Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: service-ul mi-a nenorocit masina!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
flat^^rabbit
salutare!

am fost acum 6 saptamani cu masina (nova gt din oct 1998) la un service ca sa curat carburatorul. dupa ce am plecat de acolo, masina a mers perfect pana am ajuns acasa (cam 20 km). a doua zi a pornit, a mers cam 2 minute dupa care s-a oprit. problema ? nu mai era benzina in carburator. am schimbat cuiul pontou si a mers cam 3 zile.. dar nu la fel de bine, imi dadea peste nas atunci cand acceleram. dupa cateva zile iar nu mai avea benzina in carburator. un meserias mi-a modificat nivelul plutitorului din carburator si mi-a schimbat cuiul pontou. a functionat bine o saptamana.. pana cand intr-o zi mi s-a oprit in mers. cand am ridicat capota parca eram intr-un rezervor de benzina... miros puternic, tavita de sub carburator plina de benzina blah blah.. .ok, am schimbat plutitorul, cuiul pontou (de data asta am nimerit unul bun :wink: ) , curatat bujiile etc si am mers cu masina cam o zi pentru ca iar a inceput sa se opreasca, sa-mi dea peste nas (scuze pentru expresia asta cu "peste nas" dar nu stiu alta :cry: ) . am crezut ca este o problema de electrica asa ca mi-am pus o aprindere tranzistorizata care elimina condensatorul de pe delcou, am schimbat bobina de inductie, am reglat platina si avansul si URAAA!!!! a mers pentru cateva zile.. chiar daca atunci cand se incalzea motorul turatia lui devenea neregulata (turometrul oscila cu 200 - 300 de unitati) masina mergea cat de cat bine.



ahhh.. am uitat ce era mai important.. o chestie interesanta! nu prea stiu cum sa explic dar am sa incerc:

stiti cu totii furtunul ala in T care are un capat in filtrul de aer, unul in motor si mijlocul lui intra in carburator. ei bine, daca obturam intrarea din carburator, turatia motorului devenea stabila. asta pana cand se incalzea, dar cel putin aveam cum sa ma deplasez.



de dimineata iar a inceput sa se opreasca motorul, chiar daca eu calc acceleratia parca ceva ma tine in loc, nu trage... :cry: asa ca am lasat masina in fata blocului si am plecat naiba la servici.



poate cineva de pe forum a mai patit aceeiasi problema si ma poate ajuta cu un sfat, cu o recomandare pentru un service bun unde sa platesc si sa stiu ca nu am aruncat banii aiurea. cred ca am fost la vreo 3 pana acum si toti m-au tepuit, dovada uite ca merg cu ratb-ul in continuare :cry:





multumesc,

--L.
AC
QUOTE


... miros puternic, tavita de sub carburator plina de benzina blah blah.. .ok



De unde era tava de sub carburator plina de benzina??
flat^^rabbit
mi-a fost imposibil sa imi dau seama sad.gif dar de cand nu s-a mai inecat cu benzina este uscata
Maska
Eu ma duc la doua service-uri de obicei. La cel din Pantelimon pentru carburatie si la altul de pe b-dul Basarabiei pentru diverse alte chestii.

Daca te duci la cel din Pantelimon sfatul meu este sa te feresti de mecanicul TONI la care am o datorie un cap in gura (in orice service gasesti cate o maimutza sau doua). In rest, ceilalti baieti de acolo fac treaba buna.

Sa faci lucrarea "pe acte" cum s-ar zice ca sa beneficiezi de garantie.

Daca problema tine de electrica (desi nu cred), am telefonul electricianului la care merg eu si care e un baiat priceput la service-ul de pe Basarabiei.
flat^^rabbit
multumesc :wink:

chiar ma gandeam sa le fac o vizita, oricum, nu mai am nimic de pierdut.

hehe, poate iti platesc eu datoria fata de toni biggrin.gif
viulian
Man, eu dupa tzepe repetate la service, am renuntat la ideea de calitate garantata.. Un rahat. Doar tu stai cu sufletu mai linistit, ca in realitate singurul avantaj este ca _daca_ ramai cu masina in drum, ti-o fac aia fara sa-ti mai ia banii. Dar eu sincer de ani de zile (>3) merg numai la ateliere private, si nu am avut niciodata probleme.. asa ca.. treaca de la mine marele castig.. ce, daca serviceu iti reface treaba si nu-ti mai ia 1.000.000 din nou, compenseaza asta nervii care ii ai tu de o luna si incoace ?!?! Faptul ca asamblarea se face intr-o locatie care se cheama 'service' nu are nici o influenta asupra cat de bine lucreaza mecanicul (ie cat de in sictir) sau asupra calitatii piesei. 'Service' e doar o chestie formala. Daca ai incredere in omu care iti pune mana pe masina (si eu am) ma doare in pix de formalitati.



De curiozitate, daca nu sunt indiscret, cat a fost manopera ? Mie la Latin EFE acum 3 ani mi-au luat 600.000 pentru curatare carburator. I-au dat cu nitel sprey, l-au pus la loc, gata. Si tot ca dracu.

Ti-au reglat aprinderea (bujii, platina), avansu ? Ai putut sa stai langa ei sa vezi ce naiba ti-au manarit la carburator ? Ai putut sa stai langa ei sa vezi daca nu cumva in loc sa-l tina in decarburol proaspat - l-au pus intr-un lighean de metal unde au mai spalat inca nshpe? Sau poate au dat doar fsfsfs cu spray si gata curatzarea in 15 minute ?

Ti-au dat garantie macar ? Sa te duci sa-i iei de gat ca nu merge ? Si sa vezi cum se apuca sa gaseasca defecte si in orice alta parte doar sa iti mai ia niste bani ?!! (ca deh, chiar fraieri sa munceasca degeaba nu sunt - si ei te simt daca nu prea le ai si iti arunca o explicatie acolo si gata! mai dai banu..).



Contacteaza-ma pe pm te rog pentru detalii unde imi repar masina de cativa ani incoace de la povestea cu latin efe. O sa-ti dau toate informatiile pe care le vrei..



E clar ca e de la carburator, trebuie sa se uite la el un mecanic serios si sa-l ia la bibilit.

Trebuie spalat din nou, si poti sa o faci si tu! daca ai 200.000 lei si nu te derajneaza sa te murdaresti nitel pe maini pentru linistea ta.

Trebuie curatate toate canalele, verificat minutios garniturile, reglate distante ca la carte.

Si o sa invie iar masina...



Spor!
tarzy
cum mha .... sute de mii ptr curatat carburatorul, pai eu ma duc la un service particular unde imi face asta cu maxim 100k (tips included). e drept cu decarburolul meu, care nu e mai mult de 80K si ajunge ptr 2 operatii
viulian
M-as oftica sa nu mai am factura sa ti-o arat biggrin.gif

Dar asa a fost.. eram si io la inceput..



Uite de curioiztate - doar ce vorbii cu ei la telefon (nu dau telefonu aici ca eu vreau sa le fac reclama negativa - dar daca ma contactezi pe pm iti zic unde sa suni si sa intrebi) si mi-au zis cu niste cuvinte pompoase ca manopera (dat jos carburator si curatat si remontat) face 500.000 lei si dureaza 3.5 ore. Si "ca ar putea interveni consumabile - un spray ceva - care zic eu ca la service e trecut cu >130.000 chiar daca la magazin gasesti si cu 100.000". Te ajunge pe unde ziceam eu...



Eu am fost la ei, si sunt SIGUR ca in 30' iesi cu masina de acolo. Fsfsfs pe ici pe colo, arata bine pe afara (caci acolo insista baietii, deh) dar
tarzy
faptul ca dureaza 3,5 ore poate fi adevaratm dar in timpul asta carburatorul trebuie sa stea la macerat in solutia de curatare, iar nenea mecanicul se poate ocupa de altceva. lucru efectiv (demontat, curatat, remontat) nu dureaza mai mult de 20-30 de minute, la care mai adaugi inca 10-15 reglajele de rigoare.
flat^^rabbit
Iulian,

sa stii ca nu ideea de garantie de care spui tu ma incanta, ci dorinta ca cineva priceput sa se ocupe de masina mea la care tin foarte mult. ai avut dreptate in legatura cu simtul lor, cred ca "o maimuta" nepriceputa dar versata poate sa ma citeasca imediat ca sunt mai nestiutor.



intotdeauna am mers pe principiul ca acolo unde nu stiu ce e de facut, sa platesc pe cineva care STIE!. dar cand "cineva" pretinde ca stie si nu iti rezolva problema nu iti vine sa spargi nuci de cocos cu fundul ? dar ce pot sa fac decat sa injur si merg mai departe ? sad.gif



de ce spray spui tu acolo ? care decarburol ? l-au spalat cu decanol, pe care m-au trimis sa il cumpar eu ca ei niste amarasteni nu aveau. apropo, service-ul este pe undeva pe la capatul blvd theodor palade, in curtea unui liceu, asa ca daca mergeti pe-acolo sa aveti grija.

personal nu am fost multumit de ei si as fi vrut sa plec indata ce am ajuns acolo si am vazut ca sunt vai si amar de capul lor. dar nu puteam sa plec, am mers la ei printr-o cunostinta.. deh, poveste incurcata rau sad.gif



cat despre murdaritul pe maini.. hehe, nici nu ai idee ce mult imi place icon_mrgreen.gif
viulian
In primul rand vreau sa lamuresc daca am introdus cumva confuzii - ca eu nu stiu care e diferenta intre decarburol si decanol. Cand am zis decarburol - m-am referit la solutia in care carburatorul sta la macerat min. 2 ore.. Daca ii zice decanol, imi editez posturile si pun decanol..



tarzy, stiu ca ar fi normal sa dureze mult.. dar.. pe mine m-au expediat dupa _maxim_ o ora.



flat^^rabbit. Scuze daca am presupus aiurea..



Sa-ti raspund:



1. probabil ca ai avut ghinion daca ei ti-au fost recomandati de cineva.. Eu tot pe recomandari am mers (am sunat o cunostinta, un nene batran cu dacie, si i-am zis.. "mai nene, stii vre-un mecanic bun care sa si faca treaba la un pret decent ?) Si omu, care are de nshpe ani masina, mi-a recomandat pe cineva de care era foarte multumit. Am mers pe faptul ca el in anii de cand are masina sigur a mers pe la mai multi, si sigur a intalnit pe unu care e mai bun ca restu. De ce sa trec si eu prin acelas proces de selectie, cand el deja trecuse ? Am mers la sigur.. Si nu regret.



2. Exista sprayuri de curatat carburatorul. Costa in jur de 100.000 si le gasesti mai la orice benzinarie instarita. "Carb. cleaner" se cheama, sau ceva in genu asta. Unul iti ajunge sa cureti o data bine tot carburatoru. Evident.. e spray. Nu are nici pe departe presiunea care o are un compresor, si curata (bine sa zicem) daca nu ai carburatoru chiar murdar. Oricum insa, nu echivaleaza cu lasat carburator la macerat si pus apoi la compresor si cea mai mica gaurica. Sprayul actioneaza doar atunci, in acele cateva secunde cat sprayiezi tu, si nu ore - cum face decanolul. Dar daca nu e chiar murdar carburatorul - repet - poti face sa mearga OK si cu spray.

Asa ca iti desfaci carburatoru bucatlele (ai grija la garnituri) si bibilesti la el. O sa iti cam inghete mainile de la sprayul ala (are ceva substante in el) dar.. e dacie!
flat^^rabbit
Iulian,

m-ai prins! nici eu nu stiu care este diferenta dintre decanol si decarburol biggrin.gif dar pot sa iti spun sigur ca decanolul este ceva legat de vopsele, eu l-am luat de la policolor. asa ca daca policoloru' nu s-a apucat intre timp sa faca masini monsieur decanol asta ramane legat de vopsele icon_mrgreen.gif



n-ai de ce sa te scuzi biggrin.gif



eu pot sa desfac de acolo carburatorul... intrebarea este cine mi-l monteaza la loc ? sunt niste lucruri acolo pe care nu le cunosc sad.gif
flat^^rabbit
am uitat sa specific... carburatorul este dublu corp
Maska
Eu am spus ceva de garantie si a face lucrarea cu acte. De ce? Pentru ca singura data cand am preferat sa dau mai putini bani (spaga la mecanic) dar sa-mi lucreze mai bine chipurile, am luat o mare tzeapa.

In celalalt caz, cand am reparat "pe acte", daca nu era ce trebuia, ma duceam inapoi si se remedia fara alti bani sau alte distractii. Am postat aici dar nu mai stiu exact la ce topic si am declarat ca nu mai dau spaga never ever !
tarzy
QUOTE(\"flat^^rabbit\")
am uitat sa specific... carburatorul este dublu corp


astea-s ceva mai greu de reglat

pana acum nu am desfacut niciodata carburatorul, dar am vazut cum se face de cateva ori si cred ca m-as descurca la o adica, insa nu cred ca as reusi sa-l reglez asa cum trebuie.



@viulian - clar ai nimerit peste niste marlani, ideea este sa nu mai calci pe acolo.
viulian
Maska da.. Am inteles.. ideea e ca eu indiferent catzi bani am dat la mecanic (tot asa, cumva imbiindu-l sa iasa din scarba aia cu care lucra - dar lui i se parea normal sa primeasca, deci.. n-a avut efect) tot tzeapa am luat caci - dupa cum zice si tarzy de fapt - erau marlani. Si m-am enervat, ca n-am mai calcat prin service..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.