Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Solenza ! Prada usoara pentru hoti ?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Pages: 1, 2
rolass
Mie mi-au spart-o hotii de 3 ori pana acum. Prima data a fost un boschetar care a folosit un bolovan shi mi-a luat po geanta din spate.

A doua oara mi-a saltat radio-CD- ul cu chei potrivite un tip care a spart vreo treizeci si ceva de mashini prin Iasi iar ultima data acum o saptamana mi-au spart (deschis cu chei potrivite portbagajul) shi mi-au luat o geanta si o geaca.

Ce se poate face pentru o mai buna securizare a masinii ? Si de ce macar in ceasul 12 nu schimba sistemul de incuietori care am inteles ca e la fel ca la daciile clasice adica are doar rolul de a tine portierele de stalpi ca de siguranta ...
rolass
Probabil detin recordul a spargeri ...
Watchful snake
Nu numai că deții recordul la spargeri, dar se pare că nu știi un lucru elementar: în mașină nu se lasă absolut NIMIC (!) la vedere, nici pe banchete, nici pe bord, nicăieri. A sunat alarma de pe mașină?
Wolfmark
Cred ca puteai sa ai si mama mertzanului ... daca ai lasat geanta in masina normal ca te-au usurat de ea icon_twisted.gif
Bogdan_F
si mie mi-au spart-o! cel putin sunt fericit ca nu mi-au distrus absolut nimic si nu mi-au furat nimic altceva decat RCD-ul.



ceea ce ma mira este faptul ca in cazul lui rolass au fost prinsi cei care au spart masinile, pentru ca io nu prea am auzit ca politia romana sa isi faca datoria si sa prinda hotzii.....
kaspersky
referitor la cheile potrivite: mai mult in gluma decit in serios am incercat un coleg de forum daca ni se potrivesc cheile, si surpriza (sau nu???) zici ca erau identice ne-am deschis toate incuietorile. M-am gindit sa scriu la vc sa-i intreb daca e posibil sa se potriveasca cheile.

Iata intrebarea:

Am achizitionat de la un dealer de-al dumneavoastra o Solenza Scala in ianuarie anul curent. As fi curios daca exista posibilitatea ca sa se potriveasca cheile de la o Solenza la alta, deci daca se poate deschide usa, portbagajul, capacul de la rezervor cu cheia de la alta Solenza. Daca este posibil, care este probabilitatea?



si iata raspunsul edificator:



Stimate Domnule xxx,







Vă mulțumim pentru interesul dumneavoastră față de produsele și serviciile Dacia și pentru încrederea cu care ați apelat la serviciile noastre.







Referitor la mesajul dumneavoastră din data de 23.04.2004, suntem în măsură să vă comunicăm următoarele :





Toate autovehiculele Dacia sunt echipate cu un sistem de imobilizare electronică codată (antidemaraj) a motorului comandat prin intermediul unui semnal transmis de un emițător inclus în cheia de contact; în absența recunoașterii codului cheii, sistemul antidemaraj ramâne activ și pornirea motorului este imposibilă.







Protecția electronică oferă de asemenea siguranță în privința securității vehiculului.





De reținut că echipamentele oferite de Dacia corespund standardelor de calitate în vigoare sunt deja testate și și-au dovedit eficacitatea pe modelele Renault.







Domnule xxxx, rămânem deschiși în continuare pentru orice solicitări și sugestii în legătură cu produsele și serviciile oferite de firma noastră.





Mi-am zis ca nu am fost destul de explicit in primul mail, asa ca le-am dat un reply cu mai multe amanunte sa inteleaga mai bine. Bineinteles ca mailul a ramas fara raspuns.
costi
Ar mai trebui o vocea clientului II unde sa reclami VC pt cit sint de tembeli. Oricum insa nu ma asteptat sa se potriveasca cheile asa usor..
klaus
Lui rolass ii recomand, mai la subeictul topicului si a intrebarilor lui, sa-si anuleze incuietorile si sa o lase doar pe inchiderea centralizata, cu montarea unui actuator la portbagaj, pentru a face aceeasi anulare de incuietoare si acolo.

Aceasta metoda presupune insa si un risc - de a nu putea deschide masina daca, din diverse motive (telecomanda cheie, bucsa antidemaraj, baterie masina descarcata - uitat faruri aprinse de ex.), nu functioneaza inchiderea centralizata. Dar atuci se vor putea folosi alte metode (rigle metalice, sarme otelite etc).

Si orice metoda de genul asta nu protejeaza contra spargerii cu obiecte contondente a geamurilor (in special al triunghiului usa spate).
bogdan_o
Pai daca ne referim la geamuri sparte, orice masina e o prada usoara in afara de alea cu geam securizat anti-glont. In butucul incuietorii de SLZ poti sa bagi orice, chiar si o lera ca tot se deschide. E un mecanism tare simplu si idiot pentru ca permite invartirea butucului cu totul. Incuietorile nu are rost sa ti le anulezi, ca risti sa nu mai intri in masina, dar un hot daca vede ca nu se deschide cu lera da cu o caramida in geam si tot te usureaza de ce ai prin masina.
Lynu
de curiozitate prin ce zona a iasului stai?
Panicatu
referitor la chei...:facem intro zi curatzenie in masina...si am uitat din greseala cheile in portbagaj!!! un prieten a sarit in ajutor...si mia deschis porbagaju cu cheile lui de la dacia 1310!!! am ramas uimit..dar asta nu e tot..am mers apoi la incuietorile de la usi,care de asemenea sau deschis...iar apoi faza fazelor...am incercat sa pornim masina cu cheile lui...si ...ce credetzi....??? binentzeles ca A PORNIT !!! am stat cu motorul pornit cam 2-3 minute dupa care sa oprit ...am incercat din nou...si nu a mai vrut sa porneasca......
asarban
Domnu Panicatu!

Daca matale esti pancat, nu starni panica degeaba!

Hai sa nu batem campii mai mult decat e cazul!

1. Sau nu ai SLZ si ai postat gresit

2. Sau ne iei de tampiti congenitali:

a) cheia de contact de 1310 nu e simetrica, neputand fi folosita decat bagata intr-un anumit fel. Cheile de SLZ sunt simetrice, pot fi bagate oricum

cool.gif cheia de SLZ are transponder, aia de 1310 nu asa ca nu avea cum sa porneasca.

c) cheile de la usile de 1310 sunt mai SCURTE decat cea de la SLZ asa ca....



Concluzia: mai gandeste-te!



Domnu' Lynu!!

Aici e sectiunea Probleme SLZ si nu mIrc sau alte variante de omorat timpul si banii la Icafe! Daca aveti curiozitati apelati cu incredere la MP!
clr
QUOTE
cheia de contact de 1310 nu e simetrica, neputand fi folosita decat bagata intr-un anumit fel. Cheile de SLZ sunt simetrice, pot fi bagate oricum


Modelele mai noi de Dacia 1310 au cheia de contact simetrica. Cel putin fosta mea berlina (fab. 1999) si a fratelui meu (fab. 2001) asa le au!
Marty
Aia nu mai e Dacia 1310! Aia ori e Li, ori e Berlina!
Panicatu
am uitat sa specific...tuate aceste chesti sau au fost posibile cu cheia de la portbagaj a unei dacia 1310...iar eu am solentza
nelu
Dupa "90 toate modelele de Dacia (berlina sau break) sunt 1310 (chiar daca unele au motor de 1600 si altele 1400).
FLEX
QUOTE
am uitat sa specific...tuate aceste chesti sau au fost posibile cu cheia de la portbagaj a unei dacia 1310...iar eu am solentza


Scuza-ma, asa ceva trebuie vazut pentru a fi crezut ... nu de alta, dar inseamna ca sistemul antidemaraj de la Dacia este o gluma proasta ...
robert.s
QUOTE


am uitat sa specific...tuate aceste chesti sau au fost posibile cu cheia de la portbagaj a unei dacia 1310...iar eu am solentza



tipu' face misto e o aberatie ...nu merge ... laugh.gif
klaus
Domnilor,

O sa va explic eu in particular cum se poate face ca orice cheie care invarte butucul de la DSN/SLZ sa poata sa o si porneasca, dar asta cu modificari, cu acces la anumite repere, alea alea, putin probabile din fabrica, posibil numai daca a luat-o la SH.

Legat de chei, de ceva tim (un an - doi) pe berline si papuci se pun chei de DSN/SLZ, dar fara transpondere.

Oricum, vorba lui FLEX, treaba cu pornitu' trebuie vazuta ca eu ma indoiesc la greuceanu' de asa ceva.
Sergiu
Pai poate e chiar asa, dar la mine (DSN) fara transponder nu pleaca (chiar cu cheia mea). Poate e chiar asa in cazul panicatului, dar nici la colegii mei cu care am testat nu pleca. Ce se poate spune este ca poate parea ca porneste si merge cam 1 secunda dupa care moare (si nu mai porneste), dar 2 minute ma indoiesc.

Mai ramane sa incerc pe SLZ, dar din cate stiu cei la care le ploua in masina si nu au decodorul in punga nu le porneste.
klaus
Si as dori sa stiu draga Panicatu cum naiba arata cheia aia de 1310, era ca cea de SLZ sau era ca vechile chei de 1300?



Mmm... imi miroase a utilizatorul nepriceputu.

Cine este mai vechi pe forum, stie despre ce vorbesc...
FLEX
QUOTE


Cine este mai vechi pe forum, stie despre ce vorbesc...


E o idee ... totusi, sa-l tina paraponul atit de mult?
Bogdanel
Dupa ce-am citti chestiile astea pe aici m-am dus la un amic care are o berlina din 1900 toamna. Spre uimirea mea, cu cheia aia mica de la usi (nu cu cea de la contact) mi-a deschis usa si a reusit si sa puna contactul!!! Totusi, LED-ul rosu clipea de parca-l apucasera pandaliile, iar cand a dat la cheie electromotorul se-nvartea, dar nici urma de pornit motorul. Nici 2 minute, nici 1 secunda, deloc. Pur si simplu n-a pornit.

Cat despre sistemul antidemaraj, in cartea tehnica spune pe undeva ca masina e protejata la xx secunde dupa ce ai scos cheia din contact. Asa ca, daca hotul se grabeste si ajunge sa porneasca masina in momentul in care eu am iesit din ea poate-poate reuseste sa parcurga 10 metri.



Stie cineva daca e posibila copierea cheilor de catre hoti? Sistemul antidemaraj are vreo legatura cu telecomanda de la inchidere? Adica e posibil ca cineva sa scaneze cod-ul cheii atunci cand imi inchid masina?
bogdan_o
Sistemul antidemaraj porneste intr-adevar la cateva secunde dupa oprirea motorului, lucru confirmat de becul rosu din bord care incepe sa clipeasca. Eu cred ca este posibil sa deschizi usile cu o cheie normala de Dacie 1310 de vreme ce pot fi deschise si cu o lera. Dar de pornit asta nu o mai cred. Nici contactul nu cred ca a putut fi invartit. O sa fac si eu proba cu chiele de la break asta-seara sa vad.



Oricum am de gand zilele astea sa ii pun folie PEE peste tot si o sa ii dezactivez deschiderea usii soferului cu cheia (ii scot tija aia). La portbagaj mai astept pana ii pun actuator si dupa aia i-o dezactivez si lui. Eu nu folosesc cheia pt a deschide masina, iar daca mi se consuma bateriile de la telecomanda la ce bun s-o deschid cu cheia daca ma asurzeste alarma. Iar ca sa imi sparga masina trebuie sa-mi dea cu caramida-n geam, urma clara de efractie, nu sa ma chinui sa arat la Politie ca s-a intrat cu chei potivite, sa mai am probleme si cu Casco sa nu vrea sa ma despagubeasca.
klaus
Bogdanel, sistemul antidemaraj nu are nimic cu telecomanda.

Scanarea are loc doar pentru frecventa telecomenzii de inchidere centralizata (ca sa nu sune alarma cand o deschide), dar sistemele de scanare sunt relativ scumpe si nu fac banii pentru DSN/SLZ.
Panicatu
deci !!! pana la urma sper ca va convins si BOGDANEL ca se pot deschide usile si chiar invarti cheia in electromotor...mai ramane faza cu pornitu...care nu sa petrecut decat o singura data ...mai exact la prima incercare ...stiu ca pentru uni dintre voi suna aberant,dar sa intamplat pur si simlu` ...nu credetzi....asta e !!!
asarban
Hai nene, lasa-ne!

Ieri seara am incercat nspe chei de 1310 pe o solenza!

nici gand sa porneasca!

NU ARE CUM! Pentru ca nu are transponder!
Bihomoldoveanul
Poate e mucit transponderul lui si porneste masina si cu o floare de colt pusa intr-un manual de geografie de acum 15 ani smile.gif
omman
Facem noi misto de panicatu, dar mai stii ce le coace mintea astora de la dacia. :idea: A sevedea Legenda pungii la solenza, unica masina de pe care nu dai jos toata tsipla.

Panicatu, sigur ti-ai luat solenza? Daca nu vezi ca apare L90-ul. Nu te supara, glumeam. laugh.gif
SGN_1310
Shi cheia de la Merlina mea e simetrica sac!

Rog un anume moderator sa modereze nu sa enerveze!

Incuietorile de pe la noi sunt ieftine shi nesigure, nu au multe elemente de siguranta, la o cheie conteza doar 2-3 zimti nu 10 cati poate are. Apropo daca nu stiati exista cheia tuturor cheilor, ma refer la o anumita serie de chei nu la toate cheile de pe piata.

Un exemplu pt aceasta cheie a tuturor cheilor o reprezinta situatiile de la parnaie, adica fiecare poarta are cheia ei. Cand situatia o cere , se poate folosi o singura cheie care deschide toate aceste porti. La fel shi la dacii, exista o cheie care poate deschide majoritatea incuietorilor din seria respectiva.
asarban
Domnu!

Era vorba de PORNIT MASINA!

Cheiea de la Merlina ta o fi simetrica, dar e o cheie chioara care nu porneste Solenza!
SGN_1310
Daca merge la hayon merge shi la contact. Nu e o singura cheie?!
DSops
Firar cheia sa fie, e cheie, e lera, e floare de colt, se deschide usa, da de unde aveti voi transpondere la 1310, lere si flori de colt? Ca pornitul motorului la Solenza nu e ca deschisul usii la spais. Daca la panicatu s-a intamplat asa ceva, eu nu cred ca trebuie neaparat sa il luam la pumni. Poate e adevarat. De unde nu stii ce drac de inovatii a facut Ion de la asamblare dupa ce a invelit din greseala calculatorul in punga in care a avut mancarea si a curs mujdeiu in calculator. Sau a borat berea de seara peste transponder si a trebuit anulat. Crezi ca don' inginer n-are suflet si nu a reprogramat el ceva acolo sa nu dea bietu' om de bucluc? Panicatu cred ca ar trebui sa poata repeta fenomenul si sa fuga cu demonstratia la Service. Apropos de cheia universala la puscarie / anumite firme, acolo e o chestie cu trestie, nu butuc de Dacia. Cine stie, cunoaste.
Bihomoldoveanul
Deci chestia e simpla dragii mei, daca Panicatu nu ne-ar trage in piept, ar fi circa ziarele cu dacii SLZ furate. Ceea ce nu e, tocmai pentru ca Solenza e foarte usor de spart (desi nu mai usor ca alte masini) dar rezonbil de greu de furat. Ecuatia spune ca daca ai skillul necesar sa furi o solenza, cel mai probabil te vei rezuma sa furi Octavia de linga ea.

Initiatorului topicului nu pot sa-i spun decit "condoleante" sau ceva de gen. Daca sta intr-o zona mai de keke singurul meu sfat este sa-si faca Casco care sa acopere 100% furtul sau distrugerea totala si sa-si puna o alarma. Eu am Viper si zic ca ruleaza. Restul cu anularea incuietorilor sint prostii. Parerea mea, care este™
Hatod
Salut,

ma simt usor stresat stiind cat de usor se deschide Solenza. Eu (inca) nu am alarma, nici CASCO, ca nu de mult am cumparat-o.

Apropo, pt. linistea mea sufleteasca probabil o sa fac CASCO. Despre alarma inca nu m-am decis (nu-mi place ideea ca la serviz sa desfaca orice parte a masinii si cine stie, la urma apar scartaieli sau alte chestii).



Dupa cum stiu in Cluj nu se fura asa de multe masini, comparativ cu Bucuresti sau Brasov. E adevarat?

De nr. masinilor sparte nu stiu, sper ca o sa evit asta prin regula "a nu lasa nimic la vedere + a lua jos interfata casetofonului".
Tudor B
Pentru o montare de alarma nu e necesar dezmembrarea masinii: se declipseaza mocheta de pe jos, se desfac plasticurile unde e centura pt montare intrerupatori usi si cam atat, CASCO e bun ca sa dormi linistit. Hai la intalniri sa mai povestim mai multe.
Bogdanel
Poate ma insel, dar am vazut la un moment dat o statistica ce spunea ca in jur de 50% din masinile sparte au alarma. Ceea ce, bineinteles, inseamna ca 50% sunt fara alarma :mrgreen:

Prin urmare, intre o alarma shmekera si un CASCO fara fransiza eu as alege CASCO-ul biggrin.gif
Bihomoldoveanul
Sa ne intelegem, daca lasi telefonul in masina pe bancheta ai sa o gasesti cu geamul spart si cu alarma gituita de atita racnet. La fel si daca ai cdplayer fara fata detasabila. Daca insa nu ai nimic vizibil in masina nici un hot nu va risca la plezneala sa descopere ca tii doua hirtii igienice in torpedou tongue.gif
sstanescu
Hatod, pune mana si fa-ti CASCO! Chiar daca umbli cu masina numai prin Cluj (unde zici ca nu se fura asa de tare), totdeauna exista riscul sa se intample ceva neprevazut (cade pomul pe masina, da unul cu caramida si fuge, iti freci masina de vreun gard sau o pocnesti sanatos de ceva). Asigurarea nu mai e demult un moft, deja e o necesitate. Faze cu "merg atent" sunt basme! Stiu eu pe cineva cu conceptia asta si cand a calcat pe bec, s-a usurat brusc de cateva zeci de milioane din buzunar si asta cu cautat piese la second-hand. Piesele si manopera se calculeaza in euro, vopseaua nu mai e aia de o dadeai la mishto in fata blocului. Gandeste-te bine inainte de a iesi cu masina pe strada fara asigurare, aici nu e vorba de a fi fricos sau a fi atent, e vorba pana la urma de noroc si ceasul-rau.



Eu am colegi care pana cand nu au facut asigurarea, au preferat sa lase masina nou-nouta in parcarea pazita de la birou vreo saptamana! Cand a fost o mica intrerupere la CASCO-ul de la un S500 de firma, nici un sofer n-a avut tupeul sa plece cu masina aia prin oras!
laurh
Si-a pus cineva vreun fel de antifurt la porbagaj ? Ma refer la vechile lanturi de pe 1310. Un lant, doua lanturi, trei ...
Bogdanel
[quote]

Eu am colegi care pana cand nu au facut asigurarea, au preferat sa lase masina nou-nouta in parcarea pazita de la birou vreo saptamana! Cand a fost o mica intrerupere la CASCO-ul de la un S500 de firma, nici un sofer n-a avut tupeul sa plece cu masina aia prin oras!

[/quote]



Bine, acum nu trebuie sa dam in paranoia. Solenza nu e S500 iar sansele sa patesti ceva intr-o saptamana nu sunt tocmai mari daca mergi cu grija.

Cat despre CASCO, e totusi bun in orice conditii. Acum 2 zile era scandal mare pe langa biroul meu: vant puternic, un geam spart la et. 4 al unei cladiri, cateva cioburi picate prin luneta unui amarat care-si un VW Bora sub geamul respectiv. Ghinion de nesansa, da' un CASCO l-ar mai fi linistit cu siguranta.

In ceea ce-i priveste pe hoti, BH07ATX are perfecta dreptate. Carati cu voi tot ce se poate cara si lasati cat mai putine lucruri la vedere daca tineti la geamurile si lucrurile voastre :!:
bogdan_o
Eu am carat ce se putea cara din ea, dar asta nu m-a scutit sa ma usureze de oglinda. Si daca aveti impresia ca se rezolva usor pe casco va inselati. M-am dus la Politie dar inca nu am depus plangere. Ca daca fac dosar, trebuie sa fac n drumuri intre Politie si Asiban, plus daca il prind pe amarat (sau ii pun furtul in carca unuia care mai are si altele-asta mi-a spus-o politistul de la furturi din auto) o sa ma plimbe pe la tribunal sa dau declaratii peste declaratii. Chiar mi-a spus cel de acolo ca mai bine m-as fi dus si as fi declarat ca am spart-o deca s-o dau furata. Si eu am vrut sa merg pe onestitate, sa fiu corect. Maaare greseala.
Marty
Bogdane, credeam despre tine ca esti o persoana foarte inteligenta. Nu ma face sa-mi schimb parerea, te rog frumos! Pai bine, ma, tu te uiti in gura lu' 4-clase ??? Da-l in steaua ma-sii, lasa-l in pace sa vorbeasca, tu pune mina si fa plingere! Lui nu-i convine ca tu faci plingere deoarece ramine el incarcat si trebuie sa fac hirtii si dosare si sa-l urecheze sefu' pentru nerezolvarea cazului sau, nu este de neluat in seama, dobitocu' dracu' e mina in mina cu ciorditorii si isi primeste tainul de la ei. Nu te tiraste nimeni prin tribunale atita timp cit tu faci plingerea pe "formular tip". Caliatatea de martor la tine nu exista, ca doar nu l-ai vazut cind a facut combinatia cu cioarda la cioburi. Iar de partea acuzarii se ocupa procuroru', nu avocatu' tau.
SirAvalon
Sustin ideea lu' marty. Astia intotdeauna incearca sa scape de plangeri, sa nu le aibe ei nerezolvate acolo, ca iti dai seama ca nu are cum sa-l gaseasca pe respectivul. Poate o fi chiar omul de pe forum care se plangea ca i s-a spart laugh.gif . Mai adaug on topic ca nu mica mi-a fost mirarea cand am vazut ca cheia de la supernova se potriveste perfect, dar de pornit nu am reusit s-o pornesc cu ea. Ciudat e ca de la SLZ la DSN nu merge cheia. Sa fie mai bun sistemul la DSN?
Bihomoldoveanul
Pai in cazul asta poate ar trebui sa platesti un bodyguard sa stea sa-ti pazeasca oglinzile si stergatoarele smile.gif

Cind mi-au spart masina, cred ca m-a costat vreo 3 milioane doar benzina pe drumurile la Asiban. Daca am paguba sub 4-5 milioane nici mort nu ma complic cu CASCO.
Hatod
Am decis: o sa fac CASCO.

Si voi, si prietenii mei (in proportie de 90%) au recomandat. Cred ca o sa fac fara franciza (adica sa-mi plateasca totul daca se duce de rapa masina).



Numai ca sunt inca cu numere provizorii, deci mai am de asteptat putin.
Marty
Poti sa-ti faci CASCO si acum, nu e o problema!
bogdan_o
Casco se face pe codurile mașinii (șasiu, motor) nu pe numerele de înmatriculare, deci poți fără probleme să-ți faci casco de pe-acum. Eu am avut casco din prima zi și am mers și eu ca toată lumea aprope o lună cu numere provizorii.
kaspersky
exact cum spune bogdan_o, as mai adauga ca dupa ce ai numerele finale te duci la ei si se mai face un act aditional (cel putin eu la BCR Asigurari asa am facut)
Maf
Sunt niste birocrati cei de la BCR....de ce ar mai trebui act aditional daca pe contractul de asigurare exista toate datele necesare indetificarii masinii(șasiu, motor)?

Eu stiam ca daca vinzi masina polita casco este valabila si pentru noul proprietar(care teoretic ia alt numar de inmatriculare). In cazul asta ce face? Se duca la BCR Asiguari si incheie un act aditional?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.