaaaaaaaaaa
"Octavia RS accelereaza sanatos de la turatii relativ joase, avantajata si de caracteristica de cuplu a motorului - 280 Nm disponibili de la 1.800 rpm pana la 5.000 rpm. Prin urmare, veti beneficia de resurse cam pe intreaga plaja de turatii. Renault Megane RS vine cu un plus de 25 CP, iar aceasta diferenta se simte, modelul francez reusind sa aiba mai tot timpul o rezerva de putere care sa dea acel "sut in sezut" la apasarea acceleratiei. "
Frine.....peste O II
"RS-ul francez cucereste prin sunet, indiferent daca este la ralanti sau undeva spre zona rosie a turometrului, acolo unde turbina completeaza ambianta sonora cu o tonalitate aparte. Megane-ul exceleaza si la capitolul frane, sentimentul de bine fiind intretinut de capacitatea de decelerare pe care o ofera sistemul de franare Brembo cu 4 pistonase pe fata. La acest capitol, Octavia iti da de inteles ca trebuie sa actionezi pedala de frana (spongioasa la apasare) ceva mai devreme decat in cazul modelului francez."
CONCLUZIA:
[attachmentid=26972]