Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: MiniCar - un proiect 100% ROmanesc
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2
johnybe2003
Credeti ca ar fi vre-o sansa sa realizez proiectul asta:

link site

Poate ma ajutati si pe mine cu sugestii legate de caroserie/sasiu si ...cea mai mare problema actuala...ce roti sa folosesc..

Va multumesc
StefanT
Esti fondatorul proiectului?
johnybe2003
Da, si incerc sa aflu cat mai multe informatii inainte sa ma apuc de munca....
johnybe2003
Am si eu nevoie de un sfat...credeti ca un motoras de 50 cmc ar reusi sa roteasca 2 roti de tico ?
dragOn
poate 500 cmc ?!?
StefanT
50, ca asa apare si pe site. Nu va fi un motor fiabil datorita solicitarii. Mai gandeste-te
johnybe2003
Pai eu ma gandeam ca fiind pe lant sa fie 2 roati dintate intermediare, care sa mareasca puterea si sa scada viteza maxima atinsa cu acel motor.

...eu ma gandeam la principiul bicicletei...ai dat foaie mica si la roata din spate foaie mare merge usor pleaca fara probleme...si ma gandeam sa merg pe ideea asta pana gasesc o combinatie care sa plece usor si totusi sa atinga si o vit maxima de 45-50km/h
Buyaka
La 50cmc nu va atinge niciodata 40-45 km/h iar motorasul va fi extrem de solicitat... viteza maxima pe care o va putea atinge e de ordinul a 10-20km/h.
Ar trebui un motor de cca 10-15cp pentru a atinge 40 km/k la greutatea de 300kg...
StefanT
Pai o cutie de viteze merge pe acelasi princiupiu, nu? smile.gif
tatabobu
Uita-te un pic la mopeduri. Alea au 50 de centimetri cubi si cam 120 de kile cu tot cu pilot, si abea merg cu 40 - 50 de kilometri la ora. Tie iti trebuie minim un motor de 125 de centimetri, cu vreo 12 cai.
johnybe2003
QUOTE(Steffyx @ 13 Jul 2006, 15:35)
Pai o cutie de viteze merge pe acelasi princiupiu, nu?  smile.gif
*



intr-adevar acelasi principiu.
doar ca motorul are deja o cutie de viteza conica(asa am inteles ca au majoritatea scuterelor)

Motorul respectiv ajunge la 100 km/h cu un scuter si ma gandesc ca la cat s-ar pierde prin modul de a usura plecarea s-ar castiga prin faptul ca viteza maxima la care ajunge motorul respectiv este dubla fata de cat am eu nevoie.
DragosP
QUOTE(johnybe2003 @ 13 Jul 2006, 15:17)
Pai eu ma gandeam ca fiind pe lant sa fie 2 roati dintate intermediare, care sa mareasca puterea si sa scada viteza maxima atinsa cu acel motor.

Ce să mărească? blink.gif
johnybe2003
scuze nu mareste puterea...puterea ramane aceeasi ma gandeam la puterea de plecare parca cuplu ii zice...

nu am foarte multe notiuni de fizica si de mecanica (teoretica)
Buyaka
Eu unul nu prea am vazut un scuter de 50cmc care sa mearga cu 100km/h nici macar la vale... poate cu mai multi cmc... da
Slider
eu nu am reusit sa deschid link-ul ....vrei sa iasa un fel de kart?
driverx
QUOTE(johnybe2003 @ 13 Jul 2006, 15:41)
nu am foarte multe notiuni de fizica si de mecanica (teoretica)
*



Din pacate se vede. Si daca tu crezi ca fara astea vei face o masina care sa aiba si ceva sanse sa mearga sa fie cat de cat fiabila sa aiba sanse de omologare, ce sa mai zic de productie in serie limitata....esti naiv RAU....

....dar cine sunt eu sa te descurajez.....eu iti urez success.

P.S. Nu ma pot opri din a fi rau. Tu 300kg nu scoti decat cu materiale compozite care sa fie foarte usoare, si nu stiu cat iti sunt de accesibile. Cu fier si aluminiu nici nu visa, deoarece ma tem ca vei depasi limita.
johnybe2003
Am inceput acest proiect stiindu-mi lipsurile destul de mari, acum de curiozitate...eu chiar nu stiu ...ce greutate are un atv smile.gif ? are cineva idee ...ma gandesc ca poate are ~ 150 kg ...plus ce-i mai pun fibra de jur imprejur...

structura nu va fi ca cea a unui auto, ci asemanatoare cu cea a unui atv, la care se mai adauga cateva puncte de sustinere pentru fibra...aripi capota...samd

eu nu am reusit sa deschid link-ul ....vrei sa iasa un fel de kart?
o caracteristica mai exacta ar fi un atv cu roti de sosea si cu caroserie.

Sunt destule scutere care ajung la 100 km/h printre cele mai cunoscute sunt cele piagio, nu stiu daca am scris numele bine...motorul pe care il voi folosi este unul de pe un scuter yamaha...imi pare rau ca nu am apucat sa cer codul exact al motorului pentru a vedea specificatiile tehnice.

Eu am un scuter honda mititel da' fuge de rupe pamantu...ce e drept are niste roti mici ca diametru si ca latime...si merge mai tare decat cele care sunt la noi pe piata acum...( am facut comparatia cu 2 dintre ele smile.gif, erau ambele noi noute )
driverx
Bun

Da' pozitionarea soferului cum vrei sa fie? Ca la un ATV sau ca la o masina. Designul tau de carosrie nu prea seamana cu un ATV carosat, ci cu o mini masina

Si totusi...un ATV are mai mult de 150kg, si nu cred ca au motoare de 50cmc si sa mearga cu vitezele date de tine cu asemenea motoras. Acuma depinde si de forma caroseriei si aerodinamicitatea ei s-ar putea sa ai de invins forte mai mari decat la un ATV. Dar nus specialist in aerodinamica sa iti zic ca va fi mai mare sau mai mica, sau in ce conditii e mai mica.
Ov
plus ca ai zis ca vrei sa reziste la un impact de 50km/h

cred ca nu realizezi ce inseamna asta !?!?

testele actuale se realizeaza la viteza asta si masinile ies destul de sifonate
johnybe2003
@driverx

Intr-adevar nu prea seamana cu un atv...insa soferul va fi pozitionat la centru asemeni unui atv, si nu va sta deasupra motorului ci in fata lui.
Atv-urile au motoare mai mari ...ba chiar am auzit k ar fi si de 1000cmc ...dar la ce roti au ele...late si mari ca diametru, si ele sunt facute pentru offroad ...sau chiar as putea sa zic allroad ...dar eu vreau sa fie special pentru sosea.

Initial vroiam sa fie pentru o singura persoana...gen kart ...sau buggy, dar cred k pana la urma sa fac proiectul pentru 2 persoane...chiar daca apar anumite probleme.
Incerc sa pastrez standardul de 50 cmc pentru a fi un consum mic...realizez ca un motor mic fortat consuma la fel de mult ca un motor mare....exemplu chiar donorul de roti TICO, care are consum destul de mare pentru capacitatea cilindrica pe care o are.
Totodata daca reusesc in vre-un fel sa adun toate piesele astea la un loc si sa o fac sa mearga...chiar si cu 20 km/h o viteza la care mai bine mergi pe jos biggrin.gif, eu am inteles de pe alte forumuri ca nu ai nevoie de omologare, sau ca se paote obtine omologarea si ca poti sa mergi cu ea chiar daca nu ai carnet.
Nu este acesta target-ul meu.
Aerodinamica sincer sa fiu nu cred k mai conteaza la viteze atat de mici, forta de frecare cu aerul va fi oricum redusa prin forma pe care o are masina, si cred eu ( daca gresesc va rog sa ma corectati) ca la 45 km/h viteza maxima...cu sofer in ea biggrin.gif nu afecteaza foarte mult.
driverx
@Ov

Ehhh
Uita-te la Smart ca se poate. Dar nu o sa poata el cu cunostintele lui. Dar asta nu inseamna ca e imposibil.

Oricum. Imi place ca viseaza, sentimentul e frumos, chiar frumos, partea naspa va fi pentru el cand va da cu capul in pragul de sus. Asta e singura chestie naspa, si si mai naspa e ca e si sigura treaba asta. Dar toti avem voie sa visam.
johnybe2003
@Ov

Trebuie sa modific postul...sa reziste...ma refeream ca soferul sa scape nevatamat...masina nu ma mai intereseaza in momentul ala....si cum ma uitam la niste teste la japonezi, care aveau o masinuta gen microcar, am observat ca au fost note mai mari la masinutele care au motorul pozitionat in spate deoarece spatiul gol din fata masinii absorbea foarte mult din socul frontal, iar motorul fiind in spate nu mai avea ce sa intre in cabina soferului. (sper ca m-am exprimat cum trebuie pentru a fi inteles filmuletul)
Asta intentionez si eu sa fac, adica fata masinii sa ramana cat mai goala pentru ca, in momentul impactului sa se storceasca si sa ajunga pana la cabina pilotului, dar nu mai departe.
thunder
Tocmai am dat un search pe net dupa scutere si intamplator am vazut un ATV cu motor de 180cc. Nu stiu ce sanse ai sa misti masinuta pe care vrei sa o faci cu un motor de 50cc. Tot asa ca exemplu, niste date luate de la Peugeot (scutere):

125cc
Putere maxima : 12,2 CP/8750 rpm
Moment maxim : 10,2Nm/7500rpm

50cc
Putere maxima :6,5 CP/8000 rpm
Moment maxim :5,9 Nm/7250 rpm

si pt ca tot exista un topic despre Lastun:
499 cm3; si masina de aprox. 500kg
putere nominala 22,5 CP la 5500 rot/min
cuplu max. 3,45 daN/m

Poate pt. un kart sunt suficienti 50cc dar totusi pt. ce vrei tu nu cred ca ajung.

Oricum eu iti urez succes in continuare
johnybe2003
QUOTE(driverx @ 13 Jul 2006, 16:33)
@Ov

Ehhh
Uita-te la Smart ca se poate. Dar nu o sa poata el cu cunostintele lui. Dar asta nu inseamna ca e imposibil.

Oricum. Imi place ca viseaza, sentimentul e frumos, chiar frumos, partea naspa va fi pentru el cand va da cu capul in pragul de sus. Asta e singura chestie naspa, si si mai naspa e ca e si sigura treaba asta. Dar toti avem voie sa visam.
*


QUOTE(driverx @ 13 Jul 2006, 16:33)
@Ov

Ehhh
Uita-te la Smart ca se poate. Dar nu o sa poata el cu cunostintele lui. Dar asta nu inseamna ca e imposibil.

Oricum. Imi place ca viseaza, sentimentul e frumos, chiar frumos, partea naspa va fi pentru el cand va da cu capul in pragul de sus. Asta e singura chestie naspa, si si mai naspa e ca e si sigura treaba asta. Dar toti avem voie sa visam.
*



Pai nu vreau sa lucrez singur, adica am niste prieteni care sunt la upb la inginerie mecanica, nu sunt nici ei prea straluciti(sunt constient si de asta).
In momentul in care o sa ma lovesc cu capul ...o sa dau iama pe forumuri sa intreb si paote reuseste cineva sa ma ajute, in caz ca se poate.
Sincer ma bazez mai multe pe programele de inginerie gen autocad sau solidworks, sau catia, pentru ca am inteles ca poti sa faci toata structura masinii si sa o supui la teste...teoretice inainte sa te apuci de treaba, si eu asta intentionez sa fac.
Acum astept sa termine de downloadat catia, si o sa ma apuc de treaba...la proiectare.
johnybe2003
QUOTE(thunder @ 13 Jul 2006, 16:37)
Tocmai am dat un search pe net dupa scutere si intamplator am vazut un ATV cu motor de 180cc. Nu stiu ce sanse ai sa misti masinuta pe care vrei sa o faci cu un motor de 50cc. Tot asa ca exemplu, niste date luate de la Peugeot (scutere):

125cc
Putere maxima : 12,2 CP/8750 rpm
Moment maxim : 10,2Nm/7500rpm

50cc
Putere maxima :6,5 CP/8000 rpm
Moment maxim :5,9 Nm/7250 rpm

si pt ca tot exista un topic despre Lastun:
499 cm3; si masina de aprox. 500kg
putere nominala 22,5 CP la 5500 rot/min
cuplu max. 3,45 daN/m

Poate pt. un kart sunt suficienti 50cc dar totusi pt. ce vrei tu nu cred ca ajung.

Oricum eu iti urez succes in continuare
*



Stii...ca tot veni vorba de lastun...imi sugerase cineva sa iau un lastun si sa-l refac p-ala...cu caroserie de care vreau eu ...cu sasiul refacut samd....credeti ca am mai multe sanse smile.gif tind sa nu mai fiu chiar asa de optimist.
dizzy
Pt ce vrei tu iti trebuie un motor cam de 350 cmc minim, ma gandesc la cele pe care le facea Iustin Capra.
Greutatea de 300 kg e realizabila dar nu in conditiile de securitate dorite de tine, adica se va cam duce naibii la 50km/h.

Ciumonk
Vei avea mari probleme cu omologarea.Am incercat eu sa omologhez alte utilaje si am ajuns la niste preturi absurde,fata de Occident.

CU cele 300 de kg nu ai absolut nici o problema.Buggy-ul meu are 243 kg cu roll cage cu tot...dar nu are panouri care sa il acopere.Motor de 600 cm3.Daca gasesti un maestru in sudura TIG/WIG si ai destui bani,poti sa faci o structura tubulara din aluminiu si otel de toata frumusetea,care va rezista fara probleme.
DFA
Pentru că mașina ta să nu-și omoare pasagerii trebuie să aibă o structură foarte rezistentă (neavând loc, sau foarte puțin, de distrugere controlată a caroseriei) iar efortul de protecție trebuie preluat de centurile de siguranță (eventual de airbag...), dar asta va însemna că sarcinile asupra pasagerilor vor fi mult mai mari decât la o mașină cu caroserie deformabilă, clasică.
Ca să reduci sarcina trebuie să folosești centuri cu pretensionare și limitare a sarcinii. Siguranța te va costa foarte mult dacă vrei ca mașina să fie omologată și să o poți vinde în serie.
johnybe2003
QUOTE(DFA @ 13 Jul 2006, 16:53)
Pentru că mașina ta să nu-și omoare pasagerii trebuie să aibă o structură foarte rezistentă (neavând loc, sau foarte puțin, de distrugere controlată a caroseriei) iar efortul de protecție trebuie preluat de centurile de siguranță (eventual de airbag...), dar asta va însemna că sarcinile asupra pasagerilor vor fi mult mai mari decât la o mașină cu caroserie deformabilă, clasică.
Ca să reduci sarcina trebuie să folosești centuri cu pretensionare și limitare a sarcinii. Siguranța te va costa foarte mult dacă vrei ca mașina să fie omologată și să o poți vinde în serie.
*


Nu intentionez sa o vand in serie, ci sa reusesc sa creez un model pe care si-l poate face oricine, deoarece am de gand sa pun pe site toate planurile poate chiar si schitele care au stat la baza proiectului, in asa fel incat daca vreodata o sa ajung la performantele care mi le doresc eu, si sa zicem ca masina va fi omologata de RAR, sa aiba oricine libertatea asta...de a-si face singur masina...

Poate multi ar spune k am innebunit ca m-am uitat pe discovery...da' sincer am vazut poza la masinuta asta si de-atunci mi-am dorit sa o construiesc ( ideea a pornit acum 4 zile..ideea mea...ca altele au mai fost si sigur or sa mai fie)
johnybe2003
QUOTE(Ciumonk @ 13 Jul 2006, 16:52)
Vei avea mari probleme cu omologarea.Am incercat eu sa omologhez alte utilaje si am ajuns la niste preturi absurde,fata de Occident.

CU cele 300 de kg nu ai absolut nici o problema.Buggy-ul meu are 243 kg cu roll cage cu tot...dar nu are panouri care sa il acopere.Motor de 600 cm3.Daca gasesti un maestru in sudura TIG/WIG si ai destui bani,poti sa faci o structura tubulara din aluminiu si otel de toata frumusetea,care va rezista fara probleme.
*


Cu buggy ai voie sa circuli pe sosea ? adica ...este omologata RAR ?

Pt ce vrei tu iti trebuie un motor cam de 350 cmc minim, ma gandesc la cele pe care le facea Iustin Capra.
Greutatea de 300 kg e realizabila dar nu in conditiile de securitate dorite de tine, adica se va cam duce naibii la 50km/h.


Intr-adevar ar trebui un motor cu o capacitate cilindrica mai mare pentru a avea cuplul indeajuns cat sa poata puna in miscare cele 300 kg.
Intentia mea este sa o pastrez si cat mai ieftina...sincer nu am luat in calcul un motor mai mare...o sa ma interesez sa vad ce pret are un motor de 350 cmc...asta daca gasesc pe la noi pe la dezmembrari.
alex
Eu sunt de aceeasi parere ca si driverx. Nu vreau sa te dezamagesc insa iti lipsesc cunostinte elementare lucru pe care nu-l va compensa nici un program. Nu trai cu impresia ca scrii in program: "vreau sa aiba roti de tico, motor de scuter SH de 50cmc, structura din lemn, sa reziste la un impact realizat la viteza de 50km/h si sa arate ca masina din fisierul masina.jpg" si programul iti zice totul pana la ultimul surub biggrin.gif
Mai bine incearca sa faci o masina RC, in cel mai rau caz un cart wink.gif
johnybe2003
QUOTE(alex @ 13 Jul 2006, 17:05)
Eu sunt de aceeasi parere ca si driverx. Nu vreau sa te dezamagesc insa iti lipsesc cunostinte elementare lucru pe care nu-l va compensa nici un program. Nu trai cu impresia ca scrii in program: "vreau sa aiba roti de tico, motor de scuter SH de 50cmc, structura din lemn, sa reziste la un impact realizat la viteza de 50km/h si sa arate ca masina din fisierul masina.jpg" si programul iti zice totul pana la ultimul surub biggrin.gif
Mai bine incearca sa faci o masina RC, in cel mai rau caz un cart wink.gif
*


Stiu cum sunt programele 3d si stiu ca nu sunt accesibile oricui...cu putina lipsa de modestie as putea sa spun ca sunt programator la o firma de transport international...nu are nici o legatura dar am capacitatea de a "prinde" repede tot ce inseamna calculator, si ceea ce ma pasioneaza...

exact la asta ma gandeam si eu in momentul in care imi puneam niste probleme logice legate de anumite sisteme ale masinii ...spre exemplu de franare samd...si intentionez sa construiesc cu acelasi motor un kart ...pentru a ma obisnui si pentru a ma lovi de cateva probleme ...sa vad daca as avea un punct de start...in momentul in care am reusit sa finalizez un cart abia atunci cred ca o sa incep sa construiesc masinuta asta.

in scurt timp o sa postez si cateva poze cu ce mi-a iesit in anumite programe 3d in care o sa lucrez....nu o sa fac totul singur si nici nu intentionez asta...pentru ca de unu singur nu ajung nicaieri. Mai am cativa prieteni care ma ajuta si chiar unul dintre ei se pricepe foarte bine la 3dmax si o sa-mi faca un model 3d al masinii...acesta fiind folosit doar pentru anumite aspecte...adevaratul model urmand sa fie facut intr-un soft de inginerie mecanica
Ciumonk
Si o sa mai ai inca o problema.....eu nu am reusit sa omologhez buggy-ul din cauza motorului.Mi-au cerut EURO 3 sad.gif .In rest nu am avut probleme.Am avut o hartie de la un inginer pentru sasiul tubular,trenuri de rulare luat de la Fiat 126 si Trabant si adaptate impreuna cu toata partea de franare si directia de la Fiat 126.Am avut si o factura de la un sudor,dar facuta numai de forma,pentru eu am sudat.Aveam nevoie de hartiile astea la RAR,certificare EURO 3 pentru motor si teste la Bucuresti(acolo m-au trimis,de la Oradea).

S-ar putea sa reusesti sa eviti Euro 3-ul si unele teste daca faci un Trike...
Ov
QUOTE(driverx @ 13 Jul 2006, 16:33)
@Ov

Ehhh
Uita-te la Smart ca se poate. Dar nu o sa poata el cu cunostintele lui. Dar asta nu inseamna ca e imposibil.

Oricum. Imi place ca viseaza, sentimentul e frumos, chiar frumos, partea naspa va fi pentru el cand va da cu capul in pragul de sus. Asta e singura chestie naspa, si si mai naspa e ca e si sigura treaba asta. Dar toti avem voie sa visam.
*



se poate, dar nu in 350kile rolleyes.gif
Ciumonk
QUOTE(alex)
Mai bine incearca sa faci o masina RC, in cel mai rau caz un cart wink.gif


Mai incet cu sfaturile "prietenesti"......poate reusesti sa jignesti cu formularea "in cel mai rau caz"....

QUOTE(Ov)
se poate, dar nu in 350kile rolleyes.gif


Eu nu am spus nimic de siguranta,interior,izolatii,auxiliare.....cu astea treci in mod sigur de 350....dar cu un simplu buggy cu o centrura in 5 puncte si un scaun din fibra nu treci de 300.Si da,stiu ca sunt total pe langa subiect wink.gif

user posted image

Pentru design-ul asta poti sa modifici un ATV...probleme vei avea la caroserie....banuiesc ca doresti fibra.......
Uncle-Sam
vezi daca sunt ceva "drepturi de autor" la lastun. daca nu ai putea sa faci o copie fidela, dar bineinteles mult mai fiabila
Ciumonk
Buna idee!La asta nu m-am gandit.
MihaiD
Ai putea incerca sa faci un sasiu tubular aproximativ ca cel din imagine (adaptat ca sa poti monta caroseria din fibra pe el).

user posted image

Motorul ar putea fii amplasat central (in spatele soferului) si cutia/diferentialul in spate. Poti sa-i proiectezi/faci tu suspensiile (independente fata/spate), dar nu-ti recomand daca nu ai studii in domeniu.

user posted image

Daca vrei sa te apuci serios de asa ceva si vrei sa si mearga ti-as recomanda sa apelezi la cativa ingineri cu experienta in domeniu, care sa te ajute s-o proiectezi.

By the way, care e bugetul pt. proiect ?
alex
QUOTE
Mai incet cu sfaturile "prietenesti"......poate reusesti sa jignesti cu formularea "in cel mai rau caz"....

Vreau sa ma apuc si eu sa imi fac o naveta spatiala. Etrier de 12 o fi bun? icon_twisted.gif
einstein1984
Primul si cel mai bun sfat pe care il pot da: Cauta si vorbeste cu Iustin Capra, omul a proiectat si construit mai multe vehicule de genul asta decat nr de replyuri pe topicul asta.
Al doilea sfat: Motoare honda GX,GV in 4 timpi, de 9-11,5 CP, sunt incredibil de fiabile si nu consuma prea mult
Al treilea: Cauta pe DC sau la o biblioteca universitara carti de Stoicescu Aurel si Fratila Gheorghe. O sa afli multe raspunsuri la intrebari pe care sigur le ai
lucianac79
Tu vorbesti de buget cand probabil nici el nu s-a gandit cam cati bani ar avea nevoie pentru asa ceva. O asemenea masinuta sta si prin gandurile mele, dar voi avea nevoie de cel putin trei ani de acum incolo pentru a strange banii si pentru executie. Ca sa nu mai vorbesc de ultimii 5 ani si ceva timp in care am acumulat cunostintele si tot nu pot spune ca stiu exact de ce am nevoie. In primul rand el are nevoie de un motor si o transmisie, abia dupa asta va putea stabili exact forma sasiului, plus celelalte sisteme. Imagineaza-tiva ca el are abia 4 zile de cand se gandeste la asa ceva. Important este ca daca ai banii te poti apuca, daca nu ramai la contemplat.
AlexV
hai ca s-a pornit si cu sf-urile.

sa mai enumeram odata cerintele:
* Propulsare cu motor maxim 50 cmc
* Greutatea masinii sa fie sub 300 Kg
* Sa fie rezistenta la un impact de 50 km/h

50 de cmc - 5cp trebuie sa miste o masa de 400kg minim (masina 300 + benzina + sofer) si inteleg ca trebuie sa mearga si cu 50km/h. Sau impactul ala era in stationare?

Cerintele sunt total nerealiste. Cel putin ultima necesita o gramada de studiu. Si pe langa o gramada de studiu necesita o gramada de teste. Cine face testele astea? Cu ce fel de echipament? Cine le plateste?

Intentia e laudabila, dar hai sa fim seriosi si sa discutam despre lucruri omenesti.
vis-a-vis
Sasiu tubular, caroserie fibra de sticla, podea aluminiu striat.
Fiecare din rotile spate actionate de cate un motor de scuter cu tot cu transmisie.
Motoarele sa fie identice si cel putin de 150 cmc.
Motorul de 50 cmc este o utopie, s-ar putea in cel mai bun caz doar sa misti masina din loc.
Daca sasiul este facut sub forma unui roll-cage se rezolva si problema rezistentei la impact.
MihaiD
Se poate si de 50cmc daca e motor rotativ (Wankel) biggrin.gif
prody
Trabant 601 S :
2 timpi, 595 cm3, 26 CP
Nu ai sa gasesti motor mai reusit ca asta! Acum, ce sa zic, cu uleiul in amestec cu benzina s-ar putea sa nu prea iti iasa Euro4, dar in rest e beton!
argon
Mai e optiunea cu un motor mic in 4 timpi..de la o motocositoare manuala, sau un generator..etc.
Cu un motor in 2 timpi, pe langa ca o sa te coste exploatarea enorm din cauza uleiului de amestec foarte scump, o sa ai o galagie de nedescris, adica numai confortabil nu o sa circuli. Pe mine personal astia cu scuterele ma omoara, fac o galagie infernala.
johnybe2003
QUOTE(Uncle-Sam @ 13 Jul 2006, 17:25)
vezi daca sunt ceva "drepturi de autor" la lastun. daca nu ai putea sa faci o copie fidela, dar bineinteles mult mai fiabila
*



Sa stii ca am considerat si varianta asta si acum ma uit sa vad daca se gaseste, daca se poate face ceva cu ea...

Cat despre masinuta si despre motor...vroiam sa aiba motorasul ala pentru ca ala nu necesita omologari speciale, maine o sa postez cateva reguli rar legate de omologari...
Cel putin asa am inteles eu din conditiile alea....
Si daca intr-adevar nu am nici o sansa o sa vad ce alte solutii as avea.
Bugetul nu este deloc se face treptat adica luna asta o piesa 2 luna viitoare o alta piesa, am mai vb cu cineva caruia ii place ideea si vrea sa ajute cu piese sau cu ceva bani lunar...sincer eu as fi multumit daca ar ajuta cu idei sau sfaturi...daca el a putut mai mult cu atat mai bine smile.gif

Acum trebuie gasita o solutie, ori sa mearga cu motoras d-ala...ori daca si sigur nu se poate dupa ce am citit n posturi si n configuratii de atv-uri si karturi si buggy-uri...uof...

ar fi fost frumos oricum...acum sa vad ce se mai poate face....care ar fi urmatoarea idee...:/

Va multumesc frumos pentru sfaturi. o sa revin maine cu mai multe detalii
Ciumonk
johnybe2003, ai RNTR-ul ? Daca il ai in format electronic poti sa il pui aici?Multumesc!
johnybe2003
QUOTE(Ciumonk @ 14 Jul 2006, 09:46)
johnybe2003, ai RNTR-ul ?  Daca il ai in format electronic poti sa il pui aici?Multumesc!
*



Asta este un fisier pe care l-am primit de pe un alt forum...sper sa va foloseasca si voua
Ciumonk
RNTR-7 multumesc!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.