Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: discutii despre Airbag , CB si ABS
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
driverx
Dupa ce mi-am demontat consola volan, ghiciti ce am citit pe plasticul din spate (corp comun cu bordul)... SANS AIR BAG. Pentru cei care au deschis televizoarele mai tarziu, mentionez inca o data ca am Ambition. Buuun, si marti am avut si un accident frontal, si nu s-au deschis. E drept ca a fost destul de "moale" accidentul deoarece am reusit sa reduc din viteza, duba lovita (lateral) a zburat ceva din fund...dar...eirbegurile nu au sarit. Nu stiu ce sa zic....intradevar viteza nu a fost nu stiu ce, ca eu m-am dat jos din masina ca si cum as fi oprit-o cu franele, nu in curul dubei.

More News:

Am primit dupa 1.74 saptamani raspuns de la Vocea Claientului:
"Stimate Domnule Domnule XXX,

Ca raspuns la sesizarea dvs. din data de 12.09.2006, va informam ca
incepand cu data de 28.08.2006 functia de afisare consum instantaneu nu
mai figureaza in computerul de bord al autoturismului Logan . Activarea
aceste functii nu este posibila in acest moment nici in procesul de
fabricatie, nici in atelierele service.

In reteaua de agenti autorizati Dacia se gasesc in continuare vehicule de
drive-test echipate cu aceasta functie, fiind fabricate anterior datei citate
mai sus. Ne cerem scuze pentru neprezentarea in detaliu a acestei
evolutii a gamei Logan si, cu scopul cresterii satisfactiei dumneavoastra,
avem placerea de a va invita sa alegeti, in mod gratuit pentru
dumneavoastra, cu titlu de gest comercial, orice combinatie de accesorii
din gama Dacia Logan de pe lista alaturata, in limita valorii de 230 Euro,
pret cu TVA inclus."

No shit....astia chiar au schimbat compiuteru? Si si daca ar fi asa, DFA a sesizat o problema cat se poate de reala. Ceva nu pusca aici. Acum vine intrebarea....sa ii frec eu frumos cu opeceul sau sa musc momeala lor? Eu practic, ca au schimbat ceva, ca nu, eu tot altceva am primit.

Partea si mai proasta este ca ma invita sa aleg accesoriile si dealerul unde sa le monteze, dar masina mea acum e remodelata.
argon
Cum ai reusit sa o busesti? sa nu zici ca nu nici ABS rolleyes.gif
driverx
Ba, parca am simtit ceva ABS, sper ca nu a fost placebo.

Eram intr-o depasire a 2 dube, si dupa ce am depasit-o pe prima, al doilea s-a gandit ca el trebuie sa o ia pe o straduta la stanga si fix in fata mea s-a postat. A semnalizat el, da'' prea tarziu. Daca nu semnaliza nici nu mai apucam sa pun piciorul pe frana si atunci acum din spital iti scriam. A luat-o la stanga, eu putin la dreapta, ca altfel il loveam in puntea spate. .... masina de o saptamana si o zi.....
DragosP
QUOTE(driverx @ 23 Sep 2006, 10:16)
Dupa ce mi-am demontat consola volan, ghiciti ce am citit pe plasticul din spate (corp comun cu bordul)... SANS AIR BAG. ...

No shit....astia chiar au schimbat compiuteru?... Acum vine intrebarea....sa ii frec eu frumos cu opeceul sau sa musc momeala lor?

Păi de ce să-i freci cu opc-ul? Că n-ai consum instantaneu, sau că n-ai (presupui) airbag?

QUOTE(driverx @ 23 Sep 2006, 10:29)
Ba, parca am simtit ceva ABS, sper ca nu a fost placebo.

Trebuie să și auzi pâc pâc pâc și să simți în pedală.
argon
Daca intradevar nu exista airbag, e nasol, daca era un accident mai grav?! Trimite-le mail la VC, spune-le ca-i dai in judecata, dar imi e teama ca-ti vor raspunde ca s-a scos airbag-ul, si o sa-ti faca cadou alte dotari de 20 de euro sa te simti satisfacut.

Asta e bataie de joc fata de client..da asa pe față.
driverx
Pâc pâc pâc imi facea mie creierul in timp ce vedeam cum nu mai am loc ca ditamai iveco daily statea dea latu in fata mea.

Cu OPC-ul sa ii frec pentru consum instantaneu. Faza cu airbagul trebuie verificata atent, ca nu arunc asa cu OPC in stanga si in dreapta .
C@talin
nu este o procedura in servisuri ptr a testa asta daca exista airbag acolo ,ca la dacia orice e posibil acuma,maine poimane aduc masinile fara roti si iti fac cadou un casetofon
ady77
Parerea mea e sa accepti oferta lor, ca daca nu se poate pune functia de consum ce ar putea sa faca OPC-ul. Eventual sa amendeze Dacia si tu ce ai avea de castigat? Asa macar castigi 230 euro.
argon
SI ce-ti iei de 230 euro, cand cel mai nasol radiocasetofon cu 2 boxe si fara iluminare la ei e 205?
driverx
Deci nu vreau sa o dau in paranoia, sau sa va bag in paranoia, dar asta am vazut. Plus ca airbagul trebuie sa aiba undeva un fir care merge in volan. Nu l-am vazut, poate e mascat, nu stiu. Poate klaus ne lamureste aici.
andrei_2006


Airbagurile se deschid doar daca ai peste 50 km/h. Poate cand ai franat aveai sub viteza aia.
argon
Airbagurile se deschis si daca stai pe loc, si te loveste cineva din fata. Nu asa ar fi normal?

Si sa fie cum zici tu, ai 49 km/h, si vine unu cu 100 si intra in tine, e normal sa nu se deschida? blink.gif
Meganer
Nu sunt comandate de un senzor accelerometric? Depinde in ce "dai" cu 50 km/h: daca e branza, nu cred ca se deschid (conditia sa fie suficient de multa:))
DragosP
Putem să rămânem la subiect și să lăsăm offtopicul despre când și cum se deschid airbagurile pentru alte topice? Vă rog!
andrei_2006
QUOTE(argon @ 23 Sep 2006, 09:59)
Airbagurile se deschis si daca stai pe loc, si te loveste cineva din fata. Nu asa ar fi normal?

Si sa fie cum zici tu, ai 49 km/h, si vine unu cu 100 si intra in tine, e normal sa nu se deschida? blink.gif
*


Offtopic: Mie asa mi-a zis domnul care mi-a vandut masina. blink.gif
R19/16v
http://auto.howstuffworks.com/airbag.htm

The sensor is the device that tells the bag to inflate. Inflation happens when there is a collision force equal to running into a brick wall at 10 to 15 miles per hour (16 to 24 km per hour). A mechanical switch is flipped when there is a mass shift that closes an electrical contact, telling the sensors that a crash has occurred. The sensors receive information from an accelerometer built into a microchip.

http://en.wikipedia.org/wiki/Air_bag#Early...2_the_seat_belt

Triggering conditions

Air bags are typically designed to deploy in frontal and near-frontal collisions, which are comparable to hitting a solid barrier at approximately 8 to 14 miles per hour (mi/h) (13 to 23 km/h). Roughly speaking, a 14 mi/h (23 km/h) barrier collision is equivalent to striking a parked car of similar size across the full front of each vehicle at about 28 mi/h (45 km/h). This is because the parked car absorbs some of the energy of the crash, and is pushed by the striking vehicle. Unlike crash tests into barriers, real-world crashes typically occur at angles, and the crash forces usually are not evenly distributed across the front of the vehicle. Consequently, the relative speed between a striking and struck vehicle required to deploy the air bag in a real-world crash can be much higher than an equivalent barrier crash.

Because air bag sensors measure deceleration, vehicle speed and damage are not good indicators of whether an air bag should have deployed. Occasionally, air bags can deploy due to the vehicle's undercarriage violently striking a low object protruding above the roadway surface. Despite the lack of visible front-end damage, high deceleration forces may occur in this type of crash, resulting in the deployment of the air bag.

The airbag sensor is a MEMS accelerometer, which is a small integrated circuit chip with integrated micromechanical elements. The microscopic mechanical element moves in response to rapid deceleration, and this motion causes a change in capacitance, which is detected by the electronics on the chip, which then sends a signal to fire the airbag. The most common MEMS accelerometer in use is the ADXL-50 by Analog Devices, but there are other MEMS manufacturers as well.

There was some work initially in mercury switches but they did not work very well. Before MEMS, the primary system used to deploy airbags was called a "rolamite". A rolamite is a mechanical device, consisting of a roller suspended within a tensioned band. As a result of the particular geometry and material properties used, the roller is free to translate with very little friction or hysteresis. This device was developed at Sandia National Laboratories. The rolamite and similar macro-mechanical devices were used in air bags until the mid-1990s when they were universally replaced with MEMS.

Most air bags are designed to automatically deploy in the event of a vehicle fire when temperatures reach 300 to 400 degrees Fahrenheit (150 to 200 °C). This safety feature helps to ensure that such temperatures do not cause an explosion of the inflator unit within the air bag module.

Today, airbag triggering algorithms are becoming much more complex. They try to reduce useless deployments (for example, at low speed, no shocks should trigger the airbag to help reduce damage to the car interior in conditions where the seat belt would be an adequate safety device) and to adapt the deployment speed to the crash conditions. The algorithms are considered as very valuable intellectual property. Experimental algorithms may take into account such factors as the weight of the occupant, the seat location, seatbelt use, and even attempt to determine if a baby seat is present.
Deshteptu
@driverx
Acum ar trebui sa folosesc si eu raspunsul pe care l-ai primit de la VC si sa cer si eu gratuitati...
Corbu'
Treaba cu consumul instant e abureala totala. Nu au schimbat nimic aditional decat un tablou de bord ce NU mai afiseaza consumul instant. Treaba e simpla si va spun si cum se face toata smnecheria, eu mi-am pus computer de bord pe Dacia Solenza (home made), altii bord de Logan pe Solenza si le afiseaza consumul instantaneu.

Toata informatia vine de la ECU injectie si apoi e procesata de asazisul CB. Din moment ce stie sa arata consum mediu si alte dracii de consum e clar ca ECU trimite semnal catre CB numai ca e programat sa NU mai arate consumul instant. La fel sta treaba si cu computerul de bord facut pentru Solenza mea, numai ca nu e legat in bord ci e un display separat legat la injectie.

Cine vrea consum instant sa puna gheara repede pe un tablou de bord model vechi ce arata CI, schimbat tabloul de bord si gata, treaba se va rezolva 100%.
Adrian_Solenza
Nu ca ar fi o treaba prea buna, dar cu ajutorul CI iti reglezi stilul de condus... E foarte folositor la munte, cand iti calibrezi pedala si treapta de viteza cu un consum minim! E folositor si la vale.. Atunci creste inima in tine cand scrie 1.9l/100km smile.gif Si tot asa, e folositor si.. Punct!
Mare idioti, sa pui piele pe volan si sa nu ai CI! sad.gif

Masini care nu au Ci: am condus un Tucson 2.0Crdi care NU avea CI.. Asta era acum 3 luni si i-am zis varului meu: de ce nu are, ca si Loganu are? ,,, E, uite acum ca si Loganu se da dupa Tucson laugh.gif
simon
Adrian, ai perfecta dreptate. Mie CI mi s-a parut ce mai interesanta caracteristica la calculatorul de bord.
Pe locul 2 apreciez nr. km pina la pompa.
Pe locul 3 consumul mediu.

Eu si la berlina aveam un aparat care citea printr-un furtun presinea din galeria de admisie si facea o apreciere a consumului de benzina. Era facut la TM. Asa ca atunci cind am trecut la Logan si am gasit CI pe calculatorul de bord am fost foarte multumit.

Probabil ca Renault se teme ca soferii, care nu se pricep, se sperie ca au consum mare si acuza producatorul de acest lucru. Dar s-au gindit prost, CI este un lucru foarte important. De ce strica ce este bun nu pricep.
Slider
Cum naiba ..."SANS AIR BAG"..??? Eu zic ca treaba asta ar trebui sa te intereseze mai mult decit acel consum instantaneu...
Adrian78
Ce masina ai tu?

Daca n-ai simtit pâc pâc pâc inseamna ca e SANS ABS ?
Nero
Lasa bai nu va mai plangeti ca nu sar airbagurile ca nici la AudiQ7 nu sar, nici alea frontale nici alea laterale. radmasa.gif
nik1965
In primul rind imi pare rau pentru ceea ce ai patit
Daca zici ca accidentul a fost moale atunci sigur nu a fost nevoie sa se deschida airbagu, si eu am facut zob spatele unui espero si nu s-au deschis (la mine s-a indoit traversa de sub masca fara a atinge radiatoru de AC), dar daca ai indoieli cu privinta la existenta sau a bunei functionari a lor mergi in service si cere un test al UCE airbag.
Pentru faptul ca uzina monteaza CB fara afisarea CI eu cred ca nu e vorba de CB diferit (fizic vorbind) ci de faptul ca se anuleaza aceasta functie ca sa nu mai aiba reclamatii in legatura cu consumul, si cred ca ar putea fi strinsi un pic de oo pentru ca dezinformeaza consumatorul (prin neanuntarea lipsei acestei facilitati).
eudin_umarian
si eu cred ca impactul nu a fost suficient de puternic ptr a necesita deschiderea airbagu-lui. oricum e bine ca nu s-a deschis, deoarece te alegeai cu ceva arsuri faciale in cazul in care nu purtai centura, plus alti bani ptr refacerea bordului( in cazul in care nu aveai dezactivat airbag pasager).

ps: am trimis mail la VC, cu privire la consumul instantaneu, astept raspunsul lor... rolleyes.gif
SiloS
Vezi , driverX , daca aveai berlina nu pateai nimic , ca sigur nu te bagi in depasire .
driverx
QUOTE(SiloS @ 24 Sep 2006, 15:30)
Vezi , driverX , daca aveai berlina nu pateai nimic , ca sigur nu te bagi in depasire .
*



Well, faza e ca m-as fi bagat si cu berlina in acea depasire. Singura diferenta e ca din berlina nu ieseam viu, sau cel putin prietena mea nu. sad.gif sad.gif
C@talin
driverx sa stii ca era si eu sa patesc ce ia patit tu odata,numia ca am reusit sa scap ptr ca era un autoturism si nu o duba ,oricum era putin diferit,eu terminat o depasire cand ain fata mea unu pute frana si semnalizeaza in ultimul moment sa faca stanga ptr a intra pe un drum , a trebuit sa ies putin dupa drum in dreapta sa-l evit si am avut noroc ca era cat decat si pe mijlocul drumului , .ps eram in afara orasului aveam peste 100 kmph.
Adrian78
Si pana la urma ABS-ul iti functioneaza sau nu?
IsNa
Mai, nu stiu daca ai airbag sau nu, dar pe langa toata teoria cu accelerometrele si viteze si etc, exista un criteriu f. bun pt. a determina daca airbagul trebuia sau nu sa se deschida in accident:
Se ia una bucata oglinda, se ridica in fata ochilor; daca iti poti vedea si chiar iti recunosti fata in oglinda, inseamna ca nu trebuia sa se deschida airbagul.
GoGu
Imi pare rau pt. ce ai patit... Bine ca voi sunteti teferi.
Ce scrie pe plasticul ala de la bord se refera la locul de airbag pt. pasager dreapta. A fost un bord destinat pt. Ambiance si caruia i-au umplut gaura aia din dreapta cu un airbag (cred eu). Funny, iar au inceput cu "adaptarile". Ala de la sofer e in volan, n-are treaba cu bordul. Si nu trebuie sa se vada nici un fir. El exista dar e tras printr-un ghidaj mai ciudat, nu prea stiu sa descriu asa, din vorbe smile.gif
Si asa-i, nu se deschide airbagul chiar la orice impact. Foarte probabil ca decelerarea n-a fost suficient de puternica.

PS de 230 euro poti cere un bord model vechi cu CB cu CI si-ti raman bani si de un bax de odorizante.
C@talin
mai da la logan este teoria cu ,merge airbagul numai daca ai centura pusa ,ca sa nu risti sa iti rupi gatul?
GoGu
N-au legatura. Centura nu este monitorizata. Nici macar n-au pus ledul ala in bord (si cu toate cele ce tineau de asta) ca sa te avertizeze ca n-ai centura si tu vrei sa inhibe airbagu? Cum?
Bujor Stefan
Pana la urma se poate face sa apara din nou consumul instantaneu pe o masina la care schimb bordul (am un Ambition care are aceasta facilitate, dar incepe sa ma dispere zgomotul facut de turometru si trebuie sa-l schimb)?
IRONICK
Daca se tot discuta de ABS aici .. .

http://www.informatiiauto.ro/volkswagen-to...06-sid532.html#

QUOTE(www.informatiiauto.ro)
Sistemul ABSplus dezvoltat și patentat de Volkswagen este o premieră. Echipamentul aflat în dotarea standard scurtează distanța de frânare a noului Touareg cu până la 20% pe suprafețe alunecoase. Până acum, vehiculele din clasa SUV deveneau instabile la frânarea puternică pe suprafețe dificile, iar virarea și distanța de frânare era diminuată semnificativ. În aceste situații vine în ajutor sistemul ABSplus: datorită sistemul de control al tracțiunii inovativ, Touareg împinge o parte din materialele de pe suprafața de rulare în fața roților blocate temporar. Drept rezultat, acțiunea de frânare este mult îmbunătățită fără ca direcția sau distanța de frânare să aibă de suferit.


Deci super tare ABS-ul asta. Pe romaneste, nu functioneaza ca sa tin frana mai bine. Bine macar ca s-a gandit cineva, ca era pa ABS-ul pe unele suprafete.
6fingers
Azi am avut un impact frontal destul de urit, s-a dus dracu radiatorul, radiatorul de ac, faruri, spoiler. Airbagurile nu s-au deschis. Am Ambition. O sa le verific la service, daca e ceva ciudat va spun.
Bine, e mai bine ca nu s-au deschis, ca arsuri pe fata imi lipseau, dar mi-e frica ce s-ar intimpla daca nici la un impact cu-adevarat grav nu s-ar deschide
C a t a l i n
E posibil ca impactul să nu fi fost totuși atât de puternic încât să necesite declanșarea airbagurilor...
driverx
Daca nici macar n-ai atins cu moaca acel volan, e bine ca nu s-au deschis.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.