Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu pot regla jocul liber la ambreiaj !
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
oSerX
Salut,



Am schimbat de vreo 3 ori ansamblul placa presiune, disc ambreiaj ... aceeasi problema nu pot stabili jocul liber sau ma rog cum se numeste ...



Trebuie sa strang cablul cat mai mult ... cred ca sta rulmentul pe placa nu alta - sta super strans cablul ... plus ca mai nou nu mai intra mai deloc usor in viteza ...



Cineva mi'a sugerat ca ar putea fi furca de la ambreiaj sau suportul care tine guma aia de cauciuc pe cablu ... nu stiu cum sa va zic exact .... Ma gandesc mai mult la furca ....



Tot ansamblu ambreiaj au fost de uzina DACIA...



Va multumesc !
Marty
Furca!
OCEBE
sau cablul de ambreiaj care, poate, se comporta ca un elastic
Gusti
sau intre placa de presiune si volanta baga niste saibe.

is 7 bucati din cite tin eu minte.

saibele tre sa aiba cam 1 mm grosime
oSerX
Multi mi-au zis furca .... 10x Marty



Cablul nu stiu ce sa zic ... am schimbat vreo 2 tot de proba ..... 10x OCEBE



Cu saibele chiar nu am mai auzit dar o sa incerc merci mult de tot ... motorul e de 1300 si cutia 5tr ... eventual saibele alea se pot cumpara de undeva ?!?? sau pur si simplu trebuie sa le confectionez/ caut cumva !?!?!?



10x !
Gusti
Le cumperi de la orice magazin piese auto

Nu mai stiu ce metric sunt, dar tre sa se potriveasca cu suruburile care prind placa de presiune de volanta.

Parca is de 8 daca tin eu bine minte, s-ar putea sa ma insel insa.
tyka
verifica cablul sa nu aiba sarme rupte pe el. icon_mrgreen.gif
oSerX
Am schimbat si cablul de vreo 3 ori nu cred ca e din cablu sau placa de presiune moale ... eu ma gandesc ... fie furca, fie treaba cu saibele sau ....... !?!?!?!?



Ma gandeam sa nu exista probl cu motor 1300, cutie 5 tr d'aia de dacie ungureasca parca, ambreiaj de 1310 nu de 1300 !
Gusti
Daca imi amintesc eu bine daimetru la ambreiaj difera functie de capacitatea motorului si soiu de dacie.

Parca la 1300 era de 160 la 1310 de 170 si la 1400 de 180.

S-ar putea sa gresesc si sa incurc ceva da stiu ca este ceva de genu asta.

Tu ce ai avut initial pe masina?
oSerX
cand era motor de 1300 si cutie in 4 .... aveam 160 ... acum am schimbat si volanta, placa, disc la 170 !
Gusti
mda, parerea mea este ca tre sa apelezi la saibe.

Astea se pun cit este discu nou ca sa maresti oleaca distanta dintre placa si volanta ca sa poti sa reglezi cursa la ambreiaj.

Dupa ce se uzeaza discu trebe scoase, deci asta minim duypa 1-2 ani, depinde cit te tine un ambreiaj pe tine.

Am vazut oameni care schimba un disc la 3 luni...sa ma ierte cine o vrea biggrin.gif da io am disc de 4 ani...
adumitrachy
La mine am o alta problema cu ambreiajul.Cand o scot din viteza si ridic piciorul de pe ambreiaj,se aude o trancaneala de imi vine sa dau foc la masina.Daca calc ambreiajul, nu se mai aude.Precizez ca zgomotul de aude de cand avea masina vre-o 20.000km.Nu poate fi vina lui ala care mi-a schiombat discul si placva de presiune.Care ar putea fi cauza?Am inteles ceva de o bucsa de pe la ambreiaj.Voi ce zicetio?
oSerX
la mine acum stiu sigur ca rulmentul sta pe placa .... si huruie slabutz de tot ... altfel nu prea pot baga in viteza .... aaaa si ultimele simptome ... are momente cand dau drumul la ambreiaj pur si simplu se aude un "clanc" - e tare ciudat ... zici ca sta ceva lipit de ceva si deodata bang isi da drumu si masina cand pleaca de pe loc are ca un soc .... nu se intampla tot timpul ...



Eu ma gandeam ..... schimb furca, verificat cu saibele alea ... si altceva nu'mi mai pot imagina .... o sa ma uit si eu cu bucsile alea e de luat in calcul poate .... cine stie .... o fi bucsa aia de pe suportul prin care trece cablul de ambreiaj ? am impresia la un moment dat ca si suportul ala cu bucsa flexeaza un piccccc pic de tot sau poate doar impresie ...
viulian
QUOTE


adumitrachy



La mine am o alta problema cu ambreiajul.Cand o scot din viteza si ridic piciorul de pe ambreiaj,se aude o trancaneala de imi vine sa dau foc la masina.Daca calc ambreiajul, nu se mai aude.Precizez ca zgomotul de aude de cand avea masina vre-o 20.000km.Nu poate fi vina lui ala care mi-a schiombat discul si placva de presiune.Care ar putea fi cauza?Am inteles ceva de o bucsa de pe la ambreiaj.Voi ce zicetio?



Am si eu aceiasi problema - e din cutia de viteze care are jocuri mari.. Ideea e ca atunci cand tu calci ambreiajul, se decupleaza trenul (mobil sau fix - nu stiu exact) care se afla in cutie - reiau - se decupleaza de la motor si atunci in cutie nemaimiscandu-se nimic.. tace.

Cand recuplezi ambreiajul, in cutie iar se invarte trenul ala (chiar daca nu e in viteza) si incepe sa trancane..



Foarte multe Dacii au problema asta.. eu am aproape 100.000km cu a mea si-mi trancane de pe la vreo 50.000.. O sa ma ocup la vara sa fac un cleanup in cutie - dar parerea mecanicilor cu care am vb. eu e ca poti sa mergi si asa. Eu sunt un exemplu.. Nu se va inrautati prea mult. La mine trancane mai rau daca o calc pe la 4000.. (cred ca e de la uleiu care se subtiaza mult in cutie).
irinel75
nu o sa iti vina sa crezi am avut cam aceeasi problema ca a t asiu puna nu am schimbat pedala de ambreiaj nu am reusit..

deci acolo unde intra clema cablului de ambreiaj, gaura aia era ovala..deci stiftul avea joc mare..+ ca de la asta se curba a drecu ca o acolada, cablul de ambreiaj, si mai era si pedala tare..am inlocuuit pedala, cablu..si acum e usor ambriajul ca un fulg..spor la treaba
Gusti
QUOTE
La mine am o alta problema cu ambreiajul.Cand o scot din viteza si ridic piciorul de pe ambreiaj,se aude o trancaneala de imi vine sa dau foc la masina.Daca calc ambreiajul, nu se mai aude.Precizez ca zgomotul de aude de cand avea masina vre-o 20.000km.Nu poate fi vina lui ala care mi-a schiombat discul si placva de presiune.Care ar putea fi cauza?Am inteles ceva de o bucsa de pe la ambreiaj.Voi ce zicetio?

Cred ca rulmentul de pe trenul fix din cutia de viteze este dus.

Mai exact cel de la intrare.
oSerX
irinel75 banuiesc ca clema de care vb am schimbat'o odata deoarece mi s'a rupt mai demult ! Si eu suspectez rau de tot pedala de ambreiaj ! dar ce sa fac ... nu stiu ce sa mai cred .. deci pana acum o sa verific :



1. furca

2. cablu

3. chestia cu saibele

4. pedala si clema



:roll:
irinel75
scoate clema, da jos siguranta de pe ax si trage pedala ambreiaj afara ca sa vezi cum e gaura pt stiftul clemei...iti zic ca asta am avut io si simptomele sint cam aceleasi..nu ai treaba la saibele alea..nu munci degeaba...despre furca hmm..nu stiu ce sa zic..
oSerX
asta simt si eu ca parca nu e suficienta pedala de ambreiaj .......macar de ar mai avea 2 ...3 cm cursa ..... crezi ca pot obtine 2.....3 cm numai din ceea ce ai zis ? o sa ma uit maine !
OCEBE
QUOTE


guma aia de cauciuc pe cablu ...  


ai verificat "guma aia" ?

eu am vrut sa inlocuiesc guma dar tot ce gaseam de cumparat mi se pareau prea moi asa ca am renuntat.
oSerX
am inlocuit vreo 2 pana am gasit una aproape nedeformabila la apasarea ambreiajului .... am impresia ca parca se contorsioneaza un pic suportul pe care e guma aia !
oSerX
Saptamana viitoare ma apuc de testat !smile.gif Daca mai are cineva idei .. va anunt care a fost treaba !
oSerX
Mai mie mi se pare mai normal sa pun saibe intre volanta si arborele cotit --- pt ca sa apropie de furca tot ansamblul volanta+disc+placa ..... daca pun intre placa si volanta nu prea pare logic .... nu sta discul cam prea liber ?.... cel mai sigur mi se pare intre volanta si arborele cotit ........ ce parere aveti ???? vreo 2 mm macar !?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.