Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: GPL pe Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Patefon
Ma bate gandu' sa-mi iau o Solenza si as vrea sa-i pun si GPL. Aveti careva? Merge bine? Sunt probleme?



biggrin.gif Multzam!
bogdan_o
Pentru chestia asta ar trebui sa-i intrebi pe domnii taximetristi care in proportie de 99% au asa ceva pe masini.



Ai un link mai jos, dar e vorba de berlina. In fine, macar sa iti faci o idee.



http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=49...7&highlight=gpl
johnsws
teoretic pe orice masina pe benzina se poate pune gpl. am mai vazut o astfel de discutie, pe alt forum, despre supernova si cred ca se poate aplica si la solenza ca doar e acelasi motor. acolo spuneau ca are nu stiu ce componenta pe la alimentare din plastic si ar costa in plus vreo 200 de euri... nici pe acel forum nu se lauda nimeni ca ar fi montat gpl pe supernova, dar daca auziti de vreuna sa dati de stire ca sunt interesat.

ps:pretul instalatiei de supernova ar fi ~650$
Marty
Sunt niste baieti care pun GPL pe DSN. Sunt pe linga Spit. de Urgenta Floreasca
bogdan_o
Am impresia ca la GPL trebuie reprogramat si calculatorul de injectie. Iar daca ai SLZ si e inca in garantie, trebuie sa faci treaba asta musai in service-uri autorizate. Cobalcescu si Meridian stiu sigur ca faca asa ceva, ca si ei eu companii de taximetre si au pus GPL si pe SLZ.
Bogdan_F
e la mine in fata blocului o solenza cu gpl. culmea, si numarul e de genul B-XX_GPL
wwilly
La Arad dealerul dacia VERBITA are si o companie de taximetre cu 50 de Solenza Europa , pe toate a montat instalatie de GPL . El este dealer are un service foarte modern si companie de taxi asa ca nu se pune problema de garantie. Instalatia costa in jur de 600 Eu, am vazut una montata , are o rampa comuna cu 4 supape (injectoare) care se racordeaza la galeriile de admisie cu 4 furtunase flexibile de aprox 15 cm. Are si o unitate electronica,care colaboraza direct cu calculatorul de injectie existent. Soferul cu care am vorbit spune ca la comportarea masinii aproape ca nu se simte nici o diferenta la trecerea de pe benzina la GPL . Despre comportamentul la viteza mare nu a putut sa-mi dea detalii, nu prea a circulat inafara localitatii.
denisCT
Eu am auzit ca pe Solenza, o instalatie GPL ajunge la aprox. 1000E cu montat cu tot.
niccos
QUOTE
e la mine in fata blocului o solenza cu gpl. culmea, si numarul e de genul B-XX_GPL




Am vazut si eu azi o Scala azur cu GPL si avea tot numar B-xx-GPL. O fi aceeasi ...
bogdan_o
niccos & Bogdan_F, ce naiba mai. Parca ati fi vazut extraterestii. Normal ca exista SLZ cu GPL si nu sunt chiar asa de rare. 99% din taximetre au asa ceva.
gabriel.dumitru
are in carrefour instalatie gpl pt solenza si costa 29,999.000 lei, cu tot cu instalare.
costinlogin
Hmmm da la cat de mic e portbagajul de Solenza unde mai incape si "butelia" aia ?!??! De fapt butelia incape dar loc de bagaje sad.gif( Cati litri mai raman din portbagaj dupa montarea instalatie ? Poate sa spuna cineva ?

10 X
Patefon
M-am dat pe net si am aflat o groaza de lucruri despre GPL. In primul rand sunt trei modele de istalatii. Modelul cel mai ieftin este cu difuzor de gaz si control mecanic (cel mai ieftin). Mai sunt solutii de control electronic (Calculatorul de contrul al gazului fuctioneaza in tandem cu calculatorul original al masinii, foloseste semnalele de la sistemul original de alimentare al masinii) si sistemul profi (nu e pentru noi) cu injectoare directe de gaz lichid la mare presiune care cica merge si pe diesel.



Mai e de remarcat ca GPL-ul are cifra octanica cam 100, nu altereaza fiabilitatea motorului ba din contra, trebie rulat din cand in cand si pe benzina (de preferat la drum in afara localitatilor).
bogdan_o
Ca sa completez cele spuse de Patefon, la noi nu se gasesc decat trei modele de baza instalatii GPL. Cele pentru carburator (cu variante in functie de capacitatea cilindrica) care sunt si cele mai ieftine, cele pentru injectie monopunct (gen Dacia pe injectie) si cele pentru injectie multipunct, care sunt si cele mai scumpe. Pentru SLZ trebuie o instalatie pentru multipunct.
van den plas
QUOTE


are in carrefour instalatie gpl pt solenza si costa 29,999.000 lei, cu tot cu instalare



Si cand te gandesti ca la Cielo instalatia GPL montata de fabrica costa numai 300 E :!: :?
bogdan_o
Pai da, dar aia vine montata din fabrica. Asa si A/C pe SLZ in fabrica costa 500 E, dar daca e sa ti-l pui tu mai incolo te indoaie. Asta daca reusesti sa gesesti pe cineva care sa monteze asa ceva.
octavian
eu am o instalatie GPL pe dacia veche a familiei, cu carburator! oare cat m-ar costa sa transfer instalatia pe solenza? :roll:
GeorgeB
pai cam 750E : 800E cea noua - 50E cat iei pe cea veche
octavian
nu. aia noua este cam 450 si eu am dat pe asta 270! asa ca as fi dispus sa dau cam 200 diferenta pe procesor si injectoare!
octavian
problemele sunt altele! solenza este in garantie, dacia accepta oare sa ii pun gaz fara sa imi anuleze garantia??? :?
GeorgeB
NU! iti VOR anula garantia , garantat ! se pune alt calculator acolo alte fire , se taie si se lipeste 8)



de ce ai chinui saraca masina asa ? la un mers ponderaj consuma 8% in oras .
Bihomoldoveanul
Oricum nu se compara cu GPL care este ieftin ca braga. Asta daca ai de gind sa treci peste mirosul si eventualele scapari de gaze.
octavian
CRED CA MAI ASTEPT UN AN PANA IESE DIN GARANTIE!

si o sa-i pun pana la urma ca mai trebuie sa platesc rate 5 ani, si as vrea sa si merg cu masina, un munte, o mare, o tara, deh gazul 14.500, benzina 26.300

pe un site e facut calcul ca la 100 de km facuti zilnic pe o instalatie de gaz economisesti 27.000.000 intr-un an! cat costa instalatia!
Marty
Si tu mergi 100 de km. pe zi ?
octavian
M-ai prins, merg cam 15 km, deci in 10 ani o sa economisesc banii pentru instalatie! biggrin.gif
alexandrudragomir
Merita GPL doar daca esti taximetrist, altfel pe langa problemele obisnuite mai pot aparea si altele legate de GPL. Faci cum vrei.
aviasol
octavian, Marty, io am zile de 100Km si o medie de 65-70 km dar nu sunt adeptul gazului. cred ca o sa trec pe diesel 8)
bogdan_o
Parerea mea e ca investitia e cam mare intr-o instalatie de GPL. Amortizare nu ti-o faci decat daca mergi foarte mult cu masina. Insa eu zic ca merita. In primul rand scapi de toate probleme cu infundarea injectoarelor de la jegul din benzina. E un pic mai lenesa masina ce-i drept, dar daca nu esti maniac cred ca te poti obisnui cu situatia.
johnsws
cred ca merita instalatia de gaz, dar pe solenza ramai fara portbagaj, plus ca-ti pune butelia aia aproape de tine, masina fiind in 2 vol. solenza consuma mai putin ca un matiz, si-atunci trebe sa fii cam mama zgarcitilor sa pui gaz pe solenza, recomand din suflet o bicicleta in acest caz, si nu consuma nici gaz nici benzina wink.gif. decat sa dai 1000 de dolari pe instalatia de gaz care te lasa si fara portbagaj,mai bine treceti pe diesel. instalatia de gaz merita pe cielo, de ex., care altfel papa benzina cu galeata, si in general pe masini in 3 volume la care sa-ti mai ramana si portbagaj dupa ce pui instalatia.
confort taxi
sa stiti ca nu toti taximetristi au gpl pe slz, eu unu sunt taximetrist si nu ma bate gandu sa imi pun si nici colegi mei.Ianinte de slz am avut berlina consumu era de 12,13% plus ca masina mergea ca dracu dar asta nui nimic dupa aproape un an am schimbat chiuloasa. asta odata plus catrebuia sa ma duc odata la trei luni in service la firma ca sa-i regleze tacheti.dupa mine zic ca nu are rost sa strici masina pt 15000 cat dai in plus pe benzina si mai este problema ca iti micsoreaza portbagaju .
Doru
QUOTE(confort taxi @ 24 Nov 2004, 01:52)
sa stiti ca nu toti taximetristi au gpl pe slz, eu unu sunt taximetrist si nu ma bate gandu sa imi pun si nici colegi mei.Ianinte de slz am avut berlina consumu era de 12,13% plus ca masina mergea ca dracu dar asta nui nimic dupa aproape un an am schimbat chiuloasa.  asta odata plus catrebuia sa ma duc odata la trei luni in service la firma ca sa-i regleze tacheti.dupa mine zic ca nu are rost sa strici masina pt 15000 cat dai in plus pe benzina si mai este problema ca iti micsoreaza portbagaju .
*



O parere avizata! smile.gif smile.gif
vierme_ha
am citit in ziar acu vreo saptamana cred despre o nova care a sarit in aer.motivul: ati ghicit! scurcircuit care a aprins gazul din instalatie. asa ca atentie unde va montati " bomba" tongue.gif
Slider
Eu nu stiu cum ai avut tu problemele astea dar in fine....asa o fi...
De ce spun asta ? pentru ca am un coleg care are montata instalatie GPL pe berlina de 2 ani si nu a avut nici o problema cu motorul. Si vreau sa spun ca merge bine masina. Eu unul nu pot face nici o diferenta intre benzina si GPL....si spun asta pentru ca am umblat destul de mult cu aceasta masina, inclusiv drumuri in afara localitatii - pina la Buzau si retur - de citeva ori in vara asta. Singura problema pe care am avut-o a fost ....costul la jumatate pe acest traseu fata de functionarea pe benzina!
Manuelos
QUOTE(aviasol @ 26 Jun 2004, 23:20)
octavian, Marty, io am zile de 100Km si o medie de 65-70 km dar nu sunt adeptul gazului. cred ca o sa trec pe diesel 8)
*


Ideea e buna!Pt ca la diesel nu ai treba cu reglajele la gaz,nu-ti pierzi garantia si spatiul in porbagaj. smile.gif
Eu am ales diesel fiind la taxi,desi e mai scumpa ca varianta benzina dar merita.
Cu un consum de 5% afara si intre 6-8% oras merita din plin.Dezavantajul e cu electromotorul care la 50.000 a trebuit sa-i schimb periile.
Va recomand diesel (numa' sa aveti bani s-o achizitionati) laugh.gif
confort taxi
"Cu un consum de 5% afara si intre 6-8% in oras5" SA STI CA SI ALEA PE BENZINA CONSUMA APROAPE LA FEL 5.2% IN AFARA SI APROAPE DE 8% IN ORAS, MIE IN MANANCA CA 7.5 IN ORAS.
confort taxi
SLIDER acolo daca te referi catre mine, eu nush cu de nu u ai avut pb cu gazu da chiar acu 2 zile adica pe data de29-11-2004 a venit un coleg de-al meu cu berlina sa si imi zice ca i sa stricat masina, poate te intrebi ce avea:cand o scotea din viteza i se oprea motoru, din ce cauza ca era infundata nu stiu unde din cauza gpl-ului da acuma ii merge bine ,a schimbat buji ,filtru aer si ce dracu o mai fi schimbat.Acuma se roaga sa ii mearga brici pana prin februarie2005.
Manuelos
QUOTE(confort taxi @ 2 Dec 2004, 02:47)
"Cu un consum de 5% afara si intre 6-8% in oras5" SA STI CA SI ALEA PE BENZINA CONSUMA APROAPE LA FEL 5.2% IN AFARA SI APROAPE DE 8% IN ORAS, MIE IN MANANCA CA 7.5 IN ORAS.
*


Faceam comparatie fata de cei la care le consuma 10% (si peste! sad.gif )benzina in oras
Agrig
Azi am fost si la Arad la Verbita pentru smucituri al Solnita mea . Bineinteles eu sint de vina deoarece merg subturat ! Dar am aflat ca o instalatie GPL pt Golan sau Solnita costa cu montat cu tot 1000 E.
Garantia la motor sustin ca se face la ei . Daca o fac ca pe a mea ....
Oricum pentru amatori nr.tel. 0257227058

Grig
Marty
Pentru 350 de euro mai putin eu tind sa cred ca merita sa veniti in Bucuresti si sa montati gazul la SimpoTrans
Phileas
vad ca tot ziceti de micsorarea spatiului in portbagaj. nu stiu exact cum e la Solenza dar la Supernova mea (ca si la nova) merge montat un rezervor circular in locul rotii de rezerva, deci sub portbagaj. deci, daca nu iei roata de rezerva la tine, portbagajul ramane 100% liber.
johnsws
nu vad nici un motiv pentru care sa merite gazul pe solenza. pe berlina chiar merita, o data pentru ca berlina consuma in oras 12% si inca o data pentru ca instalatia este 300 usd. la consumul pe care il are solenza nu merita gpl, si daca chiar e o problema consumul asta atunci e mai bine solenza diesel.
deci pe gaz consuma cam cu 20% mai mult decat benzina. zicem ca inainte consuma 8% in oras, deci dupa instalatia de gaz consuma cam 10%.
10l gaz * 17900 lei/l = 179000 lei pe 100 km sau 1790 lei/km

la slz diesel daca punem un consum de 7% avem :
7l motorina * 27300 lei/l=191100 lei 100 km sau 1911 lei/km
mie imi consuma in oras 6,4 % si pentru mine calculez :
6.4 l * 27300 = 174720 lei 100 km sau 1747 lei/km

slz benzina
8l * 29300=234400 lei pe 100 km sau 2344 lei/km.

in cel mai rau caz vorbim de o economie de 12100 lei la 100km, daca nu cumva de o cheltuiala in plus de 43 lei 100km intre varianta diesel si mpi + gaz. intre mpi si gpl diferenta este de 55400 lei in plus la 100 km. merita pentru aceste sume sa umbli cu bomba dupa tine? si mai si micsorezi si viata motorului. am un coleg cu cielo pe gaz si la 12000 km a schimbat 2 injectoare, desi a mers 99% pe gaz. poate doar pentru taximetrie ar merita, insa daca vorbim de taximetrie atunci chiar mai bine se merge pe varianta diesel. nu prea vad nici o justificare la gpl pe solenza, unde daca iti pune rezervorul in portbagaj nu cred ca mai ai tupeu sa mai fumezi in masina, daca ti-l pune in locul rotii de rezerva e prea expus la tamponari, iar la cat consuma solenza n-as merge cu bomba dupa mine nici sa ma impusti. poate pe logan se mai merita, ca ala consuma mai mult, e si in trei volume masina, si la cat portbagaj are...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.