Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Weber 45 DCOE pentru 12Gordini pe ebay
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Gheorghedracu

http://cgi.ebay.fr/renault-12-gordini-webe...1QQcmdZViewItem

sper sa mearga. Daca nu, treceti pe ebay.fr si cautati cu "12 gordini"

Si aveti nevoie si de astea (galerii de admisie)

http://cgi.ebay.fr/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...:MEWA:IT&ih=017
payty
foarte frumos... totusi ma intreb daca cineva care vinde pe e-bay e dispus sa trimita in romania. eu sincer am indoieli.
Gheorghedracu
Daca isi primeste banii, nimeni n-are nici o idee preconceputa. S-ar putea sa fie probleme la vama noastra unde lucrurile sunt intrucitva imprevizibile, dar eu stiu oameni care au primit obiecte cumparate pe ebay din alte continente chiar.
rs44
Zice pagina inaccesibila!
Cat costa?
payty
moamaaaa, dar costa nu gluma carburatoarele alea. 1000 de euro perechea. si nici nu sunt noi.
Gheorghedracu
Mai incercati linkurile o data, am impresia ca le-am dres.

Da, cam asa sunt carburatoarele de 45. Sunt cam scumpute, d-aia nu se baga nimeni. Dar pot sa spun ca noi noute sunt si mai si, si apoi trebuie sa le reglezi (Venturi corecte, jiglere, etc) si tot cam acolo ajungi, ca sa nu mai vorbim ca o sa astepti mult si bine sa gasesti tuburile venturi auxiliare de marimea care iti trebuie daca nu le au de la bun inceput.
Muttley
Toate bune si frumoase, ma rog, mai mult sau mai putin...
Dar pe ce sa se monteze acele galerii impreuna cu carburatoarele? Gordini la noi mai este numai unul, si din cate am inteles nici nu mai are motorul original...
Gheorghedracu
Exista galerii de admisie pentru motorul de dacie (similar cu cel de 1100/R8G) pentru Weber.

E mult mai simplu sa "copiezi" motorul de 12G decit va imaginati. Cel mai simplu e sa gasesti un motor de R17 care e aproape la fel. Daca gasesti un motor de 17G (in Europa 17TS) e absolut acelasi! daca nu merge nici asa nici asa, un motor de R18turbo (am inteles ca asta are baiatul acela care isi face Dacia turbo), dupa poze arata la fel cu difernta ca chiulasa este cea de pe R17, nu R17G. Chiar si asa, ai 100cp cu carburatorul progresiv folosit de exemplu pe R17 dar si pe multe altele. Daca pui weberele pe el probabil ca un pic mai mult. Atentie, la motorul turbo, va trebuie pistoanele de compresie normala, caci cele pentru turbo au compresie prea mica.

Si daca nu si nu, atunci se poate porni de la un motor de R16, cu o chiulasa ca aceea de mai sus (R17, R18T, probabil si altele, cine stie este rugat sa ne informeze) se rezolva partea esentiala. Tinta de 100cp este la indemina.

Pentru 120cp chiulasa trebuie modificata, trebuie pistoane de compresie mare, pompa de ulei cu debit marit, axa cu came diferita, etc. E un pic mai dificil, dar comparat cu efortul oarecum titanic de a improviza cu turbocompresoare si alte minuni ca sa obtii cam aceeasi putere insa mult mai putin fiabil, mi se pare ca merita de departe. Si daca vrei neaparat, exista un kit de vinzare care ridica puterea la 160cp. Weberele te elibereaza. Si pentru 100cp, DCOE40 sunt de ajuns, si sunt mai usor de gasit si mai ieftine.
rs44
R16 TS cele mai bune!
am vazut transplant de motor pe o dacie
payty
daca il gasesti TS-ul ala. Stock are vreo 80 si ceva de cai si e o masina super. Eu am condus un 16 TL ( care nu are chiulasa emisferica , dar in rest e la fel) care nu are decat 65 de cai si are un cuplu de nu se poate.
vis-a-vis
QUOTE(Gheorghedracu @ 12 Oct 2006, 16:57)
Si daca vrei neaparat, exista un kit de vinzare care ridica puterea la 160cp.
*



Detaliaza te rog, daca vrei.
__________

Pe blocul motor de dacie, ce poti pune, piese de renault 5 GTT?
Cam ce ar trebui achizitionat de pe mecaparts.com pentru a stoarce cat mai multi cai (aspirati) din blocul asta?
Gheorghedracu
Nu stiu care este motorul de R5GTT. O poza in care sa se vada bine nlocul probabil ca m-ar ajuta. O sa incerc sa aflu si revin.

Pentru motorul de Dacie, banuiesc ca vorbesti de banalul bloc de la inceputul inceputurilor, (caci eu nu mai sunt la curent cu ce s-a intimplat in tara cu motoarele mai recent) o sa ma uit prin cartile mele si o sa revin. Pe mine nu m-a preocupat acest motor pentru ca eu il am pe celalalt (R12G). M-am jucat insa si cu R12 insa aici sunt niste variante care nu stiu cum (daca) au existat in Europa. Incep sa cred, uitindu-ma pe forum ca in Romania s-ar putea sa se fi folosit pina la urma (in anii cind eu nu mai eram in tara) si motoarele un pic mai mari care au existat aici de la inceput in gama R12, bazate pe acelasi bloc. Renault Virage de exemplu are 1400cc si carburator dublu corp din 1974, in vreme ce in Romania, nu am vazut carburator dublu corp. Am vazut insa pe forum posturi referindu-se la ele, dar nu stiu la ce model de Dacie se faceau modificarile (nu cunosc modelul respectiv). Oricum, concluzia este ca s-au facut galerii de admisie care primesc fara modificari carburatorul dublu corp, si eu am avut un asemenea motor aici. Voi verifica celelalte detalii (supape, chiulasa, pistoane, samd) sa vad care sunt diferentele dupa manual. Poate daca sunteti interesati sa deschidem si noi un post cu toate modelele de Renault 12 pe care le gasim si asa cum am insistat deja cu seriile motoarelor, ca sa putem sa avem o baza de date cu referinta directa, sa stim despre ce vorbim si exact ce cautam, cind ne ducem la un dezmambrari, sau si mai important, cind cumparam de pe internet. As putea pentru inceput sa listez din carte specificatiile modelelor cuprinse in cartile mele de R12, incluzind un capitol special pentru R12G bazat pe motorul de R17G (sunt absolut identice).

Descrierea din postul meu anterior se adreseaza in principal celor care vor sa treaca la motorul de dimensiuni mai mari folosit pe R12G, R17G si variantele mai " casnice" R15/17, 16, etc, etc.
payty
foarte frumos daca ai reusit sa faci o replica de motor gordini. aici nici sa nu te gandesti la asa ceva. Motor de R17 nu ai nici o sansa. Am vazut eu unul singur de vanzare undeva pe internet (masina cu totul), dar cred ca era o exceptie .
Ca sa faci cat de cat un motor bun, poti monta pe blocul de dacie normal o chiulasa de renault 5 alpine, care e emisferica, eventual poti sa transformi motorul de 1400 in 1600 ( care are alezaj 77, ca la gordini si cursa 83,6). Problema de care m-am lovit eu e gasirea unei axe cu came de alpine standard adica de 282 de grade. Si toate astea le gasesti din dezmembrari, in nici un caz noi noute.
Gheorghedracu
Motorul meu nu e o replica. R17G si R12G au acelasi motor cu diferenta ca al meu (17G) are injectie in loc de carburatoare. Aceeasi putere dar cu economie mai buna, mai putine probleme la pornire si mai putine probleme de intretinere. Sunetul carburatoarelor e singurul lucru care lipseste.

Mecaparts vinde arborele cu came de care ai nevoie MP0197, 196Euro:

http://www.mecaparts.com/Moteurs/page.php?...col=A110&page=5

Acelasi arbore e folosit si in motoarele de R8G si se pare ca are 296 de grade.
Atentie insa la cursa supapelor, s-ar putea sa loveasca in pistoane (10.3mm). Se pot insa cumpara toate componentele necesare ca sa ajungi la specificatia A110 de 1300cmc (de fapt 1296cc, 115cp). Mai ramine problema chiulasei care nu stiu daca e aceeasi si a pistoanelor, dar sunt sigur ca astea se pot gasi pe site-ul mecaparts daca esti atent la motoare, sa vezi ce si cum trebuie combinat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.