Are cineva o documentatie sau un link in acest sens? Plus eventualele tips&tricks cunoscute de voi bineinteles.
RaduMan
15 Jun 2004, 11:47
Ca sa verifici franele, nu cred ca poti altfel decat pe un stand dintr-o statie ITP. Ala e sfant, iti da forta de franare pe fieare punte si eventualele dezechilibre stanga-dreapta. Abia in urma rezultatelor de acolo poti sa te gandesti de ce e nevoie sa te apuci.
De total acord cu tine, dar mi - ar place sa am ceva cunostinte in acest sens. Nu de alta dar la un test pe care l - am facut pe stand, diagnosticul mecanicului a fost "a tinut domnule, nu sunt probleme", in conditiile in care eu stiam sigur ca am probleme cu instalatia de franare.
RaduMan
15 Jun 2004, 13:40
Asta inseamna sa stii parametri in care sunt acceptate masinile la testul ITP, ca sa poti urmari si tu rezultatele.
Pot sa ma interesez.
In principiu, unde am fost eu, ceasurile de la standul de franare aveau niste zone marcate cu verde, galben si rosu, in functie de care vedeai cum lucreaza franele (bine, acceptabil, rau).
Dezechilibru stanga-dreapta parca max acceptat este de 10%.
Iar coeficientul de franare fata+spate, in total, trebuie sa se apropie cat mai mult de 100%.
Sper sa reusesc sa aflu mai multe detalii (cunosc pe cineva care are un service cu statie ITP).
Dintr-un post al lui Laurentiu, de pe www. oltcit. ro:
Verificare limitator frinare
(citat din " Descriere, functionare si intretinere Dacia 1100 "- pag. 118)
Se apasa progresiv pe pedala de frina, observindu-se ca atunci cind manometrul rotii din fata indica presiuni intre 0 si 25 atm, presiunea la manometrul rotii din spate trebuie sa fie identica. In continuare, la o presiune indicata de manometrul rotii din fata de peste 25 atm, presiunea de la roata din spate trebuie sa creasca proportional insa numai cu jumatate din valoarea cresterii de presiune realizata in fata, ca de exemplu :
1. In fata:25+15=40 atm; In spate: 25+15/2=32,5 atm;
2. In fata:25+35=60 atm; In spate: 25+35/2=42,5 atm.
Daca presiunile indicate de cele doua manometre nu respecta relatiile indicate, repartitorul este defect.
In primul rind In sistemul de frinare partea spate la Dacia sunt printre altele, doua piese componente care se numesc limitator si a doua repartitor
Prima are in componenta piston si garnituri care limiteaza presiunea pentru rotile spate in functie de incarcarea automobilului si la gama 1300 presiunea masurata cu ajutorul unui manometru si un montaj mai special la cilindri receptori de la roti , este de 28-30 bar indiferent de forta de apasare la pedala si indiferent de presiunea realizata la rotile fata. Daca se depaseste aceasta presiune la rotile spate , acestea se blocheaza si masina intra in derapaj necontrolat
Este montat pe caroserie si are legatura cu osia printr-un sistem de pirghii si surub de reglaj
a doua piesa - repartitor, fixata pe osia spate are rol de a face legatura intre limitator si cei doi cilindri receptori ai rotilor si are forma de teu -T-, acesta nu se regleaza ca nu ai ce
Ca si idee doar ce am schimbat repartitorul pe motiv ca tragea aer in instalatia de franare. Defectul se constata foarte greu din ceea ce am constatat eu, urma de "scurgere" aparand dupa ce am chinuit destul de mult instalatia de franare. Mecanicul mi - a zis ca se poate intampla sa traga aer si fara sa prezinte nici cea mai mica urma de scurgere. Asa ca daca aveti probleme cu etanseitatea sistemului de franare si nu descoperiti nici o cauza luati in calcul si aceasta posibilitate (nu de alta dar am observat ca placa mecanicilor este in general "pompele astea dublu circuit de doi bani")
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.