Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Solenza Europa - Upgrade
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Tudor B
Va voi prezenta ce am facut europei mele:

La exterior:

- se achizitioneaza un set complet de bandouri (~1 mil), se observa la o slz dotata din uzina cu bandouri pozitita acestora. Bandourile pt usi sunt prevazute cu urechi care in mod normal intra in tabla usii. Eu le-am taiat ca nu am vrut sa gauresc usile. Inainte de dezvelirea benzilor adezive se pune pe usa pentru a controla deschiderea usii iar bandourile sa nu frece in aripa (pt usa fata) si in usa fata (pt usa spate). Apoi pe mijlocul bandoului pe partea de catre usa, cu un silicon, am tras o dunga de la un capat la altul pentru a fi sigur ca nu pica. Se lipesc bandourile pe usi si apoi pe aripi. Daca se vrea montarea de proiectoare ceata, se taie plasticul in forma de grilaj in locul unde vin proiectoarele cu mare atentie, sa nu lasati urme in bara si sa nu taiati ce ii in spatele grilajului. Operatia aceasta se face inainte de vopsirea barilor!

- se cumpara un set de proiectoare (acestea sunt de o singura forma si pentru stanga si pentru dreapta), un set de suporti proiectoare (acestea sunt de stanga sau de dreapta) si cablaj proiectoare de origine (mufele becurilor sunt ceva mai speciale, cablajul are lungimea si forma exacta). Se monteaza proiectoarele (dupa vosierea barilor) in suporti (acestia se incastreaza in bara si proiectoarele se prind cu 2 suruburi si 2 piulite de tabla). Se demonteaza calandrul pentru montarea cablajului proiectoare, acesta se prinde de cablajul de faruri existent iar releul se baga in locasul liber in cutia cu relee. De aici e treaba electricianului, se pune o siguranta, se ia un plus se trage fir la bord.

- Se vopsesc barile.



La interior:

Se declipseaza mocheta de pe jos pe ambele parti din fata pana in spate, se desface centura si garnisajul stalp in partea de jos.

- Se monteaza inchiderea centralizata. Eu am cumparat un kit eaglemaster din metro. Se desfac panourile de pe usi, mai intai se scot manivelele (destul de nasol), cu o surubelnita torx 20 se desfac suruburile care tin panourile, se declipseaza acestea si se inlatura. Pe usile din fata spita actuatorului a fost prinsa de tija de blocare a usii. Pe spate actuatorul se prinde in usa orizontal cam pe unde e locul de pus cotul, a se avea grija sa coboare geamul si sa nu dea in actuator si panoul sa se monteze fara nici o problema. Atentie!!: trebuie demontata broasca pentru ca aceasta are un arc care trebuie dat jos pt a putea functiona inchiderea (astfel se solicita prea tare actuatorul). Se intinde calbajul de inchidere prin masina, se trec firele din masina in usi prin burdufuri de cauciuc de origine (se cumpara 2 pt fata si 2 pt spate ~ 150k), in usile din fata se trag si fire pt boxe, se trag si firele de boxe pentru spate, pe fiecare parte, se prinde de cablajul existent. Se leaga centralizata la curent si daca functioneaza se monteaza panourile pe usi, in panourile din fata se pun boxe.

Se clipseaza mocheta la loc si garnisajul central, respectiv centura.

Se demonteaza bordul, partea superioara (2 suruburi pe lateral, 2 sub cochilia volan)

- se demonteaza plasticurile care urca pe langa parbriz, surub jos si 2 clipsuri sus. Se demonteaza parasolar stanga, se decupeaza locul de plafonira, se cauta cablajul plafonira care este prins cu un colier in locul unde vine plafoniera, se baga sub mocheta plafon suport plafoniera care se incastreaza in locul lui, apoi se baga mufa in lampa plafoniera si aceasta se clipseaza in suport. Se monteaza parasolarul stanga, cel dreapta se monteaza la fel cu cel din stanga, se decupeaza in partea dinspre oglinga locul unde vine carligul parasolarului. Se monteaza plasticurile de pe langa parbriz.

- Se scoate capacul unde vine bricheta si se pune o bricheta obisnuita, de culoare portocalie, se face cablaj

- Se face cablaj pentru RCASS/RCD

- Eu am pus proiectoarele pe un buton care l-am bagat in locul butonului de inchidere centralizata, langa RCD. Am folosit un buton de dezaburire dar acesta nu a prea intrat, fiind prea lung, l-am prelucrat cu polizorul, proiectoarele se pot pune direct pe lampa ceata.

- Montarea tabloului de bord am facut-o mai recent. Se cumpara un tablou de bord complet, si trebuie facut cablaj pentru cele 2 semnale care lipsesc (turatie si temperatura). La mufele de la tabloul de bord mai trebuie adaugate 2 contacte: in mufa A (alb) la pinul 9 (temp) si la mufa B (maro) la pinul 2. Aici electricianul a folosit o mufa mai veche de reno de unde s-a luat 2 contacte si s-au ajustat sa intre in mufa de dacia (care ii tot reno numai model mai nou). Se duce cablajul pana in cutia cu relee si se leaga la priza din cutie: la un fir verde - semnal temp, la fir portocaliu - turatie), aceste fire nu au corespondent in mufa mama deci numai astea sunt. Se verifica functionarea tabloului si se monteaza bordul.

Eu am mai pus alarma si actuator in portbagaj care il actionez din tlc.
dady
si cat te a costat toata afacerea?
Tudor B
Aproximativ 11 milioane.
vlad_vulpe
dar cu garantia masinii cum ramane?

nu zic aia de la service nimik?
Tudor B
Cine vrea isi face modificarile dupa ce iese masina din garantie, eu am ales sa o fac cat e noua, nu dupa 1 an jumate, cand ma satur de ea.
impaler
cool.gif Sal Tudor, nu stiu daca vei mai vizita forumul ca vad ca a trecut ceva timp...

Sunt interesat daca imi poti da detalii de unde imi pot cumpara piese de upgrade la Solenza cum ai facut si tu , daca poti da niste detalii ar fi super. sau o add de mail!!!
Tudor B
Majoritatea pieselor le-am cumparat cu factura din service, in CJ, la acea vreme, nu gaseam piese la magazinele auto, per total am iesit costurile pieselor cumparate in service aprox egal pretul pieselor + drum la buc/pitesti (lucru care l-as fi facut daca nu-mi rezolvam piesele in CJ).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.