Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Turbo Dacia
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
vacarosie200
Salut
Am auzit de curand de o adaptare la galeria de evacuare si montarea unei turbine.
Acum apar cateva intrebari:
1) Merita sa montezi tubo la 1600cc (aspectul financiar)?
2) Ce turbine sunt mai usor adaptabile la Dacie?
3) Prelungeste sau scade viata motorului?
4) Care sunt imbunatatirile legate de scaderea consumului si cresterea puterii?
5) Poate functiona o turbina montata la Dacia si cu instalatie de gaz?
Smeagol
S-a mai discutat.
SGM are montat asa ceva aici.
argon
QUOTE(vacarosie200 @ 1 Jun 2006, 10:59)

5) Poate functiona o turbina montata la Dacia si cu instalatie de gaz?
*




182.gif
Vorbesti serios? blink.gif
vacarosie200
QUOTE(argon @ 1 Jun 2006, 11:07)
182.gif
Vorbesti serios? blink.gif
*



looool
Intrebarea e serioasa.
Are chiar si o mica logica ( economica , nu tehnica ), turbo iti da ceva putere, gazul e puturos, aduci masina la perfomantelei celei pe benzina?
B-34-SGM
Merge si cu gaz.

Asta e un fel de : merge si cu ziar (sau hartie de caiet), dar e mult mai bine cu hartie higienica !
vacarosie200
QUOTE(B-34-SGM @ 1 Jun 2006, 12:14)
Merge si cu gaz.

Asta e un fel de : merge si cu ziar (sau hartie de caiet), dar e mult mai bine cu hartie higienica !
*


As fi vrut sa fie un topic tehnic, se pare ca nu. Personal consider topicul inchis , atata timp cat in 60 minute de la deschiderea lui au nimerit numai Comentatori aici imi imaginez ce o sa fie dupa cateva zile.
bye bye forumistilor
cristigeo69
nu a vrut nimeni sa te supere,baietii doar au glumit(dar u ai luat-o in serios)dar daca vrei sa afli mai multe de chestia asta(cu turbo pe dacie)robert(sgm)e cea mai potrivita persoana.
ps:din cate stiu eu un motor de dacie stock nu prea tine la turbo...
vacarosie200
QUOTE(cristigeo69 @ 1 Jun 2006, 12:26)
nu a vrut nimeni sa te supere,baietii doar au glumit(dar u ai luat-o in serios)dar daca vrei sa afli mai multe de chestia asta(cu turbo pe dacie)robert(sgm)e cea mai potrivita persoana.
ps:din cate stiu eu un motor de dacie stock nu prea tine la turbo...
*



Din cate stiu eu , motorul tine, nu prea tine cutia de viteze, daca incerci asa ceva la Nova, sar putea sa ai supriza sa ramaii fara masina, nu de alta dar nu gasesti sa schimbi cutia, iar ca sa adaptezi o cutie de Reno ( renault ) ai de schimbat aproape tot ce tine de rulaj pe fata. In legatura cu motorul, daca tie frica ca nu tine, poti sa maresti un pic camera de ardere ca sa micsorezi raportul, asa sigur tine,
Pe lumea asta mai exista si oameni care viseaza la ridicarea randamentului, nu numai la ridicarea vitezei si scaderea timpului la 100/h. Cum vi se pare sa ai un cost de transport la 0,1 lei / km si sa iti permiti sa mai faci si depasiri?
Na ca nu am inchis topicul
Ov
studiaza si tu mai bine cu search-ul
Mario_b
Daca nu vrei pentru acceleratie sa faci senzatii la curse, este buna turbina, cred eu, la presiuni mici, ca sa ai un randament mai bun al motorului.
Insa, trebuie modificari nu gluma, bani bagati in masina, dar daca le faci usor, fara graba, in timp, cred ca se merita cu varf si indesat.
Eu planuiesc de mult sa fac modificarea asta, si o sa o fac sigur, dar toate la timpul lor.
In principiu piesele nu sunt ff scumpe, le poti lua in timp fara eforturi prea mari. Eu am avantajul ca am deja turbina si un radiator de ulei.
Intrebarea de baraj e daca rezista motorul stock la asa ceva? Se pare ca nimeni nu stie sau mai degraba nu vor sa spuna. Asa ca am evitat cat am putut sa intreb.
Dupa gandirea mea s-ar putea sa ajute daca micsorezi regimul termic la care functioneaza motorul. Uleiul trebuie racit, deoarece el raceste pistoanele la randul lui. Ma gandesc la camasi ca rezista mai mult daca sunt racite mai eficient, altfel as putea incerca camasi custom made dintr-un material mai dur, nu stiu daca se poate, dar o sa incerc. Am vecinu de la tara strungar meseriash.
Cert este ca viata motorului se va micsora, dar nu ma intereseaza asta. Consumul va mai creste, dar la fel nu ma stresez de-asta. La o broscuta modificata in turbo cu motor de 1300 am citit ca papa doar cu 1 litru mai mult %.
tm8bnz
Bai fratiilor,dar ce intrebare e asta "rezista motorul stock la o conversie turbo?" !?

Si voi chiar mai asteptati si raspuns ? radmasa.gif

Toate au o limita calculata...acest motor a fost facut sa funtioneze in regim aspirat la o compresie max 9,si si asa se mai strica,DES,asa ca ce va asteptati cand il umfla turbina la o compresie de 15-16

QUOTE
Am auzit de curand de o adaptare la galeria de evacuare si montarea unei turbine.


Si acum daca tu crezi ca doar de atat e necesar ca sa faci o transformare din asta,pai ce sa mai zic...mai ai mult de studiat ! wink.gif
Mario_b
Intrebarea era:"CAT rezista motorul?"
Chiar n-o fi nimeni care sa fi facut asta, sa ia camasile si pistoanele de Dacie si sa-i puna presiune in ele sa zica"Bah nene m-a tinut 10.000km" sau cat o tine...
Normal ca sunt calculate, dar vroiam sa stiu cat tine pana face uzura mare, ca sa stiu cum sa procedez mai departe....


LE: BNZ, cum calculezi matale compresia dupa ce pui turbo pe aspirat?
tm8bnz
QUOTE(SiloS @ 1 Jun 2006, 14:46)
Cum , bnz , nu e asa simplu ca schimbarea bujiilor ? eu asa stiam , scoti galeria veche , o pui pe aia noua cu turbina si rezultatul este un motor mai puternic , mai fiabil si care consuma mai putin .
*



Vorba aia,"Laser Frate" laugh.gif

QUOTE(Mario_b @ 1 Jun 2006, 14:46)
LE: BNZ, cum calculezi matale compresia dupa ce pui turbo pe aspirat?
*



Prin aproximare la o presiune in admisie,la fel,aproximata !
vacarosie200
QUOTE(tm8bnz @ 1 Jun 2006, 14:25)
acest motor a fost facut sa funtioneze in regim aspirat la o compresie max 9,si si asa se mai strica,DES,asa ca ce va asteptati cand il umfla turbina la o compresie de 15-16
Si acum daca tu crezi ca doar de atat e necesar ca sa faci o transformare din asta,pai ce sa mai zic...mai ai mult de studiat !  wink.gif
*



Nu te inteleg, cpmpresia este acceasi, este un raport de volume care ramane neschimbat cu sau fara turbina, chiar si daca ii pui supercharger, tot acelasi raport il ai.
Pricipiul e FOARTE simplu la turbosuflanta:
1) gazele arse se separa prin centrifurare si se dau in galeria de admisie cele nearse si in galeria de evacuare cele arse, intre gazele nearse se afla si combustibil nears, asta inseamna ca apare o mica crestere de randament plus inca o mica crestere de randament prin faptul ca intra in cilindru gaze fierbinti, deci o detenta mai calda, randamentul motorului cu ardere interna este in dat de diferenta temperaturii din detenta cu temperatura mediului ( Fizica clasa a 8-a)
Cu cat explozia e mai calda cu atat randamentul e mai mare.
2) presiunea de aspiratie scade in cazul motoarele cu turbina, se compenseaza prin deschiderea clapetei de acceleratie, un reglaj prost la deschiderea clapetei de accleratie duce la un consum mai mare.
3) turbosuflanta nu mareste volumul de gaze la admisia in cilindru, prin aspiratie se obtine o umplere de 0,8 atm. in PIM , poate totusi un pic mai mult cu ajutorul turbinei ( 0.81 atm. ), superchargerul ridica presiunea la 1,2 atm. in PIM

doua intrebari:
1) la ce turatie are randament maxim turbosuflanta?
2) de la ce turatie este bine sa deschidem turbosuflanta)
tm8bnz
1)Cred ca glumesti,cine separa gazele ?
Intra in cilindru gaze fierbinti => crestere de randamnet ? radmasa.gif

2)cine stie ce vrei tu sa zici acolo...nu are nici o noima.E ceva firesc,cum ca aspiratia e ajutata de presiunea pozitiva a turbine,asta e o rezultanta a principiului folosit...chestia cu clapeta ma depaseste laugh.gif

...am obosit

P.S. E ma refeream la Compresia pe care o genereaza revolutia pistonului nu la raportul de compresie,si ce am dat acolo la dacia stock a fost cam indulgent...hai sa zicem un 11 tolerabil smile.gif
Ov
Pt tm8bnz, SGM si altii care mai stiu despre ce vorbesc: va rog eu sa-i ignorati pe cei care zic in mod deliberat tampenii, n-are rost sa va pierdeti vremea cu ei, oricum in curand va promit eu ca o sa se potoleasca !
Muttley
QUOTE(vacarosie200 @ 1 Jun 2006, 15:59)
1) gazele arse se separa prin centrifurare si se dau in galeria de admisie cele nearse si in galeria de evacuare cele arse,
*


radmasa.gif
Edit 1 (la cererea lui vacarosie200): o turbosuflanta are in componenta sa o turbina actionata de catre gazele de evacuare si o suflanta care actioneaza asupra aerului introdus in admisie in sensul comprimarii lui. Turbina si suflanta-s solidarizate prin intermediul axului.
Faza cu purificarea (ma rog, separarea) gazelor de evacuare este o ineptie totala. Incearca sa separi constituientii unui gaz prin centrifugare si nu vei reusi decat sa-i amesteci bine-bine... laugh.gif Apoi, presupunand ca separarea asta ar fi posibila (constituientii nocivi sa aiba masa mult diferita de cei a gazului curat), ar trebui centrifugata o masa de gaz de evacuare timp indelungat ca sa separi ceva. In timp ce gazele de evacuare nu stau la povesti in galerie, ele pleaca de urgenta afara. Si cate si mai cate...

QUOTE(vacarosie200 @ 1 Jun 2006, 15:59)
inca o mica crestere de randament prin faptul ca intra in cilindru gaze fierbinti
*


radmasa.gif radmasa.gif
Edit 2 (tot la cererea lui vacarosie200): gazele fierbinti sunt mai rarefiate. Asta inseamna densitate mai mica. Asta-nseamna la randu-i masa mai mica (intr-un volum constant, in speta cilindrul). Micsorand masa amestecului admis, randamentul SCADE, evident, pt ca se arde mai putin amestec carburant. In plus, motorul se incalzeste de nu se vede, apar detonatii, etc. Dovada asupra neveridicitatii celor spuse de tine este si folosirea intercoolerelor pe traseele de admisie ale motoarelor supraalimentate.




Ov, ce-i cu tine, dau edit si ma trezesc ca am mesajul sters... Eu chiar nu te inteleg!!!
vacarosie200
cam asa ceva functioneaza o turbina?
Mario_b
HUH???
Prietene esti pe langa.
Vezi aici.

Ce separator? Turbo nu separeaza nimic. Offff. mad.gif
vacarosie200
Muttley, cred ca faci o greseala, referitor la EDIT 1).tot vorbesti de ineptii, ce rost are sa bagi gaze arse in cilindru , doar asa sal umplii? si cine mai intretine arderea?, fara prea multe intrebari, ce sa mai, credema pe cuvant ca se face o separatie de gaze si cele ne arse sunt introduse pe admisie. Nu e nevoie de o centrifugare de lunga durata atat timp cat gazele au masa mica si se separa foarte repade, mai ales ca o turbina are o rotatie de , poate nu iti vine sa crezi, pana la 300.000 rot/min, aceasta turatie asigura o separare instantanee. Suflanta nu are rol de comprimare a gazelor arse, ele sunt deja comprimate
EDIT 2) din acest motiv se regleaza clapeta de acceleratie, e nevoie de mai mult aer pe admisie, aerul din admisie are o viteza mai mic deci rezulta o scadere a absortiei benzinei din carburator, aici inetervine scaderea de consum.
B-34-SGM
Sincer iti recomand sa mai studiezi. Ai scris niste mari aberatii pe care culmea le sustii. Daca nu intelegi cum functioneaza o turbina, o sa iti fac o schema.

vacarosie200
QUOTE(Mario_b @ 1 Jun 2006, 17:18)
HUH???
Prietene esti pe langa.
Vezi aici.

Ce separator? Turbo nu separeaza nimic. Offff.  mad.gif
*


Dvs. cunoasteti diferenta intre turbocharger si turbosuflanta?

Chargerul foloseste gazele arse sa comprime aerul atmosferic
Suflanta refoloseste gazele din evacuare
Mario_b
DA.
Nu e nici o diferenta. Sunt acelasi lucru in limba romana si in engleza.
Diferenta e intre SUPERcharger si TURBOcharger.
EDIT: deci eu cred ca ma iei la misto cu asemenea explicatii.
Mario_b
Hai sa-ti explic cum sta treaba:
Gazele de evacuare misca o 'elice' care la randul ei misca un compresor care baga amestec(metoda periculoasa) sau aer sub presiune in cilindri. Ne se amesteca gazele arse cu ce intra in motor (Doamne fereste)!
Muttley
vacarosie200, vad ca ai replica la tot ce-ti spunem noi aici. Problema este ca replica ta continua sa fie... iesita din comun.
Prieteneste-ti spun, du-te si te documenteaza ca te faci de rusine, principiul de functionare e extrem de simplu. Ov e de parere ca trebuie sa stam sa-ti explicam cum stau lucrurile. Dar tu deja vii cu teoriile tale pe care le sustii cu incapatanare si perseverezi in a le respinge p-ale noastre. Deci nu vad rostul...
Numa' bine!
B-34-SGM
Uite aici Serifule!
Mario_b
Deci, sa clarificam putin situatia: vacarosie200, nimeni nu rade sau face baza de tine(desi cam asta ar fi tendinta in general).Ca nimeni nu s-a nascut invatat. Cativa useri ti-au spus ca te inseli, ca nu te-ai documentat suficient, si au dreptate. Turbina e cea din poza lui SGM, iar daca te uiti la linkul de mai sus pe care ti l-am recomandat, o sa intelegi absolut tot despre o turbina. Bafta la citit!
amc
Yo zic ca Turbo pe dacie e ca un spoiler din fibra luat din targ!
2-3 luni MAX iti dau cu Turbo! o sa stai sub ea toata ziua
EUROPE_
vacarosie200, acum sper ca intelegi principiul de functionare al unei turbine. wink.gif
Daca nu, poate te ajut cu inca o schema wink.gif
B-34-SGM
Merg zilnic cu masina si nu stau toata ziua sub ea. A cedat setul dupa 30 mii km mersi de mine(atentie).
tm8bnz
Robert,tu chiar ai luat MOUSU si ai DESENAT ?! radmasa.gif

Hai ca Topicu asta e la caterinca...mai mult ca sigur ! Totusi sunt destul de ingenioase contrele initiatorului ! laugh.gif
Ov
gata, omul a primit mai multe explicatii decat merita.

Poza lui Robert o s-o printez si o s-o pun la galerie, poate o valora ceva peste ceva vreme =))

personal consider topicul inchis !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.