Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pompa frana dublu circuit si 4 tevi .. garnituri sau corp?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
dadu221
nu mai am pic de frana!!!! dupa ce mi-am rezolvat partea de frane de al roti (placute estier, aerisire, furtune, garnituri .. etc) am apucat sa fac vreo 300 km cu ea dupa care am lasat-o 3 zile la odihna. dupa 3 zile am facut vreo 5 km cand am constatat ca frana mea mai tinea abia pe la sfarsitul cursei. lasata iar in repaos 2 zile apoi constat ca nu mai am pic de frana. M-am uitat sa vaddaca imi curge pe undeva si nu curge . Am incercat faza cu aerisitorul de la pompa si tot nik. Ce am observat la ea este ca mi-a crescut nintelush nivelul lichidului in pompa. Am fost pe la 2 oameni care au ramas masca cand au vazut ce pompa de frana am eu pe 1300 si au zis ca li-i teama sa se bage la asa ceva. Am fost si am intrebat prin magazine de preturi .. Am zis ca lesin!! O pomopa ca aia care o am io e vreo 750 000. Adik ash dubla pretul masinii daca as schimba-o sad.gif Informativ una cu dblu circ si 3 tevi e vreo 550 si una simpla e vrea 350 smile.gif (preturi cu rotunjiri)

1. Sa fie de la garnituri si sa scap ieftin cu schimbatul astora?

2. Sa fie asa cum si-a dat cineva cu parearea din corp[ul pompei neramanandu-mi altceva de facut decat sa o schimb?

3. Daca este chiar nevoie sa o schimb sa ma fac mai bine baiat cuminte si sa imi pun una cu simplu circuit si in cazul asta fiind nevoie de facut niscai adaptari???

4. M-ar ajuta si informativ niste preturi pt manopera in cazul schimbarii fie garniturilor fie a pompei la service si daca ar putea cineva sa imi recomande un service care isi face treaba cu simt de raspundere prin brasov cat mai aproape de str. mihai viteazu !!

Am uitat sa precizez ca nu am nici frana de mana ?? :oops:
Dyda
Deci ai pompa dublu circuit si cite conducte 3 sau 4

Dar in ambele cazuri pistoanele sunt la fel , iar aici trebuie subliniat faptul ca nimeni nu a scos in evidenta supapele din capatul lor ( pistoane )

Ei bine aceste supape au rolul de a permite lichidului sa intre in pompa ,cind aceasta este in repaus, fiind actionate de stifturile de retinere pistoane - deci alimenteaza circuitul si astfel se realizeaza presiune

In momentul cind pompa este actionata aceste supape se inchid.

La tine stind citeva zile in pozitia deschis (pompa in repaus) in momentul cind actionezi pompa aceste supape ramin tot deschise permitind lichidului sa treaca prin piston si sa ajunga in vas,nerealizind presiunea de frinare - cursa maxima la pedala, presiune 0 frinare 0

In pravalie exista kituri reparatie pompa frina, le cumperi , le montezi in corp si

Bafta si frinare

A doua varianta- cauciucul din garnituri fiind imbatrinit dupa ceva timp de repaus acestea (garnituri) se deformeaza remanent si permite lichidului sa treaca pe linga ele ajungind in vas

Deci schimbare garnituri si Bafta si frinare

Posibil sa fie una din variante sau amindoua
dadu221
mersi fain!!!

am fost la cineva care mi-a aerisit momentan pompa. nu de la aerisitor .. A zis ceva ca era conducta uscata ceva ce tine de rotile din fata.. returul ?? sau spun prostii. O sa astept sa vad ce se intampla .. daca isi pierde iar franele .. garnituri am deja luate .. si nenea care mi-a facut treaba la masina mi-a dat o explicatie asemanatoare cu supapele alea. Daca o sa ma lase iar o sa stiu de unde vine problema. Mersi mult!!!



driverx, o TIN . Mi-am pus ambitia sa scot masina buna din ea .. Oricum ma bate gandul la un opel kadett in 2 usi sau un renault .. ceva pana in 2000 de euro. Apoi o sa rad eu de tine cand o sa postezi vreo problema :PPPP
tyka
dupa cum spui ca ai pompa cu dublu circuit[si patru tevii].Aceasta pompa are diametrul interior mai mare decat cea cu 3 tevii.Esti sigur ca ai luat garniturile care trebuiau?daca pui de tip[3 tevii] dupa 3-4 zile se dezamorseaza. icon_mrgreen.gif
gdm
Si eu am patit aceeasi treaba.

Cum am rezolvat-o eu:

Mi-a spus un mecanic ca pompele de frana noi de dacie au in ele un conservant ce reactioneaza cu lichidul de frana si face gaz. Am aerisit pompa cam de vreo 7-8 ori cam la o saptamana intre aerisiri. Dupa aceste aerisiri am schimbat tot lichidul de frana de pe circuit.

Acum am frana ca la o masina adevarata.

Asa-i cu daciile astea iti mananca nervii, banii si tot n-ai masina ca lumea.

Daca ai bani ia-ti una straina.
tyka
am auzit si eu chestia asta,da nu prea ami vine sa cred. icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif
tyka
totusi schimba garnituri. icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif
gdm
E cat se poate de reala faza cu conservantu. N-am nici un dubiu ca e asa.

Sa-ti spun de ce:

Dupa aeriseam aveam frana f buna vreo 2-3 zile. Eu circul cu masina numai in weekend. Dupa o saptamana nu mai aveam frana deloc si trebuia aerisita iarasi. Astea au fost simptomele si alta explicatie n-am.

Acum dupa ce am schimbat tot lichidul nu mai am probleme cu frana.
dadu221
tyka, stiu faza cu diametru` de la garnituri .. am luat pt pompa cu 4 tzavi. Asta care o spui tu cu reactionatu` .. de cand am luat-o si pana acum am bagat in frana (dupa reparatii si aerisiri prin completare ) un picutz mai mult decat echivalentul unui schimb de lichid. ce-i drept am bagat lichid d`ala de 50 000. Daca nu ii dau de cap o sa schimb si lichidul. Legat de kadetu` ala .. a avut un coleg d`al meu unu cu motor de 1300cm si a spus ca nu a avut o taina cu el plus ca avea consum mic.





Dupa 2 zile mi se inmuiase putin pedala.. Am fost la nenea mecanicu` si mi-a facut de data asta si aerisirea la roti si tot tacamul asigurandu-ma ca nu are rost sa schimb supape sau garnituri pt ca dau vina degeaba pe ele. Acu astept sa vad.. imi fac cruce si plec azi cu ea acasa. Pret informativ pt supape 255 000.



driverx, io initial am vrut trabant dar nu m-au lasat ai mei. mi-am luat jaf ca sa invatz sa conduc .. ambreiaj , schimb viteze etc etc plus sa mai fac experimente pe masina ca sa shtiu ce sa fac daca raman doamne fereste cu ea in drum .. Din cate imi spusera toti trabantu` nu se prea potriveste cu dacia asa ca am luat un nene care zicea ca le stie si m-am dus sa-mi iau masina. Mi-am luat m.. , recunosc. Dar las` ca ma fac eu mare smile.gif



gdm, la mine tot termen de 3 zile are smile.gif Cand ai schimbat lichidu` de care ai pus??
Dyda
Lichid frina DOT 4
driverx
dadu221,



Am bagat si eu lichid romanesc de oradea si numa probleme am avut. Mai multi mi-au spus ca face bule lichidul, sistemul era etans de luni de zile, dar mie la 2 sapt imi era nefunctionala frana. Am bagat 2+2 DOT 4 in ea, acuma doar dimineata inainte de pornire tre sa ii dau 4 pedale (ca merge in fund) dar dupa aia toata ziua merge acceptabil. Cateodata mai prinde mai jos...dar nu stiu de unde atatea variatii...



:shock:
dadu221
sa iti povestesc cum am astupat nijte gaurele din stlp pe unde imi baga apa in masina cu niste spuma d`aia de se foloseste la termopane?? si ieri , dupa ce am luat toate baltoacele ca sa vad rezultatul am constatat ca spuma aia e mult mai buna decat un pampers.. sa vezi acum ce masina uscata am ... smile.gif)



Care e diferenta intre dot 3 si dot 4?? Nu de alta dar eu am inteles ca dot 3 e indicat pt masina mea. De curiozitate o sa ma uit unde e facut lichidul de frana care il am acum in masina.. de la ultima aerisire masina mea n-a mai facut figuri la frana. Adevarukl e ca am mers zilnic cu ea .. Sa vedem acum pt ca o sa o las sa stea cuminte pt cateva zile. Doamne ajuta!
SGN_1310
Spuma folosesc shi eu de mult pt etansarea gauricilor. Ai grija la surplusul de spuma de pe tabla vopsita. Daca nu o stergi imediat cu diluant se va usca shi va matui vopseaua dupa ce o inlaturi.

Bafta cu mashinutz.

Pune dot 3 nu dot 4. Nu recomanda nimeni dot4 pt 1300 , nimeni in afara de colegul de forum.

Problemele tale vin din pompa. Aeriseste'o in fata blocului , ai grija sa pui 2 saci de ciment in portbagaj sau 2 oameni pe bancheta. Schimba tot ce trebuie schimbat la frana pt ca e necesar ca ea sa fie 100% functionala. Nu trebuie sa ajungi sa dai pedale dimineatza ca amicul nostru.
paulp
QUOTE


Care e diferenta intre dot 3 si dot 4



Pai Dot3 e recomandat pentru Dacia berlina, Dot 4 pentru DSN SLZ si alte Masini.

E vorba de modul de comportare in timp si probabil alti parametri pe care un chimist probabil ca-i stie.

Eu totusi folosesc DOT 4, desi e recomandat DOT 3 :twisted: .

Singura problema e ca trebuie schimbat tot, ca altfel cristalizeaza. :mrgreen:
dadu221
SGN_1310, asta cu oamenii pebancheta din spate nu stiam .. la ce foloseste si ce se intampla daca nu faca sa la reglarea franelor(aerisire)??



acum sa va sapun ultimile patanii .. Cat am mers cu ea 4 zile nu a mai patit nik . a devenit pedala doar cu putintel mai elastica. Ei, acum am lasat-o la odihna de duminica pana joi si mai am numa fff putina frana la fundul pedalei. M-a invatat cineva o treaba cu scosul spatelui de la franare (am eliminat prima teava din pompa cea dinspre radiator) si uimire pedala mea tinea asa cum trebuie. cu acealasi lichid de frana (LIFROM). N-am avut curiozitatea sa o pornesc din loc si sa testez franele in mers in felul asta (acu` imi pare rau). deci partea cu lichidul s-a eleiminat desi mi-am luat un lichid american (ceva cu 2+2 pe el) acum pe care o sa-l pun ca am vazut ca asta din pompa cam are impuritati. Intrebarea de baraj .. de la pistonase (supapele alea- de fapt la cele care se ocupa de franarea pe spate) sau poate sa se bage in seama si repartitorul??

mai am o curiozitate nelamurita inca .. legat de aerisire .. mecanicu stia omu ca de la roata ce amai indepartata se face dar pentru el roata cea mai indepartata era dr fata. Poate sa-mi spuna cinve exact care e ordinea si daca se face aerisirea si la popma???

Tot cu titlu` informativ m-ar interesa ce face fiecare teava din cele 4.. de prima(spre radiator) am inteles ca duce lichidul de frana la spate ..

Multumiri pentru rabdare si autor!!
Dyda
Suspendind circuitul spate spui ca s-a intarit pedala este normal pentru ca Buba ta este la cilindri receptori de la roti sau/ si limitatorul. Dar in felul acesta avind numai frina fata si fara sa te ajute si spatele vei avea spatiul de frinare mult mai mare, iar la viteza mai mare nu vei reusi sa opresti masina in spatiu util

Deci cit mai repede elimina Buba si introdu circuitul spate, altminteri vei avea necazuri

Aerisirea la liber - fara sa actionezi pedala

Incepi aerisirea prin a demonta ICP-ul ( obligatoriu)- acel hexagon mare care se afla pe corpul pompei, apoi desfaci hexagonul mic _ purje aerisire si lasi sa curga lichid cca 1-2 min, stringi purja si mergi la roata Stg spate si desfaci purja cilindru, lasi sa curga 4-5 min ( daca poti sa recuperezi lichidul punind furtunul de la decou la purje ), stringi purja si in continuare procedezi idem cu toate rotile.

Dupa ce ai terminat apesi energic de citeva ori pedala si montezi ICP_ul fara sa-l stringi puternic - nu curge lichid.

Conducte :

Prima spre radiator asa cum spui alimenteaza circuitul spate

A doua este in legatura cu circuitul ICP din pompa - are pistoane separate si in caz de avarie - pica circuitul fata nu din pompa ci la roti , lichidul care mergea la roti fata il trimite la rotile spate prin aceasta conducta suplimentind atit volumul de lichid cit si presiunea pe spate

Sunt de parere sa nu folosesti alt lichid de frina decit DOT 3/4, cel american posibil sa nu fie compatibil cu cauciucul din garnituri si sa ai surprize la garnituri adica sa le gasesti gonflate.
driverx
SGN_1310,



Sau mai simplu, bagi 1-2 placute de frana intre brat si repartitor....



:shock:
Dyda
Este simpu dar ineficace
dadu221
popescu george, cand spui purje de aerisire presupun ca te referi la "aerisitoarele" de care stiu eu smile.gif. Mai spune-mi te rog si pentru ce sunt celelalte 2 tevi de la pompa.

Ce e de fapt icp-ul ala??
Dyda
ICP Indicator cadere presiune, este un ansamblu de pistonase incorporate in pompa - lateral , in momentul cind pica presiunea in circuitul fata ( furtun spart, incident la un etrier, etc acet ansamblu de pistonase preia presiunea din pompa circuit fata si-l dirijeaza catre spate si astfel nu ramii fara frine

Pe corpul pompei vei observa un manocontact la care vin doua fire, acesta te avertizeaza despre incidentul descris

Celelalte doua conducte pleaca din circuitul fata - pompa frina si merg la cele doua etriere
dadu221
mersi mult pentru luminare smile.gif. Am mai invatat si eu cate ceva . Azi merg cu ea sa vad care e baiul apoi o sa dau de veste . M-am uita si pe recipientul in care e lichidul de frana si scrie ca e buna pt ca protejeaza garniturile , protejeaza impotriva ruginei etc .. si e certificat rar smile.gif
dadu221
popescu george, ai avut dreptate de prima data. Ieri cand am mers la mecanic am scos spatele si bine ca m-a taiat capul sa vad daca intarirea pedalei inseamna si frana ..TEAPAAA! nu am avut frane .. am mers la om am scos cilindii aia de frana ale caror supape nu mai faceau nuik . mi-am luat set de reapartie am pus pe masina am tras cateva frane de mai sa mushc din volan si acum sper sa ma tina. O las la odihna pana vineri cand tre sa o iau la plimbare si sper sa nu am probleme. credeti ca e mult 200k pe operatiunea asta (prilej cu care l-am inebunit de cap si l-am umplut de intrebari smile.gif )? Am reusit sa vad si icp-ul smile.gif Aerisirea dupa ce a schimbat pistonasele alea s-a rezumat numai la partea de conducte .. sper s anu fie totusi ceva chiar atat de rau... nush daca a umblat si la purja aia ca atunci ma holbam la un tinichigiu smile.gif. Mersi mult de explicatiile date!!!
vasi1453
popescu george,

Dl. Popescu, apropo de pompa cu ICP spuneti-mi si mie contactul montat pe corpul pompei poate fii demontat fara a afecta circuitele de lichid? adica poate fii schimbat fara golirea pompei si, apoi, tot ce presupune refacerea franei? Se gaseste in magazine? La mine, desi am frane bune pe ambele circuite becul de semnalizare ramane aprins.



Multumesc!
Dyda
dadu221 e OK numai sa fi atent in continuare la ce consumabile pui in sistem frina



vasi cum bine spui este un contact pe firul de (-) si nu afecteaza cu nimic atunci cind ai o interventie in circuitul de frinare, poti sa-l dai jos linistit nu va curge lichid. Nu stiu daca ai citit ceva mai sus dar in sistemul ICP este format din acel manocontact si doua pistonase cu inele 0 aflate lateral in corpul pompei si care au o pozitie sa zicem " inchis "datorita presiunii din pompa. In momentul cind se face aerisirea fata mai ales la pedala,aceste pistonase trec in pozitia " deschis, permitind lichidului sa treaca prin conducta cu Hx mai mare pe spate - Cazul de avarie

- Desfaci manocontactul faci 4-5 pedale dar apasind energic ca si cind a aparut brusc ceva in fata masini pui la loc manocontactul fara sa-l stringi puternic si martorul de la bord trebuie sa se stinga.
vasi1453
Multumesc mult!

Am schema ( desenul) pompei, dar din ea nu reiese daca splintul respectiv este intr-un spatiu separat de cel cu lichid.

Acum e clar. Am sa-l demontez, sunt sigur ca e blocat.
allecss
Am citit cu atentie cele postate mai sus. Detin un break din 99 care are pompa de frana cu dublu circuit si 4 tevi. Am o nelamurire cu privire la aerisirea instalatiei de franare dupa schimbarea pompei : cum se poate aerisi conducta spate de rezeva ? am inteles ca are presiune numai in cazul cand cade presiunea fata din cauza unei neetansitati exterioare pompei (spre etriere). Observ ca ultimul anunt e cam vechi, dar eu astazi am aflat de voi cand cautam pe google ceva despre subiectul asta. Oricum mi-a fost de mare ajutor ce am citit si pana aici pentru ca e prima masina cu dublu circuit pe care o am si in general imi place sa imi execut singur operatiile de reparare la partea mecanica si electrica. (in special din cauza ca greu mai gasesti un mester onest in bransa asta, dar si din cauza ca am o pregatire profesionala apropiata de domeniul asta). Ultima isprava a mea a fost sa o trec pe injectie deoarece initial era printre ultimele dacii cu sistem de alimentare prin carburatie. Recunosc ca nu a fost deloc ieftin, dar daca mi-am putut-o permite, mi s-a parut mai interesant decat sa o vand si sa-mi cumpara alta din 2000, de exemplu. Poate ca m-am si atasat de ea, ca de altfel cum am facut cu toate masinile pe care le-am avut din 1986 incoace. Hei topicul asta e inchis ? Pana la urma...poate mai intra cineva pe el; habar n-am cum e pe aici; dar poate ma lamureste cineva : si cu pompa si cu postatul, nu ?
Dyda
Se numeste conducta by-pass si ptr a aerisi acest circuit avariezi pompa prin desfacerea purjei de aerisire etrier faci o pedala tii apasat, stringi la loc purja mai faci inca o data , dupacare treci la rotile spate si faci aerisire numai cu padala de frina. ATENTIE NU DESFACI MANOCONTACTUL LA ACEASTA AERISIRE
Dupa ce ai terminat aerisirea circuitului by-ass dai jos manocontactul si actionezi cca 3-4 ori energic pedala de frina ptr a scoate pompa din starea de avarie.
Pui la loc manocontactul
dacis
Am urmatoarea problema: cand franez, pedala este foarte moale, cu toate ca franeaza treptat, iar incepand cu, sa zicem, ultima treime a cursei franeaza brusc. Apasata la fund, te face sa zbori cu capul in parbriz (daca nu ai centura pusa, evident). Si totusi pana la ultima treime a cursei pedala mi se pare foarte moale. Ca pare a fi ceva anormal rezulta si din aceea ca la a doua pedala deja se intareste si franeaza mai sus, iar la a treia franeaza bine de indata ce apas pedala... Sau poate ca tocmai asa este normal sa functioneze, nu stiu. Astept lamuriri, va rog...

Am pompa de frana cu patru tevi, cu ICP. Problema este ca am scos cablul care era conectat la acest dispozitiv intrucat mi-am inlocuit capacul de la rezervorul de lichid de frana (care parea un fel de capac de bidon de ulei si nu-mi inspira incredere) cu unul cu senzor de nivel... Trebuia oare sa nu fac aceasta ?...

In alta ordine de idei, de fiecare data cand am apelat la un meserias sa-mi faca aerisirea la sistemul de franare acesta a facut-o fara sa demonteze ICP-ul, fara sa aeriseasca si pe la acesta si prin metoda "calca pedala la fund". Poate fi aceasta cauza pentru care am pedala moale?... Si e cu putinta ca de fapt sa nu-mi tina frana decat pe rotile din spate, asa cum spunea mai sus Dyda?...

Astept opinii competente, in special de la Dyda, despre care vad ca multi sustineti ca se pricepe. Multumesc.
Dyda
Adica ai cursa mare la pedala. Simtomele sunt de la aer in instalatie si saboti nereglati ( sistemul autoreglaj nu mai functioneaza si ai distanta mare intre sabot si tambur = marire de cursa pedala)
Aerul din instalatie se comprima mai mult decit lichidul, presiunea necesara frinarii pe o portiune de cursa nu se realizeaza + distanta mare saboti iti creeaza beleaua.
Aeriseste tot sistemul, ICP-ul demnteaza-l , sabotii trebuiesc reglatii manual ( cu o surubelnita, dar cineva care a mai facur acest lucru ), aerisirea sa se faca prin cadere libera lasind sa curga in total cca 1/2l de lichid / instalatie. In rest faci ce s-a mai scris pe aici
Ai procedat bine prin inlocuirea capacului, au fost destule care crapau.
dacis
QUOTE(Dyda @ 14 Jul 2005, 14:59)
Adica ai cursa mare la pedala. Simtomele sunt de la aer in instalatie si saboti nereglati ( sistemul autoreglaj nu mai functioneaza si ai distanta mare intre sabot si tambur = marire de cursa pedala)
Aerul din instalatie se comprima mai mult decit lichidul, presiunea necesara frinarii pe o portiune de cursa nu se realizeaza + distanta mare saboti iti creeaza beleaua.
Aeriseste tot sistemul, ICP-ul demnteaza-l , sabotii trebuiesc reglatii manual ( cu o surubelnita, dar cineva care a mai facur acest lucru ), aerisirea sa se faca prin cadere libera lasind sa curga in total cca 1/2l de lichid / instalatie. In rest faci ce s-a mai scris pe aici
Ai procedat bine prin inlocuirea capacului, au fost destule care crapau.
*



Am fost de curand la un meserias care mi-a facut acest reglaj. Tot acelasi meserias mi-a facut si aerisirea, FARA INSA SA AERISEASCA SI PE LA AERISITORUL ICP-ULUI SI FARA SA DEMONTEZE ICP-UL IN TIMPUL OPERATIEI. E O PROBLEMA ACEASTA ?... AR FI UN LOC UNDE SA SE "PLASEZE" AERUL DE CARE VORBEAI ?...
Dyda
Daca in timpul aerisirii cu ICP-ul montat ( la partea fata ) se actioneaza pedala de frina pompa intra in regim de avarie. Adica sistemul de by-pass din pompa va dirija lichidul catre partea spate ocolind partea fata. Ca urmare frina va fi numai pe partea spate. Acest lucru nu poate fi posibil in cazul in care pistonasele de la by-pass sunt blocate sau sistemul are aer.
Purja de la pompa are rol de aerisire circuit by-pass din pompa.
dacis
QUOTE(Dyda @ 15 Jul 2005, 08:38)
Daca in timpul aerisirii cu ICP-ul montat ( la partea fata ) se actioneaza pedala de frina pompa intra in regim de avarie. Adica sistemul de by-pass din pompa va dirija lichidul catre partea spate ocolind partea fata. Ca urmare frina va fi numai pe partea spate. Acest lucru nu poate fi posibil in cazul in care pistonasele de la by-pass  sunt blocate sau sistemul are aer.
Purja de la pompa are rol de aerisire circuit by-pass din pompa.
*


Cu parere de rau, explicatia data este putin prea tehnica si nu-mi dau seama ce ar trebui sa inteleg si nici ce ar trebui sa fac ca sa pun lucrurile in ordine.
MosMartin
Vad ca de mult nu s-a mai scris pe aici , insa nu voiam sa deschid topic nou.
MA intereseaza la pompa dublu circuit cu 4 tzevi , care e locul celor 2 arcuri intre pistonase:
Cel lung e intre pistonase sau cel scurt e intre ele?
Interesanta chestia cu ICP- nu l-am desfacut nicodata sa mai scot eventual aer ramas pe acolo , dar o sa o fac !!!!
ady_KPK
Imi spune si mie cineva cum se regleaza pana la urma sabotii pe spate...? Unii zic ca tre sa-i reglezi manual, altii zic ca se regleaza singuri... Pana la urma cum trebuie sa stea parghiile acelea?
Dyda
QUOTE(MosMartin @ 15 Nov 2005, 15:22)
Vad ca de mult nu s-a mai scris pe aici , insa nu voiam sa deschid topic nou.
MA intereseaza la pompa dublu circuit cu 4 tzevi , care e locul celor 2 arcuri intre pistonase:
Cel lung e intre pistonase sau cel scurt e  intre ele?
Interesanta chestia cu ICP- nu l-am desfacut nicodata sa mai scot eventual aer ramas pe acolo , dar o sa o fac !!!!
*



Hei daca nu esti sigur intreaba. Manocontact ICP nu se desface ptr a scoate aerul, ptr asta este purja din pompa.

La arcuri exista o regula la montare. Sunt 2 pistoane, unul lung si unul scurt. La piston lung se pune arc scurt , la piston scurt se pune arc lung, explicatia nu o cere ptr ca este f mult de scris.
coruxco_ccr
Imi poti trimite si mie schema de la pompa ca o caut de mult timp!
multumesc anticipat wub.gif
BigFooT
Salut,

Sper sa mai citeasca cineva topic-ul asta...

Am citit cam tot ce am gasit referitor la aerisirea franei si in sfarsit am inteles care-i principiul de aerisire la tipul asta de frana... Bineinteles, la masina mea nu s-a facut niciodata asa, desi a ajuns pe la mai multi mecanici priceputi... mad.gif

In general le faceam singur, dar cand nu stii ceva, mai bine intrebi.

A mea e cu dublu circuit, 4 conducte ('97)

Ce nu am inteles inca este cum aerisesti ambele circuite (si cel clasic si cel de by-pass) ? Adica, folosesti metoda 'cadere libea' descrisa de dyda si ulterior faci aerisirea circuitului de bypass (si el descris de aceeasi prsoana)? Sau nu este nevoie sa aerisesti si al doi-lea circuit?

Sau aerisesti 'cu pedala' spatele cu ICP montat, si dupa ce ajungi la fata si intra pompa in avarie inchizi purjatorul si mergi iar la spate, reaerisesti spatele tot cu pedala, si apoi scoti pompa din avarie si aerisesti prin cadere fata ?

Intreb pentru ca, din ce am inteles, daca aerisesti prin cadere, practic circuitul secundar este blocat de pistonul de la ICP (el conectandu-se doar cand intra pompa in avarie) si practic ramane neaerisit.

Ma intereseaza pentru ca vreau sa fac o aerisire ca la carte, dar sa schimb si lichidul de frana, si atunci vreau sa iasa tot ce este lichid in instalatie.

Si apropos de asta, am citit un post in care se spunea ca se foloseste alcool tehnic... Este corecta metoda, sau este o alta metoda mai corecta ?


Multumesc, si sper sa nu fi sacait prea mult... tongue.gif
diaconuliviu
Pai Dyda explica bine:
Faci pedala si desfaci o purja fata incit sa intre pompa in avarie.
(desi, din ce am vazut practic, merge si fara manevra asta). Apoi, dupa ce ai strins purja de pe etrierul respectiv, faci pedala, si desfaci purja pompei, exact cum ai face aerisire cu pedala. Dupa asta aerisesti CU PEDALA SPATELE-stinga apoi dreapta. Dupa manevra asta demontezi sonda ICP, faci citeva pedale tepene ca plonjorul sa revine din "avarie", repui sonda ICP si papucul ei, pornesti motorul. Ar trebui ca dupa pornirea sa, lampa (!) sa se stinga, semn ca pompa nu e in avarie. Dupa, faci aerisirea pe fata prin desfacerea purjelor pe rind (dreapta apoi stinga) pina curge numai lichid, fara aer.

Daca vrei sa speli toata instalatia, desfaci toate purjele incit sa se scurga tot lichidul. Eventual, in capac exista o gaurica mica - al meu nu avea si am facut-o personal cu un AC incalzit (nu trebuie sa fie prea mare). Prin acea gaurica incerci sa sufli aer cu o pompa sa se goleasca mai repede. Daca vrei si spalare, demontezi toate piesele (cilindri, pompa, etrieri) si ii speli cu alcool. poti introduce aclool si in conducte dar pe rind, si grija la recuperare, pui un vas la capatul conductei.

Dupa spalare, remontezi piesele-atentie la filetele conductelor, daca pui conducta dezaxat se distruge filetul foarte usor.

Pui lichid proaspat in pompa si deschizi purjele de data asta pe rind, incepind cu stinga spate -eventual poti ajuta cu aceeasi metoda de a sufla aer prin capac (atentie la lichid, sa nu scada incit sa intre aer).
Dupa, urmezi procedura de mai sus de aerisire.
BigFooT
Multam, am vazut ca explica bine, nu asta era problema.

Ce nu intelesesem eu este cum aerisesti ambele circuite care merg la spate, dar cred ca m-am lamurit in cele din urma.... Cand pompa intra in avarie, sunt folosite, in acelasi timp, ambele circuite spre spate, deci se aerisesc amandoua...
Apoi, scoti pompa din avarie, si aerisesti fata cu pedala (fara ICP) sau cadere libera si inchei povestea.

Am priceput bine ? Sau...

Multam !
johnox
vad ca nu s-a mai vb de multicel.
sa nu deschid un topic nou, as vrea sa va cer parerea -celor cunoscatori- si mai pe scurt se cam intampla asa:
am break din 98, pompa dulbu circ. 4 conducte cu ICP.
saboti spate si fata noi, etriere, pistonase noi,
fac aerisirea cadere libera, am frana fff buna 1-2 zile,
garnituri pt pompa in cauza schimbate acum 6 luni,
pedala tine initial fff bine sus, cu masina merg in fiecare zi, dar dupa 2 zile scade usor pedala, pana dispare frana de tot.
am observat ca daca aerisesc doar pistonasul spate stanga, iar am frane, o zi.
deci nu mai are rost sa aerisesc tot sistemul.
nu curge DELOC , nu am bule in borcanasi, nu revine lichidul inapoi, nu pierd lichid.
pt mine a cam devenit SF toata povestea asta.
am schimbat si tevile, numai sa nu aiba pori, dar...minik.
dyda, sau cineva care ma poate ajuta cu un sfat, le-asi fi TAAARE recunoscator.
10x ya all. huh.gif
johnox
Am schimbat Limitatorul, Am cumparat Kit reparatie Pompa frana, care avea 2 arcuri, 2 pistoane, dar si 3 garnituri de caucuic MITIIELE, cu un diam de aprox. 2 cm, care nu am stiut unde sa le pun, asa ca nu le-am mai pus,, am spalat conductele, am pus lichid se frana de uzina dot 4, (nu dot 3 , scria pe bidon ca e pt solenza, break, berlina. etc, recomandat de vanzator),schimbat garniturile pe spate ROLAST, am amorsat pompa de frana, am aerisit spatele intai, prin picurare, am pus un furtunel transparent, si venea bule de aer la GREU. de am umplut aproape 0.5 l (si completatnd in acelasi timp).
NU stiu de unde vine atat aer.
VA rog, poate sa ma ajute cineva, Dyda, Diaconu Liviu, Argon, PLZZZ ..
nu ami stiu ce sa ii fac, frana am, dar tine super jos.,aerisit fatza pana nu mai are aer, dar spatele e groaznic.
Multumesc anticipat. blush.gif
dyogenes
Mai, si eu m-am chinuit cand am schimbat conductele la a mea. Chestia cu caderea libera e destul de dificila. Eu nu am incercat sa recuperez lichidul pierdut prin purjoare, asa ca am risipit aproape 1L. Dar mi-a reusit operatiunea.
johnox
Oameni buni, pedala tine din ce in ce mai jos, GOD DAMMIT, vine acu` ninsoarea si o sa fie vai de PM.
Frana e ELASTICA (deci aer in instalatie), pe unde $^#@&! intra?
Tin sa precizez ca nu pierde PIC de lichid,
oare nu am montat bine kitul de reparatie?ca oricum nu era nici o schema...
10xya allllll asteapta nervos.gif
diaconuliviu
Aer poate intra pe oriunde: pe la imbinari, cele cu conductele, printre garnituri si cilindri, pe la limitator(chiar daca e nou).
Acele 3 inele O de care vorbesti sint pentru pistonasul din mecanismul bypass-la el ai acces cind demontezi acel dop cu cap inbus.

Aerisirea conductei de bypass ai facut-o? se face prin metoda "pedala" fara ca pompa sa fie in "avarie"; se "face pedala" apoi se desface aerisitorul POMPEI.

Pentru cei care spun ca aerisind prin metoda "pedala" pompele cu ICP au frine cu cursa mica atita timp cit pompa e in avarie: cursa spate e mare, acel autoreglaj nu-si face treaba bine; se regleaza manual.
dr_mKe
Eu am aerisit mereu la pedala, cu minunea aia de senzor de presiune demontat. Dat fiind ca pompa s-a defectat din nou, adica atunci cand au supapele pofta lasa presiune normala pe fata si din cand in cand le trazneste sa se inchida si sa dea pe spate tot. Plus ca pedala cere forta mai mare pentru acelasi efect.....
Prima pompa am avut curiozitatea sa o demontez. Supape pacatoase. Am constatat uzura. Atunci era sa lovesc masina. In trafic am ramas doar cu frana pe spate.
Pe actuala o s-o schimb cel mai probabil joi (miercuri e sarbatoare, iar maine imi pun chiulasa noua), pun una de papuc pe benzina, are diamtreul cilindru de 21 mm (18 la berlina) in conditiile unei curse identice.
O sa demontez pompa defecta si probabil ca ii voi face poze si le voi posta.
johnox
nu man, zic , atunci cand aerisesc spatele si pun furtunasul acela pe purja, incepe sa picure si se vad bule de aer care trec prin furtun, dar normal ar fi sa se si termine, ca asa inseamna ca intra aer pe langa purja cumva nu stiu...
Liviu, am facut aerisirea la purja pompei, initial am defacut-o si nu curgea nimic, si m-am gandit sa suflu pe borcan, dar ametisem, si de-abia daca curgea ceva(e adevarat ca la inceput a fost ceva aer), si m-am gandit cu cineva sa facem pedale, am facut vreo 4 si nu a mai curs decat lichid...PAREREA TA....SPER CA NU E BELEA DACA NU AM DESFACUT IMBUSUL ACELA SA SCHIMB GARNITURILE ALEA MICI.
Dupa voi: acel ICP s-o defecta?...ca nu mi se aprinde becul din bord (!) si nu mi s-a aprins niciodata...sa schimb ICP?????---cu firul conectat

diaconuliviu
exista doua situatii distincte:
1.pompa in avarie, pistonasul plonjor bypass permite trecerea de lichid din pompa spre conducta bypass(cea cu holender gros). In cazul ala se aeriseste strict POMPA.
2. pompa scoasa din avarie, pistonasul nu permite trecerea de lichid, caz in care initial va curge aer.. dupa care lichid, pt ca conducta de bypass e goala dar se umple prin aerisire din limitator.

Ca sa verifici sonda ICP faci asa: pornesti motor iar firul de la sonda il atingi de masa; daca nu se aprinde (!), dar cind pui contactul se aprinde impreuna cu celelalte doua (ulei si apa), firul de la sonda la bord e intrerupt pe undeva. Daca nu se aprinde nici la pus contact, bec ars sau legaturi slabe pe undeva.
Daca becul e OK, si se aprinde la atingerea masei, scoti sonda icp, o legi la fir, pui corpul la masa cu motor pornit si apesi/eliberezi acel "timburus" al ei. Cu el relaxat becul e aprins, cu el apasat, stins.

Da, plonjorul bypass se poate gripa in locas..
johnox
ok, ca sa nu facem topicul de 10 pagini, tin sa multumesc in special lui LIVIU, sprer sa rezolv treaba cu franele, ...man, mi-ai fost de un REAL ajutor, (cel putin cu garniturile alea 3 nici cei de la service nu stiau ce-s alea), am sa fac proba ICP, si va doresc la toti multi Km fara evenimente neplacute
10x ya all

aplauze.gif worship.gif
diaconuliviu
Grija mare cind scoti piesele din Bypass, pompele noi au doua arcuri in fata si spatele pistonului, cele vechi doar unul, linga dop. Atentie si la pozitia plonjorului, etc.
johnox
REVIN
Am 2 fire linga pompa (unul pt ICP si altul pt sonda din capac), cert e ca eu am capac fara nici o sonda..acum vine urm. intrebare: Care din cele 2 fire se pune la ICP?...e unul cu papucul in forma de L -care cred ca era pt sonda aia de pe capac, iar celalalt e cu papuc normal drept ---pe ala il banuiesc ca tre pus pt icp.
Eu am facut proba cu amandoua firele, am legat de ele (pe rand)o sirma si am pus-o la masa, am pornit motorul si nu se aprinde NICI un bec. (!)
acum..daca e becul din bord ars...eu cum ajung la el sa il schimb???? huh.gif
sonda de icp functioneaza, daca apas timburusul ala se stinge becul(de control) si daca ii dau drumul se aprinde.

A.....era sa uit...am bord tip "scoica"...si ala e pus sus langa alt bec de...ceata cred..care nu s-a aprins niciodata nici ala..o fi ars..sau nu stiu cand ar trebui sa se aprinda.. wacko.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.