Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Motor cu functionare urata (neregulata) la rece
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
costinel_sandu
Dacia 1310L din 1993 motor 1400

Motorul functioneaza destul de prost dupa ce-l pornesc la rece. mai exact, pornete normal, dar chiar si dupa 2-3 minute de functionare pe loc (timp in care acul la apa se ridica putin) este o adevarata aventura sa pleci de pe loc cu masina. Se ingatuie, da in nas, se opreste chiar daca accelerezi suficient,etc.

Dupa ce se incalzeste bine motorul functioneaza foarte bine, nu mai sunt nici un fel de probleme.

Este aproape imposibil sa pleci de pe loc cu socul tras putin (desi inainte se putea, ba chiar de multe ori dupa ce simteam ca motorul e caldut, plecam cu socul la jumate' sau mai putin si il impingeam complet pe parcurs cand se incalzea bine).



Nu m-am impacat cu situatia asta si am trecut la "lupta":



-Am reglat aprinderea ca la carte (schimbat platina,lulea,capac delco,bujii)

-Am curatat carburatorul, suflat jigloarele si l-am reglat corespunzator, am verificat pompa de benzina, schimbat filtrul si sita de intrare in carburator, si returul sa nu fie infundat

-Am reglat tachetii



Am verificat daca da cu gaze din carter in carburator in cantitate prea mare. Nu e cazul. Gazele sunt incolore si uniforme. Oricum am verificat si cu furtunul scos din T si se comporta absolut la fel.

Duza de ralanti e noua (cam cu 2 saptamani in urma am gasit-o disparuta, am inlocuit-o) si nici nu trage aer fals pe nicaieri (am verificat inclusiv servofrana)



Am inlocuit si termostatul dar nu a avut nici un efect.



Scuze pentru lungimea postului, dar am vrut sa va dau toate (sau aproape) informatiile necesare din prima ca sa nu se piarda timp inutil cu diverse supozitii.

Astept solutiile voastre
viulian
Esti sigur ca ai reglat tachetii cum trebuie ?

Mie tot asa imi facea, si dupa ce i-am reglat - nu mai am probleme cu innecatul..



Faza este ca motorul nu-ti da suficienta putere la rece (cand uleiul e rece) dar dupa ce se intalzeste uleiul si eventualele jocuri mai mari sunt compensate, simptomele dispar - e problema mecanica.



Verifica:

1. tijele sa nu fie strambe

2. tachetii sa nu fie tociti si sa nu aiba adancitura in cap acolo unde loves supapa..



Daca nu i-ai schimbat pana acum (tachetii/tijele) foarte posibil sa fie cum am zis eu mai sus.



(si in caz ca ai nevoie, vezi ca la tutoriale e un topic pe tema reglarii tachetilor).
costinel_sandu
Da,i-am reglat corect, nu e prima data, am citit si tutorialul.

Nu cred ca se ineaca, daca-i imping prea mult socul se opreste,inainte daca era calduta statea ralantiul la 7-800rpm nu la ~1000 cum sta normal, dar oricum nu se oprea ca acum.



Ulei am Parnas 15W40 schimbast cu filtrul cam de 1000Km



1. Se pot verifica tijele fara demontarea motorului?(te referi la tijele impingatoare, sau la cozile supapelor)

2. Daca te referi la culbutori,i-am verificat special sa nu aibe adancitura unde lovesc coada supapei., altceva nu stiu, habar n-am cum sa verific la capul cu tija.



Poate-mi explici tu cum.



Merci oricum.



Altceva nu stiu
viulian
Scuze, am gresit adineaori cand ziceam sa verifici de adancituri acolo unde lovesc tijele. Voiam sa zic unde lovesc supapele - si avand in minte cum erau tijele mele cand le-am schimbat, strambe unele, am zis tije smile.gif



Si cand zic tije = da, ma refer la tijele impingatoare - cele care sunt antrenate de axa cu came si lovesc in tacheti.



Mie mecanicul mi-a dat jos doar rampa cu tacheti (axa aceea) si apoi tijele se scot cu mana, si te uiti in lungul lor sa nu fie strambe.. Daca dai jos si tachetii, ai grija apoi sa ii montezi la loc in ordinea care trebuie (adica sa fie curbati corect spre supapa care trebuie).



Inca o chestie:

S-a schimbat brusc comportamentul masinii, sau in timp ai ajuns sa descoperi ca nu mai pleaca nici dupa ce se intalzeste putin ? Caci pana la urma, tijele se stramba greu, si defectul - daca ar fi din cauza lor, s-ar observa din ce in ce mai mult.



Ai lucrat ceva la masina inainte sa observi ca nu mai pleaca bine de pe loc ?
costinel_sandu
Da ai dreptate Viulian, nici eu nu cred sa fie din tije.

Probleme e ca a mers mai mult tata cu masina, care dupa cum spune el, a mers in general bine. Acum 2 saptamani mi-a zis ca nu-i mai tine ralantiul. M-am dus jos, la masina, era calda, am verificat duza, era lipsa, am pus una noua si a fost OK.

Saptamana viitoare cand m-am dus acasa tata va plans la mine ca am facut ralanti-ul numai cand e calda si ca merge prost la rece. El nu a mai umblat la ea,iar eu am facut ce v-am povestit mai sus si atata tot
GabiS
Poate nu e duza buna sau s-a infundat.

Incearca sa-i maresti putin gaura... la 2000lei nu ai ce cere.
driverx
Ce duza? :shock:



:shock:
GabiS
Aia din furtunul de la filtru la T-ul de la carburator.
costinel_sandu
Am incertcat si sa o maresc si sa o micsorez, m-am jucat cu 3-4 duze, e clar, un aia e problema.

Repet, dupa ce se incalzeste merge foarte bine.
driverx
Woaaa....sa mor io daca stiu totusi despre ce duza vorbiti. Eu am 1300 din 76...cumva a mea nu are duza?



:shock:
costinel_sandu
Mai driverx, nu cred sa nu aiba a ta. Din capacul culbutorilor (ala cu busonul de ulei), iese un furtun in partea dinspre carburator. El normal intra la capatul celalalt intr-o chestie din plastic in forma de T ce are "coada T-ului" la carburator, iar partea la cealalta scurta intra un furtun ce duce in galeria de admisie, pe sub carburator.In furtunul asta e duza.

La tine poate furtunul ala din capacul culbutorilor e scos afara ca sa ai "evacuare dubla" cum scrie aici pe forum undeva ca de obicei asa fac majoritatea mecanicilor/soferilor cand incepe sa dea rau cu gaze+spuma mai ales iarna.



Da o cautare pe forum dupa duza si mai gasesti sigur detalii ca oricum problema mea e alta...
driverx
costinel_sandu,



Da, stiu cum e cu furtunaraia acolo, dar nu stiam ca are duza in el. Daca e coapta duza ar merge neregulat motorasul? Ce rol are ca vreau sa inteleg.



:shock:
AC
driverx, prin furtunul cu diuza se duc o parte din gazele recuperate din capacul culbutorilor direct in galeria de admisie. In T-ul ala e un dispozitiv economizor cu arc, e mai greu de explicat prin scris. Insa acest dispozitiv a fost introdus dupa '80, ceva de genul asta. (se bazeaza pe principiul depresiunii din galerie cand se merge cu frana de motor).
costinel_sandu
AC,De ce dispozitiv economizor cu arc vorbesti, ca eu nu am vazut nimic in T la nici e dacie fie ea mai veche sau mai noua. Pur si sinplu un T gol la interior



driverx, in cartea lui Mondiru scrie ca daca e infundata motorul merge neregulat la ralanti
AC
costinel_sandu, am precizat ca nu toate modelele au acest sistem. Intre unul din furtunele ce vin in T si respectivul T se afla un arculetz ce impinge un disc mic perforat. Trebuie sa desfaci toata chestia asta ca sa-ti dai seama cum functioneaza.
costinel_sandu
Oricum problema mea e alta



Poate ma ajuta cineva sad.gif
dadu221
daca ii dai de cap sa nu uiti sa spui ce a avut , asa cum mai fac cate unii.
AC
Cate unii multi... icon_evil.gif
Devils
aceiasi problema o am si eu...numai ca la mine nu trebuie sa tin socul mult.....Dupa ...sa zicem 30 - 40 de sec de functionare sta la relanti..dar tot asa cu functionare neregulata (nu merge "rotund"). In plus dupa ce se incalzeste la temperatura optima tot nu merge "rotund", dar nu totdeauna.
costinel_sandu
Stati linistiti ca va zic daca o rezolv
cristidb
Motorul poate merge neregulat la relanti daca sunt tijele strambe. Nu te uitzi in lungul lor sa vezi daca sunt drepte. Roteshti motorul incat supapa la care verifici sa fie inchisa. Invartzi de tija shi jocul supapei trebuie sa ramana constant.(Bagi lera shi daca tija nu e dreapta nu vei putea roti 360 grade tija).

De obicei tijele nu prea se indoaie. Decat daca supapele sunt reglate complet greshit shi lle loveshte pistonul. Multe sunt strambe din fabrica.
Devils
Sa zicem ca am rezolvat problema. Ce am facut: am marit relanti cum scrie la carte si acum merge "rotund" si la rece si la cald, numai ca in momentul acesta consumul va fi mai mare in oras (semafoare ..chesti). Inainte era reglat la 800 si ceva. Poate cineva sa imi de cateva sugestii in care sa pastrez si consumul mic?
AC
Devils, nu ai ce sa faci, in oras motorul merge destul de mult in regim de relanti (semafor, schimbari de viteza), deci o sa consume putin mai mult ca inainte. Daca mergi prin afara localitatii constant, nu se observa marirea consumului.
costinel_sandu
Buna idee cristidb, am sa verific in weekend-ul asta ca ma duc acasa si va zic ce constat.



Oricum la motorul de 1400cmc in carte srie ca turatia de ralanti e de 950rpm si nu 7-800rpm ca la 1300cmc, nu asta e problema, la mine
dadu221
ca sa consume mai putin .. pleci lenes de pe loc si schimbi vitelezele mai repde .. mergi o tzara subturat desi am auzit ca asta nu face bine la motor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.