Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: filtru ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
BV07DEF
daca pun filtru de ulei din acela mic as castiga ceva presiune de ulei??
GTX
nu
cristigeo69
daca vrei presiune mai buna pune-ti pompa cu debit marit!!!
si un ulei de calitate... nu RO3
einstein1984
Daca vrei presiune , pune un ulei de camion, mai vascos. Daca vrei chiar sa mearga motorul bine, schimba-i si lui cuzinetii.
cristigeo69
QUOTE(einstein1984 @ 19 Jul 2006, 11:36)
Daca vrei presiune , pune un ulei de camion, mai vascos. Daca vrei chiar sa mearga motorul bine, schimba-i si lui cuzinetii.
*


ca sa ce?? sa omori pompa de ulei ??? blink.gif
GTX
QUOTE(einstein1984 @ 20 Jul 2006, 07:36)
Daca vrei presiune , pune un ulei de camion, mai vascos. Daca vrei chiar sa mearga motorul bine, schimba-i si lui cuzinetii.
*


interesant
Ford_V6
un 20w50 merge f bine pe caldurile astea si nu fortezi nici pompa nici nimic si ai si presiune.
SiloS
Din asta am eu pe dacie si presiunea sta la maxim tot timpul , chiar si la relanti biggrin.gif

Aral 20w50 biggrin.gif
argon
QUOTE(SiloS @ 20 Jul 2006, 14:22)
Din asta am eu pe dacie si presiunea sta la maxim tot timpul , chiar si la relanti
*




Si crezi ca asta e un lucru bun? blink.gif
cristigeo69
QUOTE(SiloS @ 20 Jul 2006, 03:22)
Din asta am eu pe dacie si presiunea sta la maxim tot timpul , chiar si la relanti biggrin.gif

Aral 20w50 biggrin.gif
*



MINTI...mie imi sta la maxim cat e rece(pompa ulei noua debit marit elf sporti 20-50)...si in mers numai la maxim dar dupa ce se incinge rau mai ales pe caldura asta sta la 3(relanti) wink.gif & degeaba ziceti MOAMAAA ce presiune buna am in mers...indicatoarele astea nu indica cat trebuie in mers(se ridica in 6 de nebune)...in accelerare de ex la 3000rpm ai maxim 4 bari !!!
SiloS
Ce ? Nu-i bine sa ai presiune de ulei maxim ?

Am avut mai demult o dacie si statea presunea la 1 si in sarcina de abia atingea 2-3 . Nici nu tragea ca lumea .
ionutctn
QUOTE(SiloS @ 20 Jul 2006, 14:22)
Din asta am eu pe dacie si presiunea sta la maxim tot timpul , chiar si la relanti biggrin.gif

Aral 20w50 biggrin.gif
*



Mersi ulei mineral am si eu tot 20w50. Ma costa 140k ROL litrul si il schimb la 5000 km rulati. Unul semisintetic este 200k ROL litrul iar unul sintetic nu mai spun cat costa.

Am si eu o intrebare pentru cei care se pricep mai bine la uleiuri. Am ocazia sa iau prin niste cunostinte un ulei Castrol 0w40. Uleiul cica ar fi pentru diesel? Are vreo importanta. Nu se pune problema sa iau turcisme dar va intreb ce inseamna uleiul asta pentru dacie berlina???
PS: ati citit bine; chiar asa este 0w40. Uleiul este sintetic si il pot lua la un pret bun.
SiloS
"mie imi sta la maxim cat e rece ...si in mers numai la maxim dar dupa ce se incinge rau sta la 3(relanti) & degeaba ziceti MOAMAAA ce presiune buna am in mers...indicatoarele astea nu indica cat trebuie in mers"


Vrei sa zici ca indicatoarele nu sunt bune sau ca presiunea nu poate sa stea la maxim decat cand e motorul rece ?

Astazi s-ar putea sa fac un drum cu Dacia si o sa trag in poza tabloul de bord .

LE : cand e motorul cald relantiul sta la 4.5 dar in sarcina 6 ... tot timpul . Fac film cool.gif
argon
Pune linistit, dar daca faci multe porniri la rece o sa-ti manance putin, si daca e motorul mai uzat bate putin(doar la rece).
Inainte sa-l pui, baga un engine flush.
Eu am avut 0w40, si as pune in continuare dar nu merita sa dau atatia bani pe el, si ma limitez la 10w40.
cristigeo69
QUOTE(SiloS @ 20 Jul 2006, 03:35)
"mie imi sta la maxim cat e rece ...si in mers numai la maxim dar dupa ce se incinge rau sta la 3(relanti) & degeaba ziceti MOAMAAA ce presiune buna am in mers...indicatoarele astea nu indica cat trebuie in mers"
Vrei sa zici ca indicatoarele nu sunt bune sau ca presiunea nu poate sa stea la maxim decat cand e motorul rece ?

Astazi s-ar putea sa fac un drum cu Dacia si o sa trag in poza tabloul de bord .
*



presiunea POATE sta la maxim cat e rece(si la relanti)dar un motor incins cu sondele noastre indica maxim in mers...iar pe acelasi motor cu o sonda de reno5 indica 4 MAXIM in mers wink.gif si 4 este presiunea reala nu 6 cat ne indica noua
diaconuliviu
O presiune reala de 6 bar SI cu motorul fierbinte arata ori canale infundate (iar ungerea acelor piese "servite" de canalul ala nu se face), ori un joc foarte mic in cuzineti - caz in care ori acel joc e de fapt stringere si cuzinetii se vor topi curind, ori un joc real mic. Daca acel joc este sub o limita, acea pelicula de ulei nu se mai formeaza, frecarea fiind din nou uscata/semiuscata iar cuzinetii se vor topi. Exista o sansa foaaaaaaaaaarte mica, de 0,1% in care acea uzura rapida sa se faca uniform si cit trebuie, dar nu va bazati pe ea. Cind presiunea e foarte mare, intrebati-va de ce si eliminati SURSA ei.

A, mai poate fi o supapa de refulare a pompei tarata mai mult, dar asta face sa sara garnitura filtrului de ulei, de regula. Iar asta fac de obicei "samsarii" de masini, sa-ti arate ce jaf bun cumperi de la ei, ce presiune mare ai.
B-34-SGM
Pompa de ulei (g volumic) lobara. Presiunea maxima este la fel ca la cea de dacie, numai ca are debit mai mare, iar presiunea urca pe alta curba.

Ignorati celelalte piese din poza. Este de 5 turbo, si merge la fix pe Dacia, asta daca o gasiti pe undeva.
Paul_
eu folosesc valvoline 20 50 W si filtru de ulei man si sunt foarte multumit biggrin.gif
GTX
imi zice si mie cineva mai multe detali despre r11GTL,este de vanzare la mine la bloc si m-ar interesa.
ydaniel
mai bine bagi filtru mare:) si nu incerca ala de tractor nu intra:)
cristigeo69
QUOTE(ydaniel @ 24 Jul 2006, 10:23)
mai bine bagi filtru mare:) si nu incerca ala de tractor nu intra:)
*



si ce crezi ca se intampla daca montezi un filtru mai mare ??? crezi ca are vreo importanta daca e mai mare sau mai mic??? huh.gif
cristidb
Pai daca e mai mare se infunda mai greu. Eu oricum il schimb la 5000Km, asa ca nu conteaza.
EUROPE_
Am si eu o intrebare, ca tot am facut setul la motor am cumparat o pompa de ulei noua, de Scornicesti, e cu debit marit sau cu debit normal... huh.gif .
PS. Arbore rectificat la r1.
cristigeo69
QUOTE(cristidb @ 26 Jul 2006, 06:14)
Pai daca e mai mare se infunda mai greu. Eu oricum il schimb la 5000Km, asa ca nu conteaza.
*



si eu la fel...cand fac schimbu' schimb si filtru deci chiar nu conteaza marimea...

QUOTE(EUROPE_ @ 26 Jul 2006, 07:56)
Am si eu o intrebare, ca tot am facut setul la motor am cumparat o pompa de ulei noua, de Scornicesti, e cu debit marit sau cu debit normal... huh.gif .
PS. Arbore rectificat la r1.
*



pai de unde sa stim noi ? smile.gif
de ce nu ai intrebat la magazin ca ala obligat trebuie sa stie... wacko.gif
rs44
cred ca e cu debit marit
EUROPE_
QUOTE(cristigeo69 @ 26 Jul 2006, 22:58)
de ce nu ai intrebat la magazin ca ala obligat trebuie sa stie... wacko.gif
*


Problema e ca nu am cumparat-o eu wink.gif ci mecanicu`... unsure.gif .
Din cate am inteles eu nu se mai fabrica pompe cu debit normal... huh.gif .
cristigeo69
QUOTE(EUROPE_ @ 26 Jul 2006, 12:27)
Problema e ca nu am cumparat-o eu  wink.gif  ci mecanicu`...  unsure.gif .
Din cate am inteles eu nu se mai fabrica pompe cu debit normal... huh.gif .
*



asa stiam si eu...deci ar trebui sa fie cu debit marit smile.gif
tm8bnz
QUOTE(EUROPE_ @ 26 Jul 2006, 23:27)
Problema e ca nu am cumparat-o eu  wink.gif  ci mecanicu`...  unsure.gif .
Din cate am inteles eu nu se mai fabrica pompe cu debit normal... huh.gif .
*



Atunci inseamna ca astea marite au devenit noile pompe cu debit normal ! radmasa.gif
diaconuliviu
In perioada aparitiei acelor pompe functionau in paralel pompele "originale" si astea cu debit mai mare. Diferentierea s-a facut prin acel "debit normal/marit", in timp renuntindu-se la cele cu debit normal. Denumirea a ramas pentru diferentiere la cele ramase neinlocuite pe motoarele mai vechi. Cind se cumpara pompa de ulei NOUA, ea va fi "cu debit marit". Deci, da, ce spune tm8bnz e real.
EUROPE_
QUOTE
Atunci inseamna ca astea marite au devenit noile pompe cu debit normal !

biggrin.gif Pai atunci inseamna ca e de bine pentru noul set si cuzineti de la motorul meu, sper ca de data asta sa nu mai bata la pornire cum se intampla cu pompa cea veche, ca altfel popa.gif o sa fie vai de mama lui` de motor pana o vand.
ydaniel
conteaza marimea.are o supraf mai mare de filtrare.iar de dai mare?smile.gif)
gabriel999
QUOTE(cristidb @ 26 Jul 2006, 17:14)
Pai daca e mai mare se infunda mai greu. Eu oricum il schimb la 5000Km, asa ca nu conteaza.
*


ce filtru de ulei se potriveste pe LGN dar care este mai mare?
galeo
La mine anul trecut cand am facut motorul(schimbat pompa ulei,cuzineti,arbore,ax cu came inacrcat ) aveam 6 la ulei atat in mars cat si la relanti cu cel mai ieftin ulei,insa incepuse sa curga ulei intre chiuloasa si bloc de la o presiune asa mare.Acum nu mai curge ,presiunea scazand la 4 la relanti si 6 in mars cu motorul incalzit.
ydaniel
curgea pe la garnitura?smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.