Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Chip Cheie ?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
icelov3
Citind topicurile de aici am vazut ca trebuia sa am un fel de chip pe cheie.....si ca fara el nu porneste masina...(sau poate nu am inteles eu bine)...vreau sa va spun ca eu nu am nici un fel de chip pe cheie.....am o DSN din oct 2001 cu turometru si atat (nu stiu ce model este...nu scrie nicaieri....poate imi spunetzi voi)

Intrebarea mea este : Daca nu am acel chip pe cheie este vreo problema ?

PS : poate imi spunetzi si mie un service in Craiova unde sa fac o revizie completa si sa schimb cate ceva la masina (in primul rand toata directia)
dispeceru
chipul este in cheie nu pe cheie...daca ai turometru sigur nu e Europa. daca n-ai aer conditionat sigur nu e Clima. deci masinuta ta este Confort sau Rapsodie. din cate stiu eu Rapsodia era dotata cu proiectoare de ceata din fabrica.
icelov3
eu am desfacut cheia si nu este nimik inauntrul corpului cheii, este doar cheia propriuzisa (adica metalul, nu cred ca este ceva in metal)...daca se poate sa imi datzi mi mie mai multe detalii despre acest chip, unde ar trbui sa fie, ce functie are, ce se intampla daca nu il am...etc.

In legatura cu modelul...fostul proprietar i-a pus un spoiler de M3 si nu mai are proiectoare (de fapt nu stiu daca a avut inainte), asa ca misterul inca ramane, am turometru (parca Confort nu avea turometru)
nik1965
Nu ai in carcasa cheii un paralelipiped micut de plastic pe care scrie ceva?
Ai in bord i\un led care clipeste cind nu e cheia in contact, si care cind pui contactul se aprinde 3-4secunde si apoi se stinge?
Daca raspunsul este DA la ambele intrebari atunci sa stii ca are, iar daca raspunsul e NU atunci nu ai DSN.
einstein1984
Poate a avut spart contactul si in loc sa mai aiba nevoie de cip are contactul facut pe direct (poate aberez).
icelov3
deci am acel led rosu pe bord si licare cand nu e cheia in contact, dar nu am nici un cip in carcasa cheii...ce poate sa insemne asta ? nu o sa mai im porneasca masina la un moment dat ? dati-mi si mie mai multe detalii despre acest cip va rog

PS: va asigur ca este DSN, nu stiu exact modelul dar este DSN, am actele doveditoare in acest sens
YO4RLP
Acel cip are doar rolul de a transmite codul de deschidere a portierelor prin radiofrecvență. Nu are de-a face cu nimic altceva. La mașina mea am două chei: una cu telecomandă, cealaltă fără. Cred că e inutil să mai spun că pornește cu oricare din ele.
icelov3
pai si atunci ledul ala rosu din bord de care vorbea nik1965 ce rol mai are....intreb si eu ca sunt cam afon in materie auto, avand in vedere ca este prima masina si am permisul de 1 an...
pastrama
QUOTE(YO4RLP @ 30 Sep 2006, 23:35)
Acel cip are doar rolul de a transmite codul de deschidere a portierelor prin radiofrecvență. Nu are de-a face cu nimic altceva. La mașina mea am două chei: una cu telecomandă, cealaltă fără. Cred că e inutil să mai spun că pornește cu oricare din ele.
*


Ia desfa tu cheia aia fara telecomanda! Io nu prea cred ca e goala!

@Icelov3...foarte ciudat ce zici tu acolo. Daca cheia este goala si ai ledul in bord, masina nu ar fi trebuit sa porneasca deloc.
Cand pui contactul la masina ce se intampla? Ledul ala care clipeste se stinge?
icelov3
ledul ala se stinge cand pun contactul...si credetzi-ma ca nu am nici un cip in cheie, a...si nu am decat o cheie...nu am nici un fel de telecomanda sau o a 2 cheie, nu am inchidere centralizata pe masina....
DragosP
Sau, dacă n-ai nimic în cheie, ia desfă matale cochilia bordului și vezi să nu găsești ceva lipit pe bucșa din jurul contactului. Și dacă nu găsești nimic nici în cheie nici în jurul bucșei, eu îți recomand să dai o fuguță în service să-ți schimbi colecția chei + UCE decodor.
YO4RLP
QUOTE
Ia desfa tu cheia aia fara telecomanda!

Doar cu bomfaieru'!
LaurD
QUOTE(icelov3 @ 30 Sep 2006, 22:54)
deci am acel led rosu pe bord si licare cand nu e cheia in contact, dar nu am nici un cip in carcasa cheii...ce poate sa insemne asta ? nu o sa mai im porneasca masina la un moment dat ? dati-mi si mie mai multe detalii despre acest cip va rog


*



"Acest tip de sistem antidemaraj este bazat pe recunoaștera cheii, care are o construcție specială.
Ea poate fi separată în două elemente, ce se pot identifica astfel : capul cheii din
plastic, care este demontabil și insertul metalic , care este fixat și asigurat prin clipsare
în capul de cheie.
În interiorul capului cheii se află un circuit electronic independent codat, care funcționează fără
baterie. La punerea contactului, bucșa antidemaraj, situată în jurul contactului de pornire,
interoghează și captează semnalul codat emis de capul cheii, apoi îl transmite la Unitatea de
Control Electronic (U.C.E.) decodor. Aceasta este fixată pe stâlpul stânga față, sub carenajul
inferior planșă bord și are rolul de primire a codului trimis de la bucșă. Dacă decodorul recunoaște
codul cheii, atunci va trimite un semnal codat calculatorului de injecție, care îl compară cu codul
memorat anterior și va autoriza sau nu pornirea motorului.
În cazul sistemului cu telecomandă radio frecvență (RF) de blocare/deblocare a ușilor, capul
cheii are o construcție diferită, având un buton de acționare a telecomenzii și un LED roșu, care
se aprinde în momentul comandării blocării/deblocării ușilor, prin apăsarea butonului cheii. În
interiorul capului cheii se află circuitul electronic codat pentru sistemul antidemaraj și un circuit
electronic imprimat, alimentat cu o baterie, pentru funcționarea telecomenzii RF de blocare/
deblocare a ușilor automobilului.
Sistemul antidemaraj este activat după aproximativ 10 secunde de la luarea contactului și este
vizualizat prin clipirea martorului antidemaraj situat pe tabloul de bord."

Ai inteles ceva ? Daca nu , mai cauta pe forum
icelov3
deci...din cate am inteles nu prea e nici o problema.....eu nu am nici un buton pe cheie pt inchiderea usilor (nu are inchidere centralizata)..in rest o sa mai desfac odata cheia sa ma uit din nou...cert este ca am un led rosu in bord care licare cand nu e cheia in contact....dar repet nu am nici o inchidere pe usi sau buton pe cheie.....

Multumesc pt sfaturi...o sa dau o fuga la Redac sa fac o revizie completa si pt a schimba directia si uleiul pt ca vreau sa plec la munte cateva zile si nu vreau sa am probleme...O alta intrevare daca mai imi permitetzi....Stiti cumva daca se gasesc la magazine suportii aia din portbagaj care sustin placa cu boxele (aia care incep din spatele banchetei si se termina aproape de capatul portbagajului, aia de plastic sau din ce material sunt)si stitzi cumva si la ce pret ar ajunge ?
klaus
Da' buton de inchidere centralizata pe bord ai?
Sau desfa o fata de usa (preferabil din spate) sa vezi daca ai actuator de comanda.
Nu de alta, dar eu nu tin minte DSN cu turometru fara inchidere centralizata. Faptul ca nu ai decat cheia fara RF asta nu inseamna ca nu ai inchidere centralizata. Inseamna doar ca nu o poti actiona din cheia respectiva.

Si daca s-ar putea sa desfaci cheia si sa-i faci o poza si te informam noi exact daca are sau nu transponder... Dupa care putem sa-ti dam niste sfaturi competente, si nu fac bancuri, chiar competente, despre ce sa faci in continuare si ce cale trebuie sa urmezi
icelov3
ok..am pus neste poze cu cheia desfacuta...nu sunt prea bune dar nu am avut cu ce sa le fac....deci nu este nici un cip pe cheie, nu am inchidere pt ca am desfacut toate usile si nu este pe nici una si nu am nici un buton de inchidere pe bord....dar in schimb am ledul rosu pe bord , intre ceasuri, care se stinge cand pun contactul....in fine ceea ce conteaza este ca merge masina...nu prea am inteles eu cum sta treaba cu cip-ul asta si ce trebuie sa faca..dar in fine o sa aflu eu...
klaus
Eu personal pur si simplu nu ma pot pronunta, pentru ca imaginea este extrem de defocusata.
Am rugamintea sa se incerce o imagina focusata si mai clara.
Efectiv nu-mi dau seama daca exista acolo transponderul ala sau nu.
Ca exemplificare, transponderul din cheia de logan arata ca in http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...pe=post&id=5011 (cheia de jos e cea fara RF)
deconectat
Pentru inceput trebuie sa-ti spun ca ai o masina tare ciudata...
Atunci cand rotesti cheia in contact si ajunge in pozitia M (adica asa cum sta ea in mers) trebuie sa se aprinda ledul din bord si sa se stinga dupa cateva secunde. Daca se intampla asta, transponderul a fost scos din cheie si e lipit pe undeva pe langa contact; daca nu...poate ca ar fi bine sa mergi la un service...

Daca nu ai inteles ce a scris LaurD mai sus: Cheia cu telecomanda are un emitator cu baterie pentru inchiderea centralizata + transponderul; cheia fara telecomanda are doar transponderul. Daca nu ai transponderul masina nu are ce cod sa citeasca din cheie, deci nu porneste motorul. La tine ori e transponderul pe langa contact, ori ai o problema cu UCE decodor.

edit: @klaus: Photoshop-ul meu zice ca transponderul nu e acolo...acum am vazut ca ai postat inaintea mea.
klaus
Si daca nu e transponderul lipit pe bucsa decodoare pe undeva, recomand cu caldura sa nu scoti bornele bateriei, caci s-ar putea sa nu o mai pornesti...
icelov3
acum ca imi dau bine seama sa stiti ca ledul ala sta 2-3 secunde apins cand pun contactul si apoi se stinge, deci inseamna ca este lipit pe undeva pe bucsa....e asta o problema ..?

Klaus.....am schimbat bornele cu unele noi si a pornit dupa aia motorul....

E vreo problema daca cip-ul ala e lipit pe undeva pe bucsa....cip-urile astea trebuie schimbate la un anumit interval de timp sau daca e acolo pur si simplu nu ma deranja niciodata ??
klaus
1. Daca e lipit pe bucsa din jurul contactului masina poate pleca cu ... orice cheie care invarte contactul.
2. Avand in vedere ca ai scos bornele si a pornit din nou, e foarte probabil (cca. 99% sanse) ca transponderul care lipseste din cheie sa fie lipit pe bucsa decodoare din jurul contactului
3. Eu personal iti recomand o vizita in service sa schimbi capetele de chei+UCE decodor (cca. 4,5 mil cel mult + cost un insert metalic pentru a doua cheie) si sa scoti transponderul ala de pe bucsa decodoare, ca sa ai o masina cu un antidemaraj functional. Plus ca daca te lasa transponderul ala vreodata, nu mai pornesti masina, ca nu ai cheie de rezerva.
4. Daca tot schimbi UCE decodor, poate nu ar fi rau sa pui si inchiderea centralizata pe cheie.
driverx
OK. Care is sansele ca de fapt nenea sa aiba Nova?
madkat
la nova ma gandeam si eu (poate o poza cu motorul ar ajuta) ... dar cred totusi ca e o Europa care a capatat la un moment dat in viata ei bord cu turometru...
sau un Confort la care nu mai merge IC si a avut cheile schimbate (pt ca nu mai exista cea cu telecomanda)
klaus
Adevaru' e ca se poate orice, inclusiv sa confunde vitezometru cu turometru ("am o DSN din oct 2001 cu turometru si atat"), nu de alta dar eu parca nu-mi aduc aminte sa fi fost versiuni chele-chele de DSN de la inceput.
Insa o Nova din octombrie 2001 (cand DSN s-a lansat in septembrie) cred ca ar fi mai rar...
Poate si o poza la motor ne-ar lamuri 04.gif
dispeceru
va zic eu, sigur e DSN Confort !!
pastrama
Poza cu motorul masinii!
dispeceru
QUOTE(klaus @ 2 Oct 2006, 11:43)
Insa o Nova din octombrie 2001 (cand DSN s-a lansat in septembrie) cred ca ar fi mai rar...
*


DSN s-a lasat in oct 2001 ?!?! a mea e din feb 2001 dry.gif
GoGu
DSN s-a lansat in toamna lui 2000.
Am avut si eu una din recolta 2001, luata in aprilie.
madkat
si eu stiam tot ca s-a lansat prin toamna lui 2000 (confort, rapsodie si clima) iar in vara lui 2001 (iulie sau august) s-a lansat varianta cea mai cheala - europa
icelov3
va spun sigur ca este DSN, si este Europa (am aflat intre timp), o fi avut ea inchidere dar acum nu mai are...tipul care a avut-o inainte a schimbat mai multe la ea si cred ca a scos si inchiderea (+ ca cheia originala cu butonul acela pe ea nu o mai am, am inteles ca asta pe care o am este cheia de rezerva fara buton de inchidere)...o sa dau o fuga pana la service sa imi schimbe UCE si cheile....cu toate ca sunt cam multzi bani.....

Multumesc Frumos pt raspunsurile voastre


PS : motorul este identic cu cel de pe Loganul 1.4MPI, scrie pe el renault - injection
klaus
Imi fac mea culpa, DSN s-a lansat in septembrie 2000... Vulturilor...
GoGu
klaus, n-am avut nici o clipa intentia de a-ti scoate ochii... smile.gif Mi-am adus aminte data lansarii, ca doar am asteptat atunci cam 2 ore sa fac drive-test...

icelov3, daca e Europa atunci n-are inchidere centralizata in standard si, implicit, nici o cheie cu buton. Avea doua chei simple. Antidemaraj totusi avea.
Daca zici ca are turometru atunci e Confort (care avea inchidere centralizata) sau turometrul i-a fost adaugat dupa cumparare.
madkat
de data asta esti iertat klaus radmasa.gif

pe bune acum - daca o data mai gresesti si tu (si intr-o prostie nu pozitie de releu & stuff wink.gif ) - nu-i bai si nu incearca nimeni sa te "vaneze"

btw: - si eu tin minte bine din cauza nerabdarii de a face test-drive, plus ca europa imi aduca aminte ca a iesit la putin timp dupa matizul de 4200e radmasa.gif SRN E scotand-o la 3600 parca
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.