Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pompa frana dublu circuit
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
GabiS
Cum se repara dracia asta?

Am o problema foarte mare: pompa e ultimul model, ala cu senzor si mi se aprinde becul in bord daca bag cablul in senzorul pompei.



Ah, am uitat, mai am o mica problema: prima pedala e la fund si tine extrem de putin, a doua tine mai bine.



Franele sunt aerisite, lichid nou, placute noi, discurile au 9mm grosime si nu au caneluri.

Cand mergea bine, ingheta pur si simplu si era destul de greu sa te obisnuiesti cu frana la masina asta, care este un papuc.



Alta treaba, cum se desface pompa asta? daca prin imbusul din capatul dinspre motor, cu ce forta trebuie sa-l "incerc" pe asta. biggrin.gif
SGN_1310
Mergi la service mai bine. Nu e mult de lucru dar e vital ca treaba sa fie facuta bine.
GabiS
Am pus din greseala in alta parte topicul... daca poate cineva sa-l mute...mersi



Pai nu vreau sa merg la service, ca daca as fi vrut nu mai postam aici.

Daca nu reusesc sa o fac eu, imi cumpar alta pompa mai bine decat sa merg la service. Oricum am nevoie rapid de raspuns, ca ieri mi-a sarit o inconstienta in fata si am oprit langa ea, de si-a proptit mainile pe capota. Nu conteaza ca si-a cerut scuze apoi, ci conteaza faptul ca puteam sa opresc cu un metru mai repede si mai conteaza si faptul ca am nevoie mare de masina, desi sunt inconstient si am mai patit-o cu oprit in borduri, cu alta masina insa, la care imi merg bine franele acum(pompa simplu circuit), dar care din pacate se afla in alt oras acum.
GabiS
Daca rezolv pompa trebuie sa ma chinui sa aerisesc si franele astea din nou, ca la ultima aerisire mi s-a rupt si cheia de roti, noroc ca era la ultimul surub...
sod
parerea mea e sa te duci in service cat mai repede. Nu mi se pare corect sa pui in pericol viata celorlalti cat timp incerci tu sa deprinzi mecanica. Si cand ma gandesc ca sunt pline drumurile de asemnea inconstienti. CHiar ieri era sa imi faca praf masina un papuciu care statea prost de tot cu franele. Daca nu il vedem in oglinda cum se apropie vertiginos si nu plecam in tromba de acolo naiba stie ce se intampla.
Dyda
Acusi am raspuns pe "reglare frina ,citeste acolo si daca dai o adresa iti trimit informatii mai detaliate
el-ninio
pompa ai aerisit-o?ca si eu am aceeasi problema,numai ca mie mi s-au rupt 3 aerisitoare, si tre' sa rezolv problema in service, ca nu prea am frane si mai merg si ca nebunu'..... tongue.gif
viulian
La mine era de la pompa. (n-am papuc, am berlina cu pompa dublu circuit ICP Satu Mare). Aerisisem totu, schimbasem cu 2-3 zile inainte si garniturile la pompa veche (si am aerisit-o si pe aia), placutele erau bune, etrieri si ferodouri noi, si nu mai aveam deloc frane.



Schimba pompa si pune lichid bun.
cristidb
Senzorul se aprinde daca pierzi lichid pe la unul din circuite(fatza sau spate), sau daca unul din circuite primeshte prea mult lichid ,de ex distantza dintre ferodouri shi tambur e prea mare,ceea ce ar trebui sa verifici prima data.

E posibil sa ai aer shi de aceea sa tzina la a doua pedala.

Scoate-l afara, verifica daca nu e blocat tzamburushul ala shi pune-l la loc. Ar trebui sa nu mai stea aprins. Nu curge lichid shi nu ia aer pe acolo asha ca nu e problema. Nu strange tare.

Pompa nu e greu de desfacut. Atentzie la conducte sa nu le indoi ca te chinuie cand o pui la loc (nu se mai infileteaza).

Hexagonul ala vine in dreprtul dispozitivului senzorului. Nu pe acolo se desface pompa.

In afara de schimbat garnituri nu prea ai ce sa repari la pompa.

Procedura de inlocuire a barniturilor e urmatoarea:

Dai jos pompa.

Scotzi paharul, tragi pur shi simplu de el. S-ar putea sa iasa mai greu.

Scotzi dopurile de cauciuc in care e infipt paharul.

O sa vezi in pompa, pe gaurile pe care e infipt paharul nishte shtifturi (asemanatoare cu partea exterioara a unui stift de planetara). Ele au o gaura in partea de sus. De acolo trebuie apucate cu o sarma otzelita tare sau ceva asemanator. Diametrul gaurii e de 1mm. Se trag in sus eliberand pistonashele pompei. Atentzie aici! Se tzine apasat pistonul pentru a ieshi shtiftul. Grija mare sa nu sara. Se scoate mai intai cel din spate shi apoi cel din fatza.

atentzie la cum sunt garniturile. shi la ordinea in care sunt in pompa!

La montare e operatzia inversa.

Garniturile sunt cam proaste. uzina nu face asha ceva. De fapt nici pompe de frana nu face. Cele originale sunt facute la Satu Mare.

Diametrul pompei la berlina nova shi papuc e 21,5 dar nu sunt absolut sigur de asta.

Nu trebuie aerisite rotzile la schimbarea pompei. Se lasa conductele slabe, se toarna lichid in pahar, se ashteapta pana curge lichid pe la toate conductele, se aeriseshte pe la aerisitor shi apoi pe la fiecare conducta shi gata.

S-ar putea sa se aprinda din nou becul. Se repeta faza cu scosul senzorului afara.



Succese!
GabiS
Mersi mult!

Se pare ca se mai gaseste si cate cineva care sa stie cum se repara diferite chestii si nu care sa te trimita la service. Pacat ca un singur post e la obiect si restul pe langa, probabil fuga asta dupa posturi ii motiveaza asa de rau pe unii, incat ar scrie orice ca sa mai puna acolo unul.



Multumesc inca odata cristidb!
GabiS
K, am schimbat garniturile, care nu aratau rau, pompa se comporta la fel.

Se pare ca problema e de la repartitor(limitator), care functioneaza numai deschis, de parca masina ar fi plina. Am umblat putin la el si se pare ca are decat 2 pozitii: complet inchis- cand pedala e tare aproape de cand o ating si complet deschis, cand face ca mai sus.



Acum intrebarea: asta cum se repara?
whitesorcerer12
am vazut eu la service la garantie cum se repara..

se scoate senzorul, se ia la ciocan, se baga la loc, si gata...S-A STINS BECUL!!

E FARA GLUMA, SI E CHIAR POVESTEA MEA, NU AUZITA!
cristidb
Omul intreba cum se repara repartitorul de pe puntea spate....

Aici nu te mai pot ajuta. Eu l-am schimbat pentru ca nu am avut timp sa il repar. De altfel la nova e diferit de cel de la berlina. Nu m-am uitat in el sa vad cum se desface. Costa cam 500k la nova. La mine prindea aer pe la repartitor shi la cateva zile dupa ce aeriseam ramaneam fara frana. Daca te-ai descurcat cu pompa te descurci shi cu repartitorul care e mai simplu.Posibil sa fie rupt arcul care impinge pistonashul inapoi. Sau a ruginit shi a ramas blocat apasat (deschis). Nu shtiu nici daca o sa gaseshti garnituri pentru el.

Daca e blocat pe deschis shi lasa mult lichid sa treaca atunci mashina fuge de spate la frane shi se blocheaza rotzile spate. In mod normal pe asfalt nu trebuie sa se blocheze.

Daca lasa sa treaca putzin lichid franele spate nu sunt eficiente. In concluzie rotzile fatza se blocheaza dar mashina se opreshte greu.

Chiar daca e blocat complet deschis nu ar trebui sa tzina asha de jos. Verifica distantza dintre ferodouri shi tambur, shi daca functzioneaza sistemul de autoreglare. De multe ori se blocheaza parghiile alea cu dintzi .
irinel75
SI MIE DUPA FIECARE AERISIRE COMPLETA MI SE APRINDE BECUL DE LA SENZOR..SFAT DIN SERVICE..SE SLABESTE, SE SCOATE AFARA SENZORUL SI SPOI SE BAGA LA LOC...VOILA..SE STINGE...

EL INDICA LIPSA PRESIUNII IN POMPA...SI DACA A FOST BLOCAT ODATA ASA RAMINE PINA IL SCOTI AFARA
Dyda
In primul rind Repartitorul si Limitatorul sunt doua piese distincte

PRIMUL se afla pe punte(mai nou tren spate) si face legatura intre limitator si cilindri receptori prin conducte.

AL DOILEA se afla prins cu 2 suruburi pe caroserie si are rol de a limita presiunea de frinare la rotile spate presiune care este de 28-30 bar la berlina-break si se masoara la cilindri, peste aceasta presiune se blocheaza rotile si cum a spus Cristi pericol de derapaj

La repartitor nu ai ce repara - este o teava de trecere in forma de T

Limitatorul nici el nu se repara pentru ca nu se gasesc piese de schimb

Piesele componente

Piston corp comun cu supapa ( clapeta)-datorita ei intra mai mult sau mai putin lichid

Garnitura ( inel 0 ) +inel din otel retinere garnitura- pentru a disloca acest inel va vor trece toate transpiratiile

Cilindru +burduf cauciuc pe care apasa pirghia prinsa intre caroserie si punte

Cu ani in urma am incercat sa repar un limitator , pe atunci se mai gaseau piese schimb, dar nu am obtinut rezultate bune pentru ca piesele nu erau conforme.

Fiind o piesa de securitate va sfatuiesc sa o inlocuiti cu una noua si binenteles la un specialist (service agreat de Dacia , la acestea am avut rezultate bune dupa fiecare interventie)
tyka
repartitorul a fost pus de un inginer [foarte prost].nici o masina nu are asa ceva.[straina ma refer].eu lam avut blocat si lam dat jos.am pus un teu.am mers cu masina si vara si iarna si pe ploaie.franele tin belea.daca o apas brusc tin toate 4 roti fara sa traga invreo parte.recomand la cei care au probleme cu asa zisul[repartitor] sal arunce si sa puna un teu. icon_mrgreen.gif
GabiS
Si daca limitatorul are si furtun de retur...cum este la astea cu 4 furtune...
Dyda
Gabis

Cred ca vrei sa verifici pe cineva - la circuitul de frinare nu exista tur si retur.

Nu cunosc in detaliu sistemul ABS dar nu peste mult timp voi intra in posesia datelor - posibil aici sa fie ceva !

Limitatorul nu are 4 furtune are 2 cai alimentare si o iesire catre roti deci 3

Ce numesti tu retur este copnducta de la ICP( Indicator Cadere Presiune), adica in momentul cind presiunea in circuitul fata a cazut - avarie ( pirdere lichid la etriere, la flexibil etc ) in ICP mai sunt niste pistonase care fac ca presiunea din pompa circuit fata sa o bage pe spate prin acea conducta adica ocoleste conductele care ies din pompa catre rotile fata si astfel nu ramii fara frine



tyka

Toate automobilele indiferent de marca fara sistem ABS au repartitor sau racord cu 3 cai si limitator sau compensator

Numai cele care folosesc sistemul ABS la frinare nu au
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.