Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cum oprim praful?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
sik
io am un bord cn1 si ma seaca prafu care intra in habitaclu plus ca tre sa sterg bordu la 2 zile; care vine cu o idee inteligenta si necostisitoare?
alexblondul
QUOTE(sik @ 24 May 2006, 16:46)
io am un bord cn1 si ma seaca prafu care intra in habitaclu plus ca tre sa sterg bordu la 2 zile; care vine cu o idee inteligenta si necostisitoare?
*




filtru de hota bagat la aerisi
sik
pana veniti cu idei mai bune ma duc sa desfac hota de la bucatarie si sai iau filtru ca oricum sa stricat motoru' radmasa.gif
alexblondul
QUOTE(sik @ 24 May 2006, 17:30)
pana veniti cu idei mai bune ma duc sa desfac hota de la bucatarie si sai iau filtru ca oricum sa stricat motoru'  radmasa.gif
*



ok un filtru curat biggrin.gif o sa miroase a mancare in masina ... oricum e 200 de mii in super market un filtru de hota destul de mare si nu trebuie sa fie super gros ca nu mai intra aer in masina ... relativ subtire ... 0.7 -1 cm
argon
Eu am din fabrica un fel de panza de cort tensionata sub grila.
alexblondul
QUOTE(argon @ 24 May 2006, 20:40)
Eu am din fabrica un fel de panza de cort tensionata sub grila.
*




si in ce stare e ??? biggrin.gif
vis-a-vis
Orice ai pune pe traseu, fluxul de aer va fi drastic diminuat.
alexblondul
QUOTE(vis-a-vis @ 24 May 2006, 21:03)
Orice ai pune pe traseu, fluxul de aer va fi drastic diminuat.
*


da dar o panza destul de rara dar nu cu ochiurile imense e buna ... filtru de hota e perfect ... oricum ... geamul vara e deschis ... praf tot intra .. biggrin.gif ...
sik
alex nu merge cu kktu ala de la hota; omor motorul aerotermei din cauza diminuarii excesive a circularii aerului e cum ai pune pe un aspirator o carpa intinsa, plus de asta daca sa umezit si dai iar de praf sa infundat detot, am facut acest experiment azi, interesant ceo avea omuletu ala din fabrica, prefer sa inchid geamu si sa nu mai intre praf cand circula unu in fata mea si nu mai pot sa respir avand in vedere ca am astm
hremus
Eu zic sa te bagi sub bord sa dai jos cutia de acte si polita si te uiti la caseta aia care dirijeaza aerul. sigur ai vreo paleta blocata. Da-o jos indreapta paletele . izoleaza-le cu banda de burete (de care se punea la usi) si pune-o la loc biggrin.gif Asta-i tot, cam vreo 3-4 ore de munca, dar merita !
sik
vad ca nai citit primu meu mesaj eu am bord de cn, ce polita vrei sa mai am, iar ce zici tu de palete toate sunt actionate pe vacum si toate palete sunt in aeroterma iar ca sa dau jos aerotera tre sa dau tot bordu jos, asa ca ideea ta nu este una care necesita 2-3 zile de munca degeaba, ca aeru prin aeroterma o sa circule cu tot cu praf
alexblondul
sik alta metoda nu-mi dau seama ... o sa incerc sa ma gandesc la altceva ...
viperthevenom
Si nu aveti vre-o idee de a mari turatia la motorasu de la ventilator?? Nu am bord de CN si nici nu se prea simte ca imi baga aer, sau exista motor cu 2 viteze? ca a meu are numai una... sad.gif
sobolan
vezi ca am vazut eu la bord scoica sub tabla aia pe care sunt stropitorile de parbriz este o degajare dreptunghiulara acolo pui filtru da nu stiu de la ce masine e!
sik
am stat si mam gandit... haetia de la un filtru de aer no merge?
NFS
QUOTE(vis-a-vis @ 24 May 2006, 21:03)
Orice ai pune pe traseu, fluxul de aer va fi drastic diminuat.
*



Eu am rezolvat (si nu sunt singurul!) la Matiz cu un ciorap de dama fixat intre tulumba ventilatorului (la iesire) si burduful care duce la aeratoare.
Jetul de aer nu e deloc obstructionat (sau oricum, insesizabil), in schimb am scapat de praf, frunzulite si floricele. Il am pus de aproape un an si vad ca inca rezista.
Super multumit.
vis-a-vis
Cu "frunzulitele si floricelele" te cred, ca e normal sa le opreasca un ciorap de dama... dar praful care nu trece prin ei, asta n-o mai cred.
Poate ca nu trec bucatile mari, ca nisipul dar restu'...
Daca ar fi fost asa, puneau astia ciorapi pe galeria de admisie si rezolvau problema.

Si scuza-ma, dar toate impuritatile ramane blocate in caroiajul ciorapului si in timp devine ca o pelicula.
Daca aceasta pelicula nu influenteaza fluxul de aer, inseamna ca s-a terminat cu aerodinamica.

Vedeti ca e un topic cu ce au facut oamenii la logan in privinta asta.
Macar scapati de praf dar traseul aerului tot va fi afectat, puteti sa spuneti orice.
argon
Ciorapul e o idee buna, tinand cont ca nu are aer conditionat, si eu personal cand deschid geamul si merg pe centura printre tiruri si praf, sunt negru tot..si vara se cam merge cu geamul deschis...
ghiccy
parerea mea este ca orice pui, pana la urma se infunda si oricum scade debitu' de aer!!!
viperthevenom
Pai il mai schimbi din cand in cand pentru ca shi la o alta mashina se schimba filtru de particule regulat...
NFS
QUOTE(vis-a-vis @ 31 May 2006, 10:34)
Cu "frunzulitele si floricelele" te cred, ca e normal sa le opreasca un ciorap de dama... dar praful care nu trece prin ei, asta n-o mai cred.
Poate ca nu trec bucatile mari, ca nisipul dar restu'...
Daca ar fi fost asa, puneau astia ciorapi pe galeria de admisie si rezolvau problema.

Si scuza-ma, dar toate impuritatile ramane blocate in caroiajul ciorapului si in timp devine ca o pelicula.
Daca aceasta pelicula nu influenteaza fluxul de aer, inseamna ca s-a terminat cu aerodinamica.
*



Eu te scuz, ca n-am nimic de pierdut. Or sa te scuze si cei care eventual vor incerca si vor vedea ca am dreptate. smile.gif

Sper sa nu-mi porti pica pentru ca mi-am permis sa subliniez un pasaj important din expunerea unuia altfel priceput la aerodinamica!
skija
solutie: AER CONDITIONAT.... hi hi... da' e scump... wink.gif
vis-a-vis
Si aeru' ala conditionat de unde-si ia "aeru'"?

QUOTE(NFS @ 31 May 2006, 20:11)
Eu te scuz, ca n-am nimic de pierdut. Or sa te scuze si cei care eventual vor incerca si vor vedea ca am dreptate. smile.gif

Sper sa nu-mi porti pica pentru ca mi-am permis sa subliniez un pasaj important din expunerea unuia altfel priceput la aerodinamica!
*



Marele fâs al celor care n-au cu ce combate o afirmatie decat cu argumente din alte domenii.
Ce are gramatica cu aerodinamica, de fapt cu mecanica fluidelor, eu n-am inteles.
Ca am scapat un e in plus? Asa sa circule oare mai bine aerul prin ciorap?
Du-te frate si spala-l ca l-ai pus purtat si pute a picioare nespalate.
sik
io in topic am cerut ceva ieftinache si care nu necesita 2-3 zile de munca cum vad pe aici idei cu aer conditionat si alte ale, am gasit ceva asa ca va las sa va aratati cunostinte in mecanica fluidelor predata prin anu 3 in poltehnica ssi alte facultati tehnice, acel ceva fiind un sac de aspirator(un fel de panza), si credetima diminueaza fluxul de aer cu max 5% wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.