Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Antigel
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Alex G.
Cu ocazia schimbarii garniturii de chiulasa si a rectificarii chiulasei ma gandesc sa nu pun doar apa distilata in instalatia de racire. Am mers la Petrom si pe raft erau 3 tipuri de antigel: rosu, verde si albastru. Care este diferenta intre ele? Este vre-unul mai bun decat celalalt? Am observat ca preturile variaza de la 9RON la 13RON. Cate sticle da 1L de antigel am nevoie (suspectez ca voi avea nevoie si de apa distilata pentru a face o mixtura din cele 2 ingrediente)?

Multumesc anticipat,
Alex
danny_b
QUOTE(Alex G. @ 2 Aug 2006, 17:31)
Cu ocazia schimbarii garniturii de chiulasa si a rectificarii chiulasei ma gandesc sa nu pun doar apa distilata in instalatia de racire. Am mers la Petrom si pe raft erau 3 tipuri de antigel: rosu, verde si albastru. Care este diferenta intre ele? Este vre-unul mai bun decat celalalt? Am observat ca preturile variaza de la 9RON la 13RON. Cate sticle da 1L de antigel am nevoie (suspectez ca voi avea nevoie si de apa distilata pentru a face o mixtura din cele 2 ingrediente)?

Multumesc anticipat,
Alex
*



In mod normal intra cam 5 litri gata preparat 1/1.Da, ai nevoie si de apa distilata.Problema e ca nu stiu daca ai sa gasesti recipienti mai mici de 1 l.de antigel concentrat.Oricum iti ramine o rezerva de antigel binevenita citeodata.Diferenta e de producator care il coloreaza cum vrea.Cel romanesc e albastru din cite am vazut eu.La MOL am vazut verde dar mult mai scump , gata preparat.Alegerea iti apartine.
Alex G.
Multumesc pentru opinii. Atunci voi alege culoarea care-mi va sari in ochi (probabil rosu fiindca si masina e rosie).

Daca cineva mi-ar putea spune cum se prepara mixtura de antigel cu apa distilata i-as fi recunoscator. Ultima data am preparat prin 2000 si sincer am cam uitat (puneam 2L de antigel si restul apa, nu-mi mai amintesc).

Alex
diaconuliviu
Atentie! Da o cautare ca s-a discutat mult subiectul.
Culoarea antigelului indica SI componenta de baza; cel verde si galbui fluorescent e pe baza de etilen-glicol, cel rosu si portocaliu are alt component; albastru, nu stiu, dar se poate citi pe eticheta.
Cel verde se poate amesteca cu cel galben, cu cel rosu insa nu, reactioneaza.
cristidb
S-a mai discutat dar nu s-a ajuns la o concluzie despre cum reactioneaza. Eu am antigel rosu de la petrom, si am mai completat cu putin albastru (jumatate de litru). Nu am avut probleme iarna.
Alex G.
In concluzie cum fac? Iau cheia (de 11 pare-mi-se) si desfac busonul de pe blocul motor precum si busonul din stanga jos a radiatorului? Astept pana ies cca. 5l de lichid existent apoi iau din magazin 3 bidonase de 1l de antigel verde concentrat 100% si 3 bidonase de 1l de apa distilata, le mixez bine intr-un lighean si apoi torn amestecul prin busonul de umplere al radiatorului, avand grija ca furtunul din borcanul de expansiune sa fie spanzurat undeva sus pe capota. Dupa aceasta operatie voi face aerisire.

Asa se face, in concluzie?

Alex
cristidb
Nu. Torni cei 3l de antigel si apoi apa cata mai intra. Se amesteca dupa aceea in motor.
Alex G.
Presupun ca va curge destula apa chioara din radiator (fiindca la service au pus apa chioara, de aia doresc sa fac schimbul) astfel incat sa nu fie prea mare concentratie de antigel in instalatia de racire (mentionez ca am scos termostatul) si sa am loc sa completez cu apa distilata.

Alex
EUROPE_
Pai daca vrei sa faci schimbul, desfaci surubul de scurgere de la radiator si din blocul motor. Astepti pana curge toata apa. Sa nu uiti sa deschizi robinetul la radiatorul pentru climatizare. Eu chiar azi schimbai apa cu antigel, ca daca am facut motorul, am pus apa, sa vad eventualele scurgeri. Am aerisit-o, cu motorul pornit. Au intra aproape 5 litri de antigel amestecat cu apa.
E tot antigelul care a fost si inainte sa fac motorul blush.gif .
Alex G.
QUOTE(EUROPE_ @ 4 Aug 2006, 21:28)
Astepti pana curge toata apa. Sa nu uiti sa deschizi robinetul la radiatorul pentru climatizare. Au intra aproape 5 litri de antigel amestecat cu apa.
*


Cum ai facut amestecul de antigel si apa, direct in motor sau in lighean si apoi turnat prin palnie in instalatia de racire (asa am facut ultima data, acum vreo 6 ani). Si cate sticle de antigel si cate de apa ai introdus in instalatia de racire? Eu stiu ca normal ar incapea cca. 5.5l dar in nici un caz nu ai cum scoate toata apa din motor, poate de aceea incap doar 5l.

Alex
EUROPE_
Pai inainte sa fac motorul am dat jos lichidul de racire intr-un lighean. Dupa aceea l-am pus in 2 sticle de 2,5 l. Cam asta a fost. Dar eu ieri am pus antigelul ( lichidul de racire), si a scazut nivelul din borcan cam cu vreo 3 cm. Sa fie vreo problema? Sau nu a fost aerisita cum trebuie? Ar trebui sa imi fac griji?
Alex G.
Daca a scazut nivelul din borcan pot fi cateva cauze:

1. furtune crapate (putin probabil daca masina nu e veche) in general la extremitati unde se strang colierele; atentie sub pompa de apa;
2. aerisirea instalatiei nu s-a facut cum trebuie, tine borcanul cu apa (vasul de expansiune) cat mai sus posibil si desurubeaza aerisitoarele (de preferat cu motorul pornit) apoi cand jetul de la aerisitorul de langa pompa de apa este continuu se inchide aerisitorul, procedura repetandu-se si cu cel din apropierea caloriferului; este indicat sa fie deschisa instalatia de incalzire;
3. lichidul se evapora direct din borcan (foarte putin probabil),
4. in timp ce motorul ruleaza, isi trage lichid din vasul de expansiune, nu am idee de ce, mie mi s-a intamplat ... dimineata era la loc nivelul.

Alte cauze nu-mi vin in minte inca. Luni am sa fac si eu schimbul de antigel.

Alex
EUROPE_
QUOTE(Alex G. @ 5 Aug 2006, 14:59)
2. aerisirea instalatiei nu s-a facut cum trebuie, tine borcanul cu apa (vasul de expansiune) cat mai sus posibil si desurubeaza aerisitoarele (de preferat cu motorul pornit) apoi cand jetul de la aerisitorul de langa pompa de apa este continuu se inchide aerisitorul, procedura repetandu-se si cu cel din apropierea caloriferului; este indicat sa fie deschisa instalatia de incalzire;
*


Se pare ca nu am facut aerisirea cum trebuie, pentru ca nu mi-au intrat 5 litri de lichid de racire. 4,5 l si mai completai acum... Nici 5 litri nu au intrat.... biggrin.gif .
Pompa de apa e noua. De fapt, a fost schimbata anu` trecut, sau iarna asta... biggrin.gif
diaconuliviu
Mai e o explicatie: daca ultima completare a fost cu motorul fierbinte, nivelul a scazut si din cauza racirii- solutia antigel/apa are coeficient de dilatare mare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.