Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sonda ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
payty
Salut!

Are cineva idee, sondele de presiune la ulei ( cele pentru ceas, nu cele pentru bec), sunt de mai multe feluri?

Problema a inceput asa: nu imi mai indica corect presiunea la ulei. Am desfacut sonda aia si am montat alta, pe care am luat-o de la un nene din targ ( era noua, nefolosita, se vedea pe ea). Problema e ca nu era "de origine". Cu asta imi statea acul pe la jumatate, si daca turam puternic motorul, mai crestea un pic, mai putin de o diviziune.
Am luat alta, direct de la magazin, facuta de Electroprecizia, si cu asta, acul sta aproape de minim iar cand turez puternic motorul, abia ajunge putin peste prima diviziune. Am masurat variatia de rezistenta a sondei si are maxim in jur de 160 ohmi iar cand urca in turatie ajunge pe la vreo 60.

Am mai masurat si la un amic la care functioneaza corect ceasul de ulei si are de la vreo 60 de ohmi pana la 0, cand motorul e turat.


Revenind la subiect, intrebarea mea era daca ar fi trebuit sa cer un anumit tip de sonda, sau toate sunt la fel ,si daca exista vreo posibilitate de "recalibrare" a ceasului ( ma gandesc la vreo rezistenta reglabila, ceva, prin bord).
Presiunea la ulei am in mod sigur, pentru ca am desfacut capacul de la sonda veche pana sa o dau jos de pe motor, si cand turam motorul, cursorul de la reostatul din interior se ducea la maxim ( cred ca nu mai facea contact bine cu firul de iesire, de nu mai indica acul bine).


Daca aveti vreo idee, postati. Merci.
adostar
la ce zici tu "sonda" de fapt este un monocontact. eu zic mai intai sa masori presiunea uleiului care se face la service cu ajutorul unui manometru, atunci se poate afla daca monocontactul este bun sau nu. spor!
argon
Sa ne intelegem, tu vorbesti de manocontact(nu mono adostar), adica ala mai bombat la exterior?

Se verifica in felul urmator: cu contactul pus, scoti firul din manocontact, si-l pui la masa, si te duci repede sa vezi acul din bord. Ar trebui sa fie la maxim. Daca nu e la maxim, e problema cu indicatorul de bord, si nu cu manocontactul.
Daca e la maxim, e bun indicatorul de bord, si procedezi la verificarea manocontactului, printr-un procedeu destul de complicat, sau il schimbi cu totul, asta daca esti sigur ca ai presiune la ulei, si problema nu e din motor.
cnn
QUOTE(argon @ 13 Jun 2006, 20:44)
si te duci repede sa vezi acul din bord.


Trebuie neaparat repede?
argon
Nu biggrin.gif era o figura de stil..dar totusi ar fi de preferat sa nu lasi contactul prea mult pus, ca risti sa prajesti bobina.
payty
QUOTE(argon @ 13 Jun 2006, 20:44)
Sa ne intelegem, tu vorbesti de manocontact(nu mono adostar), adica ala mai bombat la exterior?

Se verifica in felul urmator: cu contactul pus, scoti firul din manocontact, si-l pui la masa, si te duci repede sa vezi acul din bord. Ar trebui sa fie la maxim. Daca nu e la maxim, e problema cu indicatorul de bord, si nu cu manocontactul.
Daca e la maxim, e bun indicatorul de bord, si procedezi la verificarea manocontactului, printr-un procedeu destul de complicat, sau il schimbi cu totul, asta daca esti sigur ca ai presiune la ulei, si problema nu e din motor.
*




O sa ma duc la un service sa imi masoare presiunea la ulei cu manometrul. Dar, la naiba, daca e sa cumpar sonde din astea pana gasesc una buna, pai o sa ajung la sapa de lemn .E vreo 430 de mii una noua sad.gif. Deja am 2 noi noute si nici una nu merge bine. Sper totusi sa nu fie de la presiunea de ulei, pt ca ar fi mai nasol asa.
argon
Inainte verifica cu metoda descrisa de mine daca functioneaza acul din bord !
payty
QUOTE(argon @ 13 Jun 2006, 22:20)
Inainte verifica cu metoda descrisa de mine daca functioneaza acul din bord !
*




mda... se pare ca nici acul din bord nu indica corect. sad.gif . Am pus firul la masa si acul se ridica pana la penultima gradatie, dar nu ajungea la maxim. Se poate face ceva cu el? sau trebuie schimbat? Nu stiu cum e bordul prin spatele lui. Se poate schimba doar ceasul de ulei, sau se schimba cu totul cadranul ala ( cu tot cu ceasul de temperatura, benzina si incarcare baterie)?
argon
Este de cumparat ceas separat, ce tip de bord ai? daca e in 98 presupun ca ori CN ori scoica. Mergi la magazin si intreaba, ca trebuie sa fie.
payty
QUOTE(argon @ 15 Jun 2006, 07:53)
Este de cumparat ceas separat, ce tip de bord ai? daca e in 98 presupun ca ori CN ori scoica. Mergi la magazin si intreaba, ca trebuie sa fie.
*




Cred ca scoica e. Adica nu e din ala mare cu consola din aia in drepta soferului cu o gramada de butoane. ( parca ala e de CN). Aoleu, daca si ceasul o fi o gramada de bani, mai bine o las naibii asa. ( sonda e 430 de mii). Sa vad cat costa, daca nu poate iau unul de prin targ.
andutzu
Ceasul e ceva mai ieftin, aprox 15-20 ron. Sa ai grija sa nu il decalibrezi si sa te rogi ca cei de la magazin sa-l fi manipulat cu grija... smile.gif Si eu am avut probleme cu o sonda de electroprecizia...
payty
Banuiesc ca va trebui sa dau jos bordul cu totul ca sa montez ceasul. Nu am facut asta niciodata. Are cineva idee, e complicat?
Muttley
Nu demontezi bordul, dai jos doar ceasurile. Se scot prin stanga volanului, prin zona socului. Un electrician ti-l pune-n brate-n max 10 min.
payty
Mi-am luat si ceas, dar nu am apucat sa il montez. Intrebare:

Am vazut ca are 3 fire. Stie cineva ce reprezinta ? ( +,-, etc,etc). Unde vine legata sonda de ulei?

As vrea sa fac intai o proba cu ceasul asta, dar facandu-i doar conexiunile necesare, cu niste fire, ca sa vad daca merge, sa nu mai dau jos ceasul din bord degeaba.


Am turat motorul mult de tot cu sonda noua si ceasul vechi si abia pe la 7000 rpm se ducea acul aproape de maxim. Cand m-am uitat acum la sonda, mi s-a parut ca gaura aia pe unde vine in contact cu uleiul e mai mica decat la cea veche. O fi si asta vreo problema? As putea sa o largesc putin eventual, daca e nevoie.
Ov
pai cele 3 conexiuni sunt: plus, sonda, minus, din cate tin eu minte, exact in ordinea asta de sus in jos
payty
m-am uitat intr-un manual de reparatii: + e sus, - e la mijloc si sonda e jos. Pana la urma am verificat cu ceasul nou si merge "aproape" bine. Cred ca e de vina totusi si pompa un pic.
argon
sau uleiul..
payty
uleiul nu are asa multi km, si pare a fi cat de cat in regula, cel putin asa cred eu. Este elf 15w40.
Ov
QUOTE(payty @ 21 Jun 2006, 11:28)
elf 15w40.
*



io as incerca alt ulei, eventual ceva mai gros ca-i vara
alex
Stie cineva exact cum funcioneaza manocontacul asta? Ii variaza cumva rezistenta invers proportional cu presiunea?

Oarecum problema este aceeasi cu a initiatorului topicului. Ceasuri aftermarket, s-a stricat sonda de presiune. Cumparat si montat sonda de la Electroprecizia. Precizie maxima biggrin.gif, 6 atmosfere bagate cu compresorul in sonda ridica acul la indicatia 2.

Am masurat cu un voltmetru sonda, are o variatie aproximativ liniara intre 174 ohmi la 1 atmosfera si 44 ohmi la 5 atmosfere.
payty
am taiat eu unul sa vad ce are inauntru. e o membrana elastica impinsa de un mic pistonas care la randul lui e impins de uleiul din motor. membrana actioneaza asupra unui reostat si variaza rezistenta. e mecanic si foarte rudimentar. eu am cumparat vreo 2 si tot nu arata ce trebuie. mai costa si 45 de lei bucata.

La mine masurat cu manometrul am presiune la ulei cam 4 bari cu motorul cald in conditiile in care ceasul indica altele. Rezistenta sondei, masurata la vecinu' unde arata si ceasul cum trebuie, trebuie sa scada de la vreo 60 de ohmi pana pe aproape de 0. La sonda pe care am cumparat-o eu indica tot cam ca la tine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.