Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Curatare si Intretinere Filtru Aer Sport
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
DomnulK
Salut...am citit ca filtrele de aer sport vin cu un kit de curatare.Bun..avem filtrul, avem kitul de curatare. dar cum se face practic operatia de curatare as fi interesat.Ma refer aici la pasi care trebuie urmati..indicatii si contraindicatii in operatia de curatare.
Sper sa primesc doar raspunsuri de la posesori de filtre sport...raspunsuri legate doar de curatare si intretinere, nu despre faptul ca e sau nu daunator pentru motor folosirea acestor filtre. Multumesc anticipat !
DomnulK
Functia normala a filtrului de aer este, pe scurt - filtrarea aerului. Adica, protectia impotriva patrunderii particulelor de praf in motor.

Ca urmare a filtrarii aerului, noi pierdem din puterea motorului. Hartia din filtrele obisnuite, au o rezistenta sporita asupra jetului de aer, din cauza materialuil extrem de des. Cu cat, rezistenta e mai mare - cu atat acumulam in putere. In special fenomenul este vizibil inaite de "termenul de expirare", cand filtru este infundat cu praf.

Constructia filtrului de aer sport permite reducerea maxima a efortului motorului si cresterea puterii motorului. La masini de curse pentru a adauga cativa "cai putere" mototului, se instaleaza filtrului de aer tip sport.

Tehnologia filtrului tip sport - elementul de filtrare format din mai multe straturi de material textil imbibat cu solutie specila, comprimat si imbracat in plasa metalica.

Filtru obisnuit este capabil sa filtreze jetul de aer doar cu o suprafata. Filtrul sport insa, filtreaza aerul cu o suprafata mai mare, retinind mai multa cantitate de partucule. Particulele de praf raman blocate pe suprafata filtrului imbibata cu solutia speciala.

Lubrifiantul, elaborat special pentru filtrele sport, poseda proprietati adezive excelente datorita carora retine eficient particolele de praf, reducand la minim riscul dereglarii procesului de exploatare a acestui tip de filtru.

Instructiunile de utilizare:

Demontati filtru. Cu ajutorul periei cu grija se indeparteaza particolele majore de pe suprafata filtrului. Se aplica solutia de spalat, pe ambele parti a elementului filtrant, dupa 10 minute se clateste intr-un vas cu apa, apoi se aplica <dinspre interior spre exterior> un jet slab de pe suprafata, pentru a indeparta definitiv "mizeria".

Nu folositi pentru uscare instrumente speciale, filtrul se lasa la uscat fara a fi expus direct la razele de soare. Pulverizati cu lubrifiant atat pe exterior cat si pe interior suprafata filtrului. Montati filtrul la loc.

In conditii deosebite (drumul de tara, abundenta prafului in aer) este recomandat a se repeta procedura de curatare la fiecare 5 000 km, iar in conditii normale - la fiecare 10 000 km, sau dupa caz. Filtrul este calculat pentrtu maxim 20 de utilizari.

O cantitate mai mare de aer care patrunde in motor datorita tehnologiei originale a filtrului sport, permite motorului sa primeasca o cantitate mai mare de oxigen - elementul principal, care contribuie la arderea combustibiui. In concluzie, o crestere reala in putere.

Insa, asta nu inseamna ca la montarea filtrului pe un motor cu o capacitate cilindrica mica v-eti obtine un rezultat vizibil. Dar pe un motor, de exemplu de 3,5 litri V-8, v-eti cunoaste cu adevarat avantajele filtrului. Filtrele sunt recomandate pentru motoare de la 2 litri in sus, pentru cele cu motoare mai mici de 2 litri avantajul consta doar in pret, care in timp este mult mai mic si mai rentabil decat filtrele obisnuite.

Avantajele unui filtru de aer tip sport:
* cresterea puterii motorului fara reducerea capacitatii de filtrare. Filtru are o structura mai complexa, care asigura o rezistenta scazuta, dar in acelasi timp o filtrare eficienta.

* utilizarea indelungata - santeti scutiti de schimbul filtrului la fiecare 15 mii km. Filtru este usor de readus la starea initiala, curatandu-l, fara a-l uza.

* mai mult "zgomot" - dupa instalare, sub capotul masinii va fi mai mare zgomotul mult dorit si o crestere a puterii in cai (pana la 6 CP).

Filtru este universal, poate fi folosit pentru orice motor, indiferent de marca. Montarea lui insa, necesita cunostinta de domeniu. Trebuie adaptat in interior cu ajutorul furtunului special .
DomnulK
din experienta va sugerez sa nu folosit prea mult lubrifiant.
pot aparea unele mici neplaceri.
adip
Poti detalia partea cu neplacerile? smile.gif
Mersi
DomnulK
da, se scurge uleiul din filtru si manjeste tot motorul. avand calitatea de a retine praful, o sa ai in scurt timp pe motor mazga<namol>.
murdarirea clapetei de aer prin interior si a motorasului pas cu pas. moment in care n-o sa mai stea motorul la relanti.
bertro
kitul de curatire/lubrifiere se gaseste si separat (filtrul meu n-a venit cu asa ceva) ?
DomnulK
da, se gaseste si separat...si nu e foarte scump. acum depinde ce filtru ai. daca e dinala din targ<ksn...sau alte magarii din ciclul rebooka, filaH, adibas> nu vei gasi kit de lubrefiere si curatare,
bertro
eh, filtrul nu e mare branza. se cheama "Lampa AF-2", ceva intre panarama de bazar si un filtru bun, dar e decent, isi face treaba.
[attachmentid=51325]
nu stiu daca exista un kit de curatare/lubrifiere facut special pt marca asta, dar banui ca, in esenta, toate kiturile ar cam trebui sa contina acelasi lucru si sa poata fi folosite pe orice fel de filtru lavabil de genul asta.
cam cat costa un kit?
DomnulK
QUOTE(bertro @ 20 Apr 2007, 10:05)
in esenta, toate kiturile ar cam trebui sa contina acelasi lucru si sa poata fi folosite pe orice fel de filtru lavabil de genul asta.
*


gresit. nu toate sunt la fel. de exemplu pipercross are un filtru be baza de burete multi strat cu densitati diferite...si daca l-ai curata cu solutie k&n...ar putea sa atace acel burete.
tui in schimb<daca pe filtru scrie ca e din bumbac, poti incerca sa il cureti si sa-l lubrefiezi cu solutii d ela K&N!
marius80_eugen
Nu orice kit de curare este compatibil cu orice filtru . Eu am un filtru universal sport si folosesc kit Pipercross de curatare si intretinere .
Pentru curatare : se desface filtrul de pe masina , se sufla putin din interior spre exterior cu aer , se baga presiune mica de apa calduta din interior spre exterior de cateva ori , apoi se impregneaza cum putina sulutie de curatare si se lasa cateva minute ( 2-3 ) Se ia o periuta ( chiar de dinti daca alta nu aveti ) si se freaca incet pe toata suprafata , pana cand solutia de curatare se transforma intr-un fel de spuma alba , apoi iar bagati jet de apa calduta din interior spre exterior . De obicei eu fac cam de 2-3 ori operatiunea pana se vede ca nu mai iese mizerie din filtru .
Apoi se sufla cu presiune de aer si se lasa sa se usuce bine ! Cam a doua zi se impregneaza cu lichid de redentie ( oprire ) a mizeriilor si se lasa iar putin pana acel ulei se impregneaza bine si uniform in hartia filtrului !
NU se da cu ulei cand filtrul este montat pe motor ! Nu trebuie sa exagerati cu uleiul , dar trebuie sa dati ! ASTA face deosebirea dintre un filtru din targ si unul "sanatos" pentru motor . Degeaba cumperi un filtru de 200 euro daca nu-l dai cu ulei , pentru ca va functiona mai prost decat unul de 50 ron cu ulei pe el .
E adevarat ca atuncic and este proaspat uns filtrul trage p-rin el mai putina er si de acolo o mica parere ca merge mai prost motorul , dar in cateva zile se elibereaza porii filtranti si merge bine !
ahyle_blue_eyes
o intrebare!Mi-am luat filtru insa inca nu l-am montat.
L-am cumparata fara acel kit de curatire!Cand il montez acum pt prima oara trebuie sa-l dau cu vreun spray???? sau il pun asea ???
Thx
DomnulK

QUOTE(marius80_eugen @ 27 Apr 2007, 11:10)
Nu orice kit de curare este compatibil cu orice filtru . Eu am un filtru universal sport si folosesc kit Pipercross de curatare si intretinere .
Pentru curatare : se desface filtrul de pe masina , se sufla putin din interior spre exterior cu aer , se baga presiune mica de apa calduta din interior spre exterior de cateva ori , apoi se impregneaza cum putina sulutie de curatare si se lasa cateva minute ( 2-3 ) Se ia o periuta ( chiar de dinti daca alta nu aveti ) si se freaca incet pe toata suprafata , pana cand solutia de curatare se transforma intr-un fel de spuma alba , apoi iar bagati jet de apa calduta din interior spre exterior . De obicei eu fac cam de 2-3 ori operatiunea pana se vede ca nu mai iese mizerie din filtru .
Apoi se sufla cu presiune de aer si se lasa sa se usuce bine ! Cam a doua zi se impregneaza cu lichid de redentie ( oprire ) a mizeriilor si se lasa iar putin pana acel ulei se impregneaza bine si uniform in hartia filtrului !
NU se da cu ulei cand filtrul este montat pe motor ! Nu trebuie sa exagerati cu uleiul , dar trebuie sa dati ! ASTA face deosebirea dintre un filtru din targ si unul "sanatos" pentru motor . Degeaba cumperi un filtru de 200 euro daca nu-l dai cu ulei , pentru ca va functiona mai prost decat unul de 50 ron cu ulei pe el .
E adevarat ca atuncic and este proaspat uns filtrul trage p-rin el mai putina er si de acolo o mica parere ca merge mai prost motorul , dar in cateva zile se elibereaza porii filtranti si merge bine !
*



Marius80_eugen: nu mai sufla filtrul cu aer si nici nu-l freca cu periuta.Eu nu recomand aceasta procedura. si nici alti producatori nu o recomanda.



QUOTE(ahyle_blue_eyes @ 27 Apr 2007, 18:42)
o intrebare!Mi-am luat filtru insa inca nu l-am montat.
L-am cumparata fara acel kit de curatire!Cand il montez acum pt prima oara trebuie sa-l dau cu vreun spray???? sau il pun asea ???
Thx
*


Da, se da cu dirt retender<adica ulei dinala> inainte de a-l monta!
ahyle_blue_eyes
aha.Noroc ca mi-ai zis ca aveam de gand sa-l pun azi....fara sa-l dau cu ulei.Ms
ydaniel
un kit k&n costa cam 20 euroi:)
mark``
Daca e amabil cineva, poate posta ceva poze cu filtrul acela de aer sport? As vrea sa vad cum il montati? Nu prea ma stiu si sunt curios!
ahyle_blue_eyes
Is de nova ,de berline si de super-nova
DomnulK
QUOTE(ahyle_blue_eyes @ 2 May 2007, 21:37)
Is de nova ,de berline si de super-nova
*



ce-ai vrut sa spui cu asta?
ahyle_blue_eyes
erau poze cu filtre de aer sport pe nova Sn si berline da le-am sters!
DomnulK
ATENTIE!
dac amontati filtru sport sa aveti grija sa montati su un cranckcase breather, sau sa aduceti acea recuperare da vapori de ulei de inalta si medie turatie in tubulatura de admisie.
in nici un caz nu obturati acel orificiu cu bureti,carpe, etc. mai bine illasati in aer<desi va trage pref in motor pe acolo. daca intra buretele sau carpa respectiva la tacheti puteti sa puneti bani la ciorap pentru un motor nou sau repararea celui existent.

nu stiu cat de clar am fost, dar sper sa pot pune ceva poze in curand.
sonycu
QUOTE(kAndrei @ 18 Aug 2007, 22:50)
ATENTIE!
dac amontati filtru sport sa aveti grija sa montati su un cranckcase breather, sau sa aduceti acea recuperare da vapori de ulei de inalta si medie turatie in tubulatura de admisie.
in nici un caz nu obturati acel orificiu cu bureti,carpe, etc. mai bine illasati in aer<desi va trage pref in motor pe acolo. daca intra buretele sau carpa respectiva la tacheti puteti sa puneti bani la ciorap pentru un motor nou sau repararea celui existent.

nu stiu cat de clar am fost, dar sper sa pot pune ceva poze in curand.
*



fii mai explicit !!

ca nu pricep..

bafta
pastrama
KAndrei se refera la furtununasul de recuperare al vaporilor de ulei...
La Slz, SN, Logan acesta se afla sub carcasa filtrului de aer si intra in aceasta.
DomnulK
da, la furtunasul ala ma refeream.

kmykze
Am vazut pe cineva care avea un mic filtru special si pentru furtunasul asta, e ok asa? sau gazele trebuiesc duse inapoi in motor?
APP. bagati bani la ciorap si luati K&N fac minuni, daia toti care isi iau filtre din targ spun ca e un fas....si un filtru de la K&N nu e 20 de euro, eu imi iau acum facut pentru masina mea si ma costa 729 lei.
Scuze am vazut ca este vechi postul dar m-am bagat si eu in seama biggrin.gif plus ca vreau sa stiu ce e cu furtunasul acela biggrin.gif
iuliano_smile
Prin acel furtun se recircula gazele de carter(adica gazele care au scapat pe langa piston, sau in alte conditii).
Se recomanda sa se puna filtru si pe el, deoarece nu lasa mizeria sa intre in chiuloasa si lasa sa iasa gazele. Acel filtru ar trebui pus cat mai aproape de cel "mare" pentru a se obtine acelasi efect.
taucety
Si unde se gaseste un Crankcase breather? Sarbatori fericite tuturor!
costyn955
o intrebare am si eu daca se poate. am un fitru de aer din burete RAID HP (nush cate de "de targ" e sau nu, nefiind mare cunoscator) cand l-am luat nu a venit cu kit de curatare (vb vine "venit" pt ca mi l-au montat direct baietii de la pilot impreuna cu tubulatura si nu mi-au mai dat nimic in plus). deci, dupa curatare tb sau nu folosita solutia lubrifianta pt filtrele din burete?
UXE

QUOTE
Se recomanda sa se puna filtru si pe el, deoarece nu lasa mizeria sa intre in chiuloasa si lasa sa iasa gazele. Acel filtru ar trebui pus cat mai aproape de cel "mare" pentru a se obtine acelasi efect.



Eu am pus furtunasul acela direct pe teava de admisie , i-am facut un stutz. Cand am desfacut carcasa filtrului de aer , acest furtunas era pozitionat spre interiorul filtrul, nu spre exterior. So, de ce i-ai mai pune un filtru din moment ce pe original intra direct in admisie?





http://www.reno.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=431...dpost&p=3983532
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.