Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Furtun filtru aer.
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Imbunatatiri - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2
kent99
Salut,

Vin si eu cu o intrebare (repet intrebare asa ca va rog sa nu aruncati cu pietre). Stiti furtunul acela negru si gros aparent dintr-un material textil care intra in filtrul de aer (mai exact pe unde trage aer motorul) ? Intr-o zi (alaltaieri cred pe caldura aia) dupa ce am ajuns acasa am ridicat capota la masina si am pus mana pe el si am constatat ca era foarte fierbinte as putea spune (nu stiu exact dar as putea sa aproximez a avea cel putin 50-60 de grade). Ma gandesc eu ca el fiind cald aerul care tras de motor automat se incalzeste si el atunci cand trece pe acolo (asta doar daca la interior nu are vreo izolatie termica). Drept urmare m-am gandit ca ar fi bine daca i-as aplica eu o izolatie pe exterior pentru a mai reduce din temperatura ridicata pe care o preia de la motor si de la capota incinsa de soare. Ce ziceti ar avea vreun efect (pe principiul aer mai rece => aer mai mult) ? Am stat si m-am gandit si cu ce material sa il infasor (tb sa fie ceva rezistent la temperaturi mari) asa ca dc aveti vreo idee astept ! In speranta ca nu am zis vreo prostie si ca nu s-a mai discutat problema asta (am cautat inainte dar nu am gasit nimic legat de asta) astept raspunsurile/sugestiile voastre ! icon_mrgreen.gif
Alex27Buc
QUOTE(kent99 @ 27 Jul 2006, 14:13)
Salut,

Vin si eu cu o intrebare (repet intrebare asa ca va rog sa nu aruncati cu pietre). Stiti furtunul acela negru si gros aparent dintr-un material textil care intra in filtrul de aer (mai exact pe unde trage aer motorul) ? Intr-o zi (alaltaieri cred pe caldura aia) dupa ce am ajuns acasa am ridicat capota la masina si am pus mana pe el si am constatat ca era foarte fierbinte as putea spune (nu stiu exact dar as putea sa aproximez a avea cel putin 50-60 de grade). Ma gandesc eu ca el fiind cald aerul care tras de motor automat se incalzeste si el atunci cand trece pe acolo (asta doar daca la interior nu are vreo izolatie termica). Drept urmare m-am gandit ca ar fi bine daca i-as aplica eu o izolatie pe exterior pentru a mai reduce din temperatura ridicata pe care o preia de la motor si de la capota incinsa de soare. Ce ziceti ar avea vreun efect (pe principiul aer mai rece => aer mai mult) ? Am stat si m-am gandit si cu ce material sa il infasor (tb sa fie ceva rezistent la temperaturi mari) asa ca dc aveti vreo idee astept ! In speranta ca nu am zis vreo prostie si ca nu s-a mai discutat problema asta (am cautat inainte dar nu am gasit nimic legat de asta) astept raspunsurile/sugestiile voastre !  icon_mrgreen.gif
*



ai sonda de temp undeva la filtrul de aer... stie sa dozeze amestecul dupa ce citeste sonda aia deci nu iti bate capul
spiridon
Eu zic ca ideea e foarte buna, chiar am vazut o poza la un coleg de forum care a facut asa ceva (a izolat cu niste material din ala care se foloseste la izolat tevile de la centrala) !
Eu merg si mai departe cu rationamentul si propun izolarea intregii cutii a filtrului de aer, sau macar partea de jos, ce spuneti ?
La toate acestea priza de aer sa fie undeva sub far si cred ca masinuta ar merge mai bine !
cristidb
Pierderea de putere e cam de 1CP la 10 grade C in plus pentru aerul care intra in motor. Cred ca mai bine tragi aer mai rece de undeva. De sub far nu prea e bine cand treci prin balti.
kent99
Alex27Buc nu inteleg ce ai vrut sa zici prin afirmatia ta dar poate vei detalia.
QUOTE
Pierderea de putere e cam de 1CP la 10 grade C in plus pentru aerul care intra in motor
Pai eu zic ca la cat de putin timp/resurse iti ia ar merita efortul fie chiar si pentru un calut amarat in plus laugh.gif . Unde as putea gasi izolatie din aia de se foloseste la tevile de caldura si cam cat ar costa (cum se vinde la metru la bucata) ?
spiridon
Chiar azi am pus mina pe cutia filtrului si e foarte foarte calda ; Pierderea "temporara" a 3-4 cp ma motiveaza sa incerc izolarea tubului de admisie aer si a filtrului !

Apropo, eu am scos tubul din piesa de plastic si l-am strecurat pe sub masca de faruri imediat deasupra radiatorului, si acum vine exact sub buza capotei ! Se simte, se infinge altfel !

Izolatia "aia" se gaseste la orice magazin care vinde piese pentru centrale termice; se gaseste sub forma unor tuburi lungi de 2 m ! Tai pe lungime, infasori pe tubul de admisie aer si legi cu niste bride de plastic sau cu multa banda izolier din plastic !
cristidb
Aerul are densitate mai mica la temperatura mare. Masa de aer care intra in motor cand aerul este cald este mai mica. Cantitatea de benzina injectata va fi si ea mai mica. Mai putin amestec -> mai putina putere. Sub capota temperatura e cu 15-20 de grade mai mare decat afara.
kent99
QUOTE
Tai pe lungime, infasori pe tubul de admisie aer si legi cu niste bride de plastic sau cu multa banda izolier din plastic !
blink.gif Banda izolier din plastic? Nu stiu ce sa zic dar nu as incerca nu am chef sa vad cum ia foc biggrin.gif Trebuie sa existe si niste banda adeziva rezistenta la temp mai mari (zic eu ca 150 de grade ar fi de ajuns). Ma intreb powertape pana la cat rezista ?
spiridon
Nu ia foc GARANTAT !, eu am de 1 an pusa, cei drept fara material izolant ! La mine furtunul asta gudronat se cam desfacuse si i-am pus banda la greu sa nu ia aer cald direct de linga motor !
pastrama
Daca tot vreti sa reduceti temperatura aerului de sub capota, cel mai bine e sa va faceti o priza de aer...si puneti furtunul ala sa traga aer de acolo...io asa am facut. wink.gif
george_slz
Eu sunt cel cu pitici pe creier, care mi-au soptit cum ca in motor trebuie musai sa ai aer rece la intrare(am pus si intercooler), tot eu am izolat furtunul de admisie. Solutia eleganta de lipire e cu prenandez---de la ce firma iti pofteste inima, cu conditia sa respecti instructiunile de lipire cu adezivi de contact. Cu scoci iese naspha...
kent99
QUOTE
la intrare(am pus si intercooler),
173.gif 173.gif 173.gif 173.gif INTERCOOLER ? cum cum da mai multe detalii te rog biggrin.gif ???? ca si pe mine ma batea gandul asta smile.gif stau si ma gandesc prenadezul ala nu e afectat de caldura ? si inca o cehsti nu pra vrau sa stric furtunul ca cine stie poate ma razgandesc. Ideea cu priza de aer e buna dar nu pt mine nu vreau sa fac nici un fel de modificari in tabla sau sa prelungesc furtunul !!!
cristidb
Cum sa pui intercooler la motor aspirat? E aberant.
intercoolerul are rolul de a raci aerul care intra in motor dupa ce a trecut prin turbina, unde s-a incalzit pentru ca a fost comprimat si pentru ca turbina e destul de calda. Schimbul de caldura se produce intre aerul la temperatura de afara si aerul cald care vine din turbina. Adica tu iei aer de afara si il treci printr-un intercooler sa-l racesti cu aer la aceeasi temperatura? Care-i faza? Sau iei aer de sub capota si il racesti cu aer de afara? In cazul asta mai bine iei aer de afara...
george_slz
E simplu ce trebuie sa faci tu. Sa masori diametrul furtunului si lungimea lui, sa scoti mansonul de cauciuc de la capatul dinspre filtru.
Tai dintr-o foaie de izolator/izopren un dreptunghi cu lungimea=lungimea furtunului de aer si cu latimea egala cu diametrul acelui furtun la care adaugi 5-7 cm , pt a avea suficient spatiu ca sa lipesti(se obtine un cilindru) si apoi imbraci conducta. Dupa aia iti capsezi la loc mansonul ala pe furtun si gata.

Intercoolerul merge bine intr-un sistem turbo....altfel e putin util(cazul meu).
kent99
Ok m-am mai linistit cu intercooleru ala. O sa pun doar izolatie pe furtun. Mai am o rugaminte dac se poate sa puneti o poza cu materialul sau un link sa vad cum arata sa stiu dupa ce ma uit smile.gif 10x !
kent99
Mersi klaus pentru link. Acum ca tot mi l-ai dat icon_mrgreen.gif si am vazut ceva acolo mai am o intrebare grila aceasta : http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...e=post&id=29960 de la solenza lui george se potriveste oare si pe DSN ? M-a interesa sa imi pun si eu una ! rolleyes.gif
klaus
Da, se potriveste. Eu am avut pe DSN.
Doar ca trebuie trase prin ea furtunele de stropitoare de parbriz (ori dai o gaura, ori le faci mai lungi si le treci prin caroiajul ala liber)
dan82
vad ca e vechi topic-ul asta, dar o sa subscriu la ideea de mai sus cu izolarea furtunului. mi-am izolat si eu furtunul cu o fasie de izopren pe care am prins-o cu banda izolatoare si soricei. abia astept sa vad cum se comporta. rau nu are cum sa ii faca. as merge un pic mai depart prin a izola un pic zona din care se trage aerul, pe langa baterie. as izola peretii dinspre motor, in asa fel incat aerul sa vina doar din fata si de desesubt.
Relu_GTT
nu isi prea are rostul izolarea furtunului, ca nu e de plastic ca sa se incalzeasca tare

o treaba buna ar fi izolarea partii de sub filtru, pt a nu se mai incalzii carcasa asa de mult
cristidb
Preferabil ar fi sa se modifice traseul incat sa traga din afara compartimentului motorului are. Carcasa si furtunul sunt din materiale care izoleaza destul de bine termic. In mers aerul circula cu viteza destul de mare pe acolo si nu se incalzeste. Chiar daca are tabla aia si nu trage chiar din spatele radiatorului, e preferabil sa se traga aer din fata radiatorului sau de sub aripa.
dan82
eu am pus mana pe furtunul ala dupa ce am ajuns acasa si se incinge foarte tare, deci nu cred ca izoleaza asa de bine, aerul care trece pe acolo e destul de incalzit.
nu am studiat pana acum si varianta izolarii carcasei filtrului. la prima vedere se poate. oare a incercati cineva asta pana acum?
oricum e clar, masina merge mult mai bine si mai "lin" cand aerul aspirat e ceva mai rece.
o intrebare, sa nu radeti de mine: daca montezi un ventilator pe gura furtunului de aer care ar forta(/ajuta?) patrunderea aerului in motor e o idee proasta ?
Relu_GTT
sa pui unul de calculator

dar nu cred ca e prea buna ideea, eventual ar trebui facut sa scada/creasca turatia lui in functie de cat accelerezi sau odata cu turatia motorului, ca atunci cand motorul are turatie mica nu are nici nevoie de aer mult, dar nu prea ar avea vreun efect bun
incearca si vezi cum e daca chiar vrei
cristidb
E o idee foarte proasta. La turatie motorul trage mult mai mult aer decat poate baga ventilatorul si practic ventilatorul franeaza aerul.
Relu_GTT
pai nu il pui in cap la furtun ca pe un capac se poate pune langa fara sa incurce aspiratia motorului si facut un fel de aparatoare sa dirijeze aerul catre intrarea pe furtun
dan82
abia astept filtrele astea, daca se vor produce vreodata...

http://www.impactnews.ro/News/Filtrul-de-a...asc%C4%83-22050

http://www.corneliugroup.ro/
cristidb
Nicio pocnitoare de ventilator nu o sa faca nimic bun. Singurul mod in care poti introduce aer fortat in motor e cu o turbina sau un compresor.
Au fost testate pe clubopel filtrele alea minune. Rezultat zero.
Exista filtre sport facute de firme serioase. Imbunatatesc raspunsul motorului si cresc puterea cu 1-3%.
dan82
de ce a mai luat atatea premii daca nu functioneaza?
B_i_t_z_a
Peste cateva zile,mai exact in data de 6 august o sa va anunt cum functioneaza unu dintre urmatoarele filtre

http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=E-1250
Sau

http://www.greenfilters.co.uk/m64/DACIA/p2...oduct_info.html

A....si apropo,incercati sa scurtati furtunul de aer,cu cat mai putine coturi cu atat mai bine
Maskatu
Care coturi? Nu are nici un "cot" furtunul de aer, iar traseul lui este destul de scurt, luand in calcul ca din fabrica a fost conceput sa traga aer din spatele farului stang.
dan82
va ziceam mai sus ca mi-am izolat furtunul de la filtrul de aer si azi cand am ajuns la serviciu am observat ca interiorul furtunului era rece, deci, functioneaza. nu pot sa zic ca merge masina mai bine, azi fiind mai racoare. carcasa filtrului era destul de calda. acum ma gandesc cu ce as putea sa izolez si carcasa. o varianta ar fi: banda adeziva anticondens cu folie de aluminiu folosita la instalatiile de climatizare.
ce parere aveti?
Maskatu
Eu zic sa o lasi asa si sa nu o mai izolezi. Mare lucru nu faci. Carcasa este destul de groasa, iar interiorul nu se incalzeste atat de repede si atat de tare.
einstein1984
La ce viteza are aerul pe acolo, chiar crezi ca are timp sa faca schimb de caldura cu plasticul ala?
dan82
fara sa vreau sa fiu ironic: daca as fi stiut ceva fizica...poate faceam un calcul si iti dadeam un raspuns exact, dovedit. trebuia sa fiu mai atent in clasa a 10-a la termodinamica, nu stiam ca o sa am solenza biggrin.gif

parerea mea e ca se incalzeste destul, nu conteaza viteza. un senzor de temperatura montat in carcasa filtrului si altul la intrare, ne-ar da un raspuns clar.

"bolnavul" care stie fizica, are solenza si aparatura necesara, nu a citit inca acest topic...ca altfel aveam un raspuns exact.

tot ce zic eu aici e neavizat, de asta e forum smile.gif
numai bine.
cristidb
Iti spun eu cat de mult se incalzeste aerul cand trece printr-o tubulatura de admisie din plastic. La mine diferenta dintre temperatura raportata de senzorul de pe admisie si cea raportata de senzorul pentru temperatura ambianta din bara e de maxim 2 grade cand masina se misca. Daca stau la semafor ajunge mai mare dar imediat cum incepe sa se miste masina temperaturile se egalizeaza.
Daca admisia nu are componente metalice nu are rost izolatia. Cel mai bine e sa trageti aer rece din afara compartimentului motorului.
B_i_t_z_a
Furtunul are exact 2 coturi,daca renunti la ele iti garantez eu o sa simti diferenta,pur si simplu il faci drept furnutul....o sa revin cu poze.Bafta
einstein1984
dan82, ce intrebam eu e intuitiv. Si nu se incalzeste.
Ryco1
Domnilor ce se intampa daca merg fara acel furtun de la filtru de aer ? blink.gif
fuzzzy
Intra aer cald in motor, in rest mai nimic.
Ryco1
QUOTE(fuzzzy @ 23 Oct 2013, 14:32)
Intra aer cald in motor, in rest mai nimic.
*


Si asta ce inseamna ?
fuzzzy
Ia si asculta aici pe copchilu' asta..
corbex
Creste putin consumul si scade putin puterea.
danciusergiu84
Se stie ca aer mai cald inseamna oxigen mai putin in acelasi volum absorbit de motor.

In teorie la o masina pe injectie sistemul ar trebui sa se autoregleze cu privire la raportul stoichiometric si sa se mentina acolo pentru reducerea poluarii si a economiei, deci in mod normal valorile lambda (daca functioneaza in parametri admisi) ar trebui sa determine ecu sa reduca dozajul de combustibil. Ceea ce se traduce prin scaderea puterii motorului cu avantajul economiei de carburant, se poate vorbi de economie doar daca soferul se multumeste cu putere putin mai redusa a motorului.

Daca totusi soferul nu se multumeste cu putere mai redusa, de obicei isi fac aparitia preaprinderile, sesizabile de obicei prin zornait sau tacanit metalic gen masina de cusut si putere redusa simtitor, iar acest efect negativ apare mai ales cand e cald si clapeta de admisie aer in filtru e comutata spre aer cald dinspre galeria de evacuare. Doar motoarele pe benzina au aceasta clapeta, desi are un bulb de termostat identic cu cele de apa, acesta nu-si mai face treaba la masinile de cativa ani, se defecteaza rapid in acel mediu uscat plin de praf, singura solutie ramanand ca utilizatorul sa comute manual acea clapeta prin diferite metode, vara pe aer rece, iarna pe aer cald pentru ca motorul sa fie ajutat sa functioneze optim indiferent de sezon.
Iulikk
Dar... cand aerul "circula" prin furtunu' vietii, nu se incalzeste "pe drum"? Adica, in motor nu intra tot aer cald?
fuzzzy
Nu se incalzeste la temperatura de sub capota. Ajunge mai rece la filtrul de aer.
Iulikk
Am inteles. biggrin.gif Multam!
Capitan_marian
azi mi-am recuperat cei, 6 cai frumosi smile.gif ce-i pierdusem mai de mult. Atasez Poze.
Maskatu
Nu te ajuta cu nimic daca trage aer de acolo. Daca era un loc mai bun, venea direct din fabrica asa.
Capitan_marian
la logane asa e in fata . tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.