Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Merge infranata...
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
evo
Buna,

am si eu o problema...de fiecare data cand franez mai putin mai tare sau mai brusc,masina merge infranata apoi.De exemplu am facut un mic test...dupa o frana mai puternica am rulat cu 60 km/h in treapta a 5-a,si apoi am luat piciorul de pe acceleratie (am folosit treapta a 5-a tocmai ca sa nu intre in frana de motor).Masina a inceput sa decelereze destul de tare pana la 40 km/h,iar apoi s-au deblocat printr-o smucitura discreta.Masina merge infranata din cauza tamburilor spate...si se simte destul de tare astfel ca la plecarea de pe loc trebuie turata mai tare ca de obicei ca sa plece,ca sa nu vb ca se simte si la consum.Problema nu este din cauza unui reglaj prost al tamburilor spate deoarece am urcat-o pe elevator la un prieten si e totul ok.Ma gandesc ca poate ar fi de la repartitorul spate....e posibil?Nu vreau sa-l schimb dar el sa fie ok.



P.S am cautat problema pe forum dar nu am gasit-o.
brandy_tdi
Pt orice eventualitate verificata pistonasele etrierilior ca din ce spui tu acolo pare mai degraba a pistonasi blocati..sau poate raman un pic apasati dupa ce pui frana..de la tamburi sincer nu cred..dar merita sa schimbi si repartitoru ca nu-i asa de scump
evo
aia o fost desfundati curatati la service dacia + ca aia de acolo mi-au zis ca repartitorul nu are nimic,dar la verificarea tehnica obligatorie mi-au zis ca e posibil sa fie ceva cu el.

am fost la magazinul de piese dacia si au zis ca repartitorul e vreo 500.000 si de aia vroiam sa intreb prima data sa nu-l schimb degeaba...
vyalli
LA mine ramane infranata pe fata.Daca merg in bucuresti si apas pe frana foarte des nu ramane infranata si se deblocheaza e daca merg in afara cum am patit pe autostrada la prima frana s-a blocat , merge infranata creste apa si tot tacamul dry.gif . Solutia provizorie pe care am gasit-o pana sa ajung la destinatie( ca dacia asistenta nu a putut interveni sa remedieze situatia pe autostrada blink.gif blink.gif ) era ca in momentul in care se infraneaza apas de mai multe ori pe frana pana se debloca.


Jantele din fata sunt super incinse iar alea de pe spate reci deci automat e ceva acolo.Daca poate sa imi zica cineva cam ce are sau unde e problema ca sa stiu ce sa le zic la astia in service


Multumesc anticipat
david79
in afara de etrieri blocati mai pot fi : placute blocate de cate 2 sigurante ( daca a pus cineva 2 in loc de una nu e bine ca nu culiseaza placuta ), sau servofrana bolnava. E posibi sa fie si servofrana .... Daca e servo stricata cu cat se turaza motorul mai tare cu atat se infraneaza masina, din cauza compresiei care ajunge la servo.
costinel_sandu
QUOTE(david79 @ 24 Jul 2006, 23:37)
E posibi sa fie si servofrana .... Daca e servo stricata cu cat se turaza motorul mai tare cu atat se infraneaza masina, din cauza compresiei care ajunge la servo.
*



Mi se pare aiurea explicatia asta. Din cate am mai citit eu prin diverse carti depresiunea din galeria de admisie scade pe masura cresterii turatiei. E logic pentru ca deschizandu-se clapeta de acceleratie motorul trage mai mult aer si depresiunea scade. La servo nu ajunge compresie niciodata.
Si in plus servo ar actiona franele si pe fata si pe spate.
Deci chestia cu servo mi se pare putin probabil. Daca se strica servo se va apasda mai greu pedala.
vyalli
Am fost azi in service si doar mi-a facut o aerisire si gata si-a revenit.I-am zis la mecanicul ala sa se uite la lichid ca mi se pare cam negru dar a zis ca nu are nici o treaba blink.gif .

Oricum dupa patania asta mi s-au albastrit discurile sad.gif si vreau sa va intreb daca ma mai tin sau nu

multumesc anticipat

Smooth Criminal
Nu stiu daca mai e de actualitate problema insa va povestesc ce am patit eu vara trecuta. Din senin mi se blocau rotile fata dupa cca. 5-10 minute de mers ( cu franarile de rigoare, semafor, etc..); am schimbat lichidul de frana mai intai ,ca din ce am auzit , daca e prost se dilata la caldura si tine presiune in conducte ( sau "mananca" scuzati cacafonia, cauciucul din interiorul furtunului conducta-etrier, si acesta se comporta ca o supapa), rezultatul a fost ca fenomenul a reaparut...Bun, am desfacut etrierele, ca am zis ca a patruns rugina, si pistonasele nu mai lucreaza normal;pistonasele erau ok, ca si noi, placutele la fel... Urmatorul pas a fost cumpararea unei pompe de frana ( cam 1.200.000 ), rezultatul dezastruos sad.gif acelasi comportament...un mecanic mi-a zis sa reglez pistonasul acela de la servofrana ( se roteste ) , ce intra in contact cu pompa si sa vad dupa aceea. Zis si facut: l-am strans la maxim, insa rezultatul a fost la fel, pana la urma mi-a venit ideea , destul de rudimentara, as zice, de a pune cate 2 saibe intre pompa se servo pentru a o distanta si a permite sa aiba acel joc de 1-2 mm...si de atunci merg asa FARA PROBLEME .
Sper ca cei ce vor citi nu vor trece prin calvarul prin care am trecut eu cam 7- 10 zile ...
Bafta!
clr
De cand s-a racit afara am inceput sa am si eu probleme in acest sens. Dimineata la prima ora, timp de 5, max. 10 minute merge infranata. Asta numai dimineata la prima ora. Dupa aceea totul e ok.
Cum oricum se apropie revizia de 60.000 si vreau sa schimb si lichidul de frana, o sa - i pun sa se uite si la pistonasele de la etrieri.

As vrea insa sfaturi vizavi de alte aspecte care ar putea avea legatura cu infranarea masinii si care ar trebui verificate cu ocazia asta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.