Am ales drumul pe europeana, dar am avut neplaceri f. f. mari si la dus si la intors pe portiunea Campulung - Vatra Dornei - aroape de Bistrita. Adica erau "transee" facute pentru repararea drumului, dar si catvea mii de gropi La Iasi imi echilibrasem rotile si le scosesem din forma patrata capatata in gropile din Iasi (din timpul iernii). Asa ca le-am rezolvat deja pe aceasta portiune. Ii bag in masa pe astia de la drumuri... erau bucati in care am mers cu viteza a II-a si chiar si I. Acum, dupa intoarcere, trebuie sa le echilibrez iar; roata din fata dreapta are forma de inima, asa de tare am lovit-o si scapa si aer... asta e, back in Romania
In rest a fost ok, de la Oradea am mers prin Biharkeresztes - Debrecen - Polgar si autostrada M3 pana la Budapesta. Drumurile in Ungaria is foarte faine, iar autostrada e exceptionala, adica mai faina decat la austrieci si italieni.
Pe vigneta de 4 zile am dat 970 ft, platiti cu cardul Maestro, si a fost buna si pentru M1 (Budapesta - Viena).
Benzina nu am pus deloc la unguri, doar la Oradea si apoi in austria de 2 ori ca sa ma tina pana la Firenze in Italia.
In Austria pe vigneta am dat 7,6 euro pentru 10 zile, deci am avut si la intoarcere. Nu am pus benzina de la statiile de pe autostrada, ci m-am dus in localitati din apropierea ei, unde era cu 15-25 centi mai ieftina: am pus benzina "super" 95 (blei frei) cu 0,90 si 0,94 euro de la bp, shell, agip si omv. Dar sa stiti ca nu am simtit diferenta prea mare intre ele, comparate cu petrom, mol sau omv de la noi.
Si in Austria is faine strazile, dar prima banda e carpita de multe ori, de la camioane cred. in schimb la poduri imbinarile is fiane de tot, nu se simt; dar in italia e jale cu ele, de zguduie tare.
Italienii is marlani de tot, adica am platit de la intrarea in tara pana la Venezia 13 euro si de la Venezia la Firenze inca 12 euro, deci ar fi 25 de euro pentru 500 km, deci cam 5 centi pe km e taxa la ei. L aintoarcere aceiasi treaba.
Concluzia e ca am dat 2 x 25 euro in Italia (2 x 500 km), 7 euro in Austria (2 x 400 km) si 2 x 4 euro (970 ft) in Ungaria (2 x 350 km M1+M3).
La italieni benzina am pus doar la Firenze cu 0,963 euro din oras ca pe autostrada era mai scumpa, aprox. 1,15 euro.
In Italia mai sunt si gropi pe autostrada si sunt multe blocaje in zona marilor orase (Padova, Bologna, Firenze). Sunt multe tuneluri si poduri frumoase.
Se circula foarte greu in orase, nu sunt parcari, nu se semnalizeaza, nu dau prioritate. Cei cu scuterele sunt peste tot (nu si pe autostrada) si se baga mereu si pe stanga si pe dreapta.
Am fost la San Marino (superb), Genova (foarte frumos si orasul si drumul pe malul marii) si Pisa (frumos turnul din Pisa).
Am mers in general cu 100-110 km/h cu un consum de aprox 4,7-4,8%. dar am mai mers uneori cand eram grabit si cu 120-140 km/h/ Maximul a fost peste 150 km/h.
Nu am avut nici o problema cu Matizul, nu am luat nici radar. In tara am avut detector de radar. In Ungaria am respectat limitele, iar pe autostrazi nu a fost problema, limita era de 130 Mai eraula austrieci politisti cu radar tip pistol si erau catvea masini oprite.
In Italia, in localitati sunt radare electronice, dar la intrare este afisat acest lucru. Cutia e mare si e la marginea drumului de culoare verde si cu semn reclectorizant pe ea (o vezi si noaptea), nu e ascunsa. Toti merg cu 70-80, iar in dreptul ei franeaza la 50. Daca depasesti iti face poza dupa ce treci de el. Eu cred ca am luat unul la inceput cand nu stiam care e treaba, cu vreo 70, dar nu primit nimic inca Sper sa scap
Bafta!