Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: emisii noxe
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
gigi.bacila
Va salut.Sunt nou venit in familia voastra,cu toate ca am Solenza de trei ani cu 43.000 km.Astazi am fost pentru ITP si au constatat ca noxele emise sunt de cinci ori mai mari decat normal.Au pus testerul care indica la turatia cuprinsa intre 1700-2500 emisii noxe-cu toate ca electronic totul era ok.calculator,bujii,sonda lamda,filtru aer totul ok.La turatii mai mici sau mai mari emisiile de noxe se incadreaza in normal.A mai patit cineva asemanator?Ma puteti ajuta cu un sfat? Va multumesc
alex_axn
ai slz mpi sau diesel? la mpi parca se iau noxele la 800 rpm.. mie si unui vecin asa ne-au luat si a fost totul ok.
i96nds
Cred ca a patit ceva catalizatorul.... Desi ar fi trebuit sa faca scandal si la alte turatii.

Nu iti consuma mai mult cumva masina in plaja asta de turatii? Poate e un contact imperfect la injectoare si scuipa benzina mai multa - de aia e si poluarea mai mare.
moustache
Si eu am facut ITP-ul de curand, am avut noxele cam de 10 ori mai mici decat valorile maxime admise. Masurarea s-a facut la turatia de relanti (730 rpm) - atat a masurat testerul si la turatia de 2600 rpm. De asemenea la mine a masurat si temperatura uleiului care era de 83 de grade cand mi-a masurat noxela.

La tine pare o problema de bujii sau injectoare, dupa parerea mea. Pana la urma ti-a dat ITP-ul?
gigi.bacila
nu am primit ITP-ul.urmeaza sa primesc un raspuns de la electronistul de la renault care pune intrebari in tara si la uzina.consumul nu s-a modificat.s-ar putea sa fie totusi o problema de electronica ,nedetectata deoarece la cald porneste dupa cateva incercari.
klaus
masina ai luat-o de noua, sau e SH?
gigi.bacila
am cumparat-o de noua.
extasy_myhay
stiu ca e vechi topicul dar in curand trebuie sa fac si eu itp-ul si am o oarecum o indoiala la noxe intrebarea este cum fac sa le "scad"(reduc) am facut o verificare asta toamna si abia au iesit la 4500 rot/min
Marius_Jay
testul cel mai corect se face cu motorul cald la 700 rot/min... cu cat cresti in turatie cu atat cresc emisiile de CO,CO2, deci nu stiu cum ti-au iesit mai bune la 4500 rot/min decat la 700, cel mai probabil nu s-a stabilizat motorul. Emisiile de noxe sunt ridicate imediat dupa ce pornesti motorul.

Si apropo, unde ai facut tu testul? Masina mea a fost de 3 ori pe tester, si de fiecare data am iesit bine, prima oara cu setarile de euro 2 si ultima oara am ridicat nivelul si a iesit OK cu setarile de euro 3. Se pot avea emisii mari de noxe daca nu ai o bujie care sa functioneza OK(dar se simte asta la mers) sau daca ai catalizatorul bulit, dar la fel cu cat creste turatia cu atat creste si emisia.

Succes la ITP.
gaboru4all
am fost si eu acum cateva zile cu ea sa ii fac ITP si tot asa probleme cu noxele...in turatii mici ieseau ok,iar la turatii mari ieseau peste limita admisa:(sad.gif
xaubau
Cam la 100.000km se duce catalizatoru si nu ramane decat sal spargi sau daca masina sta mult pe parcare cu benzina veche scoate noxe mari dar baga etanol si dai ture multe,Sau daca esti tip sportiv poate so dus setumotor...valabil MPI....Parerea mea ca eu luni am facut itp si o iesit mai mare dar eu nu am catalizator ca lam dat jos ca nu tragea...si benzina de 6 luni statuta...am bagat benzina EURO 5 si a scos gazele bune,dar se poate si palinca are arderea mai buna si nu ies noxe mari din cate stiu..... Dat si alte pareri
ramsen
radmasa.gif radmasa.gif uite asa terminam motoarele...PALINCA
canea_dragos
eu am facut ITP-ul acum o saptamana si m-a pus sa o turez intre 2000 si 3000 rot/min...am tinut-o la 2500 si au iesit bune...bineinteles motorul era cald(facusem 90 km pana sa ajung la ITP:D)

daca catalizatorul e infundat se simte si in mers ca nu mai trage masina...daca e sparta cereamica din el zornaie

daca mergeti mult in oras...va sfatuiesc ca o data la luna macar sa-i mai dati si blana(neaparat dupa ce se inclzeste motorul) ca sa mai curatati si voi instalatia de mizerie...etc...eventual si un aditiv in benzina cnd faceti asta si o sa vedeti diferenta

eu cam de 2 ori pe luna o duc in 4000 rot/min la drum lung(80 km)...rar 5000 si trage bine...ma rog s-a imputurosit putin de la bujii care au 20000 dar nu se simte prea mult
DoubleG
Pentru motoarele pe benzina testul de gaze se face doar cu temperatura uleiului peste 60 de grade, evacuare etansa si la turatii de peste 2000 RPM, astea sunt conditiile in care testul are rezultate corecte. Nu conteaza daca se face la 2500 RPM sau 4000 RPM pentru ca pe motor se ataseaza un senzor magnetic care prin vibratie citeste turatia motorului si tine cont de asta. E logic ca la 2500 RPM rezulta mai putine gaze arse decat la 4000 si implicit mai putine noxe, dar aparatul nu se pacaleste pentru ca stie exact ce turatie are si ce procent trebuie sa rezute. Ca o mica smecherie... aparatele noi nu mai testeaza temperatura uleiului... deci sunt mai usor de pacalit pentru ca cu cat motorul e mai incins cu atat rezulta noxe mai putine. Inainte iti scotea joja si in locul ei se baga o tija lunga cu un senzor in cap care ajungea pana in ulei si citea temperatura acestuia, acum insa nu am mai vazut asa ceva de vreo 2 ani, deci inainte de a intra la ITP incindeti motorul bine pe loc pana pornete GMV.

Catalizatorul nu se duce la 100.000 Km, solenza mea are 235.000 si am facut ITP la RAR acum 2 zile, mi-au iesit gazele fara probleme, desi multi cu masini straine se plang ca au fost respinsi. Catalizatorul se duce daca motorul merge prost, are ardere incompleta si ajunge in el benzina nearsa sau gaze rezultate din arderea uleiului de motor, daca se produc rateuri in el sau in apropiere, etc. Am impresia ca si aditivii de toate felurile care se baga in benzina pentru curatare instalatie, injectoare, etc, grabesc in mod alarmant la distrugerea catalizatorului.

@xaubau
Te rog abtine-te de la afirmatii din astea. Noi aici in timisoara nu avem benzina euro 5, voi in resita de unde o cumparati? Aici se gaseste doar aditivata mai mult sau mai putin, eventual mai difera firma si pretul, dar benzina euro 5 nu am vazut la nici o pompa, nici pompa cu etanol nu am vazut si nici solenzele cu instalatie de etanol, daca ai sti putina chimie ai sti diferenta. Daca taceai, filosof ramaneai, asa ca... GRESIT !!! Stai jos, nota 3.
canea_dragos
am uitat sa spun...la mine a bagat acea tija in locul jojei de la ulei ca sa masoare si temperatura acestuia;)
djasu82
si inca se mai baga tija in toate itp-urile din bucuresti e irelevant cu in legatura cu noxele daca ai motorul cald sau rece odata ce motorul intra in bucla inchisa noxele trebuie sa se incadreze in normele impuse.
Daca ai catalizatorul bun noxele sunt mici , noxe mari ... garnitura de chiuloasa impuscata ,segmenti rupti, bujii defecte sau cu eletrozi inegali , bobina de inductie defecta sau catalizatorul distrus.
Uun motor cu noxele in parametri nu scoate pe evacuare miros de benzen sau ulei.
augustin87r
Acum, cred ca testerul de noxe simte mai bine decat nasul. Chiar daca nu miroase, cred ca pot fi noxele peste limita.
DoubleG
Sunt de acord ca rezultatele trebuie sa iasa bune pentru orice temperatura a uleiului ce depaseste un prag (motorul sa fie cald), dar aici nu am mai vazut sa foloseasca senzorul ala, asadar am dedus si eu ca daca motorul e cald, rezultatul e cam tot acelasi. Sa nu uitam sa sonda lambda se incinde, banuiesc eu ca asa neutralizeaza sau arde undele gaze considerate nocive, asadar conteaza temperaturatura sistemului de evacuare... Eu personal sunt foarte atent la toate testele si la rezultatele lor, testul de rezistenta la rulare poate sa arate un rulment uzat sau o frana blocata partial, testul de frane imi spune cum lucreaza fiecare roata si pot sa mai fac ajustari pentru linistea mea chiar daca masina e declarata admisa si asa neavand abateri mari. Merg in 6 in 6 luni pentru ca asa ma obliga legea... transport persoane... sa imi fie cu iertare scurta deviere de la topic...
sebastianu
O lamurire cu toba de esapament. Trbuie sa le schimb amandoua (intermediara + final) pana acum nu leam schimbat (din 2003) problema nu ii rugina, inca is bune, au mai fost sudatecu argon. La cea finala is cam duse sitele ca se aude in toba cand misc de ea, la cea intermediara cam "sufla" . De origine cea finala ii cam la 150 Ron, cele de connex cam 90-100 Ron (de connex nu o sa pun) o alta varianta e sa ma duc la mesterii care "confectioneaza" tobe, cam 300 Ron m-ar costa amandoua tobele, doar tobele fara teava ca o pun de la asta veche. Momentan inox nu vreau. Se merita astea facute, stiu parca ca se pune tabla de 1,5. multi zic ca nu au probleme cu tobe facute.
vladut88
eu am pus de uzina (cowel) sunt bune au un an inca nu au rugina de loc , dar urmatoarele vor fi facute din tabla de 1,5 poate chiar 2 inainte am avut conex care au tinut 9 luni
cel mai bine ia dinalea facute
augustin87r
Tobele sa nu fie facute dupa ureche, umplute cu span, etc...Sunt foarte importante tobele pt consum si felul in care 'trage' masina. Tobele nu se fac de nea Laie la ochi. Cei care au bani pot cumpara de inox de la Borla. Eu asa vreau sa pun dupa ce mi se ard astea de acum...
marcelbanu
Posed o Solenza Clima din 2003, EURO 2, 43.000 km la bord...
Acum, cu nebunia asta de timbru verde, vreau să știu
care sînt emisiile de noxe pentru Solenza ?
De unde le aflu ?
În regulamentul de aplicare de calcul al timbrului verde,
cică emisia de noxe, CO2, se află din Cartea de identitate al mașinii !
Unde apare chestia, aia că nu-mi dau seama ?

Sau dacă știe cineva o valoare aproximativă...
Eventual să facem o medie...

Mulțumesc !
Iulikk
Nu stiu de noxe, dar citisem printr-o stire ca taxa e undeva la 600 de euro.
bogdanelkva
http://www.totalauto.ro/2008/04/21/emisii-...truc-neoficial/
Asa,ca idee... rolleyes.gif
Iulikk
Adica doar 200 de grame pe km are Solenza?.... nu cred....
marius c
cam ciudata sedinta de itp sa-ti faca gazele la ralanti, eu am facut itp acum cateva luni si din 4000-4500 de ture nu la lasat pe bietul motor , nu stiu cu ce este dotata statia de itp respectiva dar la mine nu a bagat nimic prin motor,pur si simplu a atasat sonda la evacuare a pornit ,,calculatorul ala destept care stie gaze,, turat motorul la 4000-4500 dat ,,enter iesit gaze,, perfect .
Marius 77
QUOTE(marcelbanu @ 30 Jan 2013, 15:40)
Posed o Solenza Clima din 2003, EURO 2, 43.000 km la bord...
Acum, cu nebunia asta de timbru verde, vreau să știu
care sînt emisiile de noxe pentru Solenza ?
De unde le aflu ?
În regulamentul de aplicare de calcul al timbrului verde,
cică emisia de noxe, CO2, se află din Cartea de identitate al mașinii !
Unde apare chestia, aia că nu-mi dau seama ?

Formula de calcul a timbrului de mediu nu tine cont de emisiile co2 la masinile non-euro, euro 1 si euro 2. Pentru aflarea valorii timbrului de mediu este important anul de fabricatie, capacitatea cilindrica si norma de depoluare.
In cazul tau : an 2003, motor 1390 cc, norma euro 2.
Timbrul de mediu pentru aceasta masina :
2,40 x 1390 x (100 - 66) / 100 = 1.134,24 euro

Emisiile de co2 intra in formula de calcul doar pentru masinile euro 3, euro 4 si euro 5.
Emisiile de co2 au inceput sa fie trecute in cartea de identitate a masinilor incepand cu iulie 2008.
Cine nu are trecut in cartea de identitate emisiile de co2 va fi nevoit sa se adreseze RAR-ului.
RAR-ul completeaza emisiile de co2 din baza lor de date fara a fi necesar vreun test al masinii, contra sumei de 35 lei.
Testul pentru aflarea emisiilor de co2 se va face doar in cazul masinilor cu modificari la motor, contra sumei de 3.000 lei pentru motoarele pe benzina si 3.500 lei pentru motoarele pe motorina.

Timbrul de mediu se afla inca in dezbatere publica si pana la intrarea in vigoare este posibil sa apara unele modificari.
marcelbanu
@marius 77
Mulțumesc de răspuns...
Mie mi-a dat 1142 de euro...
Calculat pe acest sait:
http://codfiscal.realitatea.net/aplicatii-...-de-mediu-2013/
Asta fără să pun emisiile de CO2.
Eram doar curios, dacă aș vrea să vînd mașina...
Se pare că, la banii mei sau ai prezumtivului cumpărător,
voi rămîne cu mașina asta !
Marius 77
Ti-a dat suma de 1.142 euro pentru ca ai completat la capacitatea motorului 1400 cc in loc de 1390 cc.
Eu ti-am calculat taxa exacta (la cent) dupa formula de calcul aparuta in Ordonanta.
Emisiile de co2 nu se i-au in calcul in cazul masinii tale Euro2.
Oricum, daca timbrul de mediu va intra in vigoare in acest format, majoritatea dintre noi vom ramane cu masinile pe care le avem acum.
marcelbanu
@marius77
Și mie mi-a dat la cent, dar nu am vrut să mai scriu...
Da, așa este, scrisesem 1.400 cmc din comoditate,
dar diferența era de aproape 10 € între 1.390 și 1.400...
Chestia a fost că am vrut să știu doar informativ...
Solenza o luasem anul trecut după ce s-a amînat
introducerea taxei pînă acum...

Avusesem o Nova de 1.600 cmc non-euro din 1999 și pentru ea,
anul trecut, îmi ieșise din calcul peste 3.000 €...
Înlemnisem: nu mai scap de mașina asta
mai bine o țin piesă de muzeu !

Am dat-o rapid cu 1.800 lei doar să scap de ea,
apoi am luat Solenza Clima din 2003 cu 28.428 km...
Ce-mi place cifra asta 28 4 28...smile.gif
Marius 77
Ai facut o alegere buna cu Solenza la doar 28.428 km la bord. E de preferat in locul oricarui SH din Germania cu 284.280 km (opinie personala, sper sa nu sara lumea in sus si sa pornim discutii pe alte teme).
Cati mai multi km fara probleme in continuare.
nikuniku
Marius 77 ai si tu dreptate cu sh-urile din Germania dar nici solenza aia nu are,reali,28428 km facuti din 2003,
marcelbanu
@marius77
Eram chitit pe o Dacie Logan, dar Solenza asta mi-a făcut nervos cu ochiul în tîrg...
I-am tras și eu cu ochiul, ne-am plăcut și ne-am luat...
Mașina arăta ca scoasă din cutie, servodirecție, sac în volan (airbag)
și aer condiționat totul la 2.200 €...

Pînă la urmă care sînt valorile noxelor la Solenza 1,4 MPI ?
Valori de „catalog” sau cele ieșite la măsurători la I.T.P.

@nikuniku
Ești sigur de afirmația ta ?
Ai fost tu acolo cînd am luat-o ?
Vorba colegului marius77,
să nu intrăm în polemici aiurea”...
Caută subiectul „Prezentați Solenzele voastre”
și ai s-o vezi...
De fapt, o să pun o poză aici pentru edificare.
În poză sînt 29.926 km...
Pedalele, schimbătorul și volanul...
[attachmentid=1627865962] [attachmentid=1627865965] [attachmentid=1627865966] [attachmentid=1627865967] [attachmentid=1627865963] [attachmentid=1627865964]
Maskatu
QUOTE(nikuniku @ 31 Jan 2013, 01:05)
Marius 77 ai si tu dreptate cu sh-urile din Germania dar nici solenza aia nu are,reali,28428 km facuti din 2003,
*


De ce te contrazici fara sa fi vazut macar masina? Te anunt ca acum 2-3 ani un coleg de pe forum ( nu ii mai dau numele) avea la super nova lui din 2001 aproximativ 20.000 km. Masina era a unei gagici care nu prea mergea cu ea si arata atunci si arata si acum țiplă.

Si uite inca un exemplu. Super nova unui amic cu 14.000 km. Masina a stat cam 5 ani trasa pe dreapta si fiind trasa pe dreapta logic ca acel kilometraj a stagnat...

o zi placuta tuturor. smile.gif
nikuniku
si ce sariti toti de fund in sus???? pana la urma dacia tot dacie ramane indiferent de starea ei si cat de bine a fost intretinuta,voi ce credeti ca se intampla cu toata cauciucaraia care este pe masina,daca a stat cativa ani nemiscata,intr-un viitor apropiat vor trebui schimbate toate bucsile/flanse amortizor fata,si ce este mai grav furtunele de apa,a si am uitat anvelopele sigur au crapaturi sau sunt ovale de la stat pe loc
marcelbanu cunosti de mult timp vanzatoru masinii??stii ce fac samsarii cu masinile???cunosc cativa samsari care aranjeaza masinile sa arate ca scoase din cutie.
din partea mea iti doresc sa te bucuri cat mai mult de achizitia ta si sa scrii pe forum doar la rubrica,,,,Prezentati solentele voastre,,,
marcelbanu
@nikuniku
Hai să ne rezumăm doar la noxele mașinilor
nu la prezentarea argumentelor pro și contra...

Nu-mi amintesc ca femeia de la care am luat Solenza
să aibă înfățișarea de samsar de mașini, în plus
avea la dispoziție mașină de serviciu...

Am schimbat eu distribuția și tot ce ține de această operațiune
că așa se recomandă, ca la cinci ani,
indiferent dacă a făcut sau nu cei 60.000 de kilometri,
să se schimbe cureaua la distribuție...

Da, anvelopele prezentau mici crăpături
și am găsit ștanțat anul fabricației 2003...
Un samsar de mașini punea chiar și anvelope la mîna a doua
ceva mai bunicele decît ce am avut pe mașină...
Le-am schimbat și pe alea...

De fapt, fiecare crede ce vrea. Eu cred în ce am văzut...
Scrumiera și bricheta mașinii nefolosite...
Amănuntul ăsta cred că-i scapă unui „geambaș profesionist”.
Motorul încins miroase și acum ca atunci cînd e nou...

Și cu asta închei aici cu întrebarea: care sînt valorile noxelor la Solenza 1,4 MPI ?
Cele din cartea tehnică sau cele ieșite la testele I.T.P.
urdavid
pfuu, cand vad 14.000 km, 20.000km, 28.428 km si cand ma gandesc ca a mea are peste 200.000 de km, ma intreb oare cat a mai duce sad.gif
Bicicleta galbena
marcelbanu, poate faci si un jurnal de bord masinii, daca tot ai cumparat-o recent. Cu poze, tot tacamul. Mie-mi pare rau ca nu i-am facut de acum patru ani, cand am luat-o.
nikuniku
marcelbanu un raspuns la intrebarea ta ca sa inchidem alte discutii
In primul rand trebuie sa stabiliti urmatoarele doua puncte:

1. Ce carburant foloseste masina, benzina sau motorina?
2. Care este consumul mixt (mediu intre urban si extraurban) al masinii?
Atentie aici aveti nevoie de valoarea din manualul masinii, nicidecum de vreun consum masurat de dvs.

De-acum totul devine simplu:
– BENZINA:
[consum in litri/100km] x 23,8 = [emisii CO2 in gram/km]
– DIESEL:
[consum in litri/100km] x 26,5 = [emisii CO2 in gram/km]
marcelbanu
@Bicicleta galbena
Mașina e luată în 27 martie 2012...
Discuția de aici a pornit de la un coleg neîncrezător în km reali ai mașinii...
28.428 km la bord în stația PECCO din Alba Iulia, cea de la gară,
înainte să plec cu ea spre Deva.
Acum are exact 43.403 km.
Poze am pus la „Prezentați Solenzele voastre” !
Și voi pune din nou în noaptea asta !
Marius 77
QUOTE(marcelbanu @ 31 Jan 2013, 06:57)
Pînă la urmă care sînt valorile noxelor la Solenza 1,4 MPI ?

Intra pe google si scrie " calculator emisii co2 ".
Apoi intra pe primul site care apare la cautare si vei gasi raspunsul de care ai nevoie.
Nu postez link pentru a nu fi considerat reclama.
marcelbanu
@Marius77
Mulțumesc...

Dacia Solenza 1,4 MPi din 2003 EURO STANDARD 3
Emisii CO2 159 g/km
bnedea
E correct, solenza 1.4 2004 E2 are taxa de timbru din 2014 egala cu 1321.11 euro?
Cristy_ycm95
Problema cred ca este de la catalizator sau proasta calitate a benzinei sau probleme electrice..
Verifica cu un testar delphi
Horatiu_Andrei
Cristy_ycm95: ai reactivat o postare de 6 ani. Masina poate e demult la rabla biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.