[attachmentid=35845]
Japonia a dorit sa aiba parte de un Grand Prix, numarul fanilor sportului cu motor devenind enorm; in afara de ea, toata lumea dorea sa existe un GP in Japonia deoarece aici exista potentiali sponsori, precum si producatori de motoare! Insa nimeni nu a vrut sa construiasca circuitul la Fuji - asa ca s-a ales Suzuka, designul sau fiind realizat in 1962 de John Hugenholtz ca un traseu de testari pentru Honda. Deoarece fusese gandita ca o pista de teste, are o multitudine de curbe si, un lucru nemaintalnit in circuitele de GP, o incrucisare.
Prima oara cand a gazduit o etapa din Campionatul Mondial a fost in 1987, si de atunci a fost continuu gazda GP-ului Japoniei. De multe ori aici s-a decis campionul, cel mai dramatic in 1989, cand Prost a intrat in Sena, sau in 1990 cand Sena l-a scos din cursa pe Prost la o viteza foarte mare chiar la prima curba. Asa cum e si normal, daca stam si ne gandim ca Japonia a creat kamikaze...
Cel mai memorabil moment al cursei din 2005 a fost cand Kimi Raikkonen, venit din spate, l-a depasit pe Fisichella chiar in ultima tura, castigand cursa...