Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: In ce conditii sare airbagul ?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
Pages: 1, 2
Terentino
Acum cateva zile impreuna cu un prieten am avut un accident intr-o dacia laureate la o viteza in jur de 100 kmh. Ei bine cu toate ca impactul a fost aproape frontal airbagul nu s-a sinchisit sa sara nici la sofer nici la pasagerul din dreapta. Norocul mare a fost ca nu a murit nimeni cu toate ca soferul a dat cu capul in parbriz. ma intreb oare la ce viteza e trecut in cartea tehnica ca se deschide rahatul asta. Alaturi de prietenul meu sunt 100% hotarat sa-i dam in judecata pe cei de la Dacia ptr aceasta hiba ptr care platesti in plus sa o ai la masina dar sa nu te ajute la nimic. Mi-e greata de tot
AlinI
din cate stiu air-bag-urile sar doar daca este depasit un nivel de decelerare, adica pot sa sara si la 40km/h sau sa nu sara la 100 daca impactul nu a fost asa de violent... daca calculatorul de airbag nu considera ca decelerarea a fost suficient de mare atunci nu sar air-bag-urile. vezi ca s-a mai discutat pe undeva pe aici... soferul avea centura de siguranta? cred ca nu, pentru ca daca o avea si tot reusea sa dea cu capul in parbriz sareau garantat. si daca nu avea centura si sareau o patea mai rau....
klaus
Daca s-ar putea, niste poze cu masina implicata in accident, din mai multe unghiuri chiar ar fi si mai bine...
Ca sa vada si ochiul nostru...
stuiberv
Da, si detalii.
Cum a spus cineva mai sus, daca nu aveati centurile puse, sa spuneti multumesc daca nu au sarit airbagurile.
DFA
Așa cum spune și AlinI, viteza avută în momentul impactului contează prea puțin, importantă este viteza cu care vehicului încetinește în momentul în care suferă un impact, adică decelerarea lui. Cu cât pierde mai repede energia acumulată (inerția) cu atât mai mare este decelerarea și airbag-urile se declanșează.
Iar faptul că impactul a fost "aproape frontal" iarăși este important, pentru că senzorul de decelerare din calculatorul airbag-urilor este sensibil doar pe anumită plajă de direcții. Dacă direcția de impact este în afara unghiului de sensibilitate atunci airbag-urile (frontale) nu se declanșează, considerând că nu își vor face efectul, pentru cazurile astea existând airbag-urile laterale, toracice, cortină, etc., dar care pe Logan nu sunt disponibile.
Marty
La un impact la 100 km/h cu un obiect fix, acu' ati fi cintat amindoi ca mierla pe Rucar-Bran. Nici nu se pune problema, ati fi sarit gardu' at once, fara bataie!
In alta ordine de idei, probabil ca mataluta te-ai cam izbit de un obiect aflat in miscare, mai mult, acesta deplasindu-se in acelasi sens cu tine, avind chiar o viteza impresionanta, apropiata de a voastra.
Apropos, daca dom' sofer a dat cu sfecla-n sticla, nu-i asa ca nu purta centura de siguranta? wink.gif
avathan
QUOTE(Terentino @ 9 Aug 2006, 10:17)
Acum cateva zile impreuna cu un prieten am avut un accident intr-o dacia laureate la o viteza in jur de 100 kmh.
*


imi pare rau (sincer) . ce ati lovit ? pentru ca nu vreau sa fiu asa din prima de accord cu Marty.adica la impact la 100 km/h cu un corp care sta pe loc erati,probabil,ingerasi si in masina de 7 stele... ori soferul a franat inainte ori ... ati lovit ceva aflat in miscare...

QUOTE(Terentino @ 9 Aug 2006, 10:17)
Ei bine cu toate ca impactul a fost aproape frontal airbagul nu s-a sinchisit sa sara nici la sofer nici la pasagerul din dreapta. Norocul mare a fost ca nu a murit nimeni cu toate ca soferul a dat cu capul in parbriz. ma intreb oare la ce viteza e trecut in cartea tehnica ca se deschide rahatul asta. Alaturi de prietenul meu sunt 100% hotarat sa-i dam in judecata pe cei de la Dacia ptr aceasta hiba ptr care platesti in plus sa o ai la masina dar sa nu te ajute la nimic. Mi-e greata de tot
*



Fii bun si pune explicatii , eventual fotografii.
pana atunci lasa-ma sa consider afirmatiile tale de mai jos ca fiind tendentioase si lipsite de orice suport.

Dacia nu a fabricat masina anti-prostie(a se citi imprudenta) -vezi faza cu centura,probabil,lipsa la sofer... cat si viteza(asta depinzand pe unde erati).

Inca o data imi pare rau pentru accident si ma bucur ca toata lumea a fost bine.
Masina e o tabla(probabil asigurata) .
Numai bine.
ovidiusoft
Da' nu mai descurajati omu' chiar la primul lui post pe forum. Lasati-l sa dea in judecata Dacia si sa vedem exact rezultatele wink.gif.
Marty
Stai ca pina una alta era sa-i vedem creierii pe parbriz.
DigitalScribe
Din cate am mai citit eu pe net mai exista si varianta declansarii airbag-urilor atunci cand o anumita piesa din structura de rezistenta ajunge sa se indoaie. Toate bune si frumoase daca nu se ajunge acolo insa daca impactul e suficient de puternic (indiferent de viteza sau decelerare pentru ca decelerarea se face si in functie de deformarea caroseriei la impact) cat sa deformeze o anume parte se declanseaza airbag-urile. Tot din ce am mai citit exista mai multe astfel de zone care in functie de cat de rapid se deformeaza succesiv se deschid intr-un anumit mod anumite airbag-uri.

Mentionez ca nu stiu cum e la Dacia Logan. Ar fi stupid insa ca la o frana extrem de brutala sa-ti sara airbag-urile in frunte.
DFA
Senzori de deformare nu se mai folosesc demult pentru a declanșa airbag-urile.
Și în nici un caz nu se folosesc senzori de șoc în genul celor de la sistemele de alarmă.
De asemenea, senzorii de decelerare sunt calibrați ca oricât de violentă ar fi frâna să nu declanșeze la frânare.
driverx
QUOTE(Marty @ 9 Aug 2006, 13:19)
Stai ca pina una alta era sa-i vedem creierii pe parbriz.
*



La stirile de la ora 17....SI 19

Bine zic colegii ceva mai sus. NU ati avut 100 la ora in momentul impactului. Ori soferul a franat, si a franat mult ca sa mai puteti vorbi voi acum, ori ati lovit ceva moale de tot (care oricum e tare la 100 la ora) sau ati lovit ceva in miscare (dar in acelasi sens de mers ca si voi).

Si daca colegul tau a ajuns sa testeze cine e mai tare...capul lui sau parbrizul atunci putem vorbi de eficienta centurii (care ar fi zero in acest caz) DACA a fost purtata, iar daca nu a fost purtata, nu are rost sa mai blamam nici Dacia, nici ale ei centuri, ce sa mai zic de ale ei airbag-uri.

Case closed. Topic closed. biggrin.gif
Jack Daniel's
Ba da prost mai e si Loganul asta , sa lovesti masina la 100 km la ora si sa nu patesti nimic !
Terentino
avetzi dreptate , nu avceam centturile puse, dar e normal ca airbagurile sa nu sara la socul ala?!!!! cat despre poze o sa le postez cat de curand
lau_swat
Daca sareau airbag-urile puteau sa va provoace leziuni grave sau chiar sa va rupa gatul, pt ca normal, la alte masini nu sar daca nu ai centurile puse, tocmai ca sa nu te linseze, in cazul vostru, dupa cum au spus si alti colegi de forum e FOARTE bine ca nu au sarit...

Off topic: Cand am fost in service mi-a spus un mecanic, ca au avut un coleg care a vrut sa dea airbag-ul jos la un Clio si ca nu l-a anulat din comp, si a sarit si i-a rupt gatul si inca niste vertebre din zona cervicala si acum e paralizat omul...
Terentino
am lovit din spate o masina care oprise pe banda 2 sa intoarca, soferul a tras de volan si a intrat cu partea din drepta fata in spate stanga la un papuc dupa care traiectoria a fost intrerupta de o gramada de nisip de la poarta unui nene. Apropo, la un ford din fata blocului, un tip i-a tras un sut in bara fatza si i-au sarit airbagurile!!!! In logan trebuie sa ai centurile si sa fi barbierit, sau sa porti cravata ca sa sara?!!!!
b64chr
Atata vreme cat nu sunteti grav raniti inseamna ca calculatorul ala a apreciat corect ca nu trebuiau declansate airbagurile.

Cat despre declansarea lor dupa un sut in bara fata, da-mi voie sa spun ca e o minciuna gogonata.
lau_swat
I agree...
walleye
QUOTE(Terentino @ 9 Aug 2006, 16:20)
quote=Terentino,9 Aug 2006, 16:14]
Apropo, la un ford din fata blocului, un tip i-a tras un sut in bara fatza si i-au sarit airbagurile!!!! In logan trebuie sa ai centurile si sa fi barbierit, sau sa porti cravata ca sa sara?!!!!
*



pai sa-ti explic: calculatorul de bord are el un program inteligent acolo, un microfon si o camera de vederi ascunsa si te observa. cum conduci, ce vorbesti, cite organe sexuale ai in gura pe minut, de cite ori nu dai prioritate, din astea. ei, el contorizeaza evenimentele respective si un sistem expert utilizind un set de reguli derivat din testul multifazic de inteligenta calibrat al universitatii din minnesota iti calculeaza coeficientul de inteligenta si decide daca esti suficient de destept ca sa meriti sa fii salvat. pasagerii sint judecati dupa principiul "cine se aseamana se aduna". ei, in cazul vostru e evident ca masina a decis ca nu merita sa strice un airbag pe voi. ce sa-i faci, asta e. ai dat bani degeaba, ca pe cei ca tine nu-i ajuta cu nimic airbagurile. ba as zice ca nici centurile, oricum nu le-ati purtat, trebuia sa le zici la dealer sa ti le demonteze si scuteai niste bani.
eudin_umarian
ma, cravata nu e nevoie sa porti, dar berberit proaspat e musai.

am un prieten cu Citroen Xara, avand impact frontal, centura pusa, si ulterior a fost declarata dauna totala, fara sa i se fi deschis airbagurile, de ce? probabil calc a considerat ca nu e necesara deschiderea lor.mentionez ca el nu a patit nimic, nicio zgarietura...tu crezi ca daca-i dai un bobarnac masinii, instantaneu se declanseaza airbagurile?!
Terentino

[/B][B]DECI.... LASATI-MA SA INTELEG... NU ESTE OBLIGATORIU SA-TI SARA AIRBAGU' LA IMPACT?! OK, DACA ASTA ESTE , ASTA ESTE CE MAI POT SA ADAUG
alx
Nu e o minciuna ci e un filmulet la misto si nu e un ford ci e un mercedes si nu e in fata blocului lui ci e la o trecere de pietoni si nu ala a dat in masina ci o babuta si nu a dat cu sutul ci cu o plasa.

Come on... Io tot nu pricepui cum a avut loc accidentul. Cel putin pentru pasager, airbagul nu se declanseaza fara centura pusa. Nu sunt sigur pentru sofer cum este.
driverx
QUOTE(Terentino @ 9 Aug 2006, 16:50)
[/B][B]DECI.... LASATI-MA SA INTELEG... NU ESTE OBLIGATORIU SA-TI SARA AIRBAGU' LA IMPACT?! OK, DACA ASTA ESTE , ASTA ESTE CE MAI POT SA ADAUG
*



Sa zicem...un impact mai mic, tu nu ai centura. La impact dur frontal de peste 30 km orice ai face, de orice te-ai tine, forta de inertie a corpului este prea mare sa te poti tine cu mainile...chiar daca le tii pe bord...degeaba. Bun...in conditiile date, tu chiar ti-ai dori sa iti vina cu o viteza imensa airbagu catre tine, asta dupa ce tu deja ai parcurs o distanta considerabila catre parbriz cu tot corpul, dar mai ales cu capul, sa ai un impact tare si dur cu airbagu, care dupa aia sa te arunce cu gatu rupt inapoi in tetiera? Daca asta iti doresti, inseamna ca esti masochist rau.
DFA
QUOTE(Terentino @ 9 Aug 2006, 16:20)
am lovit din spate o masina care oprise pe banda 2 sa intoarca, soferul a tras de volan si a intrat cu partea din drepta fata in spate stanga la un papuc dupa care traiectoria a fost intrerupta de o gramada de nisip de la poarta unui nene.
*


Când ați lovit papucul (care stătea pe loc, nu?) mașina voastră și-a distrus colțul dreapta-față, nu s-a rotit și a continuat să meargă oarecum drept către o grămadă de nisip de pe partea stângă a drumului?

QUOTE(alx @ 9 Aug 2006, 16:52)
Cel putin pentru pasager, airbagul nu se declanseaza fara centura pusa. Nu sunt sigur pentru sofer cum este.
*


La Logan airbag-urile nu sunt SRS, adică se declanșează indiferent de faptul că șoferul sau pasagerul poartă sau nu centura!!!!
Adrian78
QUOTE(Terentino @ 9 Aug 2006, 16:20)
Apropo, la un ford din fata blocului, un tip i-a tras un sut in bara fatza si i-au sarit airbagurile!!!! In logan trebuie sa ai centurile si sa fi barbierit, sau sa porti cravata ca sa sara?!!!!
*


Eu zic ca mai bine te-ai abtine de la ironii ... multumiti-i lui Dumnezeu si Daciei ca ati scapat teferi.

Mai multe nu mai spun ca au zis ceilalti colegi cam tot ce era de zis. Si totusi ... ziceti inca o data "mersi" ca n-au sarit airbagurile, ca altfel chiar erati morti daca nu ati purtat centura.
walleye
QUOTE(DFA @ 9 Aug 2006, 17:02)
La Logan airbag-urile nu sunt SRS, adică se declanșează indiferent de faptul că șoferul sau pasagerul poartă sau nu centura!!!!
*



SRS = "supplementary restraint system" adica denumirea pompoasa a airbagului si n-are nici o legatura cu conditionarea declansarii lui de purtarea centurii.

http://en.wikipedia.org/wiki/Airbag#Other_information
vv
Citeste si aici cum functioneaza airbagul, si o sa intelegi ca este foarte bine pentru voi ca nu s-a declansat.
DragosP
QUOTE(b64chr @ 9 Aug 2006, 16:27)
Cat despre declansarea lor dupa un sut in bara fata, da-mi voie sa spun ca e o minciuna gogonata.

O fi fost un șut cu tir-ul! icon_mrgreen.gif
mars
Parca imi amintesc ca undeva, in cartea tehnica de la Solenza, scrie clar ca airbag-ul nu se declanseaza daca nu e cuplata centura de siguranta. Daca o fi sau nu adevarat, nu stiu...
crocky
De unde isi da seama calculatorul de la solenza ca ai pusa centura ?
Marty
QUOTE(DFA @ 9 Aug 2006, 17:02)
Când ați lovit papucul (care stătea pe loc, nu?) mașina voastră și-a distrus colțul dreapta-față, nu s-a rotit și a continuat să meargă oarecum drept către o grămadă de nisip de pe partea stângă a drumului?
*



Ei bine... NU! Au intrat in masina stationata pe banda a doua, au ricosat in papucu' ce se deplasa regulamentar pe banda 1 si s-au gindit sa-l ajute pe omu' ala sa care nisipu-n curte. Daca nu e asa, inseamna ca soferul e un mare sinucigas, tragind de volan spre contrasens!
Ei bine, dragii mosului, de la momentul primului impact si pina la momentul impactului cu nisipul (care numai corp dur nu e), domniile voastre au decelerat vertiginos. Adica viteza de impact a fost mult sub 100 km/h. Unde mai pui ca atit de bine a amortizat nisipu' socu' incit a zis "lasa, ba, nu le mai dau drumu' la erbeg ca si asa e paguba mare!"

QUOTE(crocky @ 9 Aug 2006, 18:45)
De unde isi da seama calculatorul de la solenza ca ai pusa centura ?
*



De la senzor, stimabile!
DragosP
QUOTE(Marty @ 9 Aug 2006, 18:55)
De la senzor, stimabile!

Da' care senzor, copiii moșului, se pare că loganul nu-l are, sau cel puțin acu' ceva vreme nu-l avea. Așa că la logan, așa cum a zis și DFA o țâră mai sus, sare dacă trebe, indiferent dacă loazele din față au sau nu centura pusă.
mars
Pai asta era si dilema caprei... Ca daca ar sti cumva calulatorul, de ce nu s-ar aprinde si martorul de centura? Si totusi, asa scrie.
einstein1984
Am avut neplacerea sa ma aflu intr-o Nubira lovita din spate la vreo 30 km/h (e o estimare, Caddy-ul care ne-a lovit a lasat urme de franare de vreo 2,5m si avea lonjeronul dreapta deplasat, iar nubira bara si capota portbagaj indoite serios), Nubira avand frana apasata si fiind pe loc. Nici soferul si nici pasagerul din dreapta nu aveau centuri, si slava domnului ca airbagurile nu au sarit. Deci deceleratia a fost suficient de mica incat sa nu sara, iar soferul s-a proptit nitel cu capul in oglinda.
prody
Asa cum au zis si colegii mei, ai avut un maaare noroc ca nu au sarit airbag-urile, acum era mare jale in familiile voastre. In loc sa ii dati in judecata, mai bine ati face un pelerinaj desculti pana la Mioveni si v-ati flagela putin la portile fabricii. biggrin.gif Datorita airbag-urilor gandite de Dacia sa nu sara in cazul vostru, ati mai primit o sansa in viata, ati renascut. Bucurati-va!
Jack Daniel's
La mine la bloc un tip a dat un sut in bara unui Ford si au sarit air-bag-urile , desi nu avea montate asemenea sisteme .
DragosP
QUOTE(einstein1984 @ 9 Aug 2006, 19:45)
Am avut neplacerea sa ma aflu intr-o Nubira lovita din spate la vreo 30 km/h ..... Nubira avand frana apasata si fiind pe loc.
.....
Deci deceleratia a fost suficient de mica incat sa nu sara, iar soferul s-a proptit nitel cu capul in oglinda.

Măi ainștain, măi domnu' inginer, din câtă fizică mai țin eu minte, în cazul nefericit povestit de tine n-a fost vorba de decelerare, ci de accelerare. Așa că care ar fi fost motivul să sară erbegurili?
Jack Daniel's
Poate era pasager tipul care da suturi in Ford-uri de le sare air-bag-ul .
Adrian78
@DragosP
Era vorba de Solenza nu de Logan ... cu senzorul ... daca Solenza are asa ceva.
klaus
Oameni buni, sa mentionez 3 stiri importante, si o a 4-a derivata, pentru masinile comercializate in Romania:
1. Loganul nu are senzor de centura
2. Loganul nu are senzor de centura
si
3. Loganul nu are senzor de centura.

4. pct. 1-3 sunt valabile si in cazul inlocuirii cuvantului"Logan" cu "Solenza".

Si sa intregim corolarele:
Cum Loganul (Solenza) nu are senzor de centura, nici UCE airbag nu are nici o treaba cu centura pusa/centura nepusa. Se bazeaza doar pe deceleratii.

Acum, revenind la topic, observam ca de fapt realitatea sta altfel, impactul nu a fost la 100 km/h, nu a fost frontal si a fost amortizat. Momentan lipsesc si niste imagini mai graitoare.

Si poate lumea nu intelege niste chestii elementare: rolul Air-bagului este SA SALVEZE VIATA. D-aia se deschide. In cazul in care impactul pericliteaza viata, sa se deschida.
Cum nu vad pe nimeni la loc cu verdeata in urma accidentului, nu mi se pare ca viata fuse periclitata. Ca sa nu mai zic ca lumea ar putea lejereanu sa faca o vizita la biserica sa dea un acatist ca nu s-a deschis airbag-ul ala. Ca la ce impact avea punga aia cu onor fata nepurtatorilor de centura, cred ca lumea acuma nici sa bea suc cu paiul nu ar fi fost in stare, d-apai sa mai si scrie...


Asteptam niste poze in care sa fie evident impactul la 100 km/h (pentru cine nu stie, impactul de la eurocap, in care se face varza cu carne partea fata a masinii e pe la 64 km/h). In ignoranta mea presupun ca fata loganului ala, impactat la 100 km/h nu mai exista... Sau ma insel cumva? La niste detalii, cum ar fi viteza?

Imi permit sa postez o imagine cu loganul in urma unui impact la 64 km/h, ca sunt si eu curios cum o arata loganul ala la impact la 100 km/h
DFA
QUOTE(walleye @ 9 Aug 2006, 17:30)
SRS = "supplementary restraint system" adica denumirea pompoasa a airbagului si n-are nici o legatura cu conditionarea declansarii lui de purtarea centurii.
*


biggrin.gif Am mai avut acum ceva timp discuții cu cineva care susținea același lucru..., ei bine, crede-mă, când pe bordul mașinii scrie Airbag SRS, declanșarea airbag-urilor este condiționată de închiderea centurii. Acest sistem este foarte popular în țările anglofone, USA, UK, Australia și nu prea se "poartă" prin Europa, unde airbag-urile nu sunt condiționate de centuri.
Încă un amănunt, "supplementary" tu de unde crezi că vine? Exact, specifică faptul că airbag-ul este un sistem de protecție suplimentar centurii, care nu funcționează decât cu centura cuplată. Vei observa că mașinile cu Airbag SRS au fel de fel de martori și clopoței care să-i indice șoferului și pasagerului că airbag-ul nu funcționează dacă nu-și pune centura.

QUOTE(prody @ 9 Aug 2006, 19:59)
Asa cum au zis si colegii mei, ai avut un maaare noroc ca nu au sarit airbag-urile, acum era mare jale in familiile voastre. In loc sa ii dati in judecata, mai bine ati face un pelerinaj desculti pana la Mioveni si v-ati flagela putin la portile fabricii. 
*


Ca să nu mai zic că:
1. Nu purtați centurile, care sunt obligatorii, conform legii, deci amendă.
2. Accidentul a avut loc într-o localitate, că îmi închipui că porți cu nisip nu se găsesc între localități..., și voi aveați 100Km/h în localitate, lucru pentru care se suspendă carnetul... (> 30Km/h peste viteza legală).
Așa că eu nu m-aș grăbi să dau în judecată pe nimeni, că s-ar putea să plătiți și cheltuielile de judecată, plus amenzile, plus ridicarea carnetului.
Marty
QUOTE(klaus @ 9 Aug 2006, 23:34)
Imi permit sa postez o imagine cu loganul in urma unui impact la 64 km/h, ca sunt si eu curios cum o arata loganul ala la impact la 100 km/h
*


Cred ca vei simti o imperioasa nevoie sa deschizi portbagajul pentru a-i observa partea frontala.
P.S.: Daca gasesti vreun lantic sau vreun dinte de aur, MI LE DAI MIE!!!
Terentino
OK, VAD CA AM DECLANSAT UN SIR LUNG DE REACTII. DECI , CONCLUZIA FINALA ESTE CA , MAI BINE CA NU AU SARIT AIRBAGURILE! IMI ESTE DEAJUNS CONCLUZIA ASTA, PROBABIL CA ERAM PREA SUB PRESIUNEA EVENIMENTELOR SI NU AM ANALIZAT LA RECE TREABA CU AIRBAGURILE. PTR TIPUL CARE A INTREBAT DACA A MAI RULAT MASINA DUPA IMPACT, RASPUNSUL ESTE DA, A RULAT. BTW M-AU SUNAT DE LA ADRAS SA-MI SPUNA CA PE 24 AUGUST POT SA-MI RIDIC SI EU LOGANUL LAUREATE CU AIRBAG. :>>>
DFA
Așteptăm cu mare interes pozele de la accident!
klaus
Terentino, nu dezarma asa repede...
Daca tu zici ca a fost la 100 km/h si nu a sarit airbagul, si esti sigur de acest lucru (conform titlului topicului si mentionarile oarecum suparate din primul post), ignora observatiile noastre tedentioase, si da Dacia in judecata.
Ce daca o sa se constate, conform declaratiilor voastre ( radmasa.gif ) ca ati avut 100 km/h in localitate? Si ca nu ati respectata limita de viteza? Si ca nu ati pastrat o distanta de evitarea pericolelor previzibile?
Ia zi-ne si noua, la ureche, avand in vedere ca accidentul a produs vatamari corporale, deci politia ar fi trebuit sa se prezinte la fata locului, ce scrie pe procesul verbal? Niste urme de franare, ceva... Cam cat scrie pe PV-ul ala ca erau urmele de franare?
Si ia zi-ne, tot asa la ureche, ce ati declarat politistilor?
Ca mergeati cu 100 km/h?
Nu de alta, dar s-ar putea, intr-un eventual proces, sa se constate ca ati facut declaratii mincinoase la politie. Chestii penale din sfera falsului si uzului de fals...
Unde nu mai pui ca, la un proces de genul asta, va apare evident si o expertiza tehnica. Ups... Oare cine o sa plateasca expertiza tehnica? Oare? Pai cred ca partea interesata. Cine o fi interesat sa dovedeasca faptul ca nu s-au deschis airbagurile la 100 km/h? Dacia cumva? Nope...

Deci sa reluam:
- Declaratiile de la politie au fost cu 100 km/h? Ca altfel la proces s-ar putea sa va vedeti cu o reclamatie penala de fals si uz de fals...
- Era localitate locul accidentului? Sau casa omului era in camp?
- Ce scrie pe procesul verbal de la politie referitor la urmele de franare/rulare (lungimea lor)?
- Sunteti pregatiti de o expertiza tehnica pe care sa o platiti voi?

Si astept si eu cu interes pozele din accident...
walleye
QUOTE(DFA @ 10 Aug 2006, 08:43)
biggrin.gif Am mai avut acum ceva timp discuții cu cineva care susținea același lucru..., ei bine, crede-mă, când pe bordul mașinii scrie Airbag SRS, declanșarea airbag-urilor este condiționată de închiderea centurii. Acest sistem este foarte popular în țările anglofone, USA, UK, Australia și nu prea se "poartă" prin Europa, unde airbag-urile nu sunt condiționate de centuri.
Încă un amănunt, "supplementary" tu de unde crezi că vine? Exact, specifică faptul că airbag-ul este un sistem de protecție suplimentar centurii, care nu funcționează decât cu centura cuplată. Vei observa că mașinile cu Airbag SRS au fel de fel de martori și clopoței care să-i indice șoferului și pasagerului că airbag-ul nu funcționează dacă nu-și pune centura.
*



intimplator posed vreo 200 de dump-uri de firmware de controller de airbag de la diverse modele si marci fabricate in perioada 1990-2000, europeene, americane si asiatice. cu exceptia a vreo 10 bucati foarte vechi, toate celelalte modele au inscriptionat "SRS" pe volan si eventual bord dar numai vreo 20 dintre ele examineaza starea centurii inchisa/deschisa ca factor de luat in considerare la decizia de a declansa airbag-ul, restul se bazeaza pe valorile acceleratiei pe 1,2 sau 3 axe, eventual viteza.

si da, airbagul este un sistem de protectie suplimentar centurii. afirmatia asta nu este suficienta pentru a deduce ca daca e suplimentar => nu functioneaza si cu centura pusa. conform logicii asteia frina de mina n-ar functiona decit in timpul utilizarii frinei de picior, caci ea este un sistem de frina suplimentar. de exemplu. "supplementary restraint system" inseamna exact ce spune, sistem suplimentar de retinere (a pasagerilor, in plus fata de centura). nu se implica niciunde in denumire dependenta lui de centuri.
Ov
QUOTE(DFA @ 10 Aug 2006, 08:43)
lucru pentru care se suspendă carnetul... (> 30Km/h peste viteza legală).
*



carnetul se suspenda pt >50Km/h fata de limita pe sectorul respectiv de drum tongue.gif
YO4RLP
Păi dacă ai airbag ce nevoie mai ai de centură?
Marty
QUOTE(YO4RLP @ 10 Aug 2006, 12:08)
Păi dacă ai airbag ce nevoie mai ai de centură?
*


Daca ai cap ce nevoie mai ai sa gindesti ?
Deshteptu
QUOTE(Marty @ 10 Aug 2006, 12:12)
Daca ai cap ce nevoie mai ai sa gindesti ?
*




daca o sa gindeasca asa in continuare, nu o sa-l mai aiba multa vreme....just a bad joke..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.