Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia renunta la masina de 5.000 de euro
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Vlad Georgescu
Dacia renunta la masina de 5.000 de euro dupa cel mai bun semestru din istorie

Pe o piata din ce in ce mai competitiva, Dacia a inregistrat vanzari semestriale record in acest an, cu un numar de 103.604 masini comercializate, cu 28,5% mai mult fata de perioada similara a anului trecut. Masina devenita mandrie nationala, cu o cota de piata de 40-45% isi dezvolta in acelasi timp reteaua de distributie externa, urmatoarele destinatii fiind Iranul si India.

Pe piata romaneasca, s-au vandut 56.405 de vehicule, dintre care 49.803 de Logan-uri si 6.602 Pick Up, semnalandu-se o crestere a vanzarilor cu 5,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut. “Putem vorbi despre o evolutie pozitiva de practic 6 puncte. De cinci ani, de cand am venit in Romania, s-au inregistrat progrese remarcabile, asta nu inseamna ca nu au fost si perioade nefaste, ele inregistrandu-se mai ales la inceputul anului, dupa perioada sarbatorilor”, a declarat directorul comercial al companiei Dacia, Jacques Abot, in conferinta de presa de ieri, in care au fost expuse rezultatele comerciale pe primul semestru din 2006.

Apogeul vanzarilor a fost atins in luna mai cu 10.333 de masini vandute, cele mai drastice rezultate fiind inregistrate in ianuarie, cu 6.247 de masini vandute. Dintre cele peste 103.000 mii de unitati, 96.571 au fost produse in Romania si 7.033 in Maroc, in uzina Somaca din Casablanca.

Pentru export, Europa Occidentala este principala destinatie a Logan-ului, aici fiind inmatriculate 20.124 de unitati. Din productia uzinei Mioveni, Dacia a vandut 40.166 de automobile, cresterea semnalata fiind de 146,3% mai mult fata de primul semestru din 2005, cand au fost comercializate 16.305 unitati, cresterea fiind remarcabila daca tinem cont ca in primul semestru din 2004 s-au vandut numai 8.021 de unitati.

Dacia planuieste sa-si extinda reteaua de comercializare. “Vindem Logan in 42 de tari din Europa, inclusiv in tari precum Columbia, Maroc si Rusia, urmand sa extindem reteaua la 50 de tari, urmatoarele destinatii fiind in Iran si in India. Iranul va incepe cat de curand constructia de autovehicule, nu stim inca data exacta, iar India, la cateva luni dupa aceasta”, a specificat directorul comercial al companiei.

Peste 11.000 de masini pentru impatimitii francezi

In clasamentul pe tari, principala destinatie de export a Logan-ului a fost Franta, unde, de la inceputul anului au fost vandute 11.385 de automobile. Pe locul doi se situeaza Turcia, la o distanta destul de mare, cu 4.140 de unitati, urmata de Algeria cu 4.101 unitati. Mai putin entuziasmati de Dacia Logan sunt ungurii si polonezii, care sunt cei mai “slabi” cumparatori, cu 1.007 si respectiv 829 de masini.

In Maroc, unde productia de Dacia Logan a inceput in cel de-al doilea semestru a anului trecut, s-au vandut 7.033 de masini de la inceputul anului, Loganul fiind de altfel, cel mai vandut model pe piata marocana in primul semestru al acestui an.

De la lansarea Logan, locul intai ca principala destinatie la export este tot Franta, cu 21.183 de autovehicule vandute, urmata de Turcia, cu 12.474 de unitati. Locul trei al podiumului este ocupat de aceasta data de Serbia, cu 7.575 de masini. In coada clasamentului, Republica Ceha si iarasi Polonia, au avut vanzari de 3.694 si respectiv 3.248 de unitati. Productia locala a Marocului a fost, de la lansare si pana acum, de 9.542 de masini.

In uzina din Pitesti sunt produse zilnic 745 de autoturisme Logan, “tinzand ca pana in 2009 sa producem cel putin 800 de unitati zilnic”, a afirmat Jacques Abot.

Precautia, mama stabilitatii pe o piata competitiva

Producatorul pitestean urmeaza sa lanseze in octombrie varianta Break 5/7 locuri a Logan-ului, precum si versiunea de 107 cai a variantei berlina. La inceputul anului viitor, compania va lansa si varianta Logan furgoneta. Largirea gamei de masini a companiei Dacia vine mai ales datorita dinamizarii si competitivitatii pietei.

“Trebuie sa fim atenti cu marca Dacia, mai ales pentru ca ne aflam intr-un context favorabil si estimam ca anul 2006 se va termina cu rezultate bune. De asemenea, aparitia celor doua produse: Logan 16V si Break vor continua remodernizarea clasei Dacia”, a precizat directorul comercial al companiei, acesta fiind de parere ca totusi “trebuie sa fim precauti, pentru ca Dacia nu mai este singura pe piata si pe viitor trebuie sa dezvoltam strategii pentru a face fata concurentei. Cu toate ca vanzarile sunt bune, trebuie sa ramanem prudenti in legatura cu vanzarea produselor in Romania”.

Pe langa marirea numarului destinatiilor de export si lansarea de noi modele, reprezentantii companiei au in plan cresterea volumului de colectii CKD (Completely Knocked Down - seturi de componente). “Avem in plan si dezvoltarea CKD-ului, astfel ca putem trimite piese ce permit asamblarea masinilor in Maroc, Iran. Peste 41.000 de astfel de colectii au fost expediate catre uzinele de asamblare a modelului Logan din Rusia, Maroc si Columbia, cresterea fiind una semnificativa. Dacia lucreaza foarte bine in comertul cu piese de schimb, vom dezvolta si activitatile de dupa vanzare, mai ales ca avem un plan de 150.000 de ore de pregatire pentru personalul nostru in 2006”, a specificat Abot. Odata cu lansarea productiei Logan in Iran, volumul exporturilor de colectii CKD va depasi pana la sfarsitul anului 100.000 de unitati.

178 de milioane de euro, pentru modernizare

Compania Dacia prevede ca din 2010 pana in 2012, in Romania se vor vinde anual 300.000 de automobile, iar jumatate dintre acestea vor apartine marcilor Dacia, Renault si Nissan, a precizat Jacques Abot.

El a adaugat ca aceasta crestere este normala, mai ales ca Dacia isi va imbogati gama de modele, iar piata romaneasca este in continua crestere. Ambitia Daciei pentru 2007 este sa vanda peste 200.000 de mii de bucati. “Avem deja stabilit si un plan de dezvoltare pentru urmatorii 3-4 ani, cand ne-am propus sa avem vanzari a peste 350.000 de masini. Dar acest ideal necesita investitii mari. Anul acesta si anul viitor vom investi 178 de milioane de euro pentru modernizare”. In ultimii sase ani, investitiile Renault la Dacia au fost de 650 milioane euro

Ce se intampla insa cu masina de 5000 de euro?! Reprezentantul Dacia a specificat la conferinta de presa faptul ca “pretul acesta a fost o dorinta a lui Louis Schweitzer, dar o astfel de masina nu se situeaza in intentiile noastre de prezenta in Romania nici acum, nici pe viitor”. Inainte de lansarea Daciei Logan, reprezentantii companiei intentionau sa comercializeze acest model la pretul de numai 5000 de euro, la ora actuala, cel mai ieftin Logan costand peste 6.200 de euro.

Cat despre normele de poluare Euro 3 si Euro 4, pana la sfarsitul anului se vor produce modificari tehnice in acest sens, stabilindu-se insa si un decalaj intre varianta pe benzina si cea pe motorina, fiind mai simpla cea pe benzina. Nivelul preturilor inca nu a fost stabilit dar diferentele de pret vor fi sesizabile.

Iresponsabilitatea reducerii pretului

Intrebat daca pretul Logan-ului va scadea o data cu deprecierea leului, Abot a precizat ca “gama Logan are un pret competitiv, pe piata internationala sunt o serie de masini care incep sa semene cu aceasta masina. Preturile sunt bine stabilite si adaptate clientilor nostrii dar si populatiei careia ne adresam, nu poti creste brusc pretul cu 30%. In acelasi timp, noi nu avem o politica de reducere a pretului sau oferte generoase, care din punctul meu de vedere nu aduc nici un beneficiu”.

Abot considera ca o companie nu trebuie sa recurga la dumping, acest lucru fiind un indicator pentru preturile prea mari ale produselor sale. “Ar fi o iresponsabilitate pentru noi sa reducem pretul cu 1000 de euro, preturile noastre sunt adaptate pentru clienti”, a mai spus el. Cat despre taxele prevazute in Codul Fiscal, Abot recunoaste ca “este posibil ca noile taxe sa scada vanzarile". Cu toate acestea, "Ne asteptam pentru taxe care pot evolua, mai ales ca in fiecare tara se taxeaza cele mai vandute automobile”, conchide directorul comercial al Dacia.

Wall-Street, Gabriela Cociasi 2006-07-07
axabrt
nimic nou sub soare...putina publicitate mascata ca de obicei.
Mi-a placut aia cu "pretul loganului e adaptat cumparatorului deci nu vor fi scaderi de pret..."
Asa ne trebuie
DFA
Cât timp Logan-ul va fi cea mai ieftină mașină nouă și vânzările merg bine Renault nu are nici un motiv să scadă prețul. Trag și ei cât pot de mult de mașină...
Fraieri ar fi să nu profite de ea cât sunt pe o pantă ascendentă!
alex
Asta cu 5000€ a fost manevra de marketing de la bun inceput. Si a prins rau de tot in conditiile in care nu au scos nici o masina la banii astia.
aphophis
eu nu stiu cati ar fi cumparat o masina mai cheala ca ambiance-ul..
vijelie
Bai nene, si io chiar stransesem 5.000 pt Loganul 16V...
tarzy
@alex

pai ... de 5000 € era vorba prin 2002-3 cand euro era 40 si-n trend crescator

iar modelul al mai low a iesit la inceput parca-n 5300 si avea (are ceva) dotari la care s-ar putea renunta (antidemaraj, IC, bricheta, etc)

pba a fost ca euro a cam luat-o in sens invers, iar treaba asta corelat cu vanzarile peste asteptari ...
Seb_
Eu sunt constient ca o masina de 5000E va avea o lista impresionanta de lipsuri. Asa ca mi a si dori mai degraba, sa lanseze si un model de 12.000, in care mai toate accesoriile sa fie de calitate, finisaje foarte bune etc. Dupa principiu "Dai un ban, dar stai un fata".
In felul asta la carcotasii care tot se dau rotunzi ca ei ar lua Logan dar nu le place nu stiu ce finisaje,(desi ei dau bipuri si nu au bani sa plateasca o factura icon_mrgreen.gif ), le-ar inchida gura. Uite domle vrei calitate, dar sari si cu banii corespunzator.

Eu zic ca romanii au arata ca doresc o masina buna, dotata, in pas cu anul 2006,..ca nu degeaba s-au vandut mai multe variante din gama de varf decat variantele chele.
tatabobu
Eu, pe de alta parte, as prefera o masina barebone careia sa-i pot adauga eu diverse componente...dar asa ceva nu ofera (aproape) nimeni.
Seb_
Bada, sunt cei de la TATA din India. Dar cred ca masina aia se rupe in 3 si la impactul cu o bicicleta.
raresss
uite aici o masina: www.scion.com
are trei modele A, B si C hahahaha radmasa.gif
dar nu sunt urate si poti sa le adaugi absolut orice componente. saptamana trecuta am vazut si eu una si nu e deloc urata....
alex
@tarzy din ceea ce ai enumerat tu acolo, antidemarajul nu-l pot scoate pentru ca ar trebui sa faca separat uch fara antidemaraj, la fel si ECU. Daca se apuca sa fabrice separat asa ceva ajung mai scump. Inchiderea centralizata e 20 de euro la end-user iar bricheta 5000 in piata biggrin.gif

Eu imi sustin parerea ca a fost ceva de genul: "Asta e 5300 ca are roti, volan. E mai tare ca aia de 5000". radmasa.gif
tarzy
uite acum ... chiar m-ai facut sa ma uit pe lista de dotari
http://www.dacia.ro/dacia/ajax#/dacia/logan/dotari,CD
si sa-mi dau cu presupusul

ce ar mai puteasa scoata

1. elemente de siguranta (nu stiu cum e cu normele de siguranta in UE) - airbag + centurile regrabile pe inaltime - habar nu am cat ar costa da un 150-200 € ar iesi numai de aici

2. protectie - antidemarajul - macar receptorul RF si tot economiseau un 10 € acolo

3. indicatoare bord - ramane doar vitezometru + becuri (similar DSN si Solenta Europa) - iaras-si nu stiu dar un 20-30 € se mai scoate si de aici

4. elemente de confort - fara geamuri colorate, plafoniera,parasolar pasager, scrumiera, manere viraj, iluminare portbagaj - aici un 50 € seaduna usor

5. spatii de depozitare - consola fara suport pahare - hai un 10 € cu toate caar trebui reper (consola) separat

6. audio - fara antena radio si precablaj - iarasi un 30 € lejer

eu zicca daca adunam da ceva mai mult sau macar apropiat de 300 € si ... ar rezulta o masina fiabila dar cheala

daca ar fi facut ca la DSN & Europa si ar fi acceptat un AC pach la 500 € cred ca acest model ar fi condus topul vanzarilor
Sony
QUOTE(tarzy @ 7 Jul 2006, 12:38)
pai ... de 5000 € era vorba prin 2002-3 cand euro era 40 si-n trend crescator
*


In 2002 euro era 32.000 lei.
asus
QUOTE(tarzy @ 7 Jul 2006, 20:06)

...4.  elemente de confort - fara geamuri colorate, plafoniera,parasolar pasager, scrumiera, manere viraj, iluminare portbagaj - aici un 50 € seaduna usor...


*


acuma poate n-am cautat eu destul...da masina fara parasolar pasager nu cred ca exista....mai bine ziceai si tu de niste jenti de 14 si cauciucuri mai inguste...da chiar bietu parasolar? icon_mrgreen.gif...la dsn si slz parca n-aveau oglinda in parasolar..da el era acolo la locul lui
tarzy
eu ... am fabulat, da uite ... e loc si de mai rau

idee era ca nu ar fi fost deloc imposibil sascoata masina la 5000 €

a ... inca o chestie, sumele vehiculate aici sunt ... cu tot cu TVA, la 5300 daca scadem TVA-ul rezulta .... cam 4600. in afara de dacia mai toate masinile ccomercializatre in Ro au reclama&marketingul in preturi CIP si fara TVA



@sony -in 2002 Euro era la 31/12 - 34919, in 2003 - 41117, si in 2004 - 39663 - sursa www.bnr.ro sunt convins ca ai prins ideea, la momentul proiectarii Logan Euro era in plina crestere, acum... se stie foarte bine ...



asus
totusi, cati E e modelul Logan simplu, acela ptr UE? ma refer la Logan simplu, cel cu bara neagra, jenti de 14 si ce d-zeu o mai avea (sau n-o mai avea)? Facand abstractie de faptul ca noi ne putem lua tva-ul inapoi, parca era cel mai ieftin....mai ieftin decat Ambiance.
Laurentziu83
QUOTE(tatabobu @ 7 Jul 2006, 12:56)
Eu, pe de alta parte, as prefera o masina barebone careia sa-i pot adauga eu diverse componente...dar asa ceva nu ofera (aproape) nimeni.
*


Eu as vrea o masina la care sa-mi scada din pret si sa nu-mi ofere garantie, dar trebuie si service-urile sa traiasca...


QUOTE(tarzy @ 7 Jul 2006, 20:06)
4.  elemente de confort - fara geamuri colorate, plafoniera,parasolar pasager, scrumiera, manere viraj, iluminare portbagaj - aici un 50 € seaduna usor

5. spatii de depozitare - consola fara suport pahare - hai un 10 € cu toate caar trebui reper (consola) separat
*


Nu scoti 10 euro dintr-o consola cu cateva zeci de grame de plastic mai putin.

Plafoniera si parasolarul pasager mi se pare absolut normal sa le aiba orice masina, oricat de cheala ar fi ea.
Parasolarul pasager il mai folosesc si eu cand imi bate soarele pe acolo, iar plafoniera mai trebuie cand scurmi prin torpedou noaptea sau cand te opreste politia noaptea sa-ti ceara actele, si inca 1000 de motive, doar n-o sa stau cu bricheta pentru ca au fost prea zgarciti fabricantii. Mai degraba ar renunta la capacele de la roti, alea chiar sunt inutile.
DFA
QUOTE(tarzy @ 7 Jul 2006, 20:06)
daca ar fi facut ca la DSN & Europa si ar fi acceptat un AC pach la 500 € cred ca acest model ar fi condus topul vanzarilor
*


Culmea este că cele mai vândute variante de Logan nu sunt cele mai ieftine, ci exact cele din mijlocul gamei, Preferance și Laureate. De unde se poate trage concluzia că de fapt cumpărătorul nu caută o conservă pe roți ci o mașină normală la un preț decent. De aici și faptul că Renault nu se grăbește absolut deloc în a fabrica o mașină mai ieftină decât ce e acum.
tonicelli
Cred că ar avea succes și o flexibilitate în configurarea mașinii.
Ar trebui - părerea mea - să ai la dispoziție o "conservă" - cu dotările minime obligatorii - și apoi să începi utilarea biggrin.gif
Că dacă ai pune Loganul - la stadiul "conservă" atunci ar fi clar sub 5000 euro și apoi fiecare să-l facă după buzunarul /preferința lui biggrin.gif
Și atunci toată lumea ar fi foooaaarteee fericită .... biggrin.gif
hellcat
QUOTE(Laurentziu83 @ 8 Jul 2006, 01:49)
Eu as vrea o masina la care sa-mi scada din pret si sa nu-mi ofere garantie, dar trebuie si service-urile sa traiasca...
*


Cu parere de rau te anunt ca de pe urma garantiilor un service nu castiga nimic.
In privinta achizitionarii unei masini noi fara garantie...o consider ca pe o idee fixista si nimic mai mult, bazata pe imprejurari subiective.
RamsesII
Nu sunt convins ca exista masina care sa n-aiba nevoie de schimbat piese in garantie. Daca n-ai garantie, te trezesti ca dai pe piesele alea defecte jumatate din pretul masinii. Oare merita?
Vlad_solenza
Pina la urma Loganu de 5000 a fost Solenza biggrin.gif
daca cererea si cu oferta s-au echilibrat la modelurile de top nu vad de ce si-ar taia Renault craca singur...
Jack Daniel's
Nici nu stiu cine ar agrea si cumpara un Logan de 5000 cand la 6000 si ceva este destul de chel AMBIANCE .
AlexC
Exista oameni care cumpara fabia Junior la 7500 de euro, cu motor in trei cilindri, asa ca nu ma mai mira nimic in tara asta :-)
DFA
Da, dar e Skoda..., te pui cu marca...
AlinI
pai daca renunta la masina de 5000E atunci inseamna ca o sa le vopseasca pe urmatoarele cu un strat mai gros ca mai subtire nu este omeneste posibil... mad.gif
Laurentziu83
QUOTE(hellcat @ 8 Jul 2006, 21:46)
Cu parere de rau te anunt ca de pe urma garantiilor un service nu castiga nimic.
In privinta achizitionarii unei masini noi fara garantie...o consider ca pe o idee fixista si nimic mai mult, bazata pe imprejurari subiective.
*


Ba castiga, ca as schimba singur uleiul sau filtrul de aer, nu sa-mi ceara manopera service-ul pentru asta. Cati mai apeleaza la service-urile reprezentantelor dupa terminarea garantiei? Cine dreaku ar da din buzunar 128 de lei pe un amarat de bec de proiector h11? sau 280 de lei pe o aparatoare de plastic de la roata? Sau 26 de milioane pe o revizie la 60 de mii cand in alta parte e la jumatate de pret?
Eu am schimbat la vechea masina in garantie piese in valoare totala de 1.5 milioane. A meritat?
Seb_
QUOTE(Vlad_solenza @ 11 Jul 2006, 12:29)
Pina la urma Loganu de 5000 a fost Solenza  biggrin.gif

Asa este. Si inca au mare cautare in targ.
Masina de 5000E a fost o gogoasa comerciala, creata de marketingul francez pe care au inghitit-o pe nemestecate destui romani wink.gif
ssilviu
Masina de 5000 de euro exista. Ea poate fi lansata. Si poate fi lansata cu profit. Insa piata nu o cere. Este mai convenabil pentru Dacia sa vanda un logan de 10000 de euro.
Jack Daniel's
Exact , nu ar cumpara-o nici draq !
DigitalScribe
QUOTE(ssilviu @ 11 Jul 2006, 23:19)
Masina de 5000 de euro exista. Ea poate fi lansata. Si poate fi lansata cu profit. Insa piata nu o cere. Este mai convenabil pentru Dacia sa vanda un logan de 10000 de euro.
*


Exact. Atunci cand tu pe piata lansezi 6 modele si apoi inca 3 si vezi ca majoritatea se indreapta spre dotari mai scumpe ce sens mai are ca si companie sa lansezi modelul de 5000 euro ? Iti mai legi o piatra de gat fara sens...
St
Nu neaparat. Voi aici vorbiti numai de cumparatorii de Logan actuali. Dar poate sunt si oameni care nu au mai mult de 5000E de dat pe o masina, si asa ca se reorinteaza spre Sh, neavand o optiune pentru o masina noua la acest pret.
driverx
Laureat 1.4 este cea mai vanduta masina Logan. De ce oare? Raspunsul cred ca se afla in acele nimicuri de dotari in plus, dar mai mult...cel mai mult.. AC-ul pe care aproape toti il vreau. Daca s-ar scoate o Europa cu AC, cred ca statisticile actuale s-ar da peste cap.

Eu vreau sa imi iau o masina cu ceva urme de siguranta, dar nu vreau sa dau prea multi bani. Asa is eu, is intr-o perioada cand imi este tare greu sa arunc cu bani intr-o masina. Dar imi trebuie alta. As lua logan cu placere (aproape...nici chiar asa) dar NU pot opta pentru nimic uman. NU imi pot construi o masina BUNA pentru MINE. Pe saitu Dracia degeaba e linkul ala Configurator acolo. Vreau masina..deci pret de baza 6200E cat e Ambiance, dar fiindca vreau AC tre sa plusez inca aproape 2000E pentru Laureat sa am acel AC. Doame fereste sa vreau si motor de 1.6, ca atunci nu mai pot opta pentru ABS pentru care am fost suficient de idiot sa ma gandesc si la ala (ca doar nu exista Laureat 1.6 Plus). Deci, de la masina mea "de buget" ajung sa arunc bani la greu in plus pentru 2,3 chestii importante (cel putin asa le consider eu). Asa ca mai fac un compromis si dupa ce am aruncat aproape 2-3000 mii euro pentru 3 dotari in plus, mai arunc vreo 1800 si imi iau Fiesta cu ABS+EBD si e alta masina totusi. Le-am condus pe amandoua in aceasi zi si NU...NU se compara.

...dar s-a dus visul meu de masina de buget. Reno+Dacia desi cu asta se lauda, cel putin pentru mine nici de departe nu poate sa imi satisfaca in vreun fel aceasta nevoie.
diesel_power
Din pacate politica Renault este "profit maxim - las-o ca merge-asa". Renault castiga mai mult cu pachetele actuale de dotari decat daca ar oferi libertatea clientului sa isi puna pe masina ce vrea. Si pe deasupra mai si pluseaza la pret cu cate 50E din cand in cand, pe nesimtite...
DFA
Da' care fabricant de automobile în masă vinde un model de-al său având în ofertă o "coajă" și o listă cu toate echipamentele și accesoriile posibile?
Că practic la toți găsești un oarecare număr de variante de echipare standard, plus niște opțiuni suplimentare.
diesel_power
Fiat e mult mai flexibil decat Dacia
tarzy
@DFA

pai ... dacia ... u avut DSN & Solenta varianta Europa la care seadauga patchul de AC - nu cred ca ar fi nevopiede altceva

un logan similar ca dotari sa fie 5000 € la care ptr sa zicem 500 primesti AC

fac pariu ca va rupe la vanzari
klaus
tarzy, poate ar trebui sa amintesc la lume: dacia vindea 25.000 bucati DSN/SLZ pe an, desi avea capacitate de productie mai mare de atat.
Logane vinde 150.000 (cam de 7 ori mai mult). Si nu are capcaitate de productie sa acopere cererea.
Daca nici asta nu se cheama ca face rupere la vanzari...
tarzy
nu stiu detalii despre capacitati de productie si vanzari, dar daca comparam "procentual" o sa se vada ca DSN&SLZ Europa s-au vandut mai bine - e drept ca pondere mare o au si cele ptr taxi
GoGu
Unica ratiune de a exista a unei firme e profitul, si orice firma face tot ce poate pentru a-l maximiza.

Asa ca li se falfaie lor ca mie sau tie ne-ar fi placut o masina mai ieftina iar ei oricum abia fac fata cererii cu oferta actuala. Un produs nu-l vinzi cu cat costa ci cu cat il poti vinde...

Ca sa nu mai zic ca a oferi masini doar in cateva configuratii e o alta metoda de reducere a costurilor. Remember Daewoo? Aveau ceva optional?

Cand vanzarile scad incep sa mai ofere una-alta, vezi Laureate Plus, vezi garantia extinsa moka, banuiesc ca va urma, candva, AC-ul optional, ABS-ul optional, apoi introducerea versiunii ieftine.
neumann
@klaus
Stii ce inseamna asta? Marketingul "by Renault".
Daca si Solenza era "by Reno", s-ar fi vandut tot pe-acolo.
Acum nu contest ca platforma logan (B, daca tin minte corect) e mult mai buna decat platforma de nova (care sta la baza solenzei).
BOG
In mod sigur vom avea o masina de 5000 euro sau chiar mai jos....Producatorii populari cum e si Reno au de luptat serios mai ales ca vor trebui sa dea piept cu inventivii producatori auto chinezi...care deja au inceput sa vina in Ro......Si sa nu uitam ca si VW intra cu Fox pe un segment de pret mai mic...Dar...cum va fi aceasta masina de 5000 euro e alta poveste......
aphophis
fox numai la pret mic nu vine smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.