Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Amortizoare si arcuri pentru Nova
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Pages: 1, 2
buc2i
se pare ca nu m-am exprimat bine

eu vroiam sa intreb ce tipuri de amortizoare se potrivesc pe Dacia Nova(altele decat cele in cutii albastre)

as fi interesat de marca si tipul amortizorului(eventual codul)

dintre cele special facute pt nova care sunt mai rigide Sachs sau Monroe?
paulp
treci la probleme tehnice CLT cu intrebarea asta icon_twisted.gif

apropo dintre cele 2 cel mai bine se potrivesc Bilstein :wink:
buc2i
merci mult si scuze
paulp
OK. Eu am amortizoare pe gaz pe spate, dar am primit multumita lui AlexV un set de Bilstein pe ulei de DSN. Mi se par mult mai bune pentru drumurile noastre. Dar probabil ca abia dupa ce voi face un drum lung o sa-ti pot spune daca intr-adevar sint mai bune. Oricum pretul e destul de apropiat pentru toate.
buc2i
Cum se simt amortizoarele pe gaz(stabilitate)?

Ce marca sunt cele pe gaz?Eu nu am auzit de amortizoare pe gaz pentru Nova.Pe mine in primul rand ma intereseaza stabilitatea si mai putin comfortul.

In plus as vrea sa o cobor cu vreo 5 cm.

Cum pot sa fac asta?

Stie cineva de unde pot sa iau arcuri mai joase si mai tari?

Se vor mai potrivi amortizoarele de serie ?

Am auzit ca faza cu taiatul arcurilor nu e recomandata pentru ca se schimba coeficientul de elasticitate al arcului.

Exista vreo diferenta intre arcurile de Nova, SuperNova si Solenza,in ceea cee priveste lungimea acestora si taria lor?
asarban
Daca vrei stabilitate ia pe gaz Bilstein

Sunt de DSN dar se potrivesc si la Nova.

Ia fata/spate, o sa-ti troncane ca dracu dar sta pe curbe de nu zici ca ai Dacia!
paulp
buc2i (tu n-ai un nume normal icon_mrgreen.gif ca parca vorbesc cu altceva :wink: )

Deci.

Eu am dedus ca ale mele sint cu gaz dupa modul de comportare, si asa auzisem ca modelele Nova si primele DSN-uri erau cu amortizoare cu gaz pe spate. Acu dac-oi vorbi in dodii o sa aflu probabil simbata cind m-am decis sa pun amortizoarele de la Alex, care sigur sint cu ulei (Bilstein).

(Na ca in timp ce scriu eu scrie si Andrei icon_twisted.gif )

Arcurile de la Nova sint cele mai tari.

Daca vrei comfort ia-ti de SLZ dar o sa faci ca barca in curbe.
bogdan_o
Daca vrei arcuri mai tari ia-ti arcuri de SLZ ca sunt mai groase decat cele de DSN si deci mai ferme. In schimb, nu lua amortizoare ca pierzi din stabilitate. In plus, la gropi trebuie sa ai mare grija cu balansul sa nu dai cu scutul de pamant.
buc2i
Cu amortizoarele m-ati luminat......dar........

Acu' pe care sa va cred privitor la arcuri?(paulp sau bogdan_o)

Asa stiam si eu ca solenza are suspensie mai confortabila, dar cine stie?
ADY
Cel mai bine pune arcuri normale de Nova , iar la amortizoare eu zic ca Monroe sunt cele mai bune

Eu am pe gaz pe fata si ulei pe spate ( daca pui gaz pe spate bate si plus de asta se cam duc oalele de la amortizoare )

Daca esti din Bucuresti cel mai mici preturi la Monroe le gasesti la Auto Solution.

Iar daca vrei sa o mai cobori atunci cauta arcuri mai scurte si amortizoare pentru arcurile pe care le iei
paulp
ADY, am intrebat eu la Monroe si nu au amortizoare de Nova, DSN, SLZ, decit pe ulei. Cel putin la reprezentanta din Iasi asa mi-au raspuns.
ADY
Eu asa le am gasit , fata pe gaz si spatele nu stiu daca exista pentru ca am cerut eu pe ulei, pentru ca am avut probleme de la gaz pe spate plus ca bate rau spatele
cristidb
Eu am bilstein cui gaz pe fatza. Am 60 000 Km cu ele shi sunt beton. Cele originale pe ulei au cedat la 45 000 km. Pe spate sunt cele originale (pe ulei) care nu dau semne de oboseala inca.

Cand sunt noi amortizoarele cu gaz ridica mashina cam 3 cm. Dupa 10-15 000 km ishi revin.

Arcurile de solenza sunt mai moi decat cele de nova.

Nu taiatzi din arcuri pe fatza. Am incercat eu shi nu e bine. Am avut nishte peripetzii la intrarea pe podul Grant (viraj dreapta stanga in viteza). Era sa indoi parapetzii. Mashina nu mai raspunde corect in anumite situatzii. In cazul ala nu a mai virat stanga.
buc2i
Ce ma deranjeaza pe mine este spatiul mare dintre partea superioara a rotii si aripa.Am incercat sa umplu golul cu nuste cauciucuri mai mari dar nu am reusit nici cu 195/60 R14.Cred ca am o distanta intre cauciuc si aripa de aprox 8-9 cm. Se poate ca persoana de la care am luat-o sa-i fi schimbat arcurile(masina avea 50.000 km) cu unele mai inalte?

Am cum sa blochez cursa rotii?In sensul sa nu mai intre roata atat de mult sub aripa in curbe si la denivelari? am vazut ca pe interiorul arcului, pe tija amortizorului, sunt niste tampoane de cauciuc.Se pot suprapune doua astfel de tampoane sau unu si jumatate? Dati-va cu parerea, sau daca a incercat cineva sa iasa in fata si sa vorbeasca.

Lamuriti-ma si pe mine ca tot aman schimbarea amortizoarelor pe fata de doua luni.
cristidb
Distantza mare e din cauza amortizoarelor cu gaz. Dupa un timp revine la inaltzimea initziala. Daca vrei sa o cobori pune pe ulei.
SoFastSoFurious
Se pot suprapune 2 tampoane, dar suspensia o sa fie mai rigida, shi o sa ai probleme in ceea ce priveste telescopul, am incercat shi lam facut praf deci cel mai bine ar fi sa te duci l aun tinichigiu bun shi lateste putin miashina shi fa aripile mai mari laugh.gif
Raptoe
Ce parere avetzi de reconditzionarea amortizoarelor? are careva ?Cele pe gaz se pot reconditziona? 052.gif
paulp
Nu prea vad cum. Eu m-am uita cu atentie la amortizoare si spre deosebire de cele de berlina par capsulate. Singura modalitate ar fi sa dai o gaura in partea de jos prin care sa bagi ulei apoi o inchizi cu un surub, dar daca e dusa garnitura nu prea vad cum ai putea sa o schimbi. :wink:
Marty
Paul, pentru a reconditiona un amortizor e necesar sa tai o bucata din el, preferabil din partea de sus, prinderea inapoi facindu-se prin infiletare. Astfel, vei putea sa schimbi si uleiul si garniturile.



Raptoe, mi-am reconditionat eu niste amortizoare si mai bine stateam dracu' potolit! Amortizoarele pe gaz nu se pot reconditiona!
Raptoe
Da marty are dreptate asa se face la cele pe ulei din 2 reconditzionate pe ulei unu a curs in mai putzin de o luna la o berlina din parcare...dar in lipsa de bani....eu am problema cu ambele pe spate si ma gadesc la unele noi pe ulei :(Duminica ma duc in targ sa vad care sunt pretzurile)...alea Monroe cat costa? pt. Nova spate pe ulei...
ADY
Pentru spate Monroe pe ulei costa cam 1,3-1,4 mil amandoua
dadu221
Legat de amortizoare... ARE CINEVA VREUN AMORTIZOR SI NU_I TREBUIE??? am si eu un harb de 1300 si nu are decat un amortizor bun(icel). nu sunt pe salariu inca si nu imi permit sa imi iau amortizoare noi . De reconditionat nu am gasit nicaieri sad.gif( Cumpar amortizoare al pretz de sh (daca nu ie curse) :roll:



Marty, am intrebat si eu ceva de reconditionarea amortizoarelor la piese si nu mi-a raspuns nimeni desi vad ca sunt cunostinte in domeniu sad.gif( URAAAT!!!!

reconditionarea era pentru cele de berlina care am inteles ca se poat readuce la viatza. M-ar interesa unde , cat costa , cat am shanse sa ma tina... d`astea . Daca stiti loc in pl sau bv ar fi perfect daca nu ma multumesc si cu bucurestiul. Wreeelp ca nu vreau sa schimb iat buchi , pivot , bielete!!!! :cry:
paulp
Dadu, hai sa te ajut. Mergi la dezmembrari si sigur o sa gasesti amortizoare pentru batrinica ta. Pretul acolo e in jur de 100-200 buc.

De reconditionat, stiu eu pe cineva care poate face asta la berline, dar e la Adjud :wink:
dadu221
paulp, DOAR ATAT???? Hai ca suna interesant si o sa bat la toate portile de dezmembrari. Ar mai fi o problema .. Cum imi dau seama cat de bune is?? (In afara de a ma uita daca sunt curse sau nu). Pe mine ma descurajase cineva la faza asta pentru ca mi-a aratat o droaie de harburi prin orash cu numere vechi nemiscate de ani de zile si mi-a spus ca amortzioare au stat prea mult in tensiune masina nefiind mishcata si ca sunt mai mult ca probabil distruse. Avut-a dreptate omu`?? La 200k mi se pare un chilipir dar merita???
paulp
Pai cela mai simplu test e sa iei amortizorul, il pui vertical, apesi pe el pina jos dupa care te chinui sa-l tragi repede in sus. Daca merge greu-greu e bun, daca merge cu hopuri e asa si asa, mai mult rau, daca merge la fel de usor ca si la apasare atunci e bun de aruncat (sau reconditionat).

Faptul ca un amortizor sta nemiscat nu inseamna ca se duce, ci doar se dezamorseaza. Se rezolva prin citeva curse ca exemplul de mai sus. De fapt chestia asta cred ca scrie si in cartea lui Mondiru :wink:
Raptoe
ce parere avetzi sa cumpar pe spate 2 monroe pe ulei ? sau alea normale etc....daca tot dau un ban barem sa merite asa ca recomandatzimi ceva bun ... ceva ce voi atzi testat sau avetzi...
Raptoe
apropo daca nu schimb arcurile este vreo problema ele se prezinta bine...la vedere icon_mrgreen.gif
ADY
eu am montat pe spate Monroe pe ulei si sunt foarte multumit de ele

2 amortizoare Monroe te costa cam 1,3 mil
dadu221
paulp, am fost ieri si pretul a spus ca este la jumatate si ca imi dau si nush ce garantie chiar daca nu mi le montez in service smile.gif Acu tre sa am rabdare ca tre demontata masina . M-am scos !! smile.gif
SoFastSoFurious
Parerea mea este ca nu merita. Este unchilipir care o sa te tina foarte putin tongue.gif Deci mai bine lasate de conditionat amortizoare, este ceva de genu la planetare: le reconditionezi, dupa 2 luni troncane iar tongue.gif
dadu221
nu e vb de reconditionare e vb ca alea de pe masina care e la dezmembrat sunt bune-i hope. N-am intrebat ce garantie da omu` .. stupid lil` me. Dar pentru 2 luni imi ajunge pt ca problema mea cu banii este numa` de moment ca am tot bagat in ea. in 2-3 luni prevad o redresare economica care imi va permite probabil sa imi iau un amortizor de nou desi ma gandesc mai de graba sa vand masina happy.gif.
SoFastSoFurious
DA ASTA AR FI O IDEE tongue.gif tongue.gif tongue.gif
buc2i
nu este nimeni pe aici care a participat la raliuri cu Nova ? nu are nimeni nici o idee cum sa micsorez garda la sol altfel decat taind din arcuri ?
SoFastSoFurious
Ba da tai din arcuri și nu se mai comporta la fel. Dacă vrei arcuri mai joase caută gata făcute, adică nu taia din ele ca s-ar putea sa pațești la fel ca mine: să ți se rupa când îți e lumea mai dragă......deci......mai bine lasă tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Mad MAX
pai si cum am putea sa facem sa avem nove joase si cu suspensia rigida? Hm?
buc2i
am vazut pe un geam o reclama la SACHS (sau nu mai stiu exaxact ce firma) si sub aceasta scria COMPA SIBIU.

am visat sau e adevarat?

daca da, fac si amortizoare pe gaz?

sunt cele ce se puneau intr-un timp pe nove?
bogdan_o
Unu la mana: amortizoarele reconditionate tin destul de mult. Eu le-am reconditinat pe ale mele anul trecut in vara si pana acum nu au dat nici un fel de semne de oboseala, iar masina nu prea a fost menejata.

Doi la mana: suspensie rigida inseamna autodistrugere pentru Dacia. Caroseria nu este suficient de rigida ca sa preia solicitarile la care va fi supusa. Drept urmare, cel mai probail rezultat se va concretiza in deformarea sau ruperea caroseriei in locurile unde sunt prinse amortizoarele. Se poate rigidiza suspensia dar parerea mea este ca numai dupa o intarire a zonelor problema ale caroseriei.
buc2i
A a uzit cineva de amortizorele "DECARBON" ?

Stie cineva pe unde se produc sau cine le aduce(importa) ?
robert.s
Salut !

Stie cineva cu ce amortizoare vine Slz Euro mpi din fabrica ?

Care amortizoare sunt cele mai rezistente ?

Mentionez ca merg si pe drumuri mai desfundate si face ca barca pe valuri ...

Si cand inchid hayonul se clatina .



THX !
BV99
Exista amortizoare scurte de Nova? In cazul asta merg aceleasi arcuri?

Am auzit pe la unii ca se lungeste filetul din capatul amortizorului si apoi se taie, dar asta inseamna o comprimare mai mare a arcului. Stie cineva?
paulp
Eu mi-am pus acu o sapt. amortizoare cu gaz Bilstein pe spate (multam AlexV inca o data :roll: ). Sint bestiale la stabilitate. Intr-adevar masina e putin inaltata de c*r dar se aseaza pe sosea de zici ca nu-i dacie. (proba facuta cu 120/h in curbe, fugarind o Vectra).

Si inca un amanunt, inca nu troncane la capatul cursei, probabil ca fiind usor incarcat (cam 80 Kg de bagaje) stateau pe la mijlocul cursei.
cristidb
Eu am pe gaz Bilstein pe fatza de 3 ani. Au 60 000 km shi sunt in perfecta stare. Stabilitate mult mai buna decat la cele originale pe ulei. Primi 15 000 km era mai saltata mashina de bot cu vreo 3-4 cm. Dupa aceea s-au mai lasat (nu shtiu daca arcurile sau amortizoarele). Pe spate sunt cele originale pe ulei care se prezinta inca bine la 105 000 km. Adevarul este ca 99% din timp mashina a mers doar cu 1 sau 2 persoane, nu am carat nimic cu ea decat foarte rar.
buc2i
QUOTE (\"paulp\")
Eu mi-am pus acu o sapt. amortizoare cu gaz Bilstein pe spate (multam AlexV inca o data :roll: ). Sint bestiale la stabilitate. Intr-adevar masina e putin inaltata de c*r dar se aseaza pe sosea de zici ca nu-i dacie. (proba facuta cu 120/h in curbe, fugarind o Vectra).

Si inca un amanunt, inca nu troncane la capatul cursei, probabil ca fiind usor incarcat (cam 80 Kg de bagaje) stateau pe la mijlocul cursei.






e clar o sa-mi iau Bilstein Gaz si un sac de cartofi :evil:



Poti sa-mi spui si mie de unde le-ai luat?

Si la ce pret?

Multumesc
paulp
Daca-ti spun Autocenter te ajuta :twisted: ?

Pretul e in jur de 850K bucata.



Eu le am de la AlexV :wink: gratis 8)
buc2i
Merci Paul.

Nu vroiam decat un pret aproximativ.

Daca nu gasesc altceva o sa-mi iau d'astea.
aicidincolo
vreau si eu un arc de Nova ... nu nou,, unul mai bun decat al meu care e rupt smile.gif
ahyle_blue_eyes
Desi nu s-a mai postat de mult timp in acest topic .........vreau sa va adresez si eu o intrebare: Se mai gasesc amortizoare monroe pe ulei pt nova?
Sunt din Iasi si am cautat la magazine de piese "amortizoare de nova,solenza si SN" si am gasit ,dar majoritatea erau Bilstein iar vanzatorii habar n-aveau daca sunt pe gaz sau ulei.......doar cativa mi-au zis ca-s pe gaz sau gaz-ulei!Am gasit unele din import pe ulei insa pretul era de 95 lei bucata(ma gandesc ca nu-s asa de stralucite).
In fine ce stiti de combinatia gaz-ulei?sunt bune?EU DORESC CONFORT, vreau sa fie mai "moi".

As vrea pe ulei si v-as fi recunoscator daca mi-ati spune vreun cod ceva....sau orice m-ar ajuta sa-mi dau seama daca-s pe gaz sau ulei!
apollo
cele pe "gaz" cum s-ar zice, au de fapt si putin ulei in ele pentru ungerea axului amortizoului.un ulei fin.

Bilstein stiu ca-s pe ulei si Monroe pe gaz.dar nu sunt sigur.asta stiu doar din auzite.
gabi1
Am luat eu anul trecut doua bucati Bilstein,pt fata.Sunt pe gaz pentru ca stau tot timpul sub presiune,adica apesi axul pana la fund iar el se ridica usor inapoi.
Nu s-a simtit nici macar un 30% imbunatatire la confort fata de alea vechi,iar mai rau,unul a decedat acu cateva saptamani,la 10 luni de la montaj si 30.000km,a dat tot afara din el. mad.gif

De data asta bag monroe,pe ulei toate 4.In roman sunt monroe pt spate,pe ulei,la 120ron(teoretic pt solenza dar...).
apollo
tot de solenza Monroe am pus si eu.merg puse fara nicio problema.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.