se pare ca nu m-am exprimat bine
eu vroiam sa intreb ce tipuri de amortizoare se potrivesc pe Dacia Nova(altele decat cele in cutii albastre)
as fi interesat de marca si tipul amortizorului(eventual codul)
dintre cele special facute pt nova care sunt mai rigide Sachs sau Monroe?
treci la probleme tehnice CLT cu intrebarea asta
apropo dintre cele 2 cel mai bine se potrivesc Bilstein :wink:
OK. Eu am amortizoare pe gaz pe spate, dar am primit multumita lui AlexV un set de Bilstein pe ulei de DSN. Mi se par mult mai bune pentru drumurile noastre. Dar probabil ca abia dupa ce voi face un drum lung o sa-ti pot spune daca intr-adevar sint mai bune. Oricum pretul e destul de apropiat pentru toate.
Cum se simt amortizoarele pe gaz(stabilitate)?
Ce marca sunt cele pe gaz?Eu nu am auzit de amortizoare pe gaz pentru Nova.Pe mine in primul rand ma intereseaza stabilitatea si mai putin comfortul.
In plus as vrea sa o cobor cu vreo 5 cm.
Cum pot sa fac asta?
Stie cineva de unde pot sa iau arcuri mai joase si mai tari?
Se vor mai potrivi amortizoarele de serie ?
Am auzit ca faza cu taiatul arcurilor nu e recomandata pentru ca se schimba coeficientul de elasticitate al arcului.
Exista vreo diferenta intre arcurile de Nova, SuperNova si Solenza,in ceea cee priveste lungimea acestora si taria lor?
asarban
14 Apr 2004, 18:42
Daca vrei stabilitate ia pe gaz Bilstein
Sunt de DSN dar se potrivesc si la Nova.
Ia fata/spate, o sa-ti troncane ca dracu dar sta pe curbe de nu zici ca ai Dacia!
buc2i (tu n-ai un nume normal
ca parca vorbesc cu altceva :wink: )
Deci.
Eu am dedus ca ale mele sint cu gaz dupa modul de comportare, si asa auzisem ca modelele Nova si primele DSN-uri erau cu amortizoare cu gaz pe spate. Acu dac-oi vorbi in dodii o sa aflu probabil simbata cind m-am decis sa pun amortizoarele de la Alex, care sigur sint cu ulei (Bilstein).
(Na ca in timp ce scriu eu scrie si Andrei
)
Arcurile de la Nova sint cele mai tari.
Daca vrei comfort ia-ti de SLZ dar o sa faci ca barca in curbe.
bogdan_o
15 Apr 2004, 00:47
Daca vrei arcuri mai tari ia-ti arcuri de SLZ ca sunt mai groase decat cele de DSN si deci mai ferme. In schimb, nu lua amortizoare ca pierzi din stabilitate. In plus, la gropi trebuie sa ai mare grija cu balansul sa nu dai cu scutul de pamant.
Cu amortizoarele m-ati luminat......dar........
Acu' pe care sa va cred privitor la arcuri?(paulp sau bogdan_o)
Asa stiam si eu ca solenza are suspensie mai confortabila, dar cine stie?
Cel mai bine pune arcuri normale de Nova , iar la amortizoare eu zic ca Monroe sunt cele mai bune
Eu am pe gaz pe fata si ulei pe spate ( daca pui gaz pe spate bate si plus de asta se cam duc oalele de la amortizoare )
Daca esti din Bucuresti cel mai mici preturi la Monroe le gasesti la Auto Solution.
Iar daca vrei sa o mai cobori atunci cauta arcuri mai scurte si amortizoare pentru arcurile pe care le iei
ADY, am intrebat eu la Monroe si nu au amortizoare de Nova, DSN, SLZ, decit pe ulei. Cel putin la reprezentanta din Iasi asa mi-au raspuns.
Eu asa le am gasit , fata pe gaz si spatele nu stiu daca exista pentru ca am cerut eu pe ulei, pentru ca am avut probleme de la gaz pe spate plus ca bate rau spatele
cristidb
22 Apr 2004, 08:56
Eu am bilstein cui gaz pe fatza. Am 60 000 Km cu ele shi sunt beton. Cele originale pe ulei au cedat la 45 000 km. Pe spate sunt cele originale (pe ulei) care nu dau semne de oboseala inca.
Cand sunt noi amortizoarele cu gaz ridica mashina cam 3 cm. Dupa 10-15 000 km ishi revin.
Arcurile de solenza sunt mai moi decat cele de nova.
Nu taiatzi din arcuri pe fatza. Am incercat eu shi nu e bine. Am avut nishte peripetzii la intrarea pe podul Grant (viraj dreapta stanga in viteza). Era sa indoi parapetzii. Mashina nu mai raspunde corect in anumite situatzii. In cazul ala nu a mai virat stanga.
Ce ma deranjeaza pe mine este spatiul mare dintre partea superioara a rotii si aripa.Am incercat sa umplu golul cu nuste cauciucuri mai mari dar nu am reusit nici cu 195/60 R14.Cred ca am o distanta intre cauciuc si aripa de aprox 8-9 cm. Se poate ca persoana de la care am luat-o sa-i fi schimbat arcurile(masina avea 50.000 km) cu unele mai inalte?
Am cum sa blochez cursa rotii?In sensul sa nu mai intre roata atat de mult sub aripa in curbe si la denivelari? am vazut ca pe interiorul arcului, pe tija amortizorului, sunt niste tampoane de cauciuc.Se pot suprapune doua astfel de tampoane sau unu si jumatate? Dati-va cu parerea, sau daca a incercat cineva sa iasa in fata si sa vorbeasca.
Lamuriti-ma si pe mine ca tot aman schimbarea amortizoarelor pe fata de doua luni.
cristidb
23 Apr 2004, 10:41
Distantza mare e din cauza amortizoarelor cu gaz. Dupa un timp revine la inaltzimea initziala. Daca vrei sa o cobori pune pe ulei.
SoFastSoFurious
27 Apr 2004, 23:26
Se pot suprapune 2 tampoane, dar suspensia o sa fie mai rigida, shi o sa ai probleme in ceea ce priveste telescopul, am incercat shi lam facut praf deci cel mai bine ar fi sa te duci l aun tinichigiu bun shi lateste putin miashina shi fa aripile mai mari
Raptoe
28 Apr 2004, 09:18
Ce parere avetzi de reconditzionarea amortizoarelor? are careva ?Cele pe gaz se pot reconditziona?
Nu prea vad cum. Eu m-am uita cu atentie la amortizoare si spre deosebire de cele de berlina par capsulate. Singura modalitate ar fi sa dai o gaura in partea de jos prin care sa bagi ulei apoi o inchizi cu un surub, dar daca e dusa garnitura nu prea vad cum ai putea sa o schimbi. :wink:
Paul, pentru a reconditiona un amortizor e necesar sa tai o bucata din el, preferabil din partea de sus, prinderea inapoi facindu-se prin infiletare. Astfel, vei putea sa schimbi si uleiul si garniturile.
Raptoe, mi-am reconditionat eu niste amortizoare si mai bine stateam dracu' potolit! Amortizoarele pe gaz nu se pot reconditiona!
Raptoe
28 Apr 2004, 22:06
Da marty are dreptate asa se face la cele pe ulei din 2 reconditzionate pe ulei unu a curs in mai putzin de o luna la o berlina din parcare...dar in lipsa de bani....eu am problema cu ambele pe spate si ma gadesc la unele noi pe ulei :(Duminica ma duc in targ sa vad care sunt pretzurile)...alea Monroe cat costa? pt. Nova spate pe ulei...
Pentru spate Monroe pe ulei costa cam 1,3-1,4 mil amandoua
dadu221
29 Apr 2004, 08:04
Legat de amortizoare... ARE CINEVA VREUN AMORTIZOR SI NU_I TREBUIE??? am si eu un harb de 1300 si nu are decat un amortizor bun(icel). nu sunt pe salariu inca si nu imi permit sa imi iau amortizoare noi . De reconditionat nu am gasit nicaieri
( Cumpar amortizoare al pretz de sh (daca nu ie curse) :roll:
Marty, am intrebat si eu ceva de reconditionarea amortizoarelor la piese si nu mi-a raspuns nimeni desi vad ca sunt cunostinte in domeniu
( URAAAT!!!!
reconditionarea era pentru cele de berlina care am inteles ca se poat readuce la viatza. M-ar interesa unde , cat costa , cat am shanse sa ma tina... d`astea . Daca stiti loc in pl sau bv ar fi perfect daca nu ma multumesc si cu bucurestiul. Wreeelp ca nu vreau sa schimb iat buchi , pivot , bielete!!!! :cry:
Dadu, hai sa te ajut. Mergi la dezmembrari si sigur o sa gasesti amortizoare pentru batrinica ta. Pretul acolo e in jur de 100-200 buc.
De reconditionat, stiu eu pe cineva care poate face asta la berline, dar e la Adjud :wink:
dadu221
29 Apr 2004, 08:36
paulp, DOAR ATAT???? Hai ca suna interesant si o sa bat la toate portile de dezmembrari. Ar mai fi o problema .. Cum imi dau seama cat de bune is?? (In afara de a ma uita daca sunt curse sau nu). Pe mine ma descurajase cineva la faza asta pentru ca mi-a aratat o droaie de harburi prin orash cu numere vechi nemiscate de ani de zile si mi-a spus ca amortzioare au stat prea mult in tensiune masina nefiind mishcata si ca sunt mai mult ca probabil distruse. Avut-a dreptate omu`?? La 200k mi se pare un chilipir dar merita???
Pai cela mai simplu test e sa iei amortizorul, il pui vertical, apesi pe el pina jos dupa care te chinui sa-l tragi repede in sus. Daca merge greu-greu e bun, daca merge cu hopuri e asa si asa, mai mult rau, daca merge la fel de usor ca si la apasare atunci e bun de aruncat (sau reconditionat).
Faptul ca un amortizor sta nemiscat nu inseamna ca se duce, ci doar se dezamorseaza. Se rezolva prin citeva curse ca exemplul de mai sus. De fapt chestia asta cred ca scrie si in cartea lui Mondiru :wink:
Raptoe
30 Apr 2004, 00:26
ce parere avetzi sa cumpar pe spate 2 monroe pe ulei ? sau alea normale etc....daca tot dau un ban barem sa merite asa ca recomandatzimi ceva bun ... ceva ce voi atzi testat sau avetzi...
Raptoe
30 Apr 2004, 00:27
apropo daca nu schimb arcurile este vreo problema ele se prezinta bine...la vedere
eu am montat pe spate Monroe pe ulei si sunt foarte multumit de ele
2 amortizoare Monroe te costa cam 1,3 mil
dadu221
30 Apr 2004, 08:36
paulp, am fost ieri si pretul a spus ca este la jumatate si ca imi dau si nush ce garantie chiar daca nu mi le montez in service
Acu tre sa am rabdare ca tre demontata masina . M-am scos !!
SoFastSoFurious
30 Apr 2004, 09:58
Parerea mea este ca nu merita. Este unchilipir care o sa te tina foarte putin
Deci mai bine lasate de conditionat amortizoare, este ceva de genu la planetare: le reconditionezi, dupa 2 luni troncane iar
dadu221
30 Apr 2004, 10:32
nu e vb de reconditionare e vb ca alea de pe masina care e la dezmembrat sunt bune-i hope. N-am intrebat ce garantie da omu` .. stupid lil` me. Dar pentru 2 luni imi ajunge pt ca problema mea cu banii este numa` de moment ca am tot bagat in ea. in 2-3 luni prevad o redresare economica care imi va permite probabil sa imi iau un amortizor de nou desi ma gandesc mai de graba sa vand masina
.
SoFastSoFurious
30 Apr 2004, 10:35
nu este nimeni pe aici care a participat la raliuri cu Nova ? nu are nimeni nici o idee cum sa micsorez garda la sol altfel decat taind din arcuri ?
SoFastSoFurious
3 May 2004, 19:20
Mad MAX
3 May 2004, 22:25
pai si cum am putea sa facem sa avem nove joase si cu suspensia rigida? Hm?
am vazut pe un geam o reclama la SACHS (sau nu mai stiu exaxact ce firma) si sub aceasta scria COMPA SIBIU.
am visat sau e adevarat?
daca da, fac si amortizoare pe gaz?
sunt cele ce se puneau intr-un timp pe nove?
bogdan_o
6 May 2004, 18:37
Unu la mana: amortizoarele reconditionate tin destul de mult. Eu le-am reconditinat pe ale mele anul trecut in vara si pana acum nu au dat nici un fel de semne de oboseala, iar masina nu prea a fost menejata.
Doi la mana: suspensie rigida inseamna autodistrugere pentru Dacia. Caroseria nu este suficient de rigida ca sa preia solicitarile la care va fi supusa. Drept urmare, cel mai probail rezultat se va concretiza in deformarea sau ruperea caroseriei in locurile unde sunt prinse amortizoarele. Se poate rigidiza suspensia dar parerea mea este ca numai dupa o intarire a zonelor problema ale caroseriei.
A a uzit cineva de amortizorele "DECARBON" ?
Stie cineva pe unde se produc sau cine le aduce(importa) ?
robert.s
8 Jun 2004, 09:39
Salut !
Stie cineva cu ce amortizoare vine Slz Euro mpi din fabrica ?
Care amortizoare sunt cele mai rezistente ?
Mentionez ca merg si pe drumuri mai desfundate si face ca barca pe valuri ...
Si cand inchid hayonul se clatina .
THX !
Exista amortizoare scurte de Nova? In cazul asta merg aceleasi arcuri?
Am auzit pe la unii ca se lungeste filetul din capatul amortizorului si apoi se taie, dar asta inseamna o comprimare mai mare a arcului. Stie cineva?
Eu mi-am pus acu o sapt. amortizoare cu gaz Bilstein pe spate (multam AlexV inca o data :roll: ). Sint bestiale la stabilitate. Intr-adevar masina e putin inaltata de c*r dar se aseaza pe sosea de zici ca nu-i dacie. (proba facuta cu 120/h in curbe, fugarind o Vectra).
Si inca un amanunt, inca nu troncane la capatul cursei, probabil ca fiind usor incarcat (cam 80 Kg de bagaje) stateau pe la mijlocul cursei.
cristidb
22 Jun 2004, 13:37
Eu am pe gaz Bilstein pe fatza de 3 ani. Au 60 000 km shi sunt in perfecta stare. Stabilitate mult mai buna decat la cele originale pe ulei. Primi 15 000 km era mai saltata mashina de bot cu vreo 3-4 cm. Dupa aceea s-au mai lasat (nu shtiu daca arcurile sau amortizoarele). Pe spate sunt cele originale pe ulei care se prezinta inca bine la 105 000 km. Adevarul este ca 99% din timp mashina a mers doar cu 1 sau 2 persoane, nu am carat nimic cu ea decat foarte rar.
QUOTE (\"paulp\") |
Eu mi-am pus acu o sapt. amortizoare cu gaz Bilstein pe spate (multam AlexV inca o data :roll: ). Sint bestiale la stabilitate. Intr-adevar masina e putin inaltata de c*r dar se aseaza pe sosea de zici ca nu-i dacie. (proba facuta cu 120/h in curbe, fugarind o Vectra).
Si inca un amanunt, inca nu troncane la capatul cursei, probabil ca fiind usor incarcat (cam 80 Kg de bagaje) stateau pe la mijlocul cursei. |
e clar o sa-mi iau Bilstein Gaz si un sac de cartofi :evil:
Poti sa-mi spui si mie de unde le-ai luat?
Si la ce pret?
Multumesc
Daca-ti spun Autocenter te ajuta :twisted: ?
Pretul e in jur de 850K bucata.
Eu le am de la AlexV :wink: gratis 8)
Merci Paul.
Nu vroiam decat un pret aproximativ.
Daca nu gasesc altceva o sa-mi iau d'astea.
aicidincolo
7 Nov 2006, 15:11
vreau si eu un arc de Nova ... nu nou,, unul mai bun decat al meu care e rupt
ahyle_blue_eyes
28 Mar 2008, 18:31
Desi nu s-a mai postat de mult timp in acest topic .........vreau sa va adresez si eu o intrebare: Se mai gasesc amortizoare monroe pe ulei pt nova?
Sunt din Iasi si am cautat la magazine de piese "amortizoare de nova,solenza si SN" si am gasit ,dar majoritatea erau Bilstein iar vanzatorii habar n-aveau daca sunt pe gaz sau ulei.......doar cativa mi-au zis ca-s pe gaz sau gaz-ulei!Am gasit unele din import pe ulei insa pretul era de 95 lei bucata(ma gandesc ca nu-s asa de stralucite).
In fine ce stiti de combinatia gaz-ulei?sunt bune?EU DORESC CONFORT, vreau sa fie mai "moi".
As vrea pe ulei si v-as fi recunoscator daca mi-ati spune vreun cod ceva....sau orice m-ar ajuta sa-mi dau seama daca-s pe gaz sau ulei!
apollo
28 Mar 2008, 20:37
cele pe "gaz" cum s-ar zice, au de fapt si putin ulei in ele pentru ungerea axului amortizoului.un ulei fin.
Bilstein stiu ca-s pe ulei si Monroe pe gaz.dar nu sunt sigur.asta stiu doar din auzite.
Am luat eu anul trecut doua bucati Bilstein,pt fata.Sunt pe gaz pentru ca stau tot timpul sub presiune,adica apesi axul pana la fund iar el se ridica usor inapoi.
Nu s-a simtit nici macar un 30% imbunatatire la confort fata de alea vechi,iar mai rau,unul a decedat acu cateva saptamani,la 10 luni de la montaj si 30.000km,a dat tot afara din el.
De data asta bag monroe,pe ulei toate 4.In roman sunt monroe pt spate,pe ulei,la 120ron(teoretic pt solenza dar...).
apollo
29 Mar 2008, 11:20
tot de solenza Monroe am pus si eu.merg puse fara nicio problema.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.