Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nivel ulei peste indicatorul de max al jojei
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
dan_srb
Salut!

Va rog sa imi spuneti parerea voastra in urmatoarea problema. Am fost la revizia de 10.000 km cu Loganul meu dCi - unde desigur ca mi s-a facut si schimbul de ulei. In ziua urmatoare, cand m-am gandit sa verific si eu cum arata nivelul la ulei - am vazut ca este cu aprox. 1 cm peste semnul de maxim de pe joja.

Am sunat la service, iar inginerul de acolo mi-a spus ca nu e nici o problema (chiar mi-a intarit, fara insa sa discutam detalii). Desi am incredere destul de mare in el, parca nu sunt pe deplin multumit de raspuns (cam laconic, de altfel).

Asa ca va rog pe voi sa imi spuneti parerea voastra. Poate stie cineva cum arata baia de ulei la dCi - respectiv ce reprezinta 1 cm pe nivelul jojei in termeni de volum ulei in baie.

Va multumesc!
woth
In manual scrie clar ca uleiul peste nivelul maxim poate "antrena distrugerea motorului".
MARCI
Neaparat sa scoti din ulei pana coboara sub nivelul max. cu cativa milimetri.
Eu tot dupa un schimb de ulei facut peste limita max. aveam consumuri mai ridicate.
dan_srb
QUOTE(MARCI @ 15 Aug 2006, 10:01)
Neaparat sa scoti din ulei pana coboara sub nivelul max. cu cativa milimetri.
Eu tot dupa un schimb de ulei facut peste limita max. aveam consumuri mai ridicate.
*



banuiesc ca asta inseamna un drum la service... nu am cum sa scot eu din ulei, nu?

de ce crezi ca aveai consum mai ridicat?
dan_srb
QUOTE(woth @ 15 Aug 2006, 09:32)
In manual scrie clar ca uleiul peste nivelul maxim poate "antrena distrugerea motorului".
*



citisem si eu in manual - insa nu am reprezentarea a ce inseamna 1 cm pe joja in termeni de volum ulei, daca e intr-adevar o cantitate semnificativa care sa necesite aducerea la nivel
MARCI
Scoti o jumatate de litru, dupa care verifici si in functie de nivel mai scoti sau mai completezi. Spor la treaba.
klaus
Evident, verificarea se face pe plan drept...
dan_srb
QUOTE(klaus @ 15 Aug 2006, 10:42)
Evident, verificarea se face pe plan drept...
*



ok, am verificat pe plan drept si cu motorul rece... si de doua ori smile.gif
inteleg, klaus, ca si tu esti de acord ca ar trebui sa scot ceva ulei, nu?

Marci, nu mi-ai spus - cand zici "scoti o jumatate de litru", asta inseamna service, nu? smile.gif
klaus
Uleiul nu e indicat sa fie peste nivel.
Si se poate scoate si pe la joja, cu un furtun lung (de acvariu) intepat pe o siringa mare...
MARCI
Eu am scos ulei cu o seringa dar merge cam greu ,la tine ar fi mai comod sa lasi sa curga pe la buson. E putin murdara treaba dar e mai simplu avand in vedere ca trebuie sa scoti o cantitate mai mare. Pt. asta nu e neaparat nevoie sa mergi la service, doar sa ai o cheie patrata potrivita pt. buson.
Apropo, ce cantitate de ulei au pus domnii de la service?
YRX
Si mie mi-a pus un destept de la Dacoserv ulei peste maxim (de fapt nu l-a lasat sa se scurga pe ala vechi bine) cam 200 - 250 ml, insa alta este problema:
- poate cineva sa verifice intr-un manual cat ulei avea Renault Megane I (cu motorul K7M)?
-avea un prieten mai demult un asemenea Megane si din cat mai retin intodeauna cumpara 5 litri de ulei la fiecare schimb (un bidon de 4l si unul de 1l) semn ca avea undeva intre 4 si 5 litri
-oare Dacia o fi modificat baia de ulei sau a recomandat o cantitate mai mica asa sa demonstreze ca este ieftina la intretinere (nu de alta da' ar fi cam aiurea sa modifice fix baia de ulei la un motor)

sobolan
QUOTE(dan_srb @ 15 Aug 2006, 09:13)
Salut!

Va rog sa imi spuneti parerea voastra in urmatoarea problema. Am fost la revizia de 10.000 km cu Loganul meu dCi - unde desigur ca mi s-a facut si schimbul de ulei. In ziua urmatoare, cand m-am gandit sa verific si eu cum arata nivelul la ulei - am vazut ca este cu aprox. 1 cm peste semnul de maxim de pe joja.

Am sunat la service, iar inginerul de acolo mi-a spus ca nu e nici o problema (chiar mi-a intarit, fara insa sa discutam detalii). Desi am incredere destul de mare in el, parca nu sunt pe deplin multumit de raspuns (cam laconic, de altfel).

Asa ca va rog pe voi sa imi spuneti parerea voastra. Poate stie cineva cum arata baia de ulei la dCi - respectiv ce reprezinta 1 cm pe nivelul jojei in termeni de volum ulei in baie.

Va multumesc!
*



ai grija ca uleiu peste nivel este periculos . in cel mai fericit caz cedeaza vreun simering dar daca ai ghinion se poate distruge motoru...vreo 150g in plus nu ar fi o tragedie dar mai mult nu.....
vijelie
QUOTE(dan_srb @ 15 Aug 2006, 09:13)
...Am sunat la service, iar inginerul de acolo mi-a spus ca nu e nici o problema (chiar mi-a intarit, fara insa sa discutam detalii). Desi am incredere destul de mare in el, parca nu sunt pe deplin multumit de raspuns (cam laconic, de altfel)...
*

Vezi, asta e meteahna romanilor: cand e gratis, toti suntem prieteni, mai nou avem si incredere la telefon DUPA ce a facut treaba prost...
klaus
Sa fi fost oare si pe megane 1 tot 3,5 l?
Mmmm, oare ce o zice manualul de service? 04.gif
dan_srb
Multumesc pentru sfaturi. O sa aduc uleiul la nivel - o sa ma opresc azi pe la AutoMarcu's (trec zilnic prin fata service-ului, desi nu acolo mi-am facut revizia). Presupun ca au dispozitivul acela de scos ulei prin aspiratie, cred ca e indicat pentru asa ceva.

Cat despre cat ulei mi-au pus, asta da - e o intrebare... smile.gif Se pare ca destul de mult. De facturat mi-au facturat 4 litri si mi-au dat intr-un bidon vreo jumatate de litru. Probabil ca nu l-au lasat sa se scurga destul.

Insa nu mi-a raspuns nimeni: nu aveti idee ce inseamna 1 cm pe joja in termeni de volum ulei?

Multumesc inca o data!
MARCI
In manualul Logan 1.4 mpi scrie : capacitatea intre min. si max. a jojei este intre 1,5 si 2 litri in functie de tipul motorului.
In concluzie 1 cm e destul de mult ,poate peste0,5 litri.
Scoate 0.5 litri si vezi dupa aia.
YRX
QUOTE(klaus @ 15 Aug 2006, 14:17)
Sa fi fost oare si pe megane 1 tot 3,5 l?
Mmmm, oare ce o zice manualul de service? 04.gif
*



Ai dreptate era un Megane 1.6 16V.
Dar totusi este si ceva diferenta:
-fara filtru 3,2 fata de 3,5 => 300ml
-cu filtru 3,35 fata de 4,0 => 650 ml (Banuiesc ca filtrul este la fel)

Cum se explica? Mai ales diferenta de filtru.
dan_srb
Am rezolvat in dimineata asta - am fost la o benzinarie Agip, care avea un punct de schimb ulei - implicit un echipament de "tras ulei" pe la joja smile.gif

Nu stiu cat a fost in plus, ca - pe langa ce a tras intr-o sticla - a ramas destul pe furtunul aparatului. Insa observatia ta Marci pare corecta, cred ca e vorba de pana la 0,5 l. Tipul de la benzinarie spunea ca tendinta, in caz de ulei in plus, este sa se elimine - deci se potriveste cu ce a zis sobolan, ca poate ceda un simering.

Sa va mai spun o chestie amuzanta. Am trecut ieri si pe la AutoMarcu's, dar nu m-au rezolvat - caci nu aveau echipament de scos pe la joja, iar de desfacut busonul nu se punea problema cu motorul fierbinte. Insa un mecanic de acolo, impreuna cu receptionerul, mi-au servit prompt aceeasi placa: "nu e nici o problema". Insa il intreb eu pe mecanic daca la masina lui personala si-ar tine uleiul peste nivel, chiar si cu 1 cm pe joja - si mi-a raspuns ca la a lui isi tine "toate" nivelurile (ulei motor, cutie viteze etc) putin sub nivel... Asa ca... smile.gif

Multumesc tuturor!

Servus!
dan_srb
QUOTE(vijelie @ 15 Aug 2006, 14:16)
Vezi, asta e meteahna romanilor: cand e gratis, toti suntem prieteni, mai nou avem si incredere la telefon DUPA ce a facut treaba prost...
*



mi-a placut... ai dreptate... smile.gif
adisan
Am verificat si eu si ..am peste maxim cu 3-4 milimetri.

Sa las asa sau..mai bine sa incerc sa apelez la specialist pt scoatere?
dan_srb
QUOTE(adisan @ 19 Aug 2006, 16:22)
Am verificat si eu si ..am peste maxim cu 3-4 milimetri.

  Sa las asa sau..mai bine sa incerc sa apelez la specialist pt scoatere?
*



In final, eu apreciez ca acel 1 cm pe joja (la dCi) a insemnat vreo 3-400 ml. Dupa cum am zis, a ramas ulei prin furtun si prin aparatul acela, de aceea e estimativ. La tine, cu motor MPI, ar trebui cei 3-4 mm sa reprezint aprox. 100 ml - acum tu decizi, citind cele de mai sus smile.gif

Operatiunea in sine a durat 2 minute, asa ca nu e o problema de timp ci doar sa gasesti in Oradea un service sau o vulcanizare cu asemenea dispozitiv. Inca o precizare - sa mai ai ulei de completat, pentru ca nu au cum sa iti scoata cu precizie, sigur o sa fie sub nivelul max si poate vrei sa iti completezi...
adisan
Am rezolvat.
Am luat o seringa de la farmacie..un furtun de la metalo-chimice si..am scos cam 100-120 ml.
Acum nivelul e la max, adica in dreptul acelei cavitati din lateralul jojei.

Miine la rece voi mai verifica sa vad exact cum stau lucrurile.

Mersi de sfat la toata lumea smile.gif
vsebas
Am schimbat si eu uleiul in service pe al 6500Km si am verificat in zilele urmatoare si parea la nivel MAX. Acum dupa ce am citit topicul acesta, am verificat inca o data si nivelul este cu 1,5cm peste MAX => trebuie sa mai scot ulei.

INTREBAREA maxima este cam ce s-a stricat/uzat pe la motor, ca acum am ~11000Km si am facut un drum lung la mare in care am fortat motorul in depasiri ( 5000rpm la nevoie), in rest mers cu 3000rpm constant ?
radioman
QUOTE(vsebas @ 26 Aug 2006, 10:03)
Am schimbat si eu uleiul in service pe al 6500Km si am verificat in zilele urmatoare si parea la nivel MAX. Acum dupa ce am citit topicul acesta, am verificat inca o data si nivelul este cu 1,5cm peste MAX => trebuie sa mai scot ulei.

INTREBAREA maxima este cam ce s-a stricat/uzat pe la motor, ca acum am ~11000Km si am facut un drum lung la mare in care am fortat motorul in depasiri ( 5000rpm la nevoie), in rest mers cu 3000rpm constant ?
*


Absolut nimic, cel mult usor crescuta presiunea in sistemul de ungere,dar fara efecte distructive... happy.gif
Mich@el
pentru cei care intreaba daca e ok sa fie nivelul peste gradatia maxim pe joja:
cuvantul maxim va spune ceva?producatorul a considerat ca peste maxim sa nu fie ulei.
la mine nivelul pe joja,de la un schimb la altul este la nivelul normal,deci nici macar la maxim.nu stiu ce exact ce efecte poate avea surplusul de ulei in motor,dar la fosta berlina cand era la maxim,in scurt timp scadea nivelul de ulei pana la normal unde se mentinea.deeeci....asta cel putin mie imi spune ceva.
vsebas
Care este nivelul "normal" ?

La Logan, cel putin la al meu, cat ulei pui atata ai, nu scade in timp in asa hal incat sa iti dai seama pe joja.

La berlina nu e relevant ce se intampla cu uleiul pentru ca acolo, in functie de multi factori, curgea ulei prin toate orificiile si daca "aveai grija" manca si ulei smile.gif .
C@talin
nivelul peste maxim poate duce la distrugerea motorului
Mich@el
QUOTE(vsebas @ 27 Aug 2006, 09:45)
Care este nivelul "normal" ?
*


nivelul "normal" este intre "maxim" si "minim".exista o gradatie in acest sens.

stiu ca nu are rost sa comparam loganul cu berlina,care este mult mai rudimentara,dar fenomenul care se intampla acolo cu uleiul la maxim sau peste pe joja,ne poate spune ca nu este ok sa fie asa din principiu la toate motoarele,chiar de generatie noua.
vsebas
Eu nu am vazut gradatia aceea de normal, ma mai uit azi sa vad. Oricum eu am scos cam 300ml de ulei si acum nivelul este putin sub decupajul de MAX.
Winy
M-am uitat si eu regulat la niveluri in general ,iar la ulei a fost de cand am luat masina la maxim pe joja si acum este la fel(6000km) deci ...no problem
Seb_
Am gasit si eu un raspuns documentat pe un alt forum la aceasta problema.

"Uleiul din baie nu are numai rol de ungere ci si de racire. Ganditi-va ca lichidul de racire circula numai pe la exteriorul camasilor, pe cand explozia in camera de ardere mai afecteaza si altele: pistoane, bolturi, capul bielei... Pompa de ulei asigura numai urcarea uleiului in rampa si ungerea elementelor din chiulasa. In rest, tot ce e ansamblu piston, segmenti, bolt, cuzineti, vilbrochen, sunt unse prin barbotare. Arborele cotit are niste canale prin care uleiul sub presiune este impins de stropeste tot ce se gaseste dedesubtul pistoanelor: bolturile, partea inferioara a cilindrilor, deci si segmentii, etc. Daca uleiul e mult peste nivel, tot arborele e scufundat in ulei, canalele sunt astupate si nu mai are cine sa stropeasca. Plus ca se creeaza o presiune mare in carterul inferior (baie) care face multe lucruri rele: distruge siemmeringurile, arunca joja afara, samd."
prody
Stati linistiti, si nu mai semanati panica pe aici cu centimetrul de pe joja, toti producatorii prevad astfel de lucruri, nivelele alea de min si max de pe joja nu sunt batute in cuie, sunt orientative, de fapt exista o toleranta babana in sus , altfel ar avea numai belele cu motoare bulite. Ati auzit voi de probleme de genul asta la motoarele pe benzina de SN,SLZ sau Logan care ruleaza in tara asta de multi ani? Si sa nu-mi spuneti ca toti au facut schimburi de ulei din alea profesionale, asa la mililitru...
bogdan_90
in 50 000 km cat are loganul meu niciodata cand am schimbat uleiul nu a fost pus corect, mereu peste, mecanicul a zis ca mai bine un pic mai mult decat mai putin si nu au fost probleme.
nitoiviorel1
Salut.
Am 185 000 km cu un logan 1.4 in care toata viata lui am pus ulei Castrol 10w40.
Nu am avut de lucru si am cumparat Elf tot 10w40 ca am zis ca asa recomanda fabrica.
Nu am pus 3l si 300 ml cum recomanda uzina ci am pus doar 3l ca a zis vanzatorul ca nu e problema.
Filtrul de ulei a fost schimbat si el.
Dupa ce am pornit motorul cu leiul elf10w40 am observat ca tachetii se aud mai tare putin decat normal.
Am citit pe acest forum daciaclub ca dupa 100 000 km trebuie sa bag 5w40 nu 10w40 fiindca motorul este mai uzat si e nevoie de 5w40 fiindca e putin mai gros decat 10w40.
Am circulat 1500 km cu elf 10w40 dupa care am cumparat castrol 5w40.
Dupa ce am lasat sa se scurga uleiul la rece nu la cald 30 minute am sesizat ca nu au mai iesit 3 litri ci 2,5.Din cate stiu motorul meu nu consuma.Terenul este drept unde am facut schimbul de ulei.Filtrul de ulei nu l-am schimbat fiindca e original si nou.
In motor am bagat la loc 3 litrii de ulei 5w40 castrol dar am evitat sa bag si cei 300 ml pe care-i recomanda fabrica fiindca mi s-a parut suspect ca din cel scos nu a iesit decat 2,5 l.
Am zis sa-l las o zi sa se scurga bine in baie si apoi verific nivelul jojei.
A doua zi cand am fost sa verific nivelul jojei nu mi-am putut da seama ce nivel are fiindca e prea transparent si se prelinge si pe o parte si pe alta a jojei.
Mentionez ca nu am pornit motorul deloc in acest termen de 24 de ore.
Cred ca in motor am 3,5 l ulei din care castrol 3l-5w40 si 0,5 ml elf 10w40.
Asa il las chiar daca se sparge si motorul si daca explodeaza masina fiindca m-am saturat de tipicareala asta aberanta.
La cele 4 dacii din urma am bagat si ulei de transformator,si ulei ars,si valvolina,si 4 tipuri de ulei de firme diferite si am mers cu ele 10 ani fara sa explodeze nimic.
A,si schimbat filtrul de ulei la al 3 lea schimb de ulei,daca faceam schimb.
E Logan nu Mercedes pana la urma.
Daca se intampla sa explodeze motorul din cauza ca am bagat 3l 5w40 si 0,5 10w40,revin cu coment si am sa filmez cu bucurie momentul in care am sa ma uit cum arde toata masina.Am sa postez aici filmarea.Daca se intampla.Daca nu am sa revin si am sa va arat ca totul e o exagerare de prejudecati tipicare.
einstein1984
verificatul nivelulului de ulei e tipicareala aberanta? ca ramane ulei in filtru te-ai gandit? aia 3.3 l de ulei sunt ganditi sa umple si un filtru nou
BoR
5w40 este mai subțire, nu mai gros decāt 10w40. Indicele 5 sau 10 este important pentru funcționarea "la rece".
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.