sharkky
28 Jun 2006, 14:07
Zilele astea termin cu actele la Solenza (Confort) sa pot circula cu ea si ma gandeam la montarea unei instalatii de Aer Conditionat dar nu stiu daca se poate face acest lucru.
Are cineva idee de asa ceva sau a montat cineva?
Daca s-ar putea si niste costuri ar fi minunat.
Va multumesc anticipat
i96nds
28 Jun 2006, 14:39
Daca vrei A/C atunci mai bine nu semna actele si cumpara o masina cu A/C.....
Vezi ca s-a mai vorbit aici ca ar fi foarte scump !!! Deci pica ideea.
Foloseste SEARCH.
Daca nu gasesti pe la dezmembrari vreo instalatie functionala, costurile pieselor + montajul uneia noi depaseste 1000EU asa ca nu renteaza. Diferenta in tirg intre un Confort si o Clima-Scala e de ~ 500EU asa ca ...
sharkky
28 Jun 2006, 20:03
QUOTE(i96nds @ 28 Jun 2006, 15:39)
La "Imbunatatiri" am cautat topic cu topic ... Sa-mi fi scapat poate ... dar nu prea cred ...
QUOTE(Reed @ 28 Jun 2006, 18:01)
Daca nu gasesti pe la dezmembrari vreo instalatie functionala, costurile pieselor + montajul uneia noi depaseste 1000EU asa ca nu renteaza. Diferenta in tirg intre un Confort si o Clima-Scala e de ~ 500EU asa ca ...
Auzisem si eu azi de la un mecanic cum ca ar fi in jur de cel putin 600 Euro de montat ... Deci optiunea ar fi sa caut o Clima sau o Scala sau una straina care are ...
Va multumesc frumos.
ga!nusha
29 Jun 2006, 08:43
QUOTE(sharkky @ 28 Jun 2006, 21:03)
La "Imbunatatiri" am cautat topic cu topic ... Sa-mi fi scapat poate ... dar nu prea cred ...
Vezi aici:
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=48476
free_fiber
13 Jul 2007, 09:32
Readuc in fata acest topic pentru a lamuri niste aspecte in ceea ce priveste montarea de AC after-market.
As vrea sa imi pun aer conditionat dar doresc sa aflu mai intai in ce consta mai exact acest lucru.
Iata ce informatii am cules pana acum de pe forum:
Piese necesare:
1. Compresor cu DA - presupun ca asta e compresorul de AC, nu stiu de ce i se zice DA;
2. suport compresor - asta e fierul ala care se monteaza pe blocul motor pe care vine compresorul, nu?
3. Rezistenta GMV - ce-i asta?
4. GMV AC - ventilatorul radiatorului? cu ce difera fata de al meu?
5. Conducte - teava de la compresor catre aeroterma si de la compresor la radiator?
6. colectie supapa - ce-i asta? la ce foloseste?
7. colectie conducte aeroterma - alte conducte?!
8. rezistenta aeroterma clima - asta la ce mai foloseste?
9. bucsa evacuare condens - ce-i asta si ce face ea?
10. Condensor (radiatorul de AC) - sa inteleg ca asta e radiatorul motorului, dar pentru masini cu AC?
11. Curea accesorii cu AC - asta e cureaua care invarte compresorul.
Toate astea le-am gasit intr-un post de-al lui Klaus.
Din alte surse am inteles ca mai trebuie:
12. Alternator - de ce se schimba, ce are al meu?
13. Cablaj motor - adica cablaraia de pe la motor; chiar trebuie schimbata toata? am inteles ca se leaga ceva la UCE-MOTOR pentru cuplare-decuplare AC...
14. Aeroterma nu trebuie schimbata?
15. Comanda climatizare - aia din habitaclu care are 2 butoane in plus fata de a mea?
florinc
13 Jul 2007, 10:55
1. DA - banuiesc ca inseamna directie asistata. Cel mai probabil se refera la pompa de servo.
3.4 - GMv-ul de pe Solenta fara AC este diferit de cel cu AC. Daca nu ma insel are 2 trepte de turatie, si o data cuplat AC-ul, ventilatorul mer tot timpul pe prima treapta.
10. Condensorul...nu stiu daca e acelasi lucru cu radiatorul, dar masinile echipate cu AC au 2 radiatoare.( unul de racire si unul de AC)
13. Nu cred ca trebuie intervenit in toata cablaraia, dar la calculator mai mult ca sigur, deoarece la cuplarea AC-ului trebuie intervenit pe turatia de relanti a motorului si nu numai ( ~ 1000RPM).
15. Da - ai recirculare elctrica, nu manuala. Nu bag mana in foc dar cred ca trebuie inlocuita si aeroterma.
Si sa nu uit cred ca iti trebuie si o rola intinzatoare pt. curea.
Sper ca nu am gresit ce am zis mai sus. Daca aveti alte idei/pareri/sfaturi, rog postati.
Bafta
nh1980ro
13 Jul 2007, 14:18
Vezi postul de mai sus al lui i96nds.
free_fiber
13 Jul 2007, 16:05
florinc, mersi pentru explicatiile date; sa inteleg ca adaug si punctul 16. rola intinzatoare.
nh1980ro, daca vand masina sa-mi iau cu AC, nu mai iau Dacie.
Deocamdata vreau doar sa ma informez foarte bine in ce costa montarea de AC pe solenza, ce piese se adauga, care se inlocuiesc, care sunt strict necesare, etc.
nh1980ro
15 Jul 2007, 21:00
Pai sa-ti zic asa. A/C de pe Solenza cantareste 23Kg...
toata instalatia.
Decat sa dai banii pe A/C la Dacie, mai bine ii pastrezi si iti iei altceva, dar nu Dacie dupa cum bine spuneai..
(Daca n-ai fi avut Solenza, Logan ar fi fost o idee, dar asa...)
mark``
16 Jul 2007, 21:00
Si eu sunt de parere ca nu se merita operatia, trebuie schimbate o groaza de piese si nici dupa aceea nu-i sigur cum vor merge! Mai bine treceti pe Logan cu AC. Si eu am Solenza Confort si urmatoarea masina va fi un Logan cu AC cel putin (cand nu stiu dar candva tot va fi
)
george_slz
16 Jul 2007, 21:17
Am eu o Solenza buna cu de toate ...SCALA + alte gajeturi.
mark``
18 Jul 2007, 18:07
Asa si? Vrei s-o vinzi sau cum?
free_fiber
19 Jul 2007, 15:15
Poate imi vinde mie instalatia de aer cu 1000ron
)
Ideea e ca pe aer as da spre 1000E... iar daca vand SLZ-a + 1000E nu iau nimic...
Mai raspundeti-mi si mie la intrebarile puse 1-15...
Ma intereseaza sa stiu fix ce se adauga, ce se inlocuieste, de ce se inlocuieste bla bla...
wrcristi
20 Jul 2007, 07:52
pot sa ajut eu doritorul cu instalatie complecta ,originala la pretul de 3400 ron in care se include montajul,incarcarea cu freon si proba de drum;toata operatiunea dureaza aproximativ 4 ore;garantez calitatea lucrarii
astept raspuns rapid pentru ca este perioada de concedii si trebuie sa discut cu "operatorii" ca sa fie prezenti
mark``
20 Jul 2007, 13:47
1000 si ceva de euro, huh! Expensive!
cristi.r
21 Jul 2007, 18:06
Ma, ce-aveti ? sa bag 34 de bulioane intr-o solenza ? valeeeu !!!
Oricum, ai mare dreptate cu afirmatia asta:
QUOTE(free_fiber @ 13 Jul 2007, 16:05)
...
daca vand masina sa-mi iau cu AC, nu mai iau Dacie.
...
Gandeste-te ca tu vei "manufactura" multe din modificarile care se fac in serie (pe scara larga) din fabrica. Si asta, pe langa bani, inseamna si mult timp pierdut. Pana si caucioacele si buretii pe care-i vei pune pentru anumite izolatii sunt foarte importante.
doctorasul
21 Jul 2007, 18:55
Free_fiber , suna-ma si-ti povestesc eu ce-ti trebuie pentru aer.
Oameni buni, dati si voi un "search" pe la alti dealeri de masini si veti avea surpriza sa constatati ca optionalul AC e mult sub 1000 euro! Anomalia asta de 1000 euro e numai coada Reno si a politicii lor de service penibil de scump!
FRATE, VINDE-O si ia ia-ti o CLIMA sau SCALA!
Sau mai pune bani si ia-ti un Symbol Fidji 1.4 8V...are si ABS, pt 9mii si ceva...
Una e sa-l ai din fabrica, alta e sa-l pui ulterior...intereseaza-te cat costa o instalatie de AC pentru VW sau Opel de exemplu.
free_fiber
23 Jul 2007, 23:42
Deocamdata stiu ca daca ma duc intr-un magazin de piese DACIA si intreb cat costa fiecare componenta a instalatiei de AC, iese o suma enorma... deci 1000E e ok.
IRONICK
31 Jul 2007, 15:54
QUOTE(free_fiber @ 13 Jul 2007, 10:32)
Compresor cu DA - presupun ca asta e compresorul de AC, nu stiu de ce i se zice DA
QUOTE(florinc @ 13 Jul 2007, 11:55)
banuiesc ca inseamna directie asistata
Banuiesti bine.
Bullix
17 Jun 2010, 11:23
Din simpla curiozitate, daca fac rost ieftin de un compresor din asta Sanden de pe un Renault, restul pieselor cat de mult or costa?
LE: by the way, talerul (suportul) pt AC+DA de Solenza unde l-oi gasi? Si inca un lucru: sunt compresoare Sanden SD7V12, 14 sau 16. La prindere or fi compatibile intre ele? Ca in rest banuiesc ca difera puterea.
iuliano_smile
18 Jun 2010, 23:03
Ca sa lamurim pe toata lumea:
QUOTE
1. Compresor cu DA - presupun ca asta e compresorul de AC, nu stiu de ce i se zice DA;
2. suport compresor - asta e fierul ala care se monteaza pe blocul motor pe care vine compresorul, nu?
3. Rezistenta GMV - ce-i asta?
4. GMV AC - ventilatorul radiatorului? cu ce difera fata de al meu?
5. Conducte - teava de la compresor catre aeroterma si de la compresor la radiator?
6. colectie supapa - ce-i asta? la ce foloseste?
7. colectie conducte aeroterma - alte conducte?!
8. rezistenta aeroterma clima - asta la ce mai foloseste?
9. bucsa evacuare condens - ce-i asta si ce face ea?
10. Condensor (radiatorul de AC) - sa inteleg ca asta e radiatorul motorului, dar pentru masini cu AC?
11. Curea accesorii cu AC - asta e cureaua care invarte compresorul.
12. Alternator - de ce se schimba, ce are al meu?
13. Cablaj motor - adica cablaraia de pe la motor; chiar trebuie schimbata toata? am inteles ca se leaga ceva la UCE-MOTOR pentru cuplare-decuplare AC...
14. Aeroterma nu trebuie schimbata?
15. Comanda climatizare - aia din habitaclu care are 2 butoane in plus fata de a mea?
3. Rezisteta se pune pentru ca sunt 2 trepte. Prin care ELV este inseriat cu rezistenta. Cand dai drumul la AC sau cand pleaca "prima oara" porneste pe prima treapta. Adica ELV inseriat cu aceasta rezistenta.
4.Difera ca e mai puternic si are si acea "colivie" care canalizeaza si trage mai bine aerul.
Adica cand pleaca asta pe prima treapta e cam aceeasi chestie ca unul simplu. Cand pleaca pe al 2 a treapta e de rau.
6. Cu supapa aia sar putea sa regleze presiunea.
7. da alte conduucte, adica trebuei sa le ai pe toate.
8. O ai deja nu iti mai trebuie.
9. Pe acolo scoate umezeala din habitaclu.
10. Dap
11. Dap. E mai lunga.
12. Se considera ca sunt mai multi consumatori, deci mai mult curent. Plus ca iti mai trebuie pentru ambreiajul electric si ventialtorul din masina.
13. Pai iti trebuie senzor de presiune, compresorul cu releu, comanda din habitaclu care toate se duc spre UCE. De ce? Pentru ca anticipeaza motorul si compenseaza puterea pierduta. Poti sa o faci si tu ,fara sa schimbi instalatia. Asta doar daca ai putin talent si sti sa uraresti o schmea, restul e piece of cake.
14. Bineinteles. Contine si radiatorul de AC.
15. Butonul de ac si electronica aferenta, si supapa de recirculare, care ia aerul din masina si il baga tot in masina.
Sper sa am fi inteles toata lumea cat de "simplu" este.
dachriss
28 Jun 2010, 16:20
Salutare tuturor !!
Azi am fost la un nene si mi-a verificat instalatia proaspat montata, nu are scapari dar a zis totusi, pentru siguranta, sa o las doua zile incarcata cu aer sub presiune (15 bar) si sa vedem apoi.
Operatia am facut-o singur, in decursul a 2,3 zile ... dar nu am stat numai de asta, am lucrat printre randuri
E drept, nu m-as mai apuca o a doua oara !
Majoritatea componentelor le-am luat de pe o dsn mai putin aeroterma care este de clio.
Dar, am totusi o problema !
(
Cand apas pe buton (se emite cerere de pornire a.c ) se porneste G.M.V. si UCE compenseaza turatia insa, nu imi da semnal pentru cuplarea ambreiajului compresorului
(
Am masurat tensiunea pe iesirea aia ... (pin 10 UCE) si cand nu are cerere de a.c U=0,2V iar cand trebuie sa porneasca a.c U=0,0V .
Gresesc eu pin-ul de comanda?? Ma poate ajuta cineva ?
Cand creste presiunea prea mult,calculatorul deconecteaza compresorul,deci e posibil ca din cauza celor 15bari sa nu cupleze,inchipuie-ti la 3-4000 de rotatii ce s-ar intampla cu presiunea daca ECU nu are grija sa decupleze din cand in cand compresorul.Acelasi lucru se intampla si cand nu are gaz,nu cupleaza.
dachriss
28 Jun 2010, 17:23
pai da dar mentionez ca ramane necuplat decat compresorul.
GMV porneste si se mareste turatia motorului pt a compensa turatia... d`asta sunt nelamurit ...
Eu zic sa scapi de aer(daca ai vazut ca tine si nu scapa),sa bagi gaz si ulei cat trebuie si dupa aceea sa mai faci probe.
ramsen
28 Jun 2010, 20:34
QUOTE(dachriss @ 28 Jun 2010, 16:20)
Salutare tuturor !!
Azi am fost la un nene si mi-a verificat instalatia proaspat montata, nu are scapari dar a zis totusi, pentru siguranta, sa o las doua zile incarcata cu aer sub presiune (15 bar) si sa vedem apoi.
Operatia am facut-o singur, in decursul a 2,3 zile ... dar nu am stat numai de asta, am lucrat printre randuri
E drept, nu m-as mai apuca o a doua oara !
Majoritatea componentelor le-am luat de pe o dsn mai putin aeroterma care este de clio.
Dar, am totusi o problema !
(
Cand apas pe buton (se emite cerere de pornire a.c ) se porneste G.M.V. si UCE compenseaza turatia insa, nu imi da semnal pentru cuplarea ambreiajului compresorului
(
Am masurat tensiunea pe iesirea aia ... (pin 10 UCE) si cand nu are cerere de a.c U=0,2V iar cand trebuie sa porneasca a.c U=0,0V .
Gresesc eu pin-ul de comanda?? Ma poate ajuta cineva ?
masa compresorului este la minusul masini???de obicei cind nu cupleaza cupla din compresor este de vina masa compresorului...si poate si ce spune colegul de mai sus sa fie...presiunea mare in instalatie si din cauza asta nu cupleaza...vorba lui daca nu curge dute si baga freon in ea si gata ...
dachriss
28 Jun 2010, 20:46
Nu e vorba de presiune !
Am descoperit intre timp!
La pinul 10 de la uce este comanda releului de la compresor.
Dar, uce nu da comanda cu 12v pentru releu, pune acel pin la masa, deci releul se alimenteaza cu 12v permanent iar minusul si-l ia de la pinul 10 de la uce (atunci cand se porneste aerul). Sper ca m-am facut inteles!
Presiunea nu este mare... in instalatie trebuie sa fie minim 5 bari pentru ca uce sa autorizeze pornirea aerului. De asemenea se opreste si la suprapresiune (dar e vorba de 75 bar)
Va multumesc pentru rabdare!
Zilele astea am sa vin si cu ceva poze, dar intai sa imi bage mie frig !
Bullix
29 Jun 2010, 02:08
QUOTE(dachriss @ 28 Jun 2010, 16:20)
Majoritatea componentelor le-am luat de pe o dsn mai putin aeroterma care este de clio.
Am o curiozitate: aeroterma de Clio pe care ai luat-o are comanda de recirculare electrica sau mecanica? Adica pt recirculare ai buton la panoul de climatizare sau comutatorul de viteze ventilator are 2 randuri de viteze 1-4 (un rand fara recirculare, un rand cu recirculare)? Pentru ca la Clio-ul unui amic d'al meu (Symbol, 2001, modelul cu faruri lupa) recircularea este exact ca in varianta a doua descrisa mai sus.
Pentru ca in functie de tipul de aeroterma pe care il voi lua, va trebui sa-mi aleg si panoul de climatizre potrivit (ambele cu comanda manuala sau ambele cu comanda electrica prin buton).
dachriss
29 Jun 2010, 09:21
are recirculare pe un singur buton, il apesi si se activeaza recircularea... dar mie nu imi merge motorasul de la clapeta aia ... asa ca, atentie: inainte sa o montezi verifica totul! mie mi-a scapat si mi-am dat seama abia dupa ce erau montate toate alea. am lasat-o asa.
Bafta!
extasy_myhay
30 Jun 2010, 23:46
QUOTE(dachriss @ 28 Jun 2010, 21:46)
Nu e vorba de presiune !
Am descoperit intre timp!
La pinul 10 de la uce este comanda releului de la compresor.
Dar, uce nu da comanda cu 12v pentru releu, pune acel pin la masa, deci releul se alimenteaza cu 12v permanent iar minusul si-l ia de la pinul 10 de la uce (atunci cand se porneste aerul). Sper ca m-am facut inteles!
Presiunea nu este mare... in instalatie trebuie sa fie minim 5 bari pentru ca uce sa autorizeze pornirea aerului. De asemenea se opreste si la suprapresiune (dar e vorba de 75 bar)
Va multumesc pentru rabdare!
Zilele astea am sa vin si cu ceva poze, dar intai sa imi bage mie frig !
felicitari sa il stapanesti sanatos
cristy10
3 Jul 2010, 19:09
Salut
Stie cineva unde as putea gasi instalatie completa Ac pentru SOLENZA?
Rapperash
14 Mar 2014, 12:34
Salutare nu stiu daca scriu bine aici dar am tot citit alte topicuri si tot nu m-am lamurit cu problema mea cu AC .... pornesc masina apas pe butonul ac dau ventilatorul la 3 ii scade un pic turatia la motor dar compresorul nu porneste nu se aude "clacul" acela pun mana pe conducte si sunt calde am verificat sigurantele sunt in regula presiunea in el este buna tocmai ce am bagat freon in instalatie asta vara si imi mergea am apasat si cu surubelnita un pic pe valva aia de la conducta si a eliberat o foarte mare presiune cu freon... asta iarna l-am mai pornit din cand in cand si mergea.. tin sa precizez ca dupa ce am schimbat distributia la masina acum vreo 2 luni de atunci nu mai merge.... se poate sa nu faca masa undeva compresorul este posibil asa am mai citit pe aicea eu am scos toate mufele de la AC si le-am pus la loc dar degeaba sper sa ma puteti ajuta v-as fi foarte recunoscatori!
limodriver
14 Mar 2014, 15:01
Vezi poate e intrerupt firul care vine la fulia la compresor ce il cupleaza sau decupleaza.
kingviper
4 Jun 2014, 14:42
Baieti, am cautat, nu am gasit un raspuns complet la intrebarea, nici macar din postul 7 din topicul asta
Ce componente trebuie sa iau de pe o masina cu A/C?
Stiu ca trebuie: alternator, compresor, conductele, aeroterma si panoul din interior
dar multe puncte din alea 15 nu prea le-am inteles, ce sunt si unde le gasesc.
In concluzie, ce trebuie sa iau de la om?
kingviper
10 Jun 2014, 13:49
Cum arata
6. colectie supapa - ce-i asta? la ce foloseste?
Am luat si eu sambata instalatia de a/c completa, doar ca nu stiu sigur daca am sau nu acea supapa.
E posibil sa fie, instalatia fiind pe bucati mari, dar nu stiu cum arata si nici nu o am instalatia acasa acum sa o analizez.
Ce nelamurire am: avand in vedere ca am servo, imi mai trebuie vreo rola (galet) intinzatoare schimbata?
Repartitorul de aer (cel cu caloriferul de caldura in interior) difera de la o masina cu A/c la una fara ?
Sa stiu daca ma apuc sa schimb si asta sau nu.
Nu a mai gasit sa imi dea acel furtun pe care curge condensul.
Se gaseste sau se poate adapta vreunu ?
kingviper
6 Jul 2014, 14:14
Mai am o intrebare: se poate monta a/c-ul si cu rola pentru accesorii, cea cu canale sau trebuie luata cea care intinde cureaua ruland pe partea nedeta a curelei?
COSMIN-uau
7 Jul 2014, 11:42
se poate monta rola de la solenza cu servo,am o instalatie ac daca te intereseaza,se asigura si montajul daca esti interesat
kingviper
7 Jul 2014, 12:03
Multumesc!
Am toata instalatia, mai putin rola aia, ca nu o mai avea si acum cand am cautat sa vad daca am tot ce imi trebuie, am descoperit ca trebuia alta rola, ca eu am cu canale iar cealalta intinde cureaua dar pe partea cealalta.
Dar totusi, cum intind cureaua cu rola pe care o am? nu taie cureaua daca o folosesc ca pe cealalta + ca nu ar avea contact in totalitate cu cureaua?
alex_dinu476
19 Jul 2014, 15:40
Cine ma poate ajuta la urmatoarea intrebare.
Difera radiatorul de apa la o solenza fara aer conditionat fata de una cu aer conditionat?
kingviper
19 Jul 2014, 18:19
Iti raspund eu: Da, difera!
Cel fara A/C, e mai scurt ca lungime, iar cel care era pe cele care aveau A/C e mai lung cu vreo 5 cm.
Vezi foto atasat. Am marcat acolo prinderea celui care e pe solenza fara a/c si locul unde vine celalalt. Pe aceeasi directie, dar jos, o sa vezi o gaura unde intra piciorul cu amortizorul de cauciuc de la baza radiatorului.
Nu am facut un desen prea artistic ca abia am ajuns acasa obosit, dar am vrut sa raspund sa iti si arat, ca deh, o poza face cat o mie de cuvinte
alex_dinu476
19 Jul 2014, 19:04
QUOTE(kingviper @ 19 Jul 2014, 19:19)
Iti raspund eu: Da, difera!
Cel fara A/C, e mai scurt ca lungime, iar cel care era pe cele care aveau A/C e mai lung cu vreo 5 cm.
Vezi foto atasat. Am marcat acolo prinderea celui care e pe solenza fara a/c si locul unde vine celalalt. Pe aceeasi directie, dar jos, o sa vezi o gaura unde intra piciorul cu amortizorul de cauciuc de la baza radiatorului.
Nu am facut un desen prea artistic ca abia am ajuns acasa obosit, dar am vrut sa raspund sa iti si arat, ca deh, o poza face cat o mie de cuvinte
Mersi pt răspuns.
M-am gândit ca este mai mare putin.
Acum trebuie sa vad dacă fac vreo improvizație sa prind radiatorul de clima și ventilatorul de radiatorul meu sa o sa încerc sa îmi caut unul care sa vina totul la fix.
Tu ai reușit sa montezi Ac-ul?
kingviper
19 Jul 2014, 20:34
Am avut o tentativa, dar am pus intai macaralele electrice, oglinzile cu semnalizare, apoi au inceput sa apara niste tantari mutanti si m-am lipsit ca era imposibil sa mai lucrezi in conditiile in care goneai unul de pe gat si se asezau 3 pe picioare si pe maini
).
Eu am luat instalatia completa sa nu ma chinui sa adaptez.
Daca nu ma insel, e si mai inalt radiatorul de pe scala / clima, decat ce avem noi, dupa cum arata gmv-urile, sigur asa este dar mi-a zis cel de la care am luat instalatia, ca a vazut la cineva ca a adaptat cu succes gmv-ul pe radiatorul initial.
Cred ca e putin mai mult de munca dar cred ca se poate, ca romanul e mai inventiv de fel, cand e vorba de adaptari, gaseste solutii.
Maiorul
22 Oct 2015, 12:51
Urmeaza sa montez o instalatie de aer , o demontez de pe o SCALA. Vreau sa inlocuiesc si instalatia electrica toata(cea din interior si cea de la motor). Am urmatoarele intrebari pentru cei care au montat sau au cunostinte si anume.
1. Ac trece prin UCH sau nu are legatura ( instalatia electrica trebuie sa fie neaparat cu UCH,eu am UCH pe masina) ?
2.Mai trebuie ceva modificat in calculatorul injectie(modificat optiuni ptr AC) , sau recunoaste automat comanda de pornire aer?
3.Fulia de accesorii se scoate separat sau sa iau toata fulia(alternator+acc).
4. Modul de desfacere este , se baga in treapta a 5 si se desface piulita din mijloc ?
5.Cum se desface intinzatorul si rola de accesorii ?
Daca mai doriti sa contribuiti cu un sfat va astept cu mare placere.
ps. maine ma duc sa dau instalatia jos de pe masina
QUOTE(Maiorul @ 22 Oct 2015, 12:51)
Urmeaza sa montez o instalatie de aer , o demontez de pe o SCALA. Vreau sa inlocuiesc si instalatia electrica toata(cea din interior si cea de la motor). Am urmatoarele intrebari pentru cei care au montat sau au cunostinte si anume.
1. Ac trece prin UCH sau nu are legatura ( instalatia electrica trebuie sa fie neaparat cu UCH,eu am UCH pe masina) ?
2.Mai trebuie ceva modificat in calculatorul injectie(modificat optiuni ptr AC) , sau recunoaste automat comanda de pornire aer?
3.Fulia de accesorii se scoate separat sau sa iau toata fulia(alternator+acc).
4. Modul de desfacere este , se baga in treapta a 5 si se desface piulita din mijloc ?
5.Cum se desface intinzatorul si rola de accesorii ?
Daca mai doriti sa contribuiti cu un sfat va astept cu mare placere.
ps. maine ma duc sa dau instalatia jos de pe masina
1 trece prin calculatorul de injectie si are si releu , daca nu ma insel
3fulia e din bucati, sunt mai multe fuli surapuse, alternatorul e mai puternic
4 se baga in treapta 1
5 se slabeste din surubul intinzator
Maiorul
26 Oct 2015, 12:39
Salut,
Am reusit sa demontez aerul de pe o alta masina cu U.C.E(eu avand U.C.H.). Pot sa zica ca dupa analizarea instalatiei electrice si a schemelor in paralel pot sa zic ca se potriveste doar cablajul motor fara nici o modificare( calculatorul de injectie este acelasi de pe masina donatoare,are acelasi cod)-deci nu ar trebui nimic modific prin soft .
Cablajul din habitaclu inspre motor nu se potriveste in cazul meu (eu UCH - donatoare UCE) , dar se pot trage cateva fire pe instalatia mea , explicit mai jos :
Trebuie anulat PIN "A2"(tablou climatizare) si PIN "13"(mufa GMV climatizare,aeroterma) , poza jos.
[attachmentid=1628011717]
G.M.V. climatizare (Aeroterma) arata ca in poza de mai jos , nu confundati cu GMV racire .
[attachmentid=1628011718]
Fire de tras + poza sunt urmatoarele :
- PIN "8"(panou climatizare) trebuie facut legatura cu pinul "9" (deja existent pe aceasi mufa panou climatizare);
- PIN "10"(panou climatizare) trebuie facut legatura cu siguranta "F03"(panou sigurante habitaclu)
- Pin "11"(panou climatizare) trebuie facut legatura cu siguranta "F04" (panou sigurante habitaclu)
- Pin "12"(panou climatizare) trebuie facut legatura cu Pin "A6",semnal cuplare compresor(mufa maro ,cutie sigurante motor), poza mai jos
[attachmentid=1628011719]
- PIN "13"(panou climatizare) trebuie facut legatura cu PIN "9" din mufa GMV climatizare(aeroterma);
- Pin "14" (panou climatizare) trebuie facut legatura cu PIN "1" din mufa GMV climatizare(aeroterma);
- Pin "15" (panou climatizare) trebuie facut legatura cu PIN "2 din mufa GMV climatizare(aeroterma);
- Pin "10"(Mufa GMV climatizare) trebuie facut legatura cu siguranta "F26" (trebuie facuta aceasta siguranta, dupa ce ma documentez revin cu amanunte)
- Pin "11" (mufa GMV climatizare) trebuie facut legatura cu siguranta "F26" (trebuie facuta aceasta siguranta, dupa ce ma documentez revin cu amanunte)
[attachmentid=1628011720]
Pentru GMV racire (elice radiator) nu sunt modificari pentru ca cablajul motor se potriveste chiar daca este UCE , calculatorul de injectie da comenzi GMV racire( deci nu are treaba cu vreao siguranta din habitaclu).
Ce am zis mai sus este momentan teoretic , urmeaza sa fac o disectie la cablajul habitaclu de la donatoare ( pe scurt sa iau fiecare fir sa vad daca duce asa cum am spus mai sus.
Aerul il montez la primavara dupa ce fac o igienizare a tuturor pieselor si sa cumpar garnituri etansare tevi + ventile umplere instalatie(din pacate erau scoase ) - se gasesc pe codul(7701205920) - daca te duci si intrebi pentru solenza,logan nu exista dar daca intrebi ptr clio,megan exista .Sunt 2 ventile mari si 2 capacele ptr. umplere/evacuare si unulmic ptr supapa presiune freon. Mai trebuie sa cumpar filtru particule si curea accesorii (fulie ax - compresor).
O sa revin cu poze de la fiecare componenta AC si detalii de montare la primavara.
Cei care doresc sa vina cu corectii sau observatii ii astept cu mare placere.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.