Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Alternator compatibil
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
Twister
Am probleme cu alternatorul (50A), nu mai face fata la consumul actual de energie electrica a masnii. Schimb bateriile la saptamana (am avut ocazia sa o fac la un pret modic), puntea de diode cade lunar, nu mai stiu ce sa fac.
Consumatorul principal este sistemul audio de ~500W RMS. Acum a venit anotimpul rece, daca mai aprind luminile si instalatia de incalzire, deja... sunt stroboscop, palpaie luminile ca in discoteca, o statie se opreste din lipsa de curent, chiar si la 3000rot/min etc.
Imi puteti recomanda o solutie, in special ce alternator mai puternic se potriveste in locul celui original de berlina, tinand seama ca numai sistemul audio imi papa ~80A in "full load"? Multumesc.
mihai0070
pai ai incercat un alternator de 80 amperi si o baterie de minim 12 V - 77 Ah pentru Diesel ca sunt mai puternice...
bogdan B-14-FNF
Si eu am aceasi problema , am auzit ca cica ar merge puse 2 baterii pentru amorsarea socurilor ...... huh.gif
argon
Daca ai dat bani pe sistemu' audio, de ce nu l-ai facut complet? pune un condensator de 1 farad, nu schimba nimic, ca la fel o sa-ti faca.
Twister
QUOTE(argon @ 26 Sep 2006, 09:59)
Daca ai dat bani pe sistemu' audio, de ce nu l-ai facut complet? pune un condensator de 1 farad, nu schimba nimic, ca la fel o sa-ti faca.
*



Din pacate sunt slabe sanse sa ma ajute un condensator. Mi-ar fi fost util in cazul in care nu aveam curent pt a "hrani" la capacitate maxima ambele statii, cand imi murea bass-ul, insa la mine e mai grava problema. Cand da o bubuiala , cu luminile aprinse (motor turat) nu mai vad nici ceasurile din bord, atat de mult se taie curentul. Nu mai zic cum fac farurile. Inainte nu-mi face in asemenea hal, palpaiau, dar mai in limitele bunului simt.
Am la indemana 2 baterii (110Ah si 62Ah), insa cum le conectez in paralel, si asa nu poate alternatorul, dar cu 2 acumulatoare de incarcat...
Banuiesc ca mi-a picat iar vreo dioda, o schimb, insa nu e o solutie de durata. Ce-mi recomandati ca "alternativa la alternatorul" de Dacie? Am inteles ca unele modele de Bosch de pe VW Golf se potrivesc prefect.
diaconuliviu
Da' la ce-ti trebuie atita putere? Si, de fapt, mai poti sta in masina cu discoteca aia?
StefanT
Tipic radmasa.gif
Omul intreaba cum sa rezolve o problema, si voi il intrebati pentru ce ii trebuie, eventual sa dea jos tot ce ii consuma in plus radmasa.gif
Twister
Stai lejer in masina, 2spt dureaza acomodarea, apoi ti se pare ca ar mai fii necesari niste db. Am pus o statie, dupa 2 spt m-am obisnuit si am mai montat una, acum iar mi se pare ca "se mai poate" blink.gif
Muzica e pasiunea mea si cum in casa (apartament) e mai dificil sa "simti vibratiile", m-am refugiat in masina tongue.gif Problema insa nu e asta, asa cum bine a observat antevorbitorul meu, ci care ar fii solutia. Ce alternator? Multumesc
diaconuliviu
Pentru ca eu abia rezist cu Cass-ul cu nivel 16-max 18 la 7W parca, asta pt ca masina mea e mai zgomotoasa.
In plus, doar asa:
500W statia (daca nu cumva in timpul basilor "suge" mai mult.
15W pozitiile(fata + spate)
110W farurile pe scurta (daca are halogene de 55W)
60 W aprinderea (14V x 3,5 A)
total 685W/14V=50A + 6A (curent de incarcare la 60Ah)=56 A. Daca mai adun mai sint. Chiar daca spune ca alternatorul da 50 A, nu e de ajuns. Apoi, un consumator mare (am spus, poate chiar statia in regim de basi) "suge" toata rezerva. Solutia? Poate un alternator de putere mult mai mare. poate de 1 KW. Nu stiu daca gasesti.

In plus, verificate firele, masele, pierderile.
ionutctn
TE duci frumos la dezmembrari si se potriveste ala de Golf 2 sau de Passat (nush anul de fabricatie). Oricum intreaba-i pa aia de la dezmembrari ca stiu ei; sigur a mai cerut si altcineva; daca nu intreaba la un service din asta de cartier ca astia fac fel de fel de adaptari ca mai stiu si astia ce sa iti pui. Inainte sa il montezi/adaptezi sa il desfaca electricianu sau tu dc te pricepi sa iti spuna ce trebuie schimbat prin el. Dupa ce l-ai montat nu mai apare nici o problema. Nu mai scade nimic in intensitate la ralanti. Alea sunt de 80 parca asa mi-a spus un electrician de la un service de pe langa casa. Mie imi daduse o adresa sa ma duc la dezmembrari unde avea el pe cineva si ii spuneam ca vin din partea lui si stia ala ce sa imi dea; pe urma mi-l adapta el. Toata treaba a picat. Nu m-am mai dus ca s-a incalzit vremea si nu am mai avut nevoie (asta era asta iarna).
Twister
Merci pt indrumari in primul rand.
Situatia e putin diferita, am doua statii, una de 160W , cealalata de 210W. Odata avem 370W. Daca mai adaugam player-ul de 4x27W (atat scoate RMS un player de 4x50W), ne apropiem binisor de 500W. Iar eu vb numai despre puteri RMS, ce se obtin in toata gama de frecvente, nu ma intereseaza varfurile de putere. 15A player-ul, 25A statia JBL, 40A statia Mutant. 80A in total, daca dau la blana. In mod normal insa, la volum mare, dar nu extrem, nu cred sa consum mai mult de 50A. Adica atat cat debiteaza (teoretic) alternatorul.
Mi se pare "frivol" ca masina sa ajunga in limita de incarcare la doar 500W RMS. Ceea ce e mult, foarte mult, insa exista si instalatii mai "nervoase" decat a mea si nu sunt probleme atat de serioase.
Neaparat imi trebuie un alternator care sa debiteze cel putin 65Ah, cum e cel de VW Golf, ideal ar fi unul de vreo 80Ah, asta tinand seama si de rezistenta la acre este supus un alternator de asemenea putere aflat in sarcina. Oricum masina consuma sesizabil mai multa benzina decat atunci cand nu aveam montat sunetul.

QUOTE(ionutctn @ 26 Sep 2006, 14:05)
TE duci frumos la dezmembrari [...]


Multumesc pt sugestii, la obiect. Chiar asta ma gandeam sa fac, am un prieten care mi-a propus un astfel de alternator (de VW Golf), acum nu stiu daca e de 65 sau de 80Ah. 80 ar fii minunat.
argon
Si cat te astepti sa aiba ala de VW?! mai mult de 60-70 nu are, solutia e un condensator, chiar 2, de 1 farad.
diaconuliviu
Oricum, ia in calcul acei 6-8 A musai pentru incarcare, cam 10% din capacitatea bateriei. Apoi consumatorii pe care nu i-am trecut aici (aeroterma, stergatoare, semnalizare, lampi ceata, frine) Si pe linga ele mai lasa o rezerva de putere.
anndi
Eu zic ca o sa ai aceleasi probleme si cu un alternator mai puternic, numai ca nu o sa se manifeste la fel de repede, ci in timp. Mai bine iei un condensator. Oricum o sa ai nevoie de el. Exista si alternatoare de 100 ah, bosch, pe bmw. Se adeapteaza la fel ca cel de golf.
Twister
Condensatorul fara un alternator serios e frectie la picior de lemn. Cons-ul este un "burete" care inmagazineaza energia si o descarca intr-o fractiune de secunda. Daca alternatorul nu debiteaza destul curent, cum sa incarce el ditamai C-ul de 1F?
Este util, e drept, insa numai in tandem cu un alternator capabil.
Muttley
Na... http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=459242

Nu mai retin daca s-a discutat acolo... Un alternator mai mare opune o rezistenta la rotire mai mare, ceea ce impune fie o intindere mai puternica a curelei de antrenare fie o curea mai lata. Cum varianta cu cureaua mai lata pica din motive clare, ramai la intinderea curelei. Dar asta solicita de asemeni pompa de apa. Da' daca-mi amintesc eu bine, tu ai motor de reno 5, deci n-ar fi o problema.

M-am interesat si eu de aspectul inlocuirii alternatorului, ca urmare mi-au trecut prin mana -nu exagerez- zeci de alternatoare. Cel mai mare cu fulie d-asta ingusta de Dacie avea 80 A. Cu mai mult nu gasesti. Ai grija, cele pana-n 65 A au dimensiuni de gabarit inca rezonabile. Peste, deja sunt mai voluminoase.
Ca marca, merge orice e Bosch de generatie mai veche, dar am vazut si Valeo (de pe Golf 2 de ex).
Un aspect f important il reprezinta verificarea alternatorului inainte de cumparare. Asta se face studiind gradul de uzura al colectorului. Pt asta trebuie sa demontezi RRT-ul de pe corpul alt. Astfel, colectorul devine vizibil. Santurile facute de carbuni ideal ar fi sa nu depaseasca 0.5 mm adancime.
Spor la cautat.
nambanidealtceva
pai un alternator de 50A la 12V inseamna 600W... daca mai bagam si niste pierderi.. inseamna ca in sarcina maxima mananca 1-1,2 cp.. nu cred ca se simte la motor wink.gif ideea e ca daca nu isi monteaza un alternator mai mare cuplat la o baterie mult mai capabila (sau chiar 2 baterii, cel mai bine una sa alimenteze strict statia dar sa se incarce de la acelasi alternator), nu are nici o sansa.. si chiar si asa, va trebui sa ruleze foarte mult timp fara consumatori mari pentru incarcarea bateriei (bateriilor). Multa bafta! Pentru muzica de calitate, trebuie facute schimbari..
bogdan B-14-FNF
mai si io miam luat condensator de 1,2 dar daca nu ai sustinere din partea alternatorului degeaba, am un prieten care are pe un megan o statie mult mai mare si nu are condenstaor , ii face fata alternatorul , dar tipic pe acest forum toata lumea sare in sus " dece iti trebuie " . Eu unul am pus intrebarea asta si nu numai eu ca sa putem face ceva sa rezolvam problema asta nu sa fim criticati !!!!
ydaniel
alternator de bmw:)
tuner
opel vectra am inteles ca are de 80A si un condensator neaparat pt ca mai salveaza puntea de diode nu mai da socuri mari in ea, o baterie cu gel smile.gif de 70ah si are pe descarcare cam 2500A

SI DACA ALTERNATORUL CARE E PE MASINA E ROMANESC ARUNCA-L CAT DE REPEDE POTI PUNE UN BOSCH

daca esti din brasov te pot ajuta cu montaju la orice tip de alternator ai vrea sa cumperi
diaconuliviu
QUOTE(bogdan B-14-FNF @ 26 Sep 2006, 20:41)
mai si io miam luat condensator  de 1,2 dar daca nu ai sustinere din partea alternatorului degeaba, am un prieten care are pe un megan o statie mult mai mare si nu are condenstaor , ii face fata  alternatorul , dar tipic pe acest forum toata lumea sare in sus " dece iti trebuie " . Eu unul am pus intrebarea asta si nu numai eu ca sa putem face ceva sa rezolvam problema asta nu sa fim criticati !!!!


Off: Unul din motivele intrebarii "de ce iti trebuie" a fost ca mie unul imi pacane urechile si de la 4-5 W, deci mi se pare ca o putere de 250-500 W e mult prea mare. Al doilea, inca nespus e acela ca ma streseaza si mai tare sa fiu nevoit sa ascult ce muzica vrei tu sau alt impatimit chiar si pentru 2 secunde cit ne depasim sau pentru jumatate de minut cit stam la semafor. Mai ales daca acea muzica e de "artisti" gen Vijelie (nu spun ca asculti asta, dar pe la semafoare asta aud cel mai des). Si sa nu-mi spui ca din Dacia nu se aud boxele afara.
On: am scris mai sus de ce trebuie tinut cont.
marius-gabriel
liviu, e mult spus 250-500W.
in realitate puterea de iesire e mult mai mica, cine are 100 de watti reali in masina e tare.
nu ma refer aici la adunarea puterii de pe fiecare canal in parte.
intradevar puterea absorbita poate ajunge la cateva sute de watti ceea ce necesita un alt alternator dar in acelasi timp si un condensator de 1-1,2F.
inlocuirea cu un alternator mai mare si folosirea acestuia in sarcina maxima automat inseamna o pierdere de putere a motorului si un consum mai mare de benzina.
Alex G.
Subscriu, 5VA putere audio este suficienta. Eu am difuzoare Tesla 15VA extrase dintr-o pereche de boxe. Nu le folosesc niciodata nici macar aproape de maximum puterii suportate.

PS: Isi mai aminteste cineva cand cu un magnetofon Rostov de 2x20VA (si o pereche de boxe pe masura AMFITON sau ELEKTRONIKA) sonorizai ditai sala de petreceri?

Alex
diaconuliviu
Sau cu o Vermona mono de 100W iesire (maaaaare lucru pe vremurile alea -1975-1978 - cine avea una era fericit) sonorizai o nunta de urla toata localitatea.
Si mai avea si reverberatie radmasa.gif prindea la nuntasi.

Revenind, initiatorul spunea ca schimba acumulatorii ca pe sosete; la pornire curentul absorbit e mare, capacitatea bateriei scade drastic. Practic o reincarcare a ei se face (daca alternatorul debiteaza curentul) in vreo 100 km. Daca acei 6A (pt 60 Ah) pina la 7,7 (la 77Ah) nu-s debitati, fiind absorbiti de statie si alti consumatori, acumulatorul se descarca. Practic n-ar trebui schimbat ci reincarcat pe o statie de incarcare.

Daca chiar se doreste dezmembrarea masinii, alternator de 80 A macar.
marius-gabriel
alex, cu rostovul ala de 20 de watti(mai erau unele de 30 de watti digitale) garantez ca prajesti 90% din boxele auto elicoidale si vorbesc de marci consacrate, pt care producatorii dau puteri de 100-500W RMS.
si eu am in plan o statie pe care s-o leg la un subwoofer home-made, dar nu cred ca am sa schimb alternatorul.
ps: difuzorul din subwoofer e tesla de 20W
Alex G.
Toate Rostov-urile model 105 (et company) erau digitale. Eu l-am luat cu 11.000 lei prin 1989. Dar e modelul 105 S-1 de 2x20VA.

Cateva modele de la Vermona daca nu ma insel erau cu lampi si mergeau si la chitara, daramite la nunta...

Intr-adevar cred ca multe prastii de boxe auto din zilele noastre le prajesti cu amplificatorul din Rostov.

marius-gabriel, pentru cei 20VA ai difuzorului Tesla (excelent de altfel pentru proiectul tau) ar fi de ajuns un amplificator de 30-50VA. Evident se mai pierde putere prin disipatie termica si prin cabluri. TDA7294 ar fi o idee...? Sau poate pe tranzistori...

Electromotorul intr-adevar suge mult curent din baterie la pornire dar totusi n-am auzit multa lume sa schimbe bateriile saptamanal. Are mare dreptate diaconuliviu.

Alex
marius-gabriel
alex, as prefera tranzistorii mos-fet.
am gasit pe un site pe cineva care vinde amplificatoare "infinity" cica originale fara radiatoare(care practic formeaza carcasa amplificatorului) si le dadea cu 80 de RON si cred ca ma bag la unul de-ala.
daca nu, fac cu 2 TDA-uri legate in punte.
ps:nu am dat numele site-ului sa nu fac reclama
Twister
QUOTE(marius-gabriel @ 27 Sep 2006, 13:43)
alex, as prefera tranzistorii mos-fet.
am gasit pe un site pe cineva care vinde amplificatoare "infinity" cica originale fara radiatoare(care practic formeaza carcasa amplificatorului) si le dadea cu 80 de RON si cred ca ma bag la unul de-ala.
daca nu, fac cu 2 TDA-uri legate in punte.
ps:nu am dat numele site-ului sa nu fac reclama
*



Respectivele montaje nu sunt "originale Infinity", ci sunt construite dupa schemele unui amplificator Infinity. Sunt OK, insa vei intampina dificultati in gasirea unui radiator potrivit unei statii auto.
marius-gabriel
twister poti sa-mi dai mai multe amanunte?
respectivul sustinea cu nu stiu de pe ce model de mercedes vin, si ca ar fi fost montate in bord si de-aia nu au radiatoare.
de radiatoare n-ar fi problema ca ma descurc.
Alex G.
Poti merge pe o schema cu MOS-FET din seria IRF. Problema cred ca o vei intampina atunci cand vei construi o sursa de tensiune in comutatie. E mai greu cu calculul frecventei corecte in spectrul de 455kHz (ca sa nu ai tiuituri prin difuzoare), am un amic care si-a dat master pe tema surselor in comutatie. E greu dar nu imposibil.

Alex
bygy007
vreau sa stiu si eu ce intelegeti printr-o statie ca are 100 sau 250 VA stiti cumva cum se calculeaza puterea REALA la o staie??
elro
Consumatorii mei sunt asa:
-faza lunga 200w
-faza scurta 180w
-proiectoare 110w
-dezaburire oglinzi...este ca cea de la luneta...nu stiu cat are
-aeroterma
-casull 4X45w
-inchidere+alarma

si am alternator de 50A+baterie de 77Ah si....daca merg toate acestea la un loc wacko.gif acul de la baterie este wink.gif in stanga de tot(in mers nu se observa diferenta dar daca o las la relanti......este jale)oricum am grija sa nu merga toate deodata...si totul este ok
Oricum bateria mai mult de 2 ani nu ma tine biggrin.gif
Alex G.
Puterea unei statii de amplificare este de multe feluri. Este vorba de puterea masurata in VAR (volt-amper reactiv), cea in W (watt) si cea avand unitatea de masura VA (volt-amper). Puterea unui etaj / ansamblu etaje de amplificare se masoara injectand semnal sinusoidal la frecventa de 1kHz in etajele de amplificare (sau etajul dupa caz, desi putin probabil un singur etaj de putere in ansamblul numit in uz curent "statie"), pe o sarcina pur rezistiva de putere mare.

200W sinus cred ca nu ai sa intalnesti prea des in practica sau in domeniul home-made (am construit acum multi ani o statie de 80VA sinus cu tuburi electronice GU-50 in contratimp, singurele boxe pe care am testat-o au fost cele de la Casa de Cultura de 150VA - niste lazi cu difuzoare rusesti, mari cat fundul unui butoi de harbuji murati).

La masini nu stiu cum e cu puterea si mai ales cu unitatile astea de masura gen P.M.P.O. sau alte bazaconii desi tolerate de majoritatea inginerilor, niciodata folosite in practica de zi cu zi (poate doar a lua ochii oamenilor... dar asta tine de marketing).

Nu stiu daca m-am facut inteles prea mult (nu am darul sa explic) dar cu siguranta se va gasi cineva care va rastalmaci ceea ce am spus si va spune pe intelesul tuturor.

Alex
diaconuliviu
"Consumatorul principal este sistemul audio de ~500W RMS"
Deci initiatorul afirma RMS, nu PMPO, care e o bazaconie.
Twister
~500w RMS.
Mutant NW280SP= 210W RMS (in punte)
JBL CS60.2= 160W RMS (in punte)
Player Panasonic CQ-C7303N 4x27W RMS (celebrul 4x50 de marketing)
Astea sunt puterile nominale, nu maxime, nu PMPO, se pot verifica cataloagele.
Facem un total si ne apropiem binisor de 500W RMS, e drept ca momentan nu folosesc 2 dintre iesirile player-ului si arareori ascult "blana". Consum mare sad.gif
ciprianeduard
Frate la mine am pus un alternator valeo 80 A de pe supernova , si la solenza sunt la fel, care au releul incorporat si nici nu le trebuie excitatie decit plusul ala gros care se duce la borna plus.
Eu am pus fulia de pe alternatorul vechi si am pus relanti-ul la 1000 rotatii ca atunci cind aprind concomitent farurile ,proiectoarele , aeroterma la treapta 3 sau 4 , si muzica cam scade relanti-ul la 750 -800 de rotatii , da baga super la aparat cam 14,3-14,4 v fara consumatori si minim 13,8 cu consumatori la relanti ,in turatie tot la 14,0-14,3 v . Ca sa stabilizez tensiunea si mai bine vreau sa pun o fulie de alternator de Daevoo Matiz ca este mai mica.
Dar vezi ca unul nou este cam 7 mil dar daca cauti poti sa iei unul la sh. la poate 3 mil sau chiar mai ieftin. Piese de schimb nu se gasesc dar sunt foarte bune , daca nu le scurcicuitezi singurul lucru care se uzeaza la ele sunt carbunii dar asta cam la vreo 200mii de kilometri .Poti lua si unul defect ca carbunii uzati ar fi problema si poti pune uni de alternator de decie 1310 da trebuie subtiati un pic la o pila.
ciprianeduard
La supernova sau solenza relanti-ul este controlat de calcuratorul masini si turatia masini sta numai la 900-950 de ture indiferent de consum si alternatorul incarca foarte stabilizat.
bygy007
QUOTE(Alex G. @ 27 Sep 2006, 22:18)
Puterea unei statii de amplificare este de multe feluri. Este vorba de puterea masurata in VAR (volt-amper reactiv), cea in W (watt) si cea avand unitatea de masura VA (volt-amper). Puterea unui etaj / ansamblu etaje de amplificare se masoara injectand semnal sinusoidal la frecventa de 1kHz in etajele de amplificare (sau etajul dupa caz, desi putin probabil un singur etaj de putere in ansamblul numit in uz curent "statie"), pe o sarcina pur rezistiva de putere mare.

200W sinus cred ca nu ai sa intalnesti prea des in practica sau in domeniul home-made (am construit acum multi ani o statie de 80VA sinus cu tuburi electronice GU-50 in contratimp, singurele boxe pe care am testat-o au fost cele de la Casa de Cultura de 150VA - niste lazi cu difuzoare rusesti, mari cat fundul unui butoi de harbuji murati).

La masini nu stiu cum e cu puterea si mai ales cu unitatile astea de masura gen P.M.P.O. sau alte bazaconii desi tolerate de majoritatea inginerilor, niciodata folosite in practica de zi cu zi (poate doar a lua ochii oamenilor... dar asta tine de marketing).

Nu stiu daca m-am facut inteles prea mult (nu am darul sa explic) dar cu siguranta se va gasi cineva care va rastalmaci ceea ce am spus si va spune pe intelesul tuturor.

Alex
*






exact asa se masoara o putere a unei statii auto sau nu masurind tensiunea pe rezistenta stiind valoarea ei se afla puterea
tuner
daca alternatorul de 50A e de dacie e bun de aruncat la gunoi

am alternator 55A bosch cu becuri 90/100w pe faruri si de 100w pe proiectoare plus aeroterma stergatoare si acu sta fix pe mijloc nu simte consumatorii in trecut am avut si un amplificator de 150w rms in punte cu difuzor de 15" si tot nimik

si releul de incarcare e la fel de prost daca e romanesc
alternatorul bosch are releu incorporat
autom


,,tuner Postat Ieri, 23:29

am alternator 55A bosch

alternatorul bosch are releu incorporat,,




Buna,pentru tuner intrebare:

Poti sa postezi schema electrica modificata?

Respectiv partea de alimentare cu ,,+,, de la cheia de contact........si cum se pune dioda.......sau becul.........
iceteam
twister si aici dau de tine biggrin.gif, ai rezolvat consumul cu noul alternator ? Destul de "maniac" omul biggrin.gif (vazut masina lui)
Twister
Da, am rezolvat problema curentului electric cu Bosch-ul asta de 85A, chiar si cu toti consumatorii la max tot face fata, exceptand situatiile in care bubuie bass-ul (cand cu toata prezenta condensatorului de 1F, alternatorul imi arde niste frane de motor de toata frumusetea blink.gif ). La ralanti (care e acum undeva la 1000rot/min) imi fluctueaza turatia dupa bass cu vreo 200rot/min, zici ca e vumetru turometrul meu rolleyes.gif
Oricum situatia este mult mai buna decat pe vremea vechiului alternator "genuine Dacia", care era un fel de dinam, si ala prost: incarca numai la turatii mari, si atunci in cantitati neglijabile tongue.gif
Doar ca acum s-au schimbat si consumatorii audio, am ~800W RMS ph34r.gif
iceteam
la mai multi..... dB biggrin.gif
seb
am avut aceeasi problema cu alternatorul,nu facea fata la faruri,cas,amplificator,aeroterma,am rezolvat-o cu un alternator bosch de 70.
acum pot da drumul la toate merge perfect,reuseste si bateria sa se incarce in sfarsit.Alternatoarele aste rom is niste ca...
ydaniel
si cat a costat:")
Twister
Alternatorul romanesc este subdimensionat din doua motive, primul- materiale slabe calitativ =>costuri de productie mici, al doilea- nu opune rezistenta in sarcina unui motor si asa cu putini cai.
argon
Nu inteleg ce vrei sa zici cu al doilea motiv...
Twister
QUOTE(argon @ 6 Feb 2007, 14:55)
Nu inteleg ce vrei sa zici cu al doilea motiv...
*



Cand ai consum mare, un alternator intre in sarcina, practic se pune in scurt (relativ). El va opune o rezistenta la rotire direct proportionala cu consumul de curent.
Un alternator puternic coroborat cu un consum considerabil va infrana sesizabil motorul, e vb de cai putere pierduti.
argon
Asta stiam, nu am inteles contextul. Alternatorul de Dacie opune rezistenta in sarcina, pentru puterea lui opune suficient, normal ca un alternator de 80 de A opune mai multa rezistenta( iti ia din puterea motorului mai mult) dar si produce.

Alternatorul de Dacie de 50 A e suficient pentru un consum normal.
Twister
Problema cea mai mare cu alternatorul romanesc nu e cat produce, ci la ce turatie. La relanti se comporta asemenea unui dinam, incarca foarte putin. Posibil sa ai dreptate, la un consum standard (Dacie cheala, cum o luai din fabrica, fara instalatie audio puternica, fara bord CN) e posibil sa faca fata.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.