Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schema electrica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Pages: 1, 2
mihai0070
Salut am ceva probleme cu partea electrica la dacia mea o NOVA GT din 97 are cineva schema electrica....
anndi
si eu am nevoie de schema ca imi lipsesc cateva minusuri prin bosd si la stopuri. Poate are cineva.
mihai0070
Tie ce iti pliseste din bord...
mie imi lipsesc martorii de centura sofer si pasager ... martor frana si soc...
pe spate nu mai imi lumineaza numarul si nici dezaburire luneta...
Zaheiu
Ti-am trimis pe mail niste scheme. Sper sa te ajute.
anndi
QUOTE(Zaheiu @ 30 Aug 2006, 19:27)
Ti-am trimis pe mail niste scheme. Sper sa te ajute.
*



trimite-mi si mie te rog schemele!
mihai0070
pe ce mail ...nu am primit nimic...
Zaheiu
aveai la profil un id de messenger. am presupus ca ala e

sa-mi dati pe privat mesaj cu adresa de mail
mihai0070
HELP ceva scanat sau un mail ....se paote .......pls.........
mihai0070
chiar nu are nici un posesor de nova nimic ....
Zaheiu
Am eu schema dar nu o sa te ajute prea mult. da-mi un email pe pm
pgeorge_p84
QUOTE(Zaheiu @ 30 Aug 2006, 19:27)
Ti-am trimis pe mail niste scheme. Sper sa te ajute.
*



poti te rog sa-mi trimiti si mie schemele acelea
Zaheiu
Cum frate, prin posta?
mihai0070
pentru Zaheiu: multumesc ... este foarte buna....si de mare ajutor
Zaheiu
cu placere
madcos
in legatura cu dezaburirea si nr... vezi ca ai contact imperfect la lamelele alea de langa incuietoare la hayon.curentul ajunge la alea decat pe acolo.
sunt 90% sanse sa fie de acolo
intravenos
vreau si eu schema electrica de la nova! catalin.vintila@yahoo.com
mihai0070
intra pe ID meu de mess si o ai .biggrin.gif
lucius
Mai are cineva schemele alea ca le-as vrea si eu .
lucius
Mare mare nevoie de schema electrica de la nova 1.6 gt. Atat cea de interior cat si cea cu firele care se duc la alternator , mase , plusuri .... faruri semnale ... Multumesc anticipat !
mihai0070
Am nevoie de un moderator care sa mute topicul in sectiunea NOVA ... si apropo am si schema completa ... ca de timpul a trecut ...
lucius
Pai poti sa o trimiti pe mail ?
mihai0070
Messenger ... sunt 4 fisiere ... ai ID meu ...(mihai00700)
radu2082
Daca intru pe mess imi poti trimite si mie schemele alea? Si eu tot cu dezaburirea ma probleme?
Merci
bogdan_ilie13
am o nova "99 cu carburator 1400. recent am avut parte de niste reparatii facute de un amator si presupun fie ca a sudat cu bateria cuplata, fie ca a inversat bornele pe undeva, iar acum alternatorul debiteaza 17 V. am schimbat releul de incarcare si e la fel, periile sunt ok, am masurat diodele si nu sunt strapunse, infasurarile statorului nu dau scurt, nu mai stiu ce ar putea fi...are careva o schema electrica? de la reparatia asta nu mai merge nici ceasul si nici ventilatorul de la instalatia de incalzire. bogdan_ilie13@yahoo.com
gabi1
Pai daca e amator de ce te-ai dus la el? radmasa.gif(adica pana la urma e doar sudor). Vezi tot ce e legatura de masa.Altceva ce ai mai demontat de pe masina?(presupun ca releul e din ala inclus pe alternator).
mihai0070
Si ce este asa de dubios la un alternator care debiteaza 17 V blink.gif la ce crezi ca exista releul de incarcare ...ce crezi tu ca face acel releu ?
eu zic sa verifici masa (eventual +) la electronicele care zici ca nu merg ...
Alternatorul eu zic ca este ok ... verifica releul ... eventula adapteaza unul de dacie 1310 (merge perfect) asta de nova incorporat se cam strica des

Schema ti-a trimit pe mail luni dimineata...
puiu83
ma ajuta cineva am o nova din 96 cu carburator si am cumparat recent un bord de super nova si nu stiu sa-i fac adaptarile. poate ma ajutati voi cu un sfat sau o schema
Georginho
Referitor la dezaburire: daca nu e din lamelele alea poate fi din releu. Eu l-am schimbat in iarna. Era vreo 30-40 lei. Daca nu, cel mai grav e sa se fi intrerupt circuitele si trebuie schimbata luneta.
rvicentiu
salut, mai are cineva schema electrica la nova? smile.gif
gti98
Nu pricep de ce va lipseste asa schema electrica (doar culorile cablurilor, pentru usurat identificarea) Altfel, schema e destul de simpla: un grup cu alimentare directa (calculatorul, blocul de lumini, contactul cu cheie) un grup cu alimentare permanenta, dar prin sigurante (stergator, plafoniera, bricheta, radio, daca aveti si e montat corect) un grup prin cheie, prin sigurante (semnalizare directie, dezaburire, semnalizare frana, mers inapoi, calculator+pompa de benzina, bord) Mai exista un grup de sigurante, intre blocul de lumini si faruri, precum si pe circuitul farurilor de ceata - unde exista.
Si cam asta-i tot!
Dificultatea ar fi doar de identificat mai usor, prin culoarea izolatorului, fiecare fir unde duce.
Pentru nefunctionarea unui consumator: se verifica intai intrerupatorul; unele aparate sunt alimentate prin relee (far ceata, dezaburire, lampa ceata - spate - bord); se verifica si astea. Poate inaintea releelor, se verifica sigurantele fuzibile (sunt destule, dar au inscriptionata functia (prima Dacie marcata ca lumea); atentie ca mai exista unele "suplimentare": pentru electroventilator si faruri de ceata, langa releele lor intermediare, sub farul din dreapta). O mentiune oarecum speciala: tabloul (placa) de sigurante se alimenteaza printr-un papuc mai mare, care mie mi-a iesit lasand o buna parte din vehicul fara electricitate...(E chiar in spate, pe latura cea mai indepartata a placii)
Daca s-a demontat sau s-a umblat la aparatul care nu mai functioneaza, e util de verificat ca s-au re-conectat (corect) cablurile, si ca exista atat plus, cat si minus (masa)
Atentie! Elementele electronice sunt, in general, FOARTE sensibile la POLARITATEA alimentarii! Daca aveti dubii, cereti ajutor! Conectarea inversa DISTRUGE cele mai multe echipamente electronice!
Succes!!!
rvicentiu
in primul rand pentru culori dar si ca sa stiu ce fire unde trebuie sa ajunga fara sa le caut prin tot bordul smile.gif

observ ca tu le cunosti dar eu nu prea am avut ocazia sa umblu la partea electrica
Aldor
Am si eu nevoie de schema electrica.. mi-l trimite cineva?
Merci!!
C a t a l i n
Dã-mi un ID de messenger pe PM...
vioar
http://www.mediafire.com/?dcbr4cwkn1x

Pe linkul de sus puteti downloada schema electrica de nova.

Mersi Liviu pentru ca mi-ai trimis schema.
spidisallinas
Ms. pt linkul cu schema electrica!
danny62
Martorul rosu (cel de incarcare baterie) ramane aprins dupa pornirea motorului. S-a inlocuit releul de incarcare, valorile masurate la borne sunt cuprinse intre 13,3 si 14V, functie de consumatorii conectati. Daca a-ti mai intalnit aceasta problema, astept eventuale sfaturi despre remedierea acesteia.
Masina este o Nova GTI din 2000 cu bord TAKOSAN.
Multumesc anticipat.
burtik4u
gti98.. de ex.. unde e releul pt proiectoarele de ceata.. k deodata nu au mai pornit si nu am mai stiut ce sa le fac.. am tras alte fire..

4 Jul 2008, 00:55:
danny62 ....si la mine ramane tot asa .. aprins... ai avlat tu de la ce ar putea fi?????
danny62
Pt burtyk:
Imi pare rau ca raspund asa tarziu. Fara prea multa vorbarie: am urmat sfatul lui Variable Dynamics si am schimbat puntea (blocul) de diode, problema s-a rezolvat de la sine. Tin sa iti precizez ca si releul de incarcare a fost schimbat cu ocazia asta.
Spor la treaba.
gti98
Un alt raspuns, si mai intarziat (deh, concediile...)
Releul pentru farurile de ceata e (la mine) sub farul din dreapta (are si o siguranta pe circuitul becurilor; verific-o si pe aia). Tot acolo mai e si releul de la electroventilator, cu siguranta aferenta.
Se practica relee pe circuitele de putere mare, deoarece astfel comanda - intrerupatorul - are curent mic, rezista bine in timp, cablaj de comanda subtirel (ieftin). Circuitul de forta, cablaj gros, poate fi scurt, pierderi mici.

Beculetul "de incarcare" se aprinde daca:
1) alternatorul nu se roteste (motorul nu e inca pornit)
2) cureaua e rupta sau sarita (tot nu se roteste)
3) nu exista excitatie (chiar daca se roteste, alternatorul nu produce curent)
4) defect la redresorul auxiliar (regulatorul incorporat alimenteaza excitatia dintr-un redresor auxiliar, alimentat tot din infasurarile de generare; defectul e localizat in regulator si e foarte rar intalnit)

Fie se rezolva rapid, daca e problema de curea, fie e necesara interventie cu competente electrice (intrerupere circuit, demontare-testare alternator)

In speranta ca poate am fost de un oarecare folos celor care au asemenea probleme, va doresc
Spor la lucru!



27 Aug 2008, 18:16:
Scuze pentru acest al doilea post; initial ma gandisem sa postez altundeva, dar problema mea e de "instalatie electrica":
Am gasit pe acest forum atat un "manual Nova" cu sectiune electrica, cat si un grup de 4 "scheme electrice" de Nova.
Problema mea e urmatoarea: pe aceste documentatii, circuitul lampilor de ceata, rosii, amplasate in spate, fie se face printr-un simplu intrerupator, fie nu e descris prea clar. La mine, constructorul a instalat un "sistem" compus dintr-un releu si 2 butoane, unul pentru ON si celalalt pentru OFF. Conditia initiala de aprindere e alimentarea pozitiilor+faza de intalnire. Odata aprinse, lampile de spate pot fi stinse din butonul OFF sau prin intreruperea alimentarii fazei scurte, situatie in care, dupa revenire, lampile raman stinse.
Deoarece am construit deja un "releu" cu functionare de "bistabil T" (la fiecare impuls basculeaza in cealalta stare), instalat pe comanda fazelor farurilor, m-am gandit sa alimentez la fel si acele lampi (utilizand butonul ON atat pentru aprindere cat si pentru stingere, iar alimentarea fazei scurte ca o conditie de functionare)

Problema mea e ca la placa cu relee ajunge un singur fir (din cele 3 de la intrerupatoare) Stie cineva unde ajung celelalte?

Multumesc anticipat!
abram_burel
La + si la -?
Incerc sa dau cu presupusul. Cum intrerupatoarele respective sunt de fapt 2 push-butoane asamblate intr-un "comutator standard de Nova", ma gandesc ca singura logica de comanda este sa dea fie + fie masa pe firul ala si sa comande niste relee cu auto-mentinere (daca pe placa nu e nici o "logica"). Vezi si tu ce vine pe firul ala cand apesi pe butoane. Poate ca am ghicit smile.gif
octynico
Salut ,
Sunt f.f. nou aici si am si eu nevoie de schema electrica de Nova 97 / 1.6 .
Pot fi comtactat pe una din adresele : octavn@rdslink.ro ; octaynico@gmail.com ; sau octavn@hotmail.com .
Multumesc mult pentru orice ajutor .
Octavian Nicolae
TAI
Citeste ceva mai sus postul lui vioar.
Link-ul chiar merge.
gti98
Nu, din pacate nu la + si nici la -...
S-a rezolvat, in maniera autohtona: am tras 2 fire de la buton la "dispozitiv", precum si alte 2 fire de la soclul fostului releu ("intrarea", care e legata la pozitii, si iesirea, spre lampile cu pricina (tot de aici se alimenteaza si beculetul rosu din buton, care semnalizeaza aprinderea lampilor de ceata). Masa, prin surubul de prindere. Singurul inconvenient e faptul ca la cuplarea alimentarii se aprind si lampile suplimentare, pe care trebuie (deocamdata) sa le sting manual (se va rezolva prin schimbarea intre ele a celor 2 tranzistoare a bistabilului, sau a iesirii de comanda, astfel ca la alimentare sa "cada" in starea "inchis")
Bafta!

PS Instalatia electrica pare un paienjenis inextricabil. Nu va lasati intimidati! Taiati pana nu mai functioneaza nimic! (ba chiar e suficient sa scoateti conectorii, nici nu e nevoie de cutit!!!)
G I M
Ca sa nu mai deschid alt topic ,ma folosesc de acesta...
Probleme cu dezaburirea la Nova Gt, si am observat ca nu se mai dezabureste luneta. Am sters/curatat contactul mobil,butonul functioneaza,releul se aude ca functioneaza si el , siguranta este ok. Am scos firele din papucii de la luneta ,am masurat curentul cu multimetrul , si imi indica curent peste 12V dar geamul nu vrea sa se dezabureasca...contactele dupa luneta sunt in perfecta stare (am folie pe luneta si nu prea aveam cum sa le intrerup) ,papucii tata care sunt lipiti sunt la fel !Am masurat si in serie curentul si tot asa,imi indica peste 12V ,dar degeaba imi indica ca geamul tot aburit ramane wacko.gif
Ceva idei ca nu stiu ce sa mai verific
gbu2005
ohmy.gif Buna ziua, va rog tare mult, are cineva o schema electrica pentru Dacia NOVA GT? Puteti sa imi trimite-ti schema pe e-mail?
Va multumesc tare mult.
andrei2477
Salut ! vreau si eu schema electrica pt. Nova !
jericho_tm
Vreau si eu schema electrica de la Dacia Nova GT.... 124.gif
Cred ca am mail-ul la user detailes.
Multumesc anticipat!
burtik4u
daca citeati mai sus s-a sps ca la un link se gaseste .. dar deh.. lenea.. http://www.mediafire.com/?dcbr4cwkn1x aici e
Enache Adrian

Rog profesionistii sa ma ajute in rezolvarea a trei probleme la o Nova din 97:

1- elecrtrovalva de la carburator dublu corp nu primeste curent. Cum pot descoperi circuitul pentu a verifica de ce nu am curent?
2 - in fata motorului (spatele radiatorului) am descoperit doua fire (rosu si verde) taiate (mancate) aproximativ 30 cm si un papuc cu un fir.Probabil se inbinau.Cine poate sa-mi spuna unde duce acest circuit si cum pot sa il descopar?
3 - care sunt cele mai bune bujii si ce distanta puneti intre electozii?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.