Eu merg cu puntea stramba de la inceputul anului. Am ceva mii de km, cauciucul nu are semne evidente de uzura, poate shi din cauza ca la mine talonul e de 85, adica e inalt shi presiunea asupra partii laterale a cauciucului e mai mica, se mareste probabil zona de contact cu solul, nimk mai mult.
Am vazut cum arata un banc de indreptare de punti. E cam rudimentar, nu are cine stie ce precizie in indreptare. Indreptarea se face cu ciocanul shi eventual incalzire cu sudura unde este. Unde nu este se face mecanic shi se mareste sansa ca puntea sa revina la deformarea initiala.
Constructia puntii e facuta ca sa evite situatii de genul celor pomenite mai sus, ramas fara o roata sau mai stiu eu ce scenariu l. Cand se "rupe" roata, se desprinde fuzeta, locasul in care e fixata fuzeta nu ii permite desprinderea de punte, deci in 3 roti nu ramai sigur, dar se distruge tamburul sau se dezechilibreaza masina la viteza mare. De obicei ruperea e precedata de un soc puternic, generat de o groapa de exemplu
.
Manopera pt demontarea puntii e maricica, operatiiunea e costisitoare, demontare de conducte de frana, repartitor, scos rulmenti, inlocuit unde e posibil, iar in partea franta a puntii sigur trebuiesc inlocuiti, reglat frane apoi, chestia necesita experienta , o rampa, un prieten cu o ranga ca sa ridici puntea shi sa o aduci in pozitie de fixare, multe altele. In fata blocului e cam greu de facut.
Eu am avut inainte o punte ruginita la care s'a desprins fuzeta aia intr'o gropa solitara de la universitate. Apoi am pus una noua piesa de origine dacia, care s'a indoit la un mic derapaj asta iarna. Faza naspa e ca le fac cat mai proaste, de asemnea vopseaua puntii nu rezista la rugina, iar procesul de deteriorare incepe din momentul in care e scoasa din ambalajul de plastic. Shi sunt scumpe al naibii, una dintre cele mai scumpe piese de la caruta.