Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cutie de viteze nova
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Pages: 1, 2
mihai0070
excl.gif Fratilor Pierd ulei din cutia de viteze am facut un consum al pierderii si este can de 1.5 sau 2 litri la 7 sau 8 luni mertia sa o fac sau doar sa completez uleiul din cand in cand (desi este cutie de nova merge impecabil) nu stiu daca merita desfacuta.
mai ma am o problema rulmentul roata dreapta spate face urat este greu de schimbat si daca aveti idee cat costa un rulment sau unde pot gasi acel rulment (daca stie cineva unde se gasesc mai multe piese de nova ar fi si mai bine)

Multumesc
alinakes
Numai un mecanic iti poate spune daca pe unde pierzi ulei din cutie e ceva grav !

Merita sa lucrezi un pic la ea daca nu sunt probleme grave si daca vrei sa tii masina. Altfel nu prea gasesti piese de cutie Nova , astea cica se gasesc cel mai greu!

Rulmentul se schimba relativ usor in service - acasa greu daca nu ai presa !

Te costa cam in jur de 7-8 sute de mii cumparatul + manopera intr-un service pentru rulment !

Depinde ce piese vrei sa cumperi pentru Nova , prin targ la Vitan inca mai gasesti destule piese de Nova !

Bafta multa !
argon
Probabil pierzi ulei pe la iesirea tijelor schimbatorului din cutie , parca sunt 2 simeringuri acolo, problema e ca trebuie sa desfaci cutia pentru schimbarea lor, si te indoaie la manopera ..nustiu ce sa zic...
mihai0070
Exact pe la cele doua tije pierde ulei mai exact pe la una din ele (cea din stanga) se gasesc sa cumpat tijele alea... si cam cat costa (tijele alea sunt echivalente cu levierul sau cum ii zice aluia de face cuplajele la cutie) am vazut undeva piesa numita NOVA LEVIER CV asta sa fie si pretul era cam 200.000
cristidb
Tija din dreapta nu are simering si nu are cum sa curga ulei pe la ea pentru ca acea tija culiseaza intr-un canal care nu are legatura cu interiorul cutiei.
Tija din stanga e de fapt comanda cutiei. Simeringul se schimba foarte usor, dar trebuie o rampa sau un elevator. NU trebuie golita cutia de ulei pentru a schimba simeringul. Vor curge doar cateva picaturi de ulei in timpul operatiei. Pentru a ajunge la simering trebuie scoasa piesa de care de prinde burduful de protectie. Se bate usor in ea si iese. S-ar putea sa te chinuie stifturile de la tije. Succes!
mihai0070
Deci inteleg ca nu trebuie schimbat tot cuplajul respectiv ci doar semeringul care se afla la legatura cuplajului cu cutia de viteze (cel din stanga, cel din dreapta am inteles ca nu are legatura) si unde pot gasi acest semering sau ce denumire are si sper ca se gaeste separat de tot agregatul ala de acolo
blink.gif
cristidb
QUOTE(mihai0070 @ 10 Jul 2006, 19:49)
Deci inteleg ca nu trebuie schimbat tot cuplajul respectiv ci doar semeringul care se afla la legatura cuplajului cu cutia de viteze (cel din stanga, cel din dreapta am inteles ca nu are legatura) si unde pot gasi acest semering sau ce denumire are si sper ca se gaeste separat de tot agregatul ala de acolo
blink.gif
*


Simeringul si bucsile de bronz de la tije sunt identice cu cele de berlina, de la cutia cu 5 trepte.
mihai0070
Sigur se potrivesc? motorul de berlina nu este asejat ca la nova sau nu au legatura cu ce se afla dincolo de ele. unsure.gif
paulp
QUOTE(cristidb @ 10 Jul 2006, 19:16)
Simeringul si bucsile de bronz de la tije sunt identice cu cele de berlina, de la cutia cu 5 trepte.
*


Si acu spui, dupa ce mi-a mincat sufletu Nova mea cind vedeam ulei acolo sad.gif
Din fericire pentru mine am dat-o inainte de a apuca sa studiez problema asta smile.gif
cristidb
Am aflat si eu de curand, cand a trebuit sa il schimb. biggrin.gif
gti98
QUOTE(cristidb @ 12 Jul 2006, 03:11)
Am aflat si eu de curand, cand a trebuit sa il schimb. biggrin.gif
*



Iaca e bine de stiut!! Si mie-mi curge ulei din cutie pe langa tija de comanda, dar cum nu face pata java script:emoticon(':P') smilie.
Voi incerca si eu sa schimb simeringu'ala. Tocmai i-am reglat pozitia la timoneria de comanda ca nu "prindea" a I-a si mersul inapoi decat cu descantece.
Spor si fara pene!
mihai0070
Si mai am o intrebare pentru posesori de nova care pierd ulei pe la tija de comanda (si cazul meu) cum rezolvam problema completam cu ulei la un anumit numar de KM sau merita reparatia si daca da unde gasim piese... unsure.gif
sobolan
QUOTE(argon @ 10 Jul 2006, 13:27)
Probabil pierzi ulei pe la  iesirea tijelor schimbatorului din cutie , parca sunt 2 simeringuri acolo, problema e ca trebuie sa desfaci cutia pentru schimbarea lor, si te indoaie la manopera ..nustiu ce sa zic...
*



cam pe acolo pierd toate....dupa ce schimbi simeringul la vreo 2-3 luni o sa piarda iar.....asa au patit mai multi printre care si eu....las-o asa
volint
Sa faci treaba "ca lumea", trebuie sa dai tija aia jos si s-o "slefuiesti" cu ceva... (eu am folosit o pasla speciala de slefuit care se prinde in locul pietrei de polizor). Asta din cauza ca se sparge burduful de protectie si intra praf, mizerie, etc. ducand la zgarierea axului la frecarea cu buza de etansare a simeringului.
Daca schimbi doar simeringul si bucsa de bronz, nu rezolvi mare lucru, va curge iar peste cateva luni. E mai "delicat" decat pare.
In orice caz, manopera la service te costa cam 2 ani de completat ulei, asa ca... decat la service, mai bine la "peco". Succes!!
mihai0070
Hm am inteles care este problema aseara m-am bagat sub masina si am vazut ca mai pierd ulei si pe la planetare asa ca azi m-am programat la RecoPlanet sa le schimb.
cristidb
Daca pierzi ulei pe la planetare trebuie schimbate simeringurile de la planetare nu planetarele.
mihai0070
SI CA SA SCHIMB SEMERINGURILE DE LA PLANETARE TREBUIE SA DAU JOS CUTIA? SAU SU POATE LUCRA DE SUB MASINA FARA SA DESFAC MOTOR SAU CUTIE. blink.gif
paulica
Pai nu e nevoi sa dai cutia jos, dar trebuie sa ridici masina, sa scoti rotile, nu stiu daca si etrierii, si vezi sa nu-ti curga uleiul din cutie pe jos, si ar fi bine sa ai si o spritiera ca sa bagi la loc uleiul ca cu pâlnia iti rogi moartea.
Bafta siiii .. spor la munca.
Tip: pune simeringuri de Cv de Dacie in 5 trepte. Vezi ca sunt metalice, galbene si au si un fel de pâsla.
mihai0070
de dacie berlina CV 5 trepte .Merci
O sa va anunt cand fac modificarea
mihai0070
Acum am alta problema am ulei in cutia de viteze (acolo unde se vede discul ala care se invarte este ulei jos si am vazut ca la drum lung se prelinge si pe furca de la cablul de ambreaj)
Este normal ce se intimpla de la ce sa fie si cum trebuie remediata scurgerea.
cristidb
In cazul asta ori pierde cutia pe la simeringul de la priza (mai putin probabil) ori simeringul de la palier. Trebuie dat jos motorul pentru a schimba simeringul de la palier. La cutie nu stiu daca se poate schimba simeringul de la priza fara a demonta cutia.
Oricum, motorul trebuie dat jos.
Vezi ce fel de ulei este, de motor sau de cutie. Cel de motor e mai negru iar cel de cutie miroase urat.
mihai0070
Ok ma uit in seara asta sa vad ce ulei este acolo ... miros urat nu am in motor deci inclin sa cred ca este ulei de motor (nu de cutie) mai ales ca am vazut ca a scazut cantitatea de ulei de pe joja chiar ma gandeam care ar fi cauza...si daca trebuie schimbat semeringul ala cam cat costa manopera...are cineva idee
mihai0070
Inclin sa cred ca este ulei de motor adica nu miroase nimic urat acolo ba chiar am luat putin cu niste vata sa vad cum este.
Am cumparat cele doua semeringuri le-am gasit in vitan al 3 lei respectiv 5 lei acum sa vad daca pretul lor a fost foarte mic manopera o sa fie foarte mare sad.gif
si are cineva idee cat dureaza schimbarea semeriingurilor
mihai0070
Fratilor am vadut ca incepe sa scada uleiul din motor pe joja asta inseamna clar ca il arinca in cutie este vre-un semering acolo care trebuie schimbat sau este garnitura de la baie.

?????
cristidb
Nova nu are garnitutra la baie. E lipita cu silicon, ca si capacul de la distributie. Daca nu era lipita bine curgea de la inceput. Singura nu se deslipeste. Cel mai probabil simeringul de la palier.
Modelul de baie care se etanseaza cu silicon nu trebuie stransa dupa un numar de km sau slabita cand se umbla la distributie. De fiecare daca cand se umbla la ea trebuie curatat bine vechiul silicon, degresate suprafetele si lipita din nou.
mihai0070
Aha asta nu o stiam ... acum masina este in service si o mestereste un mecanic ca sa nu mai curga ulei.......ma duc diseara sa o iau asa ca o sa va spun maine ce i-au facut exact sicat costa...
mihai0070
Am fost cu masina la mecanic si s-a rezolvat zice el ... a schimbat semeringul de la priza si palier.... si daca tot am desfacut cutia am gasit si un sincron de la a 5 a bulit ... schimbat si ala..tongue.gif
acum astept sa vad daca mai curge. in Week end am facut cam 800 km si nu am gasit pete pe sub masina dar am vazut ca azi cand am venit in bucuresti am dat cu spatele si a carait ceva la cutie cand am gabat-o in viteza... sa fie uleiul din cutie ... cum darq masor nivelul... idei cava
cristidb
Ori nu ai calcat bine ambreiajul, ori se misca masina, ori nu e reglat bine cablul de la ambreiaj.
mihai0070
Inclin sa cred ca nu era ambreajul calcat bine (nu eram eu la volan)... la mine nu face asa sau daca face asa face odata la 3 luni cand cred ca este aceeasi cauza... wub.gif

Si ca tot veni vorba (off topic) decand au umblat la cutie sa schimb una alata am senzatia ca masina trage mai greu adica daca dau a 2 sau a 3 a cand ajung pe la 2000 ture parca da in nas si nu vrea sa mai urce truometru decat daca accelerez fffffoarte lent inainte nu facea asa...sa nu va mai spun ca daca merg cu ori ce viteza pe al 1500 ture incepa sa tremure ... de la ce sa fie ... are cineva idei...
gabi1
QUOTE(mihai0070 @ 1 Aug 2006, 14:48)

Si ca tot veni vorba (off topic) decand au umblat la cutie sa schimb una alata am senzatia ca masina trage mai greu adica daca dau a 2 sau a 3 a cand ajung pe la 2000 ture parca da in nas si nu vrea sa mai urce truometru decat daca accelerez fffffoarte lent inainte nu facea asa...sa nu va mai spun ca daca merg cu ori ce viteza pe al 1500 ture incepa sa tremure ... de la ce sa fie ... are cineva idei...
*




Am eu una:ti-a dat mecanicul peste delco cand a dat motorul jos si ai avans mai mic.Motoarele de 1.6 sunt foarte sensibile la avans in comparatie cu 1.3 sau 1.4,de aici se trage si consumul mai mare la "unele Nove".
cristidb
Asa e cu avansul. Putin prea mare si tacane urat, putin prea mic si nu mai trage. La 1400 nu se simte chiar asa.
mihai0070
Am fost si am reglat avansul si acum merge ok si a mai strans mecanicul putin si cablul de la ambreaj ca cica nu decupla bine si din cand in cand caraia acum nu mai are caraiala si trage bine motorul...cel mai mult ma bucur ca toata chestia a costat 21.000 (o bere)... pe langa alte interventii dacia (offtopic) "schimbi un semering de 50.000 si manopera 700.000 blink.gif " interesanta economia asta.
On topic... am venit pe autostrada si i-am dat a 5 a a mers ok cu 130/h dar a 5 a fluiera si la voi face la fel....sau este doar la mine...
cristidb
Inainte fluiera? Nu e normal sa fluiere. Poate fi de la pinionul treptei 5 sau rulmentul de la pinionul treptei 5. Daca nu te deranjeaza prea tare poti sa o lasi asa, nu se rupe nimic. La treapta 5 poti umbla si fara sa demontezi cutia. Scoti doar capacul dinspre roata. E putin incomod totusi.
mihai0070
Sincer nu am deranjaza fluieratul doar ca nu vreau sa stric nimic in cutie ... dar daca zici ca este ok atunci o mai las asa pana gasesc pinioane sa le schimb...
lucian_v
QUOTE(gti98 @ 11 Jul 2006, 16:54)
Tocmai i-am reglat pozitia la timoneria de comanda ca nu "prindea" a I-a si mersul inapoi decat cu descantece.
*



Cum ai facut asta ? blush.gif
cristidb
Sunt doua suruburi unde se prinde maneta de tija de comanda. Se slabesc si se regleaza de acolo.
lucian_v
QUOTE(cristidb @ 14 Sep 2006, 12:38)
Sunt doua suruburi unde se prinde maneta de tija de comanda. Se slabesc si se regleaza de acolo.
*




Multumesc smile.gif
cristidb
Verifica si daca ai joc in cele 2 bucsi de plastic de la prinderea tijei de comanda de timonerie. De obicei alea se duc si din cauza jocului intra greu in 1, 2si R.
mihai0070
Sau mai bine cumparati tisa de comanda este ieftina vre-o 250.000 si este ok cu ea ...manopera nu costa nimic se poate face in fata blocului chiar de voi...
gti98
Salut!
"Reanimez" si seria asta de post-uri: si mie imi curge ulei din cutie, pe la priza. Deocamdata ambreiajul nu patineaza (chiar ma mir ca nu face figuri! ca e balta de ulei in cutia aia cu volanta si mecanismul de ambreiaj!)
Chestia ar fi urmatoarea: stie careva, se poate demonta cutia fara a demonta motorul?
Unii sustin ca nu, dar poate, totusi... Altfel, motor, macara, si abia dup-aia...
Cei care au demontat cutia, trebuie NEAPARAT demontate fuzetele? La berlina, in manualul de reparatii asa scria, dar mecanicii care mi-au schimbat placa de presiune (deh, ignorantele tineretii...) nu au umblat la fuzete... (de fapt nu am avut acces la vreun manual de reparatii de Nova...)
In tematica generala "curge ulei", motorul meu are scurgeri pe la amandoua simeringurile (dar sunt vechi, voi incerca sa verific prin curatare daca mai pierde; oricum curge destul de putin, ca nu ajunge sa picure jos, se lipeste praful de ulei suficient de repede - daca mai curge.)
Oare merita sa-i schimb simeringurile? (Ca probabil voi demonta pana la urma motorul..)
Aceeasi problema si pentru planetare.
Pun aceasta intrebare pentru ca exista opinia, desprinsa din experienta, ca simeringurile noi pot sa curga f repede, chiar mai rau ca alea vechi....
Chestia cu rectificatul tijei de comanda (v-ati prins, curge destul de rau si pe acolo!) nu o stiam! Tija aia e nichelata (sau cromata?) si stiam ca e destul de dura, nu credeam ca se zgarie semnificativ. Cauciucul simeringului, pe de alta parte, e supus unei agresiuni chimice considerabile, fiind umectat cu ulei; e suficienta o deficienta destul de mica de tehnologie in productie ca sa se deterioreze mai repede (oricum, e fabricat prin '97-'98 si timpul isi spune cuvantul)
Problema schimbarii acelui simering e faptul ca scoaterea stiftului, nu cred ca se poate face "pe loc" (din acelasi motiv am demontat jos cutia de pe berlina, cand aveam berlina) interesant a fost si faptul ca la berlina (CV de 4 trepte), simeringul de 15 nu asigura etansarea si am pus simering de 13!! Noroc ca ma sfatuise un meserias (observati ca nu am spus "mecanic de service" si nu intamplator!!!) sa o las cel putin o zi nemontata, in pozitia de pe masina. Asa am observat ca tot curge pe langa noul simering. Altfel o montam si aveam parte de o noua demontare...
Altfel cutia merge destul de bine, intra usor in toate vitezele, nu "sare" din niciuna, si nu face zgomote excesive (parca scoate un "vuuum, vuuum" in 5, dar destul de discret, adica suportabil. Senzatia mea e ca e manifestarea unei oarecari uzuri a pinioanelor de 5 si zgomotul apare cand se "pupa" zonele uzate una cu alta. De fapt nu e corect spus uzura, ca folosesc 5 destul de rar, e probabil o deficienta de calitate, fie nu sunt prelucrate corespunzator, fie materialul nu e tratat corect)
Si apropo de 5, se pot schimba ambele pinioane (nu am vazut nici o cutie demontata si nu am avut ocazia sa vad nici macar un desen al cutiei de Nova...)
Cu multumiri pentru rabdarea de a citi romanul meu si pentru informatiile din partea cunoscatorilor,
Toate cele bune!!
mihai0070
Din cate stiu eu ... pinioanele se invart si daca nu este cuplata treapta respectiva ... de altfel rulmentii si eu sunt antrenati tot timpul ... acum nu inteleg cum de fluiera (cazul meu ) in conditiile in care ulei este la nivel si treapta merge extraordinat de bine ... cupleaza perfect nu sunt zgomote la cuplare dar fluierat la accelerare si creste in finctie de viteza ...
Scurgerile de ulei daca sunt de ordinul a 3 sau 4 picaturi gasite la o stationare mai mare de 8 ore ... nu trebuie sa va ingrijoreze (nu sunt normale dar se intimpla sa mai pice) pestru tine daca ai ulei in carcasa ambreajului este nasol ... trebuie dat jos motorul si demontata si cutia schimbate semeringurile de priza si palier ... daca curge pe la planetare atunci stii ce ai de facut semeringuri noi (amandoua sunt la fel ) chiar daca ai o planetara mare si una mica ... se scot cele vechi si se pun noi (o sa curga ceva ulei dar este recuperabil) daca curge pe la tija de comanda a schimbatorului atunci este mai dificil daca nu le schimbi cand dai jos cutia ... si te chinui sa schimbi pe masina mai bine renunta si cumpara niste vasilina mai dura si punct de curgere foarte ridicat ... si umple bine burdufele alea si nu o sa mai curga ...
cristidb
Nu poti scoate cutia fara motor. Sigur.
La demontarea cutiei se scot stifturile planetarelor, se desface surubul de sus dintre amortizor si fuzeta si se slabeste cel de jos, iar fuzeta se trage spre exterior. Se misca suficient cat sa iasa planetara din cutie. Apoi se pune surubul la loc si se poate monta roata.
Se poate schimba simeringul de la tija de comanda si cand cutia e pe masina. Pe mine m-a chinuit ceva stiftul. Dar daca tot o dai jos... Ai putea sa nu mai pui miezul stiftului la remontare, in caz ca vrei sa mai umbli acolo cand ai cutia pe masina.
Da, ambele pinioane de la treapta 5 se pot schimba.
Cauta manualul de SN. Cutiile de nova si SN sunt aproape identice.
Mihai pinioanele se invart tot timpul, dara daca au uzura vor face zgomotul specific cand treapta respectiva e cuplata, pentru ca in rest se invart in gol.
mihai0070
cristidb vad ca te stii la cutii bine de tot poate reusesti sa imi spui si mie ... dece fluiera o cutie ? (a mea) care fluiera doar cand dau a 5 a fluieratul creste in intensitate pe masura ce accelerez (peste 100 se aude chiar bine ) cutia merge bine intra in viteza bine si am demaraj si in a 5 a am ulei pus de in cutie si sunt la nivel ... daca nu schimb acele pinioane ce risc sa sparg sau sa rup si sa raman cu masina in drum ...
cristidb
Fluieratul e de la pinioane uzate sau defecte din fabricatie. Rulementii uzati fac zgomot in orice treapta si zgomotul e altfel, un huruit.
Berlina mea fluiera de noua in treapta 5. Are acum 200.000km. Nu se sparge nimic, doar ca zgomotul e deranjant. Daca il poti suporta las-o asa. In general ungerea e deficitara la treapta 5. din cauza pozitiei pinioanelor in cutie. Daca ai vazut exista o tabla care aduce ulei pe dantura pinioanelor.
mihai0070
Exact am vazut acea tabla ... care asigura ungerea ... este ciudat sistemul ... m-ai mai linistit cu fluieratul ma gandeam ca poate ceva se strica pe acolo daca face asa ... dar ori cum nu ma apuc sa deafac cutia fara un motiv serios ... Multumesc mult de raspuns ...

Este pisibil ca acea tabla sa nu mai fie pozitionata corect ... sau sa nu ajunga ulei la pinioane ?
gti98
Multumesc Mihai; am stat si m-am gandit si eu si am ajuns la concluzia ca nu se poate scoate cutia de la locul ei fara demontat motorul, din cel putin 2 motive:
1 Spre deosebire de masinile mai gandite la capitolul terotehnica (am avut ocazia sa vad un Cielo la care se repara ambreiajul: se demontase ansamblul fuzeta-amortizor arc fata stanga, cu planetara stanga desprinsa din cutie; cutia de viteze, planetara dreapta ramanand pe loc. Dar la Cielo exista spatiu pentru scos cutia prin "spatele" rotii stanga-fata) La Nova nu ai pe unde.
2 Motorul se sprijina doar in partea din fata pe un "picior" dotat cu un tampon de cauciuc, fixat de traversa fata; in spate blocul nu se rezema de nimic, reazemul fiind abia prin zona diferentialului (intre carterul cutiei si bloc sunt 5 suruburi de 10)
Gata, maine ma bag in ea! Va relatez saptamana viitoare "meciul"!

Apropo de fluierat, uite ce-am patit eu cu vechea berlina: cand era destul de veche, o cam neglijasem; pierduse mult ulei din cutie, dar cum faceam parcursuri scurte in oras, nu ajungea sa se incalzeasca pana la a face galagie. Prin noiembrie, am avut de facut un drum pana la Ploiesti; pana la Vaslui, a inceput sa "cante", probabil dintr-un rulment de la arborele superior; cum suna mai tare in a 4-a decat in a 3-a, am dedus ca e rulmentul din spate, de langa perechea de pinioane a vitezei 4 (CV de 4 trepte) cum era o temperatura de 2-3 grade si era si vreo 1- 1-30 AM, am gasit doar ulei de motor la o benzinarie, pe care l-am pus in cutie cu o pompa gen siringa (1,5 litri!) zgomotul a incetat (la temperatura aia nu cred ca as fi putut sa indes ulei T80-90 in cutie!!) Pana m-am intors la Iasi mi-a pierdut iar uleiul (dupa reparatiile la etansare, mi-au intrat aproape cei 2 litri - in cartea tehnica de berlina scrie ca nu se pune ulei pana sus ci doar 1,64 litri, dar cum la modelul cu planetare lungi simeringurile nu prea aveau viata din cauza jocului pe caneluri...l-am pus mai sus ca tot urma sa mai piarda) Daca ai ulei suficient, e posibil sa se fi produs uzura la vreun rulment (daca ai gasit-o cu ulei putin vreodata) sau pur si simplu sa fie vreun pinion - sau pereche de pinioane - uzate. Chestia asta o poti vedea doar la demontare. O asemenea uzura nu-ti afecteaza comanda (intratul in viteza nu functioneaza bine cand parghiile nu sunt reglate bine din articulatiile exterioare si nu se fac cursele pana la capat, in special cea de rotatie a tijei de comanda; cauzele interne apar la defecte de material sau loviri puternice, accidentale, pe drumuri proaste, soldate cu ruperea sau indoirea vreunui element din mecanismul interior de selectare si comanda a furcilor de actionare a baladorilor)
Toate cele bune!
codrin_ando
Am si eu o intrebare pentru cei care au schimbat singuri semerincurile la planetare:

IMI PUTETI SPUNE CARE SUNT PASII DE URMAT IN SCOATEREA PLANETARELOR DIN CUTIE??putin mai detaliat (ceva de genul 1. ....., 2. ......, 3. ..... etc, ce suruburi se desfac, in ce ordine, etc)

Si mai am o problema :
1. Cum pot sa desfac surubul patrat de completare cu ulei in cutie prin metode mai mult sau mai putin conventionale, caci cu spray de degripat nu vrea deloc. Ma gandeam sa sudez o piulita de patratul acela si sa incerc cu o cheie normala pe dedesubt!
2.Sau exista alta metoda de umplere a cutiei prin care uleiul sa ajunga unde trebuie si nu pe jos(adica sa il arunce)???
3. Cum verific nivelul de ulei din cutie altfel??
cristidb
Am scris cateva posturi mai sus cum se scot planetarele. E foarte simplu.
De ce ai strans asa de tare busonul de umplere? blink.gif Are filet conic si nu trebuie strans pana la capat. Incearca sa-l desfaci cu o cheie speciala, un fel de tubulara, dar cu interiorul patrat.
Daca tot nu reusesti sa-l desfaci incearca sa bagi ulei pe la ventilul de aerisire (il desfaci, altfel nu ai nici o sansa). Dar o sa dureze ceva. Nivelul nu ai cum sa-l verifici altfel. Doar sa dai jos tot uleiul si sa pui 4 litri.
codrin_ando
Deci doar suruburile care sustin fuzeta si stifturile planetarelor. Nu trebuie sa ma ating de pivoti sau etriere !?!!

In legatura cu surubul de umplere a cutiei am incercat 1001 metode cu chei si chei patrate sau nu.
Am incercat sa pun ulei pe sus pe la aerisire dar cred ca il arunca tot pe acolo pentru ca dupa un drum mediu e prelins de la aerisire pana pe scut, nu mult da posibil jumate cam din ce am pus.

Oare daca pun ulei pe acolo si las 1 zi fara sa merg , acum cum e mai cald afara, posibil sa isi faca drum pana jos in baia cutiei si sa nu mai dea pe afara uleiul ?
mihai0070
Eu ca sa dau planetarele jos ... desfac cele 2 suruburi care se prind de telescop biggrin.gif si atunci iese imediat planetara ... fuzeta etrierul pivot bascula ... cad imediat si scap de efort ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.